Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szénkefés gerjesztésű akkor az jól érintkezik?
Sziasztok!
Matrix PG3000 aggregátorral van olyan gondom, hogy csak 16V-ot termel. Szénkefék jók, kontakt jó, forgórész ellenállása 400Ω. Keféken DC 12V mérhető. Mi lehet a gondja? Oszcilloszkópom van szükség esetére.
Megvan a hiba oka, forgórész tekercs szakadás.
A kép alapján a szakadás előtt volt ott zárlat is. A szakadás már csak következmény. Újratekerés után nem árt kiegyensúlyozni, ha nem akarod hogy szétessen .
Hogyan tudom házilag megoldani az egyensúlyozást?
Házilag eléggé körülményes, mert a radiális kiegyensúlyozatlanság még csak-csak megoldható, de ami tengelyirányhoz közelít az nem. Erre találták ki a kiegyensúlyozó gépet.
Sikerült összerakni, működik is csak 300V-ot termel még 300W-os fogyasztóval is. Nem sok az?
A fesszabályzó alján látok egy potit azzal lehet állítani a kimeneti feszt? A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2019
Csokkeneni kell a gerjesztest.
Ha a fogyaszto birja inkabb elony a 300V.
Hogyan kell csökkenteni a gerjesztést? A szabályzón hiába tekerem a potit nem változik a feszültség. A forgórész viszont eléggé melegszik.
Szia!
A feszültségszabályzód tönkrement, tegyél bele másikat. Vagy építened kell egyet, itt a fórumon mindent megtalálsz róla.
A gerjesztessel sorba lehet kotni ellenallast, izzolampat.
Megtaláltam az lhanzis kapcsolást / nyugodjék békében/, nekem is ugyanolyanom van. Szét is szedtem rendelek bele másik félvezetőket és remélhetőleg jó lesz. Fet lett zárlatos azért ment maxon.
itt minden megtalálható a javításról és tesztelésről, nagyon nagy segítség, köszönet érte. Sajnos már többet nem tud segíteni. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2020
Sziasztok!
Összeraktam a szabályzót, de valami nem jó. A kimeneti feszt lehet szabályozni csak elég fűrészfogas a jel ez még nemi s lenne gond csak 1000w terhelésnél elkezd szakaszosan kapkodni a motor. Túl gyorsas szabályoz az elektronika és a motor nem tudja követni. A gyári elektronika is pont olyan volt mint az lhanzié. Mi lehet a gindja?
Szia! Olvasd el ezt a régebbi hozzászólást, lehet, hogy csak azt a kérdéses kondenzátort kell nagyobb feszültségűre cserélni a szabályzótekercs egyenirányítója után.
Kicseréltem a kondit, de úgy sem jó. Rátettem a szkópot és 9V-ot mutat nyíl egyenesen a 25v-ot meg se közelíti.
Ha a motor kapkodva jár az nem a gerjesztésszabályzó hanem a motorfordulat-szabályzó mechanika vagy a karburátor hibája. Valaki korábban írta hogy a 300V előny. Ezt ne vedd komolyan, a generátor kimenő feszültségét állítsd 235 V-ra üresjárásban. De a fordulattartó mechanikát be kell állítani.Ez eléggé nehézkes művelet, mivel csak hibátlan,tökéletesen beállított karburátor mellett lehetséges. Ha a motor már kopott akkor nem nem fog menni a fordulatstabilizálás mert a kopás miatt a fordulat jobban esik mint amire a fordulattartó mechanika reagálni képes. Ezért (is)rángathat a motor.A 9V azért nyíl egyenes mert kevés a forgórésznek a 9V,és a szabályzó nem szabályoz. Amikor négyszögjel-szerű jelalakot láttál, az volt a jó, mert a kimeneti feszültség beállított értékénél a szabályzó kikapcsolja a gerjesztést, amikor esik a feszültség akkor visszakapcsolja. Így működnek a gerjesztésszabályzók. A tied is így működött-amíg jó volt.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2020
A 9V-ot a C2-es kondim mértem a VIM álltal adott linken azt írták, hogy nagyobb feszültség értékű kondi kellett mert 25v-nál nagyobb volt a fesz nálam meg csak 9V. Cseréltem az R6 1K ellenállást 750Ω-ra de így is 9V maradt. Ez nekem gyanus. Arra tippelek, hogy mivel itt kicsi a fesz a szabályzónak ezért hírtelen szabályoz amit a motor nem bír követni azért rángat 1000W-nál.
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2020
Olvass ide vissza és az azt követő hozzászólásokat ami ehhez tartozik. A német leírásban feszültség értékek is közölve vannak, hogy hol mennyinek kell lenni. Van amelyik link már nem él e még így is maradt elég infó róla. Én annak idején lementettem mindent amit csak lehetett.
Mint írtam, a szabályzónak semmi köze a motorhoz.A szabályzó csak a terhelésváltozás függvényében változtatja a gerjesztést a forgórészen. A generátorról levett teljesítményhez szükséges mechanikai energiát a motornak kell biztosítani. Ha a motor ezt nem tudja egyenletes nyomatékkal adni akkor jön a lengés a FORDULATSZÁMBAN. Jó szabályzónál ez minimális feszültségváltozással jár, de a generátor frekvencia az a motor fordulatszámának megfelelően fog ingadozni.
Értem, köszönöm. A motor gyengülését nem lehetne a szabályzó lassításával és esetleg fet helyett tranzisztoros nem pwm-es vezérléssel javítani?
En irtam.Hosszabb vezeteknel kompenzalja a feszultsegesest.
A feszültségesés mindig terhelés kérdése.Ha nagy a terhelés akkor jelentős a feszültségesés a generátoron is, hiszen a belső impedancája jellemzően nagyobb mint a hálózaté. Ha viszont csak párszor 10W akkor többszáz méteren fog esni annyit hogy a hálózati feszültség szintjére essen le a feszültség. Tehát szerencsésebb a 230V körüli érték, -szerintem.
A motor terheles nelkul feleannyit fogyasztott, mint 2kWtal beterhelve. 1,5kW alatti terhelessel nem is erdemes uzemeltetni. Szerintem 100W ala mas motort es generatort erdemes hasznalni, vagy invertert(akar 12-230V).
Kedves zaza99!
Én is belefutottam egy ilyen gépbe és bizony rögtön gondom van vele. Nálam is a zöld led villog (nem folyamatosan: hosszú-rövid-rövid szakaszok ismétlődnek a világításban). Elolvastam mindent, amit írtál később is. Amit én elsőre találtam: 1. A külső, kör alakú két induktív tekercs közül az egyik egy szakaszon elégett, kipótoltam a próba miatt. Továbbra is villogott. 2. Szétszedtem teljesen, kivettem a nyákot is a műanyag házból. Nálam a tirisztorok, IGBT-k nem voltak zárlatban. Nem találtam megégett vagy elszállt ellenállást (persze ez még csak a szemrevétel volt). Valaki már javította egyszer, mert az egyik tirisztort (TYN612) kívülről cserélték. 3. Sajnos szétszedéskor derült ki, hogy egy zéner diódához hasonló dolgot az egyik IGBT alá tettek úgy, hogy az átment a műanyag házon is (mármint a drótlábak, a zéner test az IGBT alatt volt közvetlen). Te tudod, hogy ez mi volt pontosan? Előre is köszi a segítséget, valószínűleg még fogok kérdezni, ha lehet. Üdvözlettel: olika76
Sziasztok.
Van egy 3 fázisú aggregátorom aminek a feszültség szabályzója tönkrement. Tudtok ajánlani nekem egy kapcsolást amivel kiválthatom a képen látható szabályzót? Arra gondoltam hogy építenék egyet, mert amiket láttam nem hiszem hogy megbízhatóak ez meg legalább javítható lenne ha gebasz lenne vele. Segítségeteket előre is köszönöm.
Szia! Érdeklődjél ITT a "szögletes" iránt, mert az háromfázisúhoz való. Talán abban különbözik az egyfázisútól, hogy a gerjesztő tekercs egyenirányítója háromfázisú. Ha szerencséd van akkor a gerjesztést szabályzó kimeneten lévő IRF vagy tranzisztor ment tönkre amit ügyeskedve talán ki lehet cserélni. Forró levegővel melegítve a kiöntő masszát az meglágyul annyira, hogy vágható, faragható de csak óvatosan.
Tapasztalatom az hogy nem hogy lágyul, de még keményebb is lesz.
Amúgy ezek az ipari gyantáknak van / létezik bármi oldószere? Bár tény nem arra tervezték hogy "bontható" legyen.
Oldószer az nincs rá, olyan mint a beton, megköt és kész. Akkor már azóta amióta nekem dolgom volt ezzel a masszával már bekeményített a gyártó. Az volt a tapasztalat, hogy a páka hegyet belenyomva a "sűrejébe" éppen megperzselte a tetejét de ha tovább tartottam, akkor az ott éppen átmelegedő részt faragni lehetett egy szike szerű pengével. Az volt a probléma, hogy ha nem voltam elég "gyors" akkor visszakeményedett ezért forró levegős melegítés után tovább maradt faragható de amit kibányásztam alkatrészt azt le kellett jegyeznem értékileg, mert a következő melegítés a feliratot és a kondikon a fóliát tönkre tette. A forrasztási oldal az szépen leválasztható ha a szélek a panelig már le lettek faragva.
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2020
Rajz, és amit én bontottam ki. Hőlégfúvó + csavarhúzó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |