Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ablakemelő vezérlés
 
Témaindító: árpix, idő: Nov 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 9
(#) árpix hozzászólása Nov 5, 2006 /
 
Sziasztok !

Egy olyan motorvezérlésre lenne szükségem
ami az ablakemelőket vezérli, az a lényeg hogy végálláskor áramkorlát kapcsolja le a motort.

előre is köszönöm!
(#) huhuu hozzászólása Nov 5, 2006 /
 
milyen motorhoz lesz? hány amperes a motor?
nem tudom, vajon van e végálláskapcsolónak hely a kocsiban vagy nincs, ezt jó lenne tudni....milyen kocsiba lesz?
(#) árpix válasza huhuu hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
12V-os kb 2A lehet nem autóba hanem egy EINHELL
kapunyitó ami elpusztult ,mármint a vezérlés és végálláskapcsoló nélküli.
(#) Inhouse válasza árpix hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
Amiket eddig láttam, nem igazán a végállásnál keletkező áramnövekedés állította le. Sima időintervallum és a mechanikai végállásnál addig kuplungolt, amíg kapta az áramot...
Annak idején egy régi HobbyElektronikából építettem egy ilyet, működött. Hétvége körül megnézem neked, ha nem felejtem el.

Üdv
Inhouse
(#) árpix válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 6, 2006 /
 
Köszönöm !
(#) Inhouse válasza árpix hozzászólására (») Nov 9, 2006 / 4
 
Majd most!
HobbyElektronika '98/3_95.o.

Üdv
Inhouse
(#) árpix válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 10, 2006 /
 
Köszönöm szépen a segítséget !!! :yes:
(#) Inhouse hozzászólása Nov 10, 2006 /
 
Szívesen!

Most olvastam újra a #48300 hozzászólásomat, és eléggé félreérthető. Szóval amit nem láttam eddig ilyet, az a kapunyitók ilyen megoldására vonatkozott. Amit megépítettem, az meg a HE linkben szereplő autó elektromos ablak vezérlőre.

Üdv
Inhouse
(#) dobo hozzászólása Jan 14, 2007 /
 
Sziasztok segitségeteket kérném!!!
Adott két ablakemelő motor, vezérlő elektronika nélkül!
A feladat az lenne hogy csinálnom kellene egy vezérlést ami felhuzáskor és lehuzáskor kikapcsolja a motor áramát. A fent említett rajz jó lenne de nekem csak az áramfigyelő része kellene. A kapuáramkör nem mert nem akarom riasztóhoz és központi zárhoz kötni.
Ha van valakinek rajza azt nagyon széppen megköszönném.
(#) tepizoli hozzászólása Márc 24, 2007 /
 
IGEN ez nekem is jol jönne egy kicsit megfüszerezve azzal hogy a suzukimban addig nyomva kell tartani a gombot amig az ablak fel vagy le nem ér ezért azt kéne megcsinálni hogy a gomb megpöcintésére teljesen a kivánt irányba mozogjon. Egyébként nem tudjátok hogy lehetne megszerezni a suzuki swift elektromos kapcs rajzát hogy az ilyen modositások könyebbek legyenek?
(#) Peti.Janka hozzászólása Ápr 29, 2007 /
 
Sziasztok!nekem eggy olyan kérdésem lenne hogy hogyan lehetne azt megoldani hogy ha lezárom a kocsit központiszárral akkor az felhuzza mind a négy ablakot? távirányítos központizár van benne de riasztó nincs! Ez eggy Daewoo Nubira és minden gyári benne! előre is köszi az ötleteket ill. a segítséget!
(#) JOCO10 hozzászólása Márc 30, 2008 /
 
Talán ez segit
Bővebben: Link
Ha valaki lerajzolná elérhető alkatrészekkel és értelmezné a rajz müködését azt megköszönném. Sajnos nem vágom az angolt.
(#) proba válasza Peti.Janka hozzászólására (») Márc 30, 2008 /
 
Próbáld meg servicében /hozzáértőtől megkérdezni nekem opelre mintha azt mondták volna hogy csak egy szervízben átfordított byte-on múlik az egész.
(#) Sticko hozzászólása Máj 30, 2008 /
 
Sziasztok!
Nekem annyi lenne a kérdésem, hogy ti hovák szoktátok ezeket a modulokat felhelyezni? Mármint maát a dobozt? Én ma szereltem be és beraktam az ajtóba. Jó helye van ott?
(#) dollerakos hozzászólása Máj 30, 2008 /
 
Üdvözlet Mindenkinek! Elnézést, nem éppen ablakemelő-probléma, mert az nincs, csak kurblis, hanem egy Skoda Fabiában a központi zár nem jól műxik, ha le szeretném zárni akár kulccsal vagy távirányítóval, folyton felugrál mind a 4 zár-gomb és így be se lehet zárni a kocsit, csak belülről, kézzel, ha erőszakosan nyomva tartom a vezetőülés zár-gombját, utána a többit is lenyomkodom, majd kiszállok és becsukom az utolsó ajtót is. Mi lehet az ok? Gondolom, a vezetőülés ajtózár- motorjának zárt végálláskapcsolója??? A riasztó-funkcióval nincs gondom. Ez egy Eurocar risztó rendszer, a Trióda Zrt. szerelte be, de annyira, hogy meg se találom, se a motortérben, sehol se... Van vmi ötletetek arra, hogy hol keressem? Bevallom, nem vagyok híve a túlzott automatikának, több okból sem, úgyhogy pl. próbálkoznék olyan végleges megoldással is, hogy leszedném a ajtózár-motorokról a tápfeszt, hogy csakis kulccsal vagy kézzel lehetne nyitni-zárni; a biztosíték-táblán az összes biztivel eljátszottam, hogy egyenként kiszedegettem, de az ajtózár-motorok így is vígan működtek tovább... Várom a megtisztelő válaszokat. Üdv.
(#) dollerakos hozzászólása Máj 31, 2008 /
 
Folytatva az előző néhány sort, nekem az is OK lenne, ha valaki tudna egy olyan szervizt, ahol nem húznak le és rendesen dolgoznak, ha pl. azt szeretném, hogy ne is működjön egyik ajtózár-motor se, nincs szájhuzogatás és az, hogy ezt nem lehet így megcsinálni... Nekem ez előtt egy Ladám volt, annak az elektromos és egyéb dolgait én javítottam, amit csak lehetett, de a központi zár soha nem ment benne tönkre, mert nem volt... Üdv és köszi.
(#) dollerakos válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 31, 2008 /
 
Nagyon köszi, próbálkozom...
(#) zsoltee0001 válasza dollerakos hozzászólására (») Máj 31, 2008 /
 
hali
szerintem nézd meg, hogy melyik motor szórakozik (amelyiket lehet kulcsal is működtetni azok közül valamelyik) vagy a kapcsolója ment tönkre és marad az egyiknek nyitott holtponton, vagy valamiért nem tudja a mechanikát átbillenteni (szorul a zár, vagy ilyesmi).
szerintem ezt még te is meg tudod csinálni.
ha megvan a hiba (pl tényleg a kapcsoló rossz, akkor átmenetileg a kapcsolót iktasd ki, így távirányítóval működni fog, csak kulcsal nem, de az meg nem lényeg
üdv
(#) dollerakos válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Máj 31, 2008 /
 
Köszi szépen, holnap belelépek... Üdv.
(#) dollerakos válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Lekötöttem az összes zárvezérlőmotor-csatit, most kulccsal műxik és a riasztó se zavarodik össze. Igazából nem tudtum +állapítani, hogy mi az igazi probléma, vittem ugyan műszert, hogy méricskéljem a nyílt és a zárt végállás-jeleket (ha vannak), de ebben a melegben nem igazán éreztem a magaménak a dolgot... A kérédseim a következők lennének. 1. lehet az is, hogy rendben vannak a végállás-jelek, csak a zármotor-vezérlő hülyült meg? 2. Nem fog nekem behülyülni az egész, nincs ennek valami regisrty-je, ahol tárolja, hogy nincsenek zármotor-jelek és pl. a 20. alkalommal letilt vagy valami váratlant csinál? Köszi szépen. Üdv.
(#) phoboss1976 hozzászólása Jún 9, 2008 /
 
Sziasztok.
Van valakinek ötlete hogy opel astra-ban hova kössem a riaasztót hogy felhuzza az ablakokat?
Vezeték szine és helye lenne fontos.
Köszi
(#) slave557 hozzászólása Jún 30, 2009 /
 
Üdv!

Én egy Opel Astra F típusú autóba szeretnék készíteni elektromos ablakemelőt.
A kérdésem az, hogy egy cd olvasóból, vagy egy winyó motorja elég erős hozzá, hogy le-/feltekerje az ablakot?
(#) bbb válasza slave557 hozzászólására (») Jún 30, 2009 /
 
Tömören, röviden: nem.
(#) slave557 válasza bbb hozzászólására (») Jún 30, 2009 /
 
kb mennyibe kerül egy ilyen szerkezet?
(#) Cadrik hozzászólása Feb 5, 2010 /
 
Sziasztok!

Komfortelektronikát szeretnék csinálni amihez kérnék egy kis segítséget! Lényegébe azt szeretném elérni hogy a központi zár bekapcsolásakor felmenjenek az elektromos ablakok. Őszintén szólva ötletem sincs hogyan lehetne ezt megoldani úgyhogy hasznát venném bármilyen kapcsolási rajznak, ötletnek, tanácsnak!

Előre is köszönöm!
(#) akos70 válasza Cadrik hozzászólására (») Feb 5, 2010 /
 
4-5000-ért készen megveheted, nem tudom, megéri-e kisérletezni az elkészitésével. (illetve dehogynem tudom...)
(#) sipos.janos84 hozzászólása Márc 4, 2010 /
 
helló. az lenne a kérdésem, hogy egy sima 12 voltos dc motor forgásirányát tudom e változtatni egy hogy 5 polusu ablakemelő kapcsolót teszek a táp és a motor közzé már próbálkoztam egyszer sikerült elinditani de egy idő után megállt a dolog. a bekötése ami nem teljesen tiszta számomra . előre is köszönöm.
(#) akos70 válasza sipos.janos84 hozzászólására (») Márc 4, 2010 /
 
A kapcsolo alaphelyzetben a motor mindkét polusára testet ad. Kapcsoláskor a polaritást váltja át az egyik vagy a másik vezetéken, ettöl függöen forogni kezd valamelyik irányba.
(#) sipos.janos84 hozzászólása Márc 4, 2010 /
 
a testel most a 0 gondolsz ? meg a bekötése is elég gáz. azt tudom hogy ha mértem multival akkor a két szélső alap állás ban magyarul a jobb oldali és mellette lévő érintkezik a másik oldal is igy van. a középső az semmi. gondolom a ledes világitás miatta kell bele.
(#) Inhouse válasza sipos.janos84 hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Mint már írták, 2db váltóérintkező van benne (morze).
Van a COM, az NC (alaphelyzetben zárt a COM-hoz) és a NO (alaphelyzetben nyitott a COM-hoz). Általában a +12V-ra menő NO lábakat közösítik a kapcsolón belül. A motor 2 szála a 2 COM közé van kötve, az NC lábak a testre. Így alapból testen (igen 0V) van a motor 2 lába. Nincs rajta feszültség, nem folyik áram, áll, mint a jegenye. Ha egyik irányba nyomod, ott átvált az érintkező a +12V-ra, míg a másik marad testen. Elindul a motor az ennek megfelelő irányba. Ha a másik irányba nyomod, akkor fordított polaritást kap, amarra indul.

Vagy keress a neten lábkiosztást hozzá, szokott lenni...vagy kezdj el méregetni szakadásvizsgálatban. Lesz 3-4 láb, ami lapból zárlat. Aztán ha nyomod egyik irányba, majd a másikba, akkor változik a helyzet...

Rakj fel képet a kapcsolóról!

Üdv
Inhouse
Következő: »»   1 / 9
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem