Fórum témák
» Több friss téma |
Hmmm... én még ilyet nem hallottam ,nem lehet, hogy a turbulencia a szárnyak kiképzésén, kidolgozásán múlik?
ott van pl a sugárhajtóművek, gőzturbinák turbina lapátja, milyen piszok sok lapátja van? és milyen jó a hatásfokuk? vagy pl. a helikoptereknél is manapság arra törekednek, hogy minél több lapátú forgószárnyat építsenek (régi helikopter : 2 db lapát), nem is gyártanak már 4-nél kevesebb lapátút. Vagy úgygondolod ezek rossz hasonlatok?
Természetesen megfogom csinálni a 3 lapátos verziót, méghozzá kompzitból, a lehető legegyformábbra.
De mondom időszüke miatt ezt csináltam meg először. És amíg nem lessz időm és pénzem a 3 lapátost megcsinálni, addig is jó lenne ha többet termelne! Mert tudna! csak az áttétel... Nem tudok itthon frekit mérni!
A bolha piacon könnyen, és nagyon olcson vásárolhatsz kis kézi müszert,amin frekimérő is van.Ez a müszer persze másra is használható,sok egyébb hasznos dologra.....Na meg igy, nem kell kölcsön szaladgálni.Amugy is feltétlen szükséges egy jobb minöségű kézimüszer.Persze ügyelj hogy rajta legyen a frekimérő is.
A turbulencia sok mindentől függ, köztük van ez is.
A repülők, helikopterek nem hiszem, hogy a hatásfokra mennek, inkább a teljesítményre. A több lapát a nagyobb nyomatékot eredményezni, de ahoz, hogy azt meg is tudják forgatni, izmos motor kell. Ezért sokat fogyasztanak a nagy monstrum gépek. Tehát rossz hasonlat Illetve akkor használnak több lapátot, ha a kevesebbnél már annyira felkéne gyorsítani a rotort (nagy dolgot kell megmozdítani), hogy az elérné a hangsebességet a lapát végein (bummmm). Ilyenkor "betesznek" még egy lapátot, nő a nyomaték, csökken a fordulatszám. De az állásszög változtatás is erre való, csak ott szükebb kereteken belül.
Idővel befogom szerezni, mert máshoz is kelleni fog. Eddig a suliban minden ott volt, ami kellett.
Ezt a fordulatszám mérést lehet, hogy mégis csak mászással fogom tudni megoldani. bicikli km/h mérő...
Bicikli kmh mérö is jó lessz,csak majd valahogy hitelesiteni kell,na meg aztán nagyon nagy,sok száz,vagy ezer fordulaton nem igazán nyerő, : aligha fogja birni a tul nagy fordulatot stabilan.Alacsony fordulatra lett tervezve,biciklire.
Persze ha mágnes szenzoros,akkor lehet valamit kezdeni vele.
Reed relés, és azért ha megnézed a biciklik kereke nem forog olyan lassan! Jóó persze attól függ ki hogy tekeri.
Mari néninél lassan forog Csak azt nem tudom, hogy a km/h-ból hogy csinálok RPM-et! 50 km/h=>13,8 m/s=>833,3m/min=>1326,3 RPM Lehet, hogy ez hülyeség, most találtam ki!XD
Pedig ez jó eredmény, én is átszámolgattam most.
Bár azért 50 km/h az eléggé durva sebesség már. MTB-vel szinte lehetetlen hosszú ideig tartani, versenybiciklivel még elképzelhető.
Lehar:
Neked nincs vmilyen mért adatod arról, hogy mekkora szélben mennyivel forgott a rotorod?!
A reed relét egy a kerékre szerelt,apró mágnes darabka vezérli.Mivel a kerék átlag átméröje általában 75 cm,ha ezt beszorozzuk 3,14-el akkor 235,5 cm kapunk,ami 2,35méter,egy fordulatra.1000m:2,35,5=424,6 ford egy km-re.Igy 6O kmh pontosan ennyivel fog forogni.innen kiszámithatod hogy milyen forgási sebességen hány kmh-t fog mutatni.Az én rotorom valahol enyhe szélben indul,majd egy picivel erössebben már könnyen felkuszik a 15O-2OO-ra, erös szélben pedig eléri az 5OO-6OO fordulatot.Amikor a fák hajladozni kezdenek.
Addig értem, hogy 424,6-ot fordul 1000 m alatt, de honnan tudod, hogy 60km/h?!
Lehet, hogy azt az 1000 m-t egy hét alatt teszi meg!
Mivel egy orában 6O perc van,6OKm/ora=1 Km/perc.IMivel 1 km-en 424,6-ot fordul,akkor a percenkénti 1 km-s sebességen,ami 60km/ora,=424,6ford/perc.Ha lassabban forog természetesen,kevesebbet fog mutatni.Azén fordulat méröm frekimérön alapszik,és van egy kis táblázatom,aminek alapján a frekimérö értékeit átalakitom ford-percre.Most igért egy müszerész haver egy programozható pic-es (mikroprocist)méröt,ami már egyenesen ford-percben fogja mutatni a pörgést.
Ahha, csak nem írtad le az előbb, hogy azt az 1 km-nyi utat 1 perc alatt teszi meg!
Ezért nem értettem. Amúgy én is tervezem, hogy PIC-el csinálom meg a fordulatszám mérést, meg még pár paraméter mérését. Neked is szívesen megcsináltam volna. Mostmár egyre mélyebbre ásom magam a PIC-ben. Bár nem tudom mennyire sürgős, mert most jön a vizsga időszak, és mással kell foglalkozzak, szóval a saját is tolódik. Mivel a fesz. szabályzást is PIC végzi, úgycsináltam meg, hogy bővíthető legyen később. (RPM, °C, szélseb., hatásfok ... mindezt LCD-re kiírni)
Ha sikeres a pic-es terved,légyszi,küld meg nekem is.Eddig ugyan nem sokat törödtem a mérésekkel,pedig már jó sok ideje fent van az enyém,igaz eddig nem volt gondom vele.Csak a frekit méregettem eleinte,meg a feszt.A töltö áramra,egy régebbi amperméröt használok.Remélem sikerül nekem is utána épitenem,a haverem igért ugyan eggyet,de ö is nagyon el van foglalva,na meg a csajok is hajkurásszák alaposan.(vagy ö a csajokat?).De mivel a szerelékem a kert végében van(bö1OOméter),nincs mindig kedven kimenni,ezért probálok valami univerzálisabb,,,távmérőt,,, összehozni.
jó rendben. De még lessz vele dolog bőven.
Addig felteszek egy képet az alap verzióról.
Nagyon klasszul néz ki.Majd a kapcsrajzát,és a nyákét is feltehetnéd,persze miután letesztelted.Ja és valamilyen alapprogit is hozzá.Persze a ,,,türelmes várakozáshoz,,,, rég hozzá vagyok szokva.
Már lassan kész, a deszka model működött, csak most így egyben vannak problémák.
Ami azt illeti nyugottan segíthet vki az analóg áramköri részek méretezésében. Én inkább a digitális oldalában vagyok otthon.
Lehetöségeim szerint megprobálok segiteni,de legalább néhány alapadatot,és elképzelést irj le.
A mellékelt rajz azt a kapcsolót ábrázolja, ami a PWM jelet állítja elő. A PIC meghajtja a tranyót és az lehúzza a FET Gate-ét testre. Ezáltal kinyit, ha a tranyó nem vezet, akkor az R2 zárja le a FET-et azáltal, hogy közös potenciálra huzza a G-et az S-el.
Az a problémám, hogy mikor a kapcsoló zárva van, tehát nincs rajta a terhelés a generátoron, az könnyen felpörög. És akár 80 V is lehet a fesz. ( a mostani áttételemmel ez a veszély nem fenyeget) és hiába nyitott ki a FET, mivel hogy azt érezte a PIC hogy van kellő nagyságú fesz., az nem fog vmi gyorsan lecsökkeni. Tehát az R2-n akár 80V is lehet, abban a pillanatban, amikor a tranyó kinyit. Ott most egy 470 Ohm-os ell. van. De ez 80 V-nál 13,6 W-ot jelent az ell.-on. És azt nem tudom, hogy meddig növelhetem az ell. értékét úgy, hogy elég gyorsan letudja még zárni a FET-et! Szolj ha vmi nem értesz...
üdv! pár napja lelkes olvasója vagyok a topicnak és kb 1,5 éve beszereztem egy ifa generátort szélkerékhez, persze akkor nem tudtam áramot generálni fúrógéppel ugyhogy hagytam most olvasom hogy 5W-s izzó kell a gerjesztéshez. Ezt eddig értem hétvégén mérnők barátommal pörgetve végig mértük és szinte minden variációbal rácsatlakoztattuk az izzót de még mindig semmi! hátul van 3saru a tengely 3 különböző oldalán (szerintem ez lenne a fázis vagyis az áram egyik pontja ) illetve van kettő egymás mellett ez a forgórész két pólusa
az izzót hova kössem be hogy áram illetve kisfeszültség legyen belőle köszi előre is és már tudom hogy ilyennel nem érdemes foglalkozni... de én kipróbálnám ha nem szélkerék akkor szobabicikli lesz belőle
Szeretném felhivni a figyelmedet a következöre:1) elsösorban a töltésszabályozást nem Fet-ten keresztül,hanem egy idönként,az akkukra kapcsolt plussz terheléssel kel megoldani.Igy elkerülhető a generátor terhelésnélkül maradása,és a felpörgés.A plussz terhelést én egy vizmelegitő bojlerrel oldottam meg,az inverter után.Igaz viszont hogy nekem 4,5 Kwattos inverterem van,és 12 db. eggyenként 2OO Ah-ás akkum.Sorba,ill párhuzamosan,48 voltra kötve.56,8 voltnál nagyobb töltésnél bekapcsol a bojler,tiz perces idözitéssel.Erre még rájönnek a napelemjeim is.2) a Fetten keresztöl folyó igen nagy áram, nagyon komoly hütést igényel,szinte kilowattos nagyságrendüt,szélsöséges esetben.Amit egy pic-töl elvárok,az a következő : elsösorban a töltöáram figyelése,az akkuk feszültsége,a generátor fordulatszáma(ez állitható kell legyen).,és nem utolsósorban a töltési idök monitorizálása.Az utóbbit ha lehet,kétutasra : külön a generátor,és külön a napelemekét.Akár egy plusz memoria beiktatásával is.És ha minezt egy ,,,távkijelzövel,,, is meg lehetne oldani,akkor szuper lenne,mondjuk UTP kábelen keresztül,ugy jó 1OO méterre.
Látom jól kigondoltad mit akarsz. Meglátjuk mi sül ki belőle.
Amúgy nekem se csak az akksi van rákötve mint terhelés, hanem ott az inverter is. Amikor a FET lekapcsol akkor minden terhelést lekapcsol. De ennek az az oka, hogy ha áll a rotor, ne legyen rajta az összes terhelés, tehát ne fogja vissza a generátort. Így könyen elindul. Neked milyen terhelésen van, akkor amikor nem forog? És mennyire fogja visza?
A generátorom állandó mágneses(neodim).Igy mivel induláskor nincs gerjesztett áram,az indulás is nulla terheléssel történik.Csak egy bizonyos fordulat elérése után,a minimális töltőfesz. elérése után kezd terhelödni,valahol 7O-8O ford. felett.Ezért állandó jelleggel van rákötve az akkukra.
Szia!
szerintem meg nem nulla a terhelés ---gondolj a "mágneses húzásra"....ez eléggé visszafogja .. a többi igy igaz...
Hogy hogy az állandó mágnesesnél nincs induláskor gerjesztett áram?
Amikor rátettem a terhelést a generátoromra, egyből érezhető volt, hogy nehezebben indul. Az is állandó mágneses. Igaz nem neodym.
Ha nincs vasmag a tekercsek belsejében akkor alacsony fordulaton nem érezhető az ellenállás sem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |