Fórum témák
» Több friss téma |
Udv,
En Londonban lakom mar egy ideje es hutohazakkal, hutgepekkel foglalkozom. Jo ideje ragom magam, hogy teljesen jo kompresszorokat leegett tekerccsel egyszeruen a kukaba dobnak es vesznek helyette 6-700 fontert ujat. Gondoltam felnyitok egyet es megnezem mi a helyzet, meglepodve tapasztaltam, hogy nem is annyira bonyolult. A tekercseles szepen lejon minden oldalrol, csak sajna az egyik oldal ugy leegett hogy nem tudom lekovetni a mintazatot. Olvasgattam ezt-azt a neten, de nem sokra jutottam. Van 24 resem a kulso, allo reszen a tekercseknek, belul meg egy allando magnes a forgoresz. Van egy adag inditotekercs meg egy adag jaratotekercs, mindketto kondenzatorral van ellatva meg egy inditorele beepitve. Van erre valami altalanos formula, amivel ki lehet szamolni, vagy abrazolni a tekercseles iranyait? Hogyan mukodik? Minden javaslatot, tapasztalatot szivesen fogadok. Kosz
6-700 forint? Érdekes....
Bármilyen tekercselőhöz elmész megcsinálja neked. Mintázat nem tudom minek kell, mert motorokat nem pepitában tekerünk. Magad is megtudod csinálni mert a menetszámot és a vastagságot tudod.
Az sajna angol font, csak nincs a billentyuzetemen az a karakter.
Szoval azt mondod, hogy a tekercseles iranya (oramutatoval ellentetesen vagy megegyezo, egymasnak tukorkepei...stb) ilyesmi nem szamit?
A tekercselő tudja mit csinál.... de hogyan zárod vissza a kompresszort úgy, hogy stimmeljen is és még a gázt se engedje el.
Egyébként nagyobb kompresszorokat 1000Font felett, szoktak javítani, itthon is találtam már egy ilyen céget aki ezzel foglalkozik, csak ugye garancia meg egyebek miatt nem biztos, hogy megéri.
Szevasz!
A tekercselő tud tekercselni, de a hűtőközegekhez és a felhasznált olajhoz nem biztos hogy megfelelnek a szokásos anyagok.. (Itt főleg az impregnáló lakkra gondolok és vákuumkamrában kell csinálni). Egyébként visszahegeszthető, ismertem embert, aki ezzel foglalkozott. Alig futott, szinte új, azonos típusú kompresszorokat vágott, újított fel.
Sztem a minta nem számít meg az irány se csak egymáson legyenek a rétegek a sorok meg egymás mellett szépen.
Hello
Az a tok amiben benne van vasbol keszult, egyik baratom visszaheggesztene. En nem ebbol akarok elni, csak ha mar ugyis kidobando akkor inkabb felujitanam, aztan felraknam a polcra veszhelyzet esetere tartaleknak.
Hello
A hutokozeg sztem nem problema, a gaz maga nem korroziv, teljesen semleges. Az olaj sem kezdene ki a szigetelest szerintem, csak akkor lesz savas kemhatasu ha nagy honek van kiteve, ekkor kezd altalaban kiegni a kompresszor (az esetek 90%-ban ez a ventillator meghibasodasa miatt jon letre...) Persze ilyenkor az uj kompresszor beszerelese elott ki kell pucolni az egesz rendszert. Vakumkamra sem kell, eleg csak szepen tisztan es szarazon tartani mindent, aztan beszereles/raktarozas elott kiszivattyuzni vakumpumpaval es feltolteni nitrogennel. Visszakanyarodva a tekercseleshez, a motorban a tekercsek egy hoallo zsineggel voltak osszekotozve, eleg szepen. Sajna ez is le volt olvadva szoval nem tudtam megfigyelni a technikat. Valami otlet, esetleg irodalom a temaban?
Egyedi esetben a kompresszor jól tisztított felületek esetén védőgázas ( tehát kis hőbevitelű ) hegesztési eljárással gáz-tömören zárható. Tudnak ilyet tekercselni, de a réz kilóra 3000 HUF és kb ennyi a munkadíj is arányosan, ráadásul a hegesztési felület csúnya. (nem eladható, de pl otthon jó hasznát lehet venni) Ha fél-hermetikus a kompresszor, akkor Soós-nál simán vállalják a felújítását. Angliában csak a nagy( 6-8 hengeres) Yorkokat láttam javítani, a többi a nagy rezsióradíj miatt alapból kuka. Magyarországon nem hajítanak ki annyi mindent mert egy hűtő szerelő számlás ára mondjuk 30 e-FT egy nap, ugyanez Angliában 450 500 GBP. Másik ok, hogy leégett kompresszor savasság miatt réz migráció miatt mechanikusan is sérül, és ez túl nagy rizikó, ugyanis tekercselés után beállhat. Ezért a hűtős cégek nem javasolják a javítást. Egyszerűen 40 %-os árréssel elad egy kompresszort, amit egy nap alatt a magyar szerelő cserél . Évekig csináltam én is.
A legjobb megoldás, ha egy "tekercselő" műhelyben eltöltesz egy vagy két napot. Meglátod milyen módszerrel készítik a tekercseket, milyen szigeteléseket, segédanyagokat használnak. Aztán a tekercsek elhelyezése, behelyezése sem utolsó technika...A menetszámot meg egyszerűen a régiból le kell másolni. A tekercsfejnél elvágod csipófogóval a köteget és a menetszám kideríthető. Ez még csak a tekercselés irányába tett lépések. A többi még hátra van. M.o-n egy 20-e Ft-ot érő motort is megtekercselnek. Házilag még a kisebbeket is...
Heló Sajnos a hűtő gép kompresszor javítás nem egyszerű feladat a tekercseléssel semmi gond általában 2 pólusú motorral gyártják csak a vissza hegesztésnél van gond ugyan is belső reve képződik és ez később dugulást vagy szorulást okoz .Tekercselés vállalom a hegesztésre nem vagyok fel készülve. De ha ötleted van a hegesztésre meg fogadom. Üdv Laci.
A tekercselést szét kell bontani. mondjuk egy gázlámpával égesd ki a lakkot belőle és utánna könnyen kijön a réz.
A tekercsek fejét (ami a vasmagból kiáll azt a vas síkjában fűrészeld el teljesen még a melegítés előtt. Melegítés után pedig a kötés oldal felé a hornyokból egy horonyalaku kiütővel ütsd ki. Ha szerencséd van akkor egyben marad és vissza tudod rajzolni a tekercselést. A tekercselés nem túl bonyolult inkább csak szemléltetve lehetne megtanulni 1-2 óra alatt belejön az ember.Estére rakok fel oktató anyagot. A hegesztés az nem tudom miért jó a visszazáráshoz de szerintem kemény forrasztást használnak a hűtőiparban mondjuk ezüsttel is forrasztható az acél és elég széppen csak gyakorlat kérdése.
Heló A hűtőgép motor általában nem lakkozák főleg amelyik a gáz térben illetve a olaj térben van. Kiszedés az gyerek játék a tekercselés sem ördöngös munka.
Sziasztok!
Hozzáértő segítségét szeretném kérni. Adott egy aszinkron motor amiben leégett a tekercs ami aluminiumból volt,huzal átmérő 0,9. Újra szeretném tekerni réz huzallal. Kérdésem tudom e ugyan azzal az átmérővel és ugyan azzal a hosszal tekerni. Vagy mivel a réznek kissebb az ellenállása hosszabb huzal szükséges.
Hagyd ezt abba, mert megjárod, ha kiszúr a moderátor. Vagy csak szórakozol?!
XVIII. Csak egy helyen kérdezz! A fórumon egy kérdést egyszerre csak egy helyre tegyünk fel. Amennyiben több helyre is beírjuk ugyan azt a hozzászólást, a moderátorok kérdés nélkül törölhetik hozzászólásainkat és ki is tilthatnak türelmetlenség és tiszteletlenség miatt. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2020
A menetszámnak ugyanannyinak kell lenni, ugyanazzal a keresztmetszettel is bele fog férni, de veheted vékonyabbra is, mert a réz kisebb keresztmetszetben is bír annyit mint az alu. (gazdaságosság)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |