Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » TV hiba, mi a megoldás?
Sziasztok!
Van egy Philips 32PHL5604H típ. lcd TV-m, ami mostanában bekapcs. után kb. fél perc múlva, lekapcsolta a háttérvilágítást. Ha már szétszedtem, természetesen az elkókat kicseréltem. Rájöttem, hogy cső hiba lesz, egyesével lehúzgáltam a csöveket és előjött a rossz cső. Most megy folyamatosan, / persze sokáig nem mertem próbálgatni / az inverter sem melegedett túlságosan, viszont halk sípoló hangja lett. Használható így hosszú távon, vagy a csövet pótolnom kell, esetleg be tudom csapni az invertert, hogy azt higgye, hogy jó a cső?
Üdv! Egy ITT NOKIA IDEAL COLOR 5128HVT készülék javításába fogtam bele. A tv két éve villámcsapás áldozata lett, azóta érintetlenül állt a garázsban. Ezelőtt még nem próbálkoztam TV javítással, így nem tudom, mit célszerű keresni. Pusztán kíváncsiságból és kihívás gyanánt próbálkozok vele. Most az első cél az, hogy a standby led világítson. T701 kollektorán kéne impulzust mérnem a szervizkönyv alapján, de a feszültségszint miatt nem tudom ezt megtenni a szkópommal, mert nincs rendes mérőfejem. Az IC701 tápfeszültsége 9V helyett 1V körüli értékű. R651 pár perc bekapcsolt állapot után felforrósodik. Megköszönném, ha valaki tanácsokat tudna adni a további hibakereséshez.
Hello!
Az R651 melegedése normális,mivel az a képcsőlemágnesező PTC.Hidegen kicsi,melegen nagy az ellenállása,ezzel létrehoz egy lecsengő mágneses teret a képcső körül. A táp IC induláskori tápfeszét az R701-R655 D702 áramkör adja,majd mikor a táp beindult,akkor a trafóról visszajövő 2 db diódával egyenirányított,elkóval szűrt egyenfesz váltja fel. Forraszd ki a táp IC 15 és 16-os lábát,majd mérj feszültséget. DE AMI NAGYON FONTOS!!! Hálózati oldalon dolgozol! Ha nincs leválasztó trafód,akkor a szkópot még véletlenül se kösd rá. István
Akkor ennek a lemágnesező tekercsnek a hangját hallhatom, amikor feszültség alá helyezem
a TV-t. Egyszerűen megúsztam, ugyanis foglalatban van az IC. 0,6V-ot mértem, miután ezeket a lábakat kivettem. Tehát ez a D702 dióadás kör egy zener feszültség szabályozó, ami a hálózati feszültségből állítja elő az IC tápfeszültségét. Szkópot semmiképp se használok. A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2020
Lehetséges, hogy D702 zener zárlatos lett, vagy a másik oldalon D707, D711 zárlata miatt esik le a feszültség?
A három dióda, egy két ellenállás, és a kondik vannak az áramkörben. A diódákkal kezdeném mérést.
Nos kiforrasztottam a diódákat, mindegyik jónak tűnt mérve, a zener záróirányban 10V körül kezdett vezetni. Visszaforrasztás után újra mértem feszültséget. Az előbbivel ellentétben 10V-ot tudtam mérni, ha az ic 15 és 16-os lába nem volt bekötve. Lehet, hogy rossz forrasztás volt, de inkább arra gyanakszok, hogy az előbb rosszul mértem, a földpontot rossz helyre választhattam meg. Most a diódahíd D656-os anódját vettem földpontnak. Az IC behelyezése után viszont ugyanaz a 0,6V körüli érték mérhető.
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2020
Jól mérted. Ezek után tuti, hogy a táp IC rossz. Vizsgáld meg a kapcsolótranzisztort is, nem-e az is átment zárlatba. Van ilyen táp IC-d?
A kapcsolótranzisztor jónak tűnik, CB és BE között tudok egy diódát mérni. Nincs ilyen IC-m. Körülnéztem a neten, egy forgalmazót találtam, elég borsos áron kínálják. Még körülnézek pár budapesti üzletben.
Balázs
Sziasztok!
Van egy régi CRT TV-m, Orion T2950 STX-S flat (11AK37) és szeretném beüzemelni ilyet igénylő cuccok alá. Eredetileg csak fókuszt állítottam volna rajta, de a korábbi apró hibája súlyosbodott. Korábban napi használatban volt (több mint 1 éve) és az utolsó időszakában olyan nehézségei adódtak, hogy amint megjelent a kép, rögtön kikapcsolt standby-ba. 1-2 ilyen próbálkozás után már nem kapcsolt ki és lehetett nézni, onnantól ilyen baja nem volt. Aztán állt jó sokat és most hogy újra próbáltam bekapcsolni, már sehányadik bekapcs után sem marad meg, azonnal elmegy standby-ba, ahogy a kép megjelenik. Szereztem a netről kapcsrajzot. Arra gyanakodtam, hogy valami táp buffer elkó öregedhetett el, ezért kicseréltem 18 db-ot benne vadi újra, ami szóba jöhetett szerintem. Semmi sem változott, pont ugyanúgy kikapcsol rögtön. Nekimentem oszcilloszkóppal is. Két db képkockát jelenít meg (lévén 100Hz-es, ez egy képkocka az 50-esből), majd rögtön utána lekapcsol. A katódsugárcső panel input jelét monitoroztam. Mellette mértem a "protection" jelet előállító esetleges okokat, de semmi nem történik ott, minden fesz jó, stabil. (Aztán észleltem, hogy nincs is betéve a protection csatija és máshová sem látom menni a vonalat, szóval az ott tök felesleges.) Rámértem a vezérlő cucc !RESET vonalára is, de az nem aktív, amikor lekapcsol. Van valakinek ötlete, hogy mi a fenétől megy standby-ba? Milyen kiváltó okai lehetnek, hol keressek mit? (A hol is elég, a mit-et kitalálom, jártas vagyok a dolgokban.) Csak időm nincs, hogy reverse engineer-kedjek és kitaláljam mégis mi válthat ki azonnali standby módot, amint a kép elkezd megjelenni. Kép egyébként van, látszik az a két kocka szemmel is (zaj és rajta a "no signal" vagy mi felirat doboza), szkópon is. Köszi előre is!
Szia! Állíts a sortrafó G2 (Screen) potiján, mert lehet, hogy a képcső öregedése miatt a kezdő sugáráram kevés a védelemnek.
Hoppá! Köszönöm az értékes "tippet"! Épp csak kicsit tekertem rajta egyik irányban (talán 5 fokot sem) és második bekapcs után már nem ment el a kép. Örök hálám a szakértőknek!
A kapcsrajz alapján azt gyanítom, hogy tönkre nem lehet tenni a TV-t, ha akár a teljes tartományban állítom. Meddig mehetek el? Addig tekerjem, hogy elsőre (némi állás után) ne kapcsoljon ki és kész? (Komoly hatása lehet a fókuszra? Középen és a széleken jobban eltérhet emiatt, mint eddig?) Egy másik dolog, hogy a trafón csak egy fókusz poti van (static, gondolom), a második helye be van gyárilag csinálva (dynamic). Nem nagy gond talán, csak fura. Minden más, ami a kapcsrajzon van, megvan a nyákokon, gondoltam nem lehet nagy eltérés sehol. Holnap végre belövöm a cuccot! Juhé!
Csak annyit tekerj rajta, hogy stabil indulás alakuljon ki. Ne feledd, hogy ez egy szükségmegoldás, egy élettartam meghosszabbító műtét. Ha ezzel változott a fókuszoltság, akkor azt állítsd utána, de szerintem nem fogsz nagy eltérést tapasztalni.
Sziasztok!
Van egy kb 10-15 éves Samsung TFT TV-m ami ma reggel feladta. Bekapcsoltam, meg is jelent az adás, majd pár mp múlva kikapcsolt, majd ismét pár mp múlva bekapcsolt, és így tovább, ki-be. A távirányító jó. Lenne valami ötletetek, hogy merre keressem a hibát? Köszönet előre is!
A sors nem akarja, hogy használjam a tv-t.. beállítottam a fókuszt és a G2-t (csak épphogy állítva) és teljesen jól működött kompozit video-val (egy C64-esből). A C64-es projektem egy "mindenegyben" dolog, táp, lemezmeghajtó-emulátor, joystick (ps/2 bill.-ről) és user interface. Ezzel próbáltam ki, mivel ezzel használnám a tv-t.
Minden szépen alakult, működött. Leszedtem a dolgokat, amiket hozzácsaptam az áramkörhöz (két vezetékpár), újra kipróbáltam csak hogy biztos legyen, működött. Tök jó. Visszaszereltem a hátát a tv-nek, a műanyag borítást. Innentől "nem kapcsol be" a C64 projektem (se a C64). És azóta sem. Külön jók, TV megy, C64+táp megy, de ha összekötöm a két földet a videokábellel, akkor semmi. Hát -74V van a TV földjén standby-on. Úgy vettem észre, hogy a projektem vmelyik pin-je és a védőföld között "rázott". Egyen+váltó fesz is lehet, nemtom, nem kezdtem el méregetni, mert nem értem mi a fenétől keletkezett oda az a fesz, amikor csak a borítást raktam fel, előtte működött, semmit sem bántottam rajtuk külön. Aztán persze levettem a borítást és ugyanúgy nem működnek együtt, csak külön. A c64 projektem tápja sima trafós. Védőföld csak a házon van. A TV földeletlen. Hogy keletkezik feszültség a TV egyébként hálózatról leválasztott földjére és miért működésképtelen a c64 projektem ha össze vannak kötve? Előtte miért volt jó, a borítás felhelyezése mégis hogyan és mit "ronthat el"? (Még csak meg se tudom igazán nyomni a nyákokat a hátlappal, nem volt semmi gebasz. Már a helyén volt minden, amikor utoljára működött és nem nyúltam semmihez.)
Melyik videóbemenetre kötöd a kütyüdet és milyen módon? Konkrétan mutasd meg.
Valamelyik, vagy mindkét készülék dugóját fordítva dugd be a konnektorba, ez segíthet. Ha KTV van az antennabemeneten, akkor előfordulhat a fenti jelenség.
Üdv!
Megnézem a fordítva bedugást, nagy baj nem lehet belőle.
A front panel kompozit bemenetét használom, a sárga RCA csati. A C64-es video output csatlakozóján lévő jel érkezik a kütyümbe, ahol egy analóg kapcsolón keresztül buffertranyó után megy ki a TV-re, hogy pontosan hogyan, nem tudom, régi és félkész a projekt, próbapanelre forrasztva. (Rendesebben is meg lesz csinálva, egyelőre most még nincs.) A földek itt össze vannak kötve, a TV-é, C64-é és a kütyümé azonos. (A C64 tápjai a kütyümből jönnek.) Egyik sincs bekötve semmin keresztül sehová, úgy értem, hogy a trafók mögötti egyenirányított vagy kapcsüzemű részek mind a "levegőben lógnak". Ennek ellenére létrejön a -74V ezek és a védőföld között (valszeg váltófesz is, csak a DC szintje ennyi) illetve így egyáltalán nem üzemel a kütyüm, tápot se kap a C64. A legfurább az egészben, hogy pontosan a TV hátlap felhelyezése előtt működött, ellenőriztem, beállítottam mindent vele kül. színű képen, feliraton. Aztán hátlap fel és onnantól semmi. Hátlap lant van, de azóta is semmi.
Tehát még egyszer. ha a tévét bekapcsolod, akkor elindul, működik, van hangyaháború. Ha ilyenkor rákapcsolod ezt a C64-es dolgot, akkor leáll a tévé?
Megnéztem, a tápdugó megfordítás nem segít. Viszont most bekapcsolt minden, mindkét állásban, működés közben -82V van a közös föld és védőföld között. De amikor összeérintkezik először a két föld ilyen eltéréssel, nem szikrázik, semmit sem csinál, csak kiegyenlítődik, viszont a TV lehúzza -82-re a kütyüm/C64 földjét.
Megterheltem ezt a földet a védőföld felé 470 Ohm-mal és ilyenkor 0.026mA DC (átlagos) áram megy rajta át. Elvileg ilyenkor már szinte 0V fesz.különbség van, így nem okoz gondot, hogy ennyire elmászik a föld. Amit tudok tenni, hogy kütyümet lebontom és átnézek mindent rajta kontakt ügyben. Hátha attól nem indult korábban. Viszont teljesen nyugodt nem vagyok, mert nem igazán értem, hogy generál a TV ilyen állandó meghajtást a földjére a védőföldhöz képest. Ha a laptop is rákerül (programozó entitáson keresztül), mire számíthatok? Nem veszélyeztetném egyiket se, ha nem muszáj. (Korábban nagyon sokat használtam így, bár másik TV-vel. Sosem tűnt fel ilyesmi, igaz, védőföldhöz képest soha nem is mértem, mindig a rendszer közös földje volt a föld, a szkópnak is.)
Ja nem, a TV az stabilan hangyázik. A kütyüm és a C64 nem indult, ha rá volt kötve. De mint épp most írtam, ma indult bárhogy. (Szerintem kontakt bibi, átnézem.) Csak a rendszer földjének eltolódása lep meg most, főleg azért, mert ha ujjal ráböktem a kütyüm egyik pin-jére (valószínű közben a védőt is sikerült valahogy megérinteni), éreztem, hogy "valami megy". Nem volt igazi rázás, de egyértelmű.
A tévé szekunder oldala egy kondenzátoron keresztül össze van kötve a primer (hálózati) oldallal, zavarkiejtés miatt. Ez szabvány, így kell csinálni. Ha zavar ez a bizsergés, akkor kösd védővezetőre (földelés) a rendszer testét.
Köszi, ilyesmiről lehet szó. Akkor a lényeg, hogy ne tartsak attól, hogy felrobbantja a kisfesz szerkezeteimet.
Egyébként a másik TV-vel, amivel sokat használtam már, volt még nagyon rég egy olyan észlelésem, hogy annak a fejhallgató kimenete (lehet annak is a földje) rázott kissé a PC fém testével, ami valószínűleg védőföldes. Akkor 110V-ot mértem DC a kettő között. Még szinte gyerek voltam, nem ma történt, de ezek szerint ez normális.
Sziasztok!
Van egy LG 32LN5400 TV. A gond pedig az vele hogy villog a képernyő. Olyan 3mp-ként fel fel villan. Látszódik hogy megjelenítés lenne mert ha rávilágítok elemlámpával, akkor mindent látok. Jól gondolom hogy LED hibás ? Hogyan kellene elkezdeni a javítást ? Teljesen szétbont és a hibás ledet megkeresni, vagy a tápfeszt kellene kimérni ami a ledekre megy ?
Szia!
Először tápellenőrzés kell, feszültségmérés, púpos kondi keresése. Ha úgy minden rendben van, akkor kell mélyebbre ásni. Idézet: „púpos kondi keresése” Én pontosítanék, nem csak a púpos kondenzátor lehet hibás. Ellenőrizni kell ESR mérővel a kondenzátorokat. Ami a műszer szerint hibás azt cserélni kell!
Természetesen, de a feszültségmérés eredménye gyakran árulkodó lehet, ha nincs púpos kondi. Persze ehhez rajz vagy a megkívánt feszültségek ismerete szükséges.
El is kezdtem belemélyedni.
A képen látható csatlakozó ha jól látom a ledekre megy. Itt 0 és 2V között ugrál a feszültség. Ha lehúzom a csatlakozót akkor is ugyan úgy ugrál a feszültség 0 és 2V között. Hány V-ot szoktak kapni a ledek ? Arra gondoltam hogy labortáppal megtáplálnám a ledeket. (Csatoltam a kapcsolási rajzot.)
A csatlakozó kimeneti pontjai között mérj. 30-100V között kell lennie a feszültségnek de ha tilt, akkor csak kis ideig van meg ez a feszültség.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |