Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos nem tudtam rendesen megmérni az ionizációs áramot, mert a kazán nem tudott begyújtani, amikor rajta volt a műszer. Gyújtáskor 1-5 uA között ingadozott az áram és a begyújtás utáni pillanatában 2,7 uA-t mértem mielőtt lezárt volna a gázszelep. Lehet az volt a baj, hogy a trafóba nem tudtam rendesen betenni a műszer végét és nem érintkezett rendesen. Hétfőn szerzek 4,8-as csúszó sarut és majd azon keresztül megpróbálom újramérni.
Egyébként megtisztítottam az elektródát a helyzet kicsit javult, de tegnap este 11-óta 3db 89-es hibakód és egy 01-es hibakód került a tárolóba. Csatoltam egy képet az elektródáról - szerintem nincs valami jó állapotban, de ezt csak mint laikus mondom. Készült pár kép az ionizációs lángőr csatlakozásának környékéről is. Remélem látható az amire kíváncsi vagy.
Huhh...nekem itt van egy kis zavar az erőben... A trafónak nincs köze az ionizációs áramhoz, csak a gyújtáshoz. A panel képeken sem tűnt fel a lángőr csatlakozása.
Nem hiányzik innen valami?
Gyújtás után a trafóban átkapcsol a kivezetés érzékelőnek?
A multiméter nem nagyon fogja díjazni a nagyfeszültséget... A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2020
Huhh, és tényleg...na, itt nekem megállt a tudomány.
Bocs, ha zavart keltettem az erődben.
Először én is kétségbe voltam esve, hogy hogyan fog gyújtás közben mérni a multiméter, de bírta, csak a kazán nem.
Sziasztok!
1: Már nagyon régen írtam az oldalon,de most érdeklődnék,hogy 1 gázszelepbe(en) mi romolhat el amit fel tudnak újítani?Olyan infóm van,hogy a elektromágneses tekercs!?A felújítottunk 2,5 szezont bírt ki! 2:Régebben olvastam az oldalon kazánelektronikák lehetséges javításáról,bevizsgálásáról,felújításáról. Sajnos nem találom a hozzászólásokban.Úgy emlékszem Pesten van az illető.(Nincs lángmoduláció,vízhőfok szabályzó tekergetésére nem csinál semmit,20.században valamit forrasztottak rajta,hogy egyáltalán működjön! Kazánelektronika vételéről is elgondolkodnék,ha van. Típus:SAVIO GAIA 424 RS csak fűtő és nem mai darab! Utóirat:Ritkábban kerülök Pc közelébe,a saját beadta a kulcsot. Köszönettel:Garcia A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2020
Talán úgy tudnál mérni, hogy előtte be is gyújtson, hogy a gyújtás idejére rövidre zárnád a műszert. Azért óvatosan, hiszen nagy feszültség... Így gyújtáskor kimaradna a műszer söntje.
De sajnos általában az ionáram jó és csak a panelen a lángőrhöz tartozó elektronika rakoncátlankodik. Na de, hogy ezt hogyan is valósították meg itt? Valahogyan védik az érzékelő bemenetét a gyújtás alatt, utána valami hasonló lehet a megoldás, csak a trafó tekercsein keresztül nyerik ki a jelet, 1 alkatrész megspórolva...
Ha a termosztátod buszos, akkor lehet lekommunikálja a kazánnal, hogy kis modulációval fűtsön, emiatt problémás a begyújtás. Ha beraksz egy másik termosztátot, qmi nem buszos, akár csak próba erejéig, kiderül a hiba. Figyelj a bekötésre a kazánnál is!
Sajnos a mai kísérlet során sem tudtam megmérni az áramot, mert begyújtás után, ahogy széthúztam a rövidzárat a műszer előtt, egyből elment a lángérzékelést és a kazán elzárta a gázszelepet és elkezdett szellőztetni.
Szia
Az ionizációs lángőrről készült kép, takarítás előtt vagy után készült? Csak úgy tudod megmérni a lángőrt ha kazán bekapcsolás előtt, sorba kötöd a műszert,a vezetékébe! Máskülönben kiáll hibára,a készülék!
Szia!
A kép takarítás előtt készült, de nem volt sokkal szebb utánna sem. A műszer sorba van kötve az elektródával, de a gyújtás idejére Inhouse javaslatára egy rövidzárral söntölöm a műszert, hogy kibírja a nagyfeszt. Ezen rövidzár megszüntetése után állt le a kazán. Közben kiderült, hogy kiment a biztosíték a műszerben, ezért szakadt meg a kör, ezért nem mért áramot. A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2020
Úgy csináld ahogy javasoltam! Cseréld ki a műszert,vagy tegyél bele egy új biztosítékot! Elég rossz állapotúnak tűnik az az ion. elektródád! Nemcsak mikro ampert,hanem voltot(feszültséget) is mérhetsz az ionizációs vezetéken!
De akkor ez a biztosíték szakadás még az első próbánál keletkezett, nem? Ezek szerint hiába kötöd előre sorba, ha a gyújtáskor ellövi a biztit rövidre zárás nélkül.
Igen, valószínűleg a legelső próbálkozáskor mehetett ki. Szóval kell a rövidzár a begyújtás idejére.
Tegnap néztem a begyújtás folyamán a kémlelőablakon keresztül a lángot és azt láttam, hogy a begyújtás valóban megtörténik és a láng stabil, de ennek ellenére a lángjelzés a begyújtást követően 1-2 mp-en belül 0,5-1mp-re megszűnik majd megint jelez, de ennek ellenére van, hog a kazán lezárja a gázszelepet, szellőztet és ismét próbálkozik a begyújtással.
Az enyémekben azt hiszem csak a külön dugdosós 10-20A állásban van biztosíték...hmmm..
Gondolom, ha egyszer megszakad a láng, akkor már hibajel és tilt, nem fogja nézni tovább...
Végre sikerült lemérnem..., hát majdnem "leugrott" a kazán a falról, mert később gyújtott be a kazán a gyengébb szikra miatt.
DC-ben 0,7 - 1,8 uA, de össze vissza ugrál és nincs összhangban a kazán lángjelével AC-ban 1,8 - 3,4 uA és ez a jel összhangban van a kazán lángjelével. 1,8 uA-nél "--"; 2,4 uA-nél "63"; 3,0 uA-nél "43" és 3,4 uA-nél "34" van a kijelzőn. A kazán teste és az elektróda között 3,97V - 5,0V AC mérhető. 5,0V felett "--" van a kijelzőn. A fentiek alapján én azt feltételezem, hogy az elektróda és talán a vezérlő is jó.
Szerintem a 0,7-1,8uADC az elég karcsú.
Viszont találtam egy hibalehetőséget, ami nálad is előfordulhat.
Az jutott még eszembe, hogy ha a trafónál a talppont van kivezetve az ionáram mérésre, akkor ott lehet, hogy egy kondenzátor van a testre, ami 50Hz-nél közelít a rövidzárhoz, így megy a gyújtás, amikor az megszűnt, akkor szinte szakadás és mérhető az ionáram. Esetleg van még vele párhuzamosan egy védődióda, vagy ilyesmi. Ha ott zárlatos ez a rész, akkor gyújt, de az ionáramot nem fogja tudni érzékelni. Persze ezt csak én gógyiztam, hogyan lehet megcsinálva, még nem találkoztam szerencsére ilyennel.
Kedves Hozzáértők!
Van egy Junkers ZR 18-3 típusú falikazánunk. A készülék EA hibakóddal megállt. Reset + újraindítás után a készülék nem gyújt be, szikra nincs, újra hibakód. A szivattyú megy, a gázszelep kinyit, csak szikra nincs. Ha gyufával begyújtom, akkor az első leállásig működik. Az elektródákat kicseréltem, mert elvileg azok is okozhatták volna, de nem. Panelhibán kívül lehet más is a gond? Esetleg egy érzékelő, amelyik blokkolja a gyújtást? Előre is köszönöm az ötleteket!
Szia! Ez a típus fázis érzékeny így a helyes "polaritás" az fontos. Az ionizációs elektróda tisztasága és a lángmagba érése fontos a megfelelő működés szempontjából. A doksija
Szia! Nem valószínű, hogy polaritás érzékeny, mert ugyan úgy van bedugva a konnektorba, ahogy volt, menet közben állt le (nem indult újra). De biztos, ami biztos alapon megfordítottam, úgy sem jó, úgyhogy itt más a probléma. A doksija meg van nekem is, sajnos az nem segít.
Természetesen itt nem a fázis érzékenységgel, és láng érzékeléssel van gond, hiszen ha gyufával begyújtod, akkor égve marad...
A gyújtó trafót, és környezetét mérd át.
Esetleg nincs olyan érzékelő vagy a gázszelepből "kijövő" jel, ami blokkolja a gyújtást? A gyújtó trafó az a hátsó, az előlapi panelre merőlegesen álló lapon van rajta?
Ez a helyzet csak valami hiba miatt fordulhat elő, ugyanis a gyújtást letiltani veszélyes, a kiáramló gáz miatt, így a gyártók ezt nem is használják. maximum a gázszelepet tiltják néhány típusban. Ez mint előttem is írták inkább gyújtótrafó, vagy a panelon a trafó vezérlés hibája okozza. Ezt a részt kellene jobban átnézni.
A trafót ugyan nem tudom hol van elhelyezve ebben a típusban, de a gyújtóelektróda vezetékének lekövetésével meg lehet találni.(Ez egy kicsit vastagabb vezeték, a szigetelés vastagsága miatt, általában eltérő színnel van mint a többi vezeték) A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2020
Akkor majd "nyomkövetéssel" megkeresem. Már néztem, hogy javítanak is ilyen paneleket. Csak előtte ki kell bányászni.
Köszönöm! Ha nem javítható, akkor esetleg, bár kintről sokkal olcsóbb. De egy 20 éves kazánba még az is megfontolandó. Lehet, hogy 2 hónap múlva a másik panel "fárad" el. De az is igaz, hogy egy új kazán meg sokkal drágább.
Szia!
Meg tudnád írni, hogy a hálózati panelt hogy tudom kiszedni? Az elsőt nem szeretném eltörni és ahogy néztem, először azt kell kiszedni, hogy kijöjjön a hátsó.
Jó estét kivánok,
Áramszünet esetén megtáplálhatok egy 24Kw-os kondenzációs falikazánt ,egy PC nek tervezett szünetmentes táppal ,úgynevezett UPS -vel ? |
Bejelentkezés
Hirdetés |