Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv !
Nem, mert nem szinuszos a kimenete. Ez azért fontos, mert a fűtési keringető szivattyúk, a kazánok vezérlése, csak szinuszos árammal működnek. A nem szinuszos áram a szivattyút leégetheti és az áramforrást tönkreteheti. ÉS fontos: nem csak teheti, meg is teszi.
A hagyományos szivattyúknál, transzformátoroknál megértem, hogy melegedhet a motor a nem szinuszos tápláló feszültségtől.Hogy ez a melegedés milyen mértékű, azt nem tudom.De az elektronikusan kommutált szivattyúknál, és a kazánvezérlő elektronikáknál is a bejövő 230V azonnal egyenirányítva van,utána DC puffer, aztán a kapcsolóüzemű tápegység rész jön.Ott miért okoz gondot a nemszinuszos táplálás?
Nem kötekedésből kérdezem,és elhiszem, csak érdekelne a miértje.Talán a négyszög jellegű táplálás miatti magasabb zavarjel arány okozza?
Erre a kérdésedre választ találsz egy másik témakőrben "Szinusz kontra kvázi szinusz" .
Azért, hogy ne maradj válasz nélkül vannak olyan fogyasztók is, amelyek tökéletesen jól működnek akár a négyszögjelről-trapézjelről is - ezek azok a fogyasztók, amelyeknek kapcsolóüzemű tápegysége van (TV, pc, laptop, telefon, etc.). Ezeknél a fogyasztóknál nem számít a szinusz-jel, egy jó minőségű, DC és AC oldali zavarszűréssel ellátott módosított szinusz inverter is tökéletesen megteszi. Különösen az inverter kimenetének (AC-oldal) a zavarszűrése fontos, mert ennek hiányában a zavarjelek miatt működési problémák merülhetnek fel a fogyasztónál. Kvázi szinusz: step-wave; lépcsős színusz; módosított szinusz. Lépcső alakkal közelíti a szinusz görbét. A kapcsoló üzemű tápegységek működnek vele és az ohmikus terhelések is (világítás, fűtés). A villamos motorok viszont vagy egyáltalán nem, vagy nagyon rossz hatásfokkal. Fénycsövek, energiatakarékos égők nem működnek ilyennel. Tehát, ha kvázi szinuszos UPS-t használunk akkor a következő történik ugyanis: az induktív terhelés csak a ferde jelalak alatti területet tudja hasznosítani, tehát a teljes energiaérték kb 10%-át. Ez vagy elindítja a motort, vagy nem, vagy a másik irányba. A szünetmentes csak "rugdossa" a szivattyút, és nem pedig hajtja, ettől van a furcsa hangja (amire sokan azt mondják, hogy üzemszerű). A ferde jelalakot vízszintes rész követi, amely egy fűtőellenállást csinál a szivattyú tekercséből. Ezt vektor ábrákon is lehet vázolni. Szinuszos: A kimeneti jelalak szinusz görbét mutat, tehát olyan, mint az eredeti. Mindenfajta terhelés működik vele.
Köszönöm szépen a magyarázatot .
Létezik szinuszos kimenetü UPS ?
Igen létezik szinuszos kimenetű UPS .
Nekem ilyen működik, a sok áramszünet miatt tökéletesen. Szünetmentes tápegység 300W Kemot tiszta szinuszos. A kereskedelemben már több gyártótól is lehet beszerezni szünetmentes szinuszos UPS-t.
Hiába pwm-es a szivattyú, a tápja akkor is a szinuszos 230V 50Hz-hez van megalkotva, abból tud dolgozni.
Hát ebben nincs igazad. Mivel a mostani jobb minőségű szivattyúk (Grundfos Vilo) frekvenciaváltós vezérléssel működnek. Ezeken a bemeneten egyből egyenirányítják a bejövő 230V-ot némi zavarszűrés után,és utána elektronikus kommutációval vezérlik a motorokat. Ilyen motornál lehet több üzemmódot beállítani a működésükhöz. Viszont PWM-es keringtetőszivattyút még nem is láttam, pedig már jónéhány megfordult a "kezem alatt".
Idézet: „vannak olyan fogyasztók is, amelyek tökéletesen jól működnek akár a négyszögjelről-trapézjelről is - ezek azok a fogyasztók, amelyeknek kapcsolóüzemű tápegysége van (TV, pc, laptop, telefon, etc.).” A kazánvezérlőknek is ilyen tápegysége van.Az elektronikusan kommutált szivattyúknak is szerintem, bár ilyet még nem láttam szétszedve, de biztosan nem hálózati trafó van benne.Szóval ezt nem értem. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2020
Van gázkazán-ból több típus kapcsolóüzemű tápegységes is és trafós is, a keringető szivattyú lehet frekvenciaváltós vezérléssel működő és csak 230 V~ működő.
Lehet félreérthetően fogalmaztam az első hozzászólásomban.Akkor pontosítok:A hálózati trafós kazánvezérlő és a hagyományos szivattyú amiben nincs elektronika, csak a motor, ott megértem, hogy gond a nem tiszta szinuszos tápálálás.Ezeket felejtsük is most el.
Az érdekelne, hogy a kapcsolóüzemű tápegységes kazánvezérlőnél, és a kapcsolóüzemű tápegységes szivattyúnál miért probléma a nem tiszta szinuszos táplálás.
Ezek gyárilag úgy vannak tervezve (egyenirányítás, szűrés stb.) , hogy 230V~ 50Hz-ről üzemeljenek és a bemenetükön szinuszos táplálással üzemelnek megfelelően. Természetesen szétszedve van olyan pont ahova a kvázi szinusz is megfelel, de nincs sok értelme.
Konkrétan le is vezethetem vektorokkal, képletekkel, blokksémával, akár kapcsolási rajzokkal. Ez csak egy példa---Keringetőszivattyú.: Motor/elektronika Energiahatékonysági mutatóját (EEI) ≤ 0,20 Elektromágneses megfelelőség EN 61800-3 Zavarkibocsátás EN 61000-6-3 Zavartűrés EN 61000-6-2 Fordulatszám-szabályozás Frekvenciaváltó Védelmi osztály IP X2D Szigetelési osztály F Hálózati csatlakozás 1~230 V, 50/60 Hz Fordulatszám n 800 - 4700 1/min Motor névleges teljesítménye P 2 30 W Teljesítményfelvétel P 1 4 - 40 W Áramfelvétel I max. 0,44 A És így tovább....
Sziasztok!
Radiant rs 24E/slim gázkazánnál van olyan gondom, hogy ha beállítom pl 60°C-ra akkor ott le is kapcsol csak 30°C-nál kapcsol vissza. Másik elektronikával 50°C-nál kapcsol vissza. A potméterekkel nem lehet beállítani a visszakapcsolási hőfokot? Vagy mi lehet a gond?
Sziasztok
A segítségeteket szeretném kérni van nekem egy saffoteaux mauri elexia 20 ff kazanom 80 as hibakod öt ad ki tavaj volt cserélve valami henyérzekelö de mikor indítanak a kazánt jelzi hogy nincs láng utána szikraztat és gázt nem enged az eg{térbe mi lehet a baj elöre is köszönöm a válaszokat
Üdv,
Van egy saunier duval ecosy kazánom. Kb. 10 éves, minden évben karbantartott szerelő által. Jelenleg leáll magától F1-es hibával és mindig csak ki-bekapcsolást követően indul el (többszöri gyújtáskísérlet után), egyszer, aztán a thermosztát következő alkalommal megint nem tudja működésre bírni. Olvastam hogy ez gyújtási hiba, a kérdésem az lenne hogy mit tudnék megnézni, esetleg megpucolni rajta, hogy megszűntessem ezt a hibát? Köszönöm!!!!
Szia hasonló kazánom van,nekem a vezérlő panelen kondikat kellett cserélni.A fóliákat is.
Szia,
És erre mégis hogyan jöttetek rá, hogy melyik kondik hibásak vagy mit kell cserélni?
Mértem a kondikat,egyesével.Nekem speciel fólia kondi volt rossz,elvesztette kapacitásának a 80%-át. Egyébként itt tanácsolták hogy nézzem át a vezérlő panelt.
Az összes kondenzátort cseréltem típustól független. A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2020
Értem. Esetleg le tudod írni hogyan lehet kimérni őket?
Ha láng leszakadás hibád van, akkor a lángőr résznél levő(eke)t kell. A táp részben levők nem szoktak ennyi idő alatt tönkre menni. A lángőr elektronika sokféleképpen megoldható (sokszor adott kazántípuson belül is 2-3 fajta panel van forgalomban, akár mind más megoldással), így látni kell hozzá, hogy melyik lehet a ludas. Sőt, akár transzformátoros megoldás is lehet, ami megszakad és igen nehéz kiváltani. Szerintem felesleges az összes kondenzátort cserélni, plusz költség és munka, illetve hibaforrás.
Szia
Nem minden esetben a kondi lehet a hibás alkatrész egy vez.panelon! Még számtalalan alkatrész lehet hibás(relé,trafó,ic,tranzisztor,ellenálások,diódák stb.)! Ha nem tudod hogy kell mérni a kondit,akkor a többi elektromos alkatrészekkel hogyan fogsz boldogulni? Arról nem beszélve hogy kapcsolási rajz sem ártana hozzá! Én nem akarlak elbizonytalanitani,de a paneljavításhoz akarsz fogni,alaposan járj a dolgok után! Vagy vidd egy jó elektroműszerészhez! Sok sikert kívánok hozzá!
Sziasztok! MF2/H vezérlőhöz szeretnék tesztkörnyezetet készíteni, magyar nyelvű leírást keresek.
Illetve aki járatos a javításában, apróbb segítségre szorulnék. Előre is köszönöm!
Ez olyan egyszerű bekötésű, hogy három-négy dolog elég a teszt-működtetéséhez. Mi vele a gondod, hogy magyar nyelv kell hozzá? A tekercsek helyére teszel 230V-os visszajelzőt tegyél, a trafót nem tudod megkerülni, kell szerezni bele egy gyújtótrafót (lehetőleg eredetit), a lángérzékelőt, meg egy dióda és 20-50K- ellenállással kapcsolóval tudod megoldani.
Szia!
Anno ehhez a Brahmához, és még 5-6 másikhoz készítettem tesztpadot. Ahogy JZoli is írta, elég egyszerű a bekötése. Annyit tennék hozzá, hogy még a gyújótrafó sem kell, nekem az elsőknél még egy 15 W-os visszajelző izzó volt bekötve a helyére, illetve a két mágnesszelep, és a motor helyett is. A későbbiek már LED visszajelzésűek lettek, kivéve az égő motor, mert némelyik típus a motoron keresztül IS kap tápfeszültséget, és a LED+előtét ellenállás miatt nem indul az automatika. Ezen kívül kellett egy váltókapcsoló (ehhez csak ON-OFF) a presszosztát helyére, ezt a szellőztetés indulása után kapcsolod. Illetve az ionizációs lángőr bemenetre egy dióda, sorbakötve egy kapcsolóval a védőföldre. Amikor kigyullad a gyújtótrafó, és az első mágnesszelep visszajelző, akkor kell a biztonsági időn (~2-3 sec) belül átkapcsolni. Ezeknél lényeges a fázis-nulla "polaritása" is! A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2020
Lampart LBB-60 gázbojlernél hogyan és hol tudom keresni az anódot hogy kicseréljem benne?
Helló, olyan problémám lenne hogy az albérletbe van egy renova star c 24 e kazán ami leállt, pirosan villog, hiába kapcsolom ki/kapcsolom vissza semmi. Nem a nyomás a baja, valami más lehet, mert visszakapcsolásnál hallani hangot, de nem marad úgy. Aztán egyszer csak fél óra-1óra magától helyrejön. Tegnap volt kint szerelő(nem voltam itt, csak a tulaj) de úgy látszik csak a porszívózás miatt kért el 18ezret, így a napokban hívhatom vissza, addig is érdekelne valaki találkozott e már ilyennel :/
https://drive.google.com/file/d/1X61BPqt7kzq9pMfF8ZtzTZ4hvYlXyqhx/view |
Bejelentkezés
Hirdetés |