Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Profi munka!
Az áramváltónak ez idáig a létezéséről se tudtam, mindig tanul az ember, mekkora ellenállással kell terhelni? A kép bal oldalán lévő szürke és zöld valami, az relé? Üdv
Katalógusadat, ezt a típust 100 Ω-mal. Lehet kevesebbel is de akkor kevesebb lesz a kimeneti feszültség, illetve lehet többel is, ebben az esetben elvész a linearitása.
Kalapsínre pattintható sorkapcsok, lásd melléklet.
Köszi, a másik amit kérdezni szeretnék, hogy ezek az ssr-ek mennyire megbízhatók? Biztonsági célból nem kellene egy relé az áramkörbe, ha véletlen zárlatos lenne az ssr, ne égjen le a szivattyú?
Idézet: „1.2 mΩ internal conductor resistance” Lehet hozzá áramosztót építeni, ha szükséges ( lehet, hogy "próbálgatással" kell kalibrálni a kis ellenállásérték miatt)...
Papíron 25 A-t bír és tartósabb, mint egy mechanikus relé, aminek az érintkezői is össze tudnak égni. Ha zárlatos az SSR vagy a relé, akkor olyan, mintha az egész doboz ott sem lenne. Túláramvédelem van a doboz előtt (B6 kismegszakító). Ráadásul az SSR nullátmenetnél kapcsol, ezt normál relével nem lehet kivitelezni.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2019
Többször találoztam Triac zárlattal hasonló áramkörbe 400W-os terhelés mellett 24A-es triac zárlat és ilyenkor jól tud jönni a biztonsági relé, mert sajna a motor bőven leég mire a kismegszakító leold.
A relét úgy értettem, hogy az SSR elé és értelem szerűen először kapcsol mint az SSR és utána old, így gyakorlatilag örök élet, mivel nincs szikra képződés, ha a PIC-en van szabad out akkor erről mehetne a szoftvert meg egy kicsit átírni. De tényleg nem akarok beleszólni, csak egy észrevétel volt. Üdv
Szép, kivitelezés! De. A kijelzőnél a csavarokat jó lenne eltakarni, mert az összképen sokat ront. Süllyesztett csavarok, és elé egy díszelőlap.
Sokat nem tudok kísérletezni ilyennel, egyszerűen nem lehet kapni fekete üvegszálas lapot, nagyon meg kell gondolnom, mikor mennyit vágok össze. Tudom, eBay és társai, de onnan egy hónap alatt sem ér ide, sokat sem lehet egyszerre rendelni az értékhatár miatt. Túl vastag sem lehet az előlap (két réteg), nagyon mélyre kerülne a kijelző.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2019
Sok gyártó példát vehetne erről Gratulálok, nagyon szép munka!
Milyen mérési elv alapján határozod meg a kapacitását?
Mostanában építettem meg Proli007 hasonló funkciót megvalósító kapcsolását, aminek működési elvét részletesen elmagyarázza a szerző. Ő egy adott értékig kimeríti az akkumulátort, és a merítés ideje alatt összegzi a merítéshez szükséges energiát. Prímán működik az Ő szerkezete, csak egy nagyobb akkumulátornál hosszú a mérési ciklus.
Az elv a következő:
Pontosan tudok áramot mérni, a mért áramértékeket pedig másodpercenként összegzem, a merítés pedig addig tart, amíg az akkumulátor feszültsége el nem éri a beállítottat (a felhasználó dönt, hogy meddig tartson a terhelés). Utána lekapcsol a műszer, nem indítgatja magát újra, csak várja, hogy leolvassuk az eredményt. Előtte csipog egyet, ha engedélyezve van. Pl. nézd meg ezt az ábrát, még én is meglepődtem, amikor grafikonon ábrázoltam az akkupakk feszültségét: A merítés grafikonon ábrázolva. Itt pedig írtam róla egy kicsit bővebben: Klikk a galéria menüre, és az oldal közepén van a leírás. Röviden: Ha rosszul van megválasztva a lekapcsolási feszültség, a mért kapacitás is hibás lesz. szerk: Bemásolom inkább, ne kelljen kattintgatni: "A grafikonon jól látszik, hogy egyáltalán nem mindegy, mekkora feszültségen határozzuk meg a lekapcsolási feszültséget. 5.00V-ig engedtem, de 6.50V jobb lett volna, korrektebb értékeket kaptam volna. 6 cellás NiMh akksinál a cellánkénti 0.9-1.0V megengedett, tehát 5.40-6.00V a helyes lekapcsolási feszültség. A készülék által mért 1541mAh 35-40%-a már csak 5.50V-os feszültségnél lett számolva, míg a korrekt kapacitás érték inkább 890mAh, hiszen eddig tartotta az akksi a kb. 7.00V-os feszültséget." A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2019
Köszönöm a választ!
Nagyon átgondoltnak tűnik az egész szerkezet, mind elvében, mind kivitelezésében. Gratulálok hozzá. Az elv nálad is azonos Proli007 gondolatával. Csak nálad több paraméter állítható, ezért nem csak a klasszikus autó akkumulátort tudod tesztelni.
Köszönöm, sok munkaóra benne van. Próbáltam a lehető leguniverzálisabbra de mégis a legegyszerűbbre elkészíteni, hogy akár labortápot is lehessen vele tesztelni (műterhelés), és legyen elég okos akkumulátor belső ellenállását is mérni, sok más paramétere mellett.
Persze mindig van hova fejleszteni, új ötletek, stb., de akkor lesz egy termék jó és használható, ha a fejlesztések nem változtatják meg gyökeresen az alapkoncepciót, mert az már egy másik műszer lenne.
Befejezésre került végre valahára egy LED Mátrix óra. Már több éve megvoltak az alkatrészek és a burkolati elemek hozzá de most került rá csak sor az ünnepek alatt. Köszönettel és hálával tartozom H2Opok barátomnak a profi dobozolásért.
Hello.
Jó lett a dobozolás! Örülök, hogy másnak is van ilyen órája. Nem igazán látszik, de a DS28b20 a nyákon van? El kellene onnan távolítanod, mert a kijelzők bizony fűtenek. Megtaláltam az eredeti hozzászólásom: Dobozolás nélkül (youtube videó), és dobozolva (youtube videó). Egyébként 2015. Január óta 0-24-ben működik, szóval elég strapabíróra sikerült a szoftver és a hardver is.
Köszönöm szépen. Megemlíteném még, hogy a hogy a programot Zombee kezdte, ő formálta meg az alapokat (kijelző meghajtás interrupttal), majd Kovidivi kolléga Arduino-n elkészítette a program többi részét (betűtípusok, menürendszer, óra/dátum/hőmérséklet kijelzés, animációk, fényerőszabályzás, stb...) Nektek is köszönöm természetesen a közreműködést. Ez most a kedvenc órám Nálam a kijelző nem fűti a DS-t, valószínűleg a dobozolás miatt, a DS és a kijelző szinte hermetikusan el van választva, és kifelé szellőzik. Ezt a negyedik képen lehet látni.
A nyákterv azt hiszem Zombee érdeme, én cssk utólag belenyúlkáltam picit.
Szia! Publikus a kapcsolási rajz és a progi? Megkaphatom? Nekem kék kijelzőim vannak, és kisebb méret, nyákot valószínüleg újat kellene terveznem.
A 3. képen a 21-es másodpercnél az 1-es tetejéről hiányzik egy "négyzet", vagy direkt kisebb az 1-es?
Én benne vagyok a .hex megosztásában, a nyákterv és kapcsolási rajz szerintem H2opok "tulajdona". Nekem nem lesz egyszerű összekeresgélni a megfelelő kapcsolást a programmal, mert én továbbfejlesztettem. Ha Kocsgab-nak meg van a .hex, kérd el tőle a hozzá tartozó kapcsolással, az a tuti. A karakterek pedig direkt ilyenek. Van több beépített, ki lehet választani, melyik szimpatikus. Van benne a kívánt kinézetű egyes is. Az én hozzászólásomban levő második yt linken végiggörgetem mindet.
Szerk:Ja, hogy a kis egyes a jobb oldalon. Az kéremszépen lefelé scrollozódva vált! Animálva van a kijelzés, tessék megnézni, amit korábban linkeltem: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2020
Üdv
Sajnos ezzel az a probléma, hogy a kijelzőket (mivel ilyen 5x7 es, négyzezetes, szó szerint sehol nem volt) Kocsagab cimbivel rendeltem, egy kinai ledgyártó cégtől. Ami nagyon nem volt egyszerű!! Ha jól emlékszem 36db ot kaptunk,5db órára való. . Amiből a program fejlesztők kaptak. A nyákból is 5db készült,amit én gyártattam. A tervek megvannak, de a forrás progi nem volt publikus. A kontrollert is felprogramozva kaptuk meg. Szóval kijelzők és progi nélkül.........
Szia! Tudod, hogy kijelzőim vannak.... Két méretben is.
A programot .hex formátumban közkézre tudom adni. A kijelzőre emlékszek, sajnos ilyen szépet nagyon nehéz találni (ha egyáltalán lehetséges). Ha valaki el akarja készíteni, akkor új nyákterv kell.
Ha megengeded, akkor a kapcsolási rajzot is fel tudom rakni, nagyjából szét vannak a programok szortírozva, de ha mellékelek 3-5db .hex-et, az egyik biztosan rendesen fog menni. A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2020
Sziasztok!
Nem egy nagy dolog, voltak lúgos akkumulátoraim amiket már nem tudtam életre kelteni viszont van szerkezet amibe kellene. Voltak itthon 1.2 voltos Ni-Cd új akkuk, 3d nyomtattam hozzá dobozt patentul a helyére megy.
Tök jó! MIlyen anyagból csináltad?
Üdv
Szia PETG!
Sziasztok!
Már rég óta szerettem volna csinálni egy useless box-ot, de nem volt kedvem dobozt barkácsolni. A 3D nyomtató ezt megoldotta helyettem. Az ötlet és a kód innen van. A dobozt FreeCAD-ben terveztem. A kód kényelmesen elfért egy ATmega8A-ban, nem kellet egy egész Arduinot beleraknom. Tizenötféleképpen tudja kapcsolni a kapcsolót, az első néhányat levideóztam.
Innen rendeltük a led kijelzőket, az "Fx" végű volt az. De megnézem még az órán is, ez e az.
5x7 led
Sziasztok! Üdv. Mindenkinek!
Az enyém ennél sokkal kevesebbet tud. Igaz, hogy az enyémben se ATMEGA, se PIC, az én készülékem "agyközpontja" mindössze egy két áramkörös, és egy micro switch. Videó itt. Szép napot kívánok! manolo |
Bejelentkezés
Hirdetés |