Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm szépen
Az van hogy elvégeztem a beállításokat és a szivattyú mód amikor betekertem 2.2 re utana nullás módba volt majd most be tekertem kettesre.... Most így tárolás után újra Ha bemegyek a szivattyú módba most már kettes módot ír ki. Érdekes Köszönöm a doksit
Gondolod, hogy ettől elmúlik a zaj? Az biztos, hogy aki tekergette annak idején a beállításokat nem jegyezte le és ragasztotta a készülék oldalára, hogy tudva legyen ez a szivattyúmód más szára is.
Szia
A probléma az hogy közel van a hálószobához és amikor megy az után keringet és folyamatosan megy a szivattyú kikapcsolt gázkazánnal is és lehet hogy más nem de engem meg zavart.... Oke elerte a termosztát a 22 fokot s mar orak ota nem kapcsolt a kazán... De a szivattyú meg keringet... Es hallom... De te mit mondasz? Mi volt az a 0as ertek? Valamit esetleg meg javasolsz hogy itt beallitsak? Köszönöm szépen
Nem tudom, hogy milyen lehet az a zaj ami a kazántól eredve zavaró lenne vagy szokatlan de nálam annyi hallatszik a szivattyú hangból mint amikor nyitott csapnál engedik a vizet és áramlik a csőben a folyadék de az is nagyon halkan. Hangosabb a fúvókák hangja mint a szivattyúé amikor megy a fűtés.
A nulla érték az érdekes de akkor valószínű, hogy nem volt megadva gyárilag ez az érték, a beüzemelőre vagy felhasználóra bízták a határozott beállítást lehet, hogy "általánosat" jelent. Nem tudom. Talán egy szakember tudná rá a választ.
Szia
Van olyan önteszt ennek a kazánnak ami mindent letesztel, hogy megfelelően működik-e? Mert nekem továbbra sem állítja le a szivattyút a kazán 3 perc után. A TR200 as eléri a beállított hőfokot de utána is teker ez a szivattyú .... hmmmm Szóval van ilyesmi ? Köszönöm
Nem tudok róla. Beüzemeléskor be kell állítani az értékeket ha a gyári vagy alap értékek nem megfelelőek. Nekem már így megy 18 éve de nekem nincs ilyen zajpanaszom vagyis ami volt azt megoldottam. Szerintem ha a hozzávaló termosztáttal van összeköttetésben akkor nincs is szükség erre a szivattyú kapcsolási mód beállításra, mert a termosztát veszi át az irányítást úgy mint az időjárás függő szabályzó egység csatlakoztatásakor.
Szia .... Igen
Sajnos vettem a házat és igy adták. Kérdés: Hogyan kell egy normál NC s termosztátot bekötni? 1,2,4,7,8,9 van a kazánon és a 8,9 össze van kötve. A Tr200 pedig az 1,2,4 be van kötve. Köszi
Én a helyedben nem tenném mert bukod a folyamatos lángmodulációt és csak ki-be fog kapcsolgatni a kazán. De ha ragaszkodsz hozzá akkor az Ls Lr (a hálózati bekötés mellett) áthidalást ki kell venni és annak a helyére a ki-be kapcsolós termosztátot bekötöd. Régen szerettem volna egy olyan termosztátot mint a Tied, mert nekem a 100-as van ami csak napi programot tud de akkoriban nem lehetett kapni, mostanra pedig okafogyottá vált egy heti program. A doksi 14. ábrája
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2020
Na úgy néz ki Megtaláltam a hiba okát Vagy legalábbis egy anomáliát a termosztát ban.
Amikor betekert egy hőfokot például 22 fokot majd megnézed a menüjében hogy digitálisan mennyit tekertel be egyértelműen látszik hogy ugrál összevissza 21 es 23 fok között és ahogy mozgatod a tekerő ugrál az érték. A tr200 benne lévő potenciométer tűnik kontakthibás nak. A kazán Biztos jól működik mert Például amikor 22 fok van a lakásba és le tekerem tizenkilencre akkor kikapcsol a kazán És tényleg a szivattyú egy két három perc múlva hallani hogy lekapcsol az is teljesen így úgy gondolom hogy valami a termosztát környékén nem jó nagy valószínűséggel a potencióméter rosszalkodik... Szoval most ilyen palya van.... De a szivattyú biztosan hangosnak tűnik.... Lehet a porcelan csapagyazas lett off.
Akkor az én TR100 termosztátom az jó, mert ilyen problémám az nincs vele, hogy ugrálna az érték. A csapágy hangra nem tudok mit mondani, mert az én fűtési rendszeremben tiszta a víz, olyan most is mint amikor beletöltöttem ezelőtt 18 évvel. Nincs ami koptassa a szivattyú tengelyét a vízen kívül. Nem nézted még meg azokat a helyeket amiket mondtam, hogy zaj források lehetnek?
Szia
Az van hogy bekötöttem egy q7 es termosztátot és ezzel elértem azt hogy amikro nem kell fütés nem megy a szivattyú sem. 22,2 foknál kikapcsolja a termosztás és 21,8 nál ujra bekapcsolja. De a szivattyú akkor is hangos. Ezt elmondani nem tudom olyan... konkrétan... búg azt amit küldtél megnéztem ls nekem ott nem nem ér hozzá a testhez. Van egy másik szivattyúm de ilyenkor nem igazán szedném ki a szivattyút fűtés időben.... A TR200 al a szíbályzás tényleg teljesen más. Azzal hogy nem engedi " túllendűlni " a főfokot jooo de ennek eredménye képpen sokkal tovább üzmeel a kazán... legalább is nálam
Kettő helyen ér hozzá a szivattyú csöve és jobban a perforált lemez alsó befelé hajlított oldala ér hozzá a csőhöz. A morgó hang az szinte biztos, hogy burkolati eredetű.
Adott ez a 10 éve ideiglenesen megcsinált, azóta se hozzányúlt 2 zónás fűtéskör. Az alsó képen látható keverő kört csinálnám meg,fordítva összeépítve, tehát a jobb oldalon lenne a szivattyú. és a 3. képen lévő séma szerint, ami az ariston tervezői segédletből van. A kazánba benne van a 2 zónás modul kezdetektől, és 2 termosztát is, az átalakítás amiatt kell, mert belefűt a padlóba a radiátoros kör nagyon. Tehát lenne 2db zónaszelep is a két zónához. A kérdésem az, hidrováltót tennétek e be a körbe, mert egy vizes ismerősöm azt javasolta tegyek be, és akkor nem kell 2 utas szelep, hanem elég 1 utas is. Ha igen azt hova a bánatba tegyem, mert itt nem sok a hely ahol a padlófűtés van.A 4. képen a kazán látható, mellé elférne a hidrováltó, esetleg oda lenne célszerű felrakni?
Amúgy jól gondolom ha hidrováltot teszek be, és még 1 szivattyút a radiátoros körnek, akkor nem kell a zónaszelep?
Szia! Nem látszik a képen az ESBE szelep értéke. Azzal lehetne a padlókörbe menő hőmérsékletet beállítani. A padlóköri osztó-gyűjtőhöz menő csövek elég kis keresztmetszetűek ezzel az ötrétegű csővel szerelt toldatokkal együtt.
Hali
Ez az esbe szelep már akkor is kicsi volt amikor bertaktam, ez nem padlófűtéshez való, hanem melegvíz szabályzáshoz, kicsi a kv értéke. 20 as a cső ami a kazántól jön, és 16 os a padlófűtéscső. MIndenképp kicserélem a képen láthatóra a szabályzást, de nem tudom eldönteni hogy hidrováltót tegyek e be... de szerintem teszek.... legalább nem kell zónaszelep... Idézet: Ezt nem értem. Az ESBE szelep kis kv értéke szokott a probléma lenni, hogy nem tud a padlókör megfelelően átmelegedni emiatt. Nálad meg az a probléma, hogy túl meleg az előremenő? Talán szükséges, hogy magasabb előremenőt kell választani, hogy a padló kellően meleg legyen? Talán lehetne egy visszacsapó szelepet tenni a "Kazán visszatérő sárga nyíllal" jelölt szakaszára, hogy onnan ne tudjon a padlóköri szivattyú magasabb hőmérsékletű vizet szívni és a kazán szivattyútól is el lenne választva hidraulikusan. „.... mert belefűt a padlóba a radiátoros kör nagyon.” Az ötrétegű cső külső mérete az 20mm. Ebből vedd le a falvastagságát és a csatlakozó idom, illesztő darab tömítéssel szűkített keresztmetszetét. Jó ha 15mm marad a belső átmérő és ez elég sok helyen van benne a szivattyú szakaszában.
Helló. Bővebben: Link
Szerintetek van értelme amit a fickó csinált? Mármint csempére ragasztotta a fűtőszálat, rá csemperagaszt (vagy mi) és rá újra a csempe? Gondolok itt a nem kialakított hőszigetelésre a föld irányába.
Hello! Honnan tudod mi van a régi csempe alatt? De van az a vicc, mikor a zsidó gyerek megkérdi apját "Apa! Mennyi kétszer kettő? - Attól függ veszel vagy eladsz.."
Csempe, hogyne... A csempét a falra tesszük. Ez (mondjuk) járólap (anyám mozaiknak hívja).
-No, de kérdésedre a válasz: a járólapot régen sokkal vastagabbra csinálták, és azt csak misungra (cementes homok) fektették. Ha azt felszedte volna, akkor betonoznia kell, így azt megúszta. A föld irányába kialakított hőszigetelés pedig valójában sokkal többe kerülne, mint az életed során arra elszökő hőmennyiség. (Az ugyanis a házad alatt van, nem hűti a külső levegő, az legfeljebb a földkéreg általános 15 fokjára hűl vissza, mint egy borospince) Idézet: Ezzel azért vitatkoznék. Jártam több helyen, ahol a padló nincs szigetelve. Mit ne mondjak, borzasztó hideg érzetet ad ott zokniban mászkálni. „A föld irányába kialakított hőszigetelés pedig valójában sokkal többe kerülne, mint az életed során arra elszökő hőmennyiség.”
Máshonnan megközelítve a dolgot. Nálam mindenhol vizes padlófűtés van, jól dukál. Van egy kis folyosó hozzáépítve a házhoz. A folyosó alja vastag beton, legalább 10cm. Itt a szint durván 3 centivel alacsonyabb. Érdemes ilyet beépíteni csak a láb érzete miatt, hogy ha a házból kilépek arra a folyosóra, a lábam ne faggyon le? A folyosón a meleget radiátor adja majd, a padló melege mondom, csak amiatt hogy az ne legyen hideg, ha már mindenhol meleg.
De itt padlófűtésről van szó
(Meg persze annak a hőveszteségéről)
Sziasztok!
Kis közvéleménykutatást szeretnék végezni, melynek tárgya: - padlófűtés előremenő és visszatérő hőmérsékletek (kinél milyenre van beszabályozva), illetve - mennyezet fűtés/hűtés akinél van, szintén előremenő és visszatérő - akinél a melegvíz indirekt HMV tárolóval készül, ott is előremenő és visszatérő hőmérséklet kérdés lenne - Már csak grátisz a fentiekhez a hűtő/hőtermelő oldali térfogatáram (l/h, m3/h, stb). A dolog apropója az, hogy szeretném csökkenteni az indirekt HMV fűtés napi ciklusszámát, illetve hamarosan belelépünk a fűtés idénybe, hátha sikerül mégtovább finomítanom a jelenlegi adatokon. Nálam a következő: - Padlófűtés 35/30, padló felülethőmérséklet így ~25°C, szobahőmérséklet 23°C - Mennyezetfűtés: 35/30 - Mennyezethűtés: 16/20 - Indirekt HMV: 56/50 Mivel mindegyiket egy szekunder köri keringető hajtja (váltószeleppel), így ~2-4 m3/h között változik Δp-c szabályzással. Akinek akár kazánnal, akár hőszivattyúval indirekt tartályos HMV-je van, attól is szívesen meghallgatom a beállításokat, nem csak a padló ügyeket
Szerintem a padlófűtést ennél jobban nem lehet beállítani.
Tökéletes. A többit nem ismerem. Úgy értem, nálunk nincsen.
Szerintem is jók a fűtési értékek. A hűtési is jó lehet, de én már két helyen is tapasztaltam némi párakicsapódást a 16 fokos előremenőnél. Itt 18 fokra kellett emelni a hűtővíz hőmérsékletét. De az egyik helyen így is párás levegőérzet volt szinte állandóan a lakók elmondása szerint.
Nekem is az a véleményem ezzel a túl alacsony értékkel kapcsolatban, hogy idővel a bútorok által takart falfelület részen elkezd penészedni és erre majd csak akkor derülne fény ha festésre vagy átrendezésre kerülne sor, "ne adj isten" allergiás tünetek is előfordulnának ennek kapcsán.
A hűtés és fűtés esetében, nem a fix érték a jó (energiatakarékos), hanem az időjárás függő (külső hőmérséklet követő) mód. Felület hűtésnél fontos mérni helyiségenként a relatív párát és hőmérsékletet. Ebből számítható a harmatpont. A legmagasabb harmatponti hőmérséklet felett kell tartani az előremenőt.
HMV-nél is fontos, hogy mekkora hőmérsékletű meleg vizet vársz el. Továbbá a legionella fertőtlenítéshez 70 fok felett kell tartani néhány percig. Néhány mondatban nehezen intézhető el ez a téma. Bár adatlapod alapján foglalkozol épület automatizálással, ezért érdekelne a rendszer vezérlési oldala is.
Minden szoba saját külön mérésű, páratartalom és hőmérséklet (plusz számos más). Jelenlegi előremenő a hőszivattyú beállítása, mert onnan pufferből külön megy a zónák felé. Gyakorlatban a zónákhoz kb. 18 fokos előremenő megy, direkt a harmatpont feletti üzem miatt, féltem én is a penészedéstől, annak ellenére, hogy hőcserélős szellőztető van (folyamatos), és pára problémák nincsenek alapból, de a hűtéskori penészedéstől tartottam / tartok még mindig.
A HMV időnkénti túlfűtését megoldja az automatizálás egy 6kW-os 3F fűtőpatronnal, ami már kizárólag frissen 50 fokosra előfűtött tartály esetén indul el jelenleg havonta. Pontosan az lenne a célom finomhangolás szempontjából, hogy időjárás függővé tegyem a az előremenő és visszatérőket, mert idő hiányába a biztosnak tűnő hőmérsékletre szabályoztam mindent, de lassan elfogynak így pár év után az SOS mókolások (konnektorok, lámpák, szenzorok, kinti fűtőkábel automatizálások, stb), így jön a finomhangolás része. Mind padló mind mennyezet kör esetén próbálom a tapasztalatokat meghallgatni, mert az épületautomatizálás nálam csak hobbi, azt meg a végtelenségig lehet finomítgatni. Én az a fajta veszélyes állat vagyok, aki a hőszivattyú basic áramkörét is kitessékelte a készülékből, inverteresre alakítottam, kicseréltem sajátra a fővezérlőjét is, hogy mindenét kézbentartsam és úgy automatizálhassam ahogy csak szeretném. (Lásd képek )
Ha így áll a helyzet, akkor már nagyon a vége felé jársz. Persze az is igaz, hogy a finomhangolást nem lehet elkészíteni, hanem csak abbahagyni egyszer.
Jól értem, hogy eredetileg on-off-os hőszivattyút alakítottál át inverteresre? Az nem tűnik kis feladatnak. |
Bejelentkezés
Hirdetés |