Fórum témák
» Több friss téma |
3 fázisú teljesítmény számolás:
https://hu.wikipedia.org/wiki/H%C3%A1romf%C3%A1zis%C3%BA_v%C3%A1lta...3%A9se vagy https://tudasbazis.sulinet.hu/hu/0d0cc85d-f7b5-41fb-aec0-d1b8362c7e...2259c5
Annyiban igaza van, hogy deltába kapcsolt ellenállásoknál valóban 5 A-nek kell folynia az ellenálláson át, így lesz 6 kW, mert 400 V x 5 A= 2 kW, és ez háromszor.
Csak éppen azt nem veszi tudomásul, hogy nem az ágáramok kellenek a feszültségeséshez, hanem a vonali áramok, az meg annyi, amennyit te számoltál - ami egyébként abból is kijön, ha az ő két 5 A-ét vektorosan összegezed.
Mondjuk ha azt nézzük 3 fázis 6KW akkor fázisonként 2KW jut. az meg 8.69A.
Én ilyen Vtac 48 Wattos lámpákat vettem a műhelybe, irodába.
Nem a linkelt webshopban, hanem a szomszédos villanyszerelési boltban. Két éve megy napi 10-12 órát, 5-10 kapcsolással. Semmi baja.
Szia, tudom miről beszélsz.
A hagyományos izzó szálasokat el kell felejteni, vacak egytől egyig! Talán a halogénesek még jók valamire. A körte alakú ledesekkel egyetlen egy bajom van hogy lumenbe elég kevesek a meleg fényűek esetén, azaz 2e lumen alattiak. Ami többet tud lumenbe az mind hideg fényű. Mondjuk múltkor találtam egyet a neten meleg fényűt, de az is 6e ft. Ami másik nagy gond velük hogy a régi hagyományoz izzó helyére nem nagyon férnek bele, mert nagyok. Ufó alakú lámpatestekbe esélytelen. Próbáltam anno az ebay-es led chipeket 50W-asat, simán mehet a 240V-ról, de az is csak pár hónap bírt. Pedig 10e üzemórát írtak rá. Az áramgenerátoros meghajtású ledes témák 1-év,talán (pediglen több ezer forint darabja) . Persze ha nem éjszakai fényes, azaz glimmlámpás a kapcsolója . Mert akkor lekapcsolva villan időközönként, mint a vaku. Első alkalommal majdnem össze szar..... magam este. A másik a gagyibbak (piaci) azok sima gondival vannak meghajtva, azok glimmlámpás kapcsoló esetén "izzanak" este. Irányfénynek tökéletesek. Szóval ami rendesen működik s van fényereje...... hát Én olyat nem tudok (ha találsz kérlek oszd meg velem!). Pedig már pár 10e ráköltöttem erre a témára. Szóval ezeket a kínlódásokat megunva beruháztam a aeglos (nagyon drágák) lámpatestekre, 5 év gari van rájuk. S talán már fényerejük is van. Eddig müködnek. Ezen felbudulva bevásároltam a Mömax akciós termékeibél (1 év gari) Nem kellett volna. Most találtam egy márkát, elvileg örök élettartam garanciások: Avide. Igazz ez körte alaku fényforrások, nem lámpatestek. Szóval sokk sikert s kitartást a fényforrásokhoz! házzal együtt vásároltam egy lomok közt megbújó hagyományos 200w-os izzót. Beraktam a műhelybe/garázsba világításnak. Na az adja, brutális fényerő, és minimum 10-20 éves tippelem az életkorát, de nekem-nálam már 4 éve szolgál. Mínusz 10 fokban s plusz 35 fokban is.
Köszönöm, megnézem.
Azt persze kihagytam, hogy ez egy E27 foglalatos lámpa, de ha minden kötél szakad, akkor lecserélem.
Először azt hittem azt fogod írni, hogy mínusz 10 fokban is plusz 35-öt csinál.
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2020
Magánban reagáltam.
Ma már az olcsó kínai lámpákra is adnak 3 évet, de ez inkább blöff: 500 Ft a lámpa, viszont 800 Ft visszaküldeni. Nézegetem az angol fórumokat is, ott is rendszeres ez a probléma olyan márkákkal is, amiknek azért tovább kellene bírniuk papíron (Philips, Cree).
A modelleket állandóan cserélgetik is, szóval nem lehet olyan véleményeket olvasni, ami mondjuk igazolná egy bizonyos típus hosszú élettartamát. A 2019-ben árult Philips lámpáknak 2020-ban már szinte nyoma sincs. Oké, haladunk, fejlődünk, de ez így zsákbamacska.
Szia! Mivel írod, hogy csak abban az egy lámpában haláloznak gyorsabban az “izzók”, azon a szakaszon kell keresni a hibát. Rossz kötéseket javítani, illetve ha nem megfelelően fűtött/zárt a helyiség, vagy van szabadtéri szakasz a nyomvonalon, akkor annak megfelelő ip védettségű kötésekkel és szerelvényekkel dolgozni. A márka vita már viszonylag szubjektív és szerencse kérdése is. Nekem például a philips és az osram termékei váltak be. Sajnos, ezek egy nagyságrenddel drágábbak a kínai boltokban kapható “csodáknál”, viszont az elmúlt 7-8 évben egyetlen darabot sem kellett cserélnem...
A LED alapú világításnak egy gyenge pontja van: A félvezető 70°C réteghőmérséklet körül már károsodhat.
Hiába írják rá egy lámpára, foglalatra, hogy max. 40W, egy 8W-10W LED már annyi hőt termel, hogy megsüti magát. Ezért a megfelelő szellőzés hiánya okolható. A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2020
Szerencsére van elég villanyszerelő a környéken, így van kit kihívni az esetleges rossz kötések miatt, de ez egy viszonylag új rendszer (2017-ben lett teljesen felújítva), de előtte sem bírta tovább semmi. Már nincs sehol aluvezeték és le lett cserélve a lámpa és a kapcsoló is. A műhely a házon belül van, alig 9 m2, fűtött. Gyakorlatilag egy ablaktalan szoba, amit munkaterületnek használok egész nap.
Akkor 3 jelölt van: Philips Corepro, Osram Parathom Advanced, V-tac Pro.
Nagy valószínűséggel megoldás lenne a nullátmenetnél kapcsoló SSR de ez alapos átszereléssel járna...
Nyitott az armatúra szóval tud szellőzni, de bele nem látok sajnos a lámpába. A népszerűbb darabokról szokott lenni a Youtube-on videó, ahol szétcincálják és látszik a hűtőborda is (már ha van). Hogy az elég -e neki azt nem tudom, mire kihoznak egy modellt már tervezik az utódját és senki sem foglalkozik már a korábbi modellekkel.
Az árak meg eléggé szórnak.
Akkor meg már ott járnék, mintha vennék oda 40 db kínai lámpát, aztán cserélgetném párhavonta.
Néha arra gondolok, jobb lenne egy sima mágneses ballasztos 120 centis régi armatúrát kukázni, azok még egész nap mentek 10 évig.
Munkatársam lelkesen szokta boncolgatni ezeket a lámpákat, legtöbben a led hal meg. Élettartam növelést a bennük lévő elektronikában ellenállás csere okozna. A ráírható maximális lumen okán adják nekik az áramot rendesen. Ami ugye melegedéssel, és csökkentett élettartammal jár. Ritka a kondenzátor / elektronika hibás. Így gondolom a nullátmenetes kapcsolás nem segítene.
Idézet Kérdezsőtől:
Idézet: Ettől függetlenül nagyon úgy tűnik, hogy 12 V-os LED szalagot (ALU profilban) kell hajtani 10 V-tal, nekem eddig bejött a dolog. Hátránya, hogy eleve nagyobb teljesítményűt kell venni hogy meglegyen a kellő fényerő, cserébe drágább is a szalag. Igaz, ezt sem lehet mindenhova felszerelni, műhelyben elmegy, lakótérben kevésbé.„Ja és az egyik kompakt kivételével mindegyik felkapcsoláskor halálozott el.” Idézet: 22-es csapdája. „A modelleket állandóan cserélgetik is, szóval nem lehet olyan véleményeket olvasni, ami mondjuk igazolná egy bizonyos típus hosszú élettartamát.”
Szerintem az nem mindegy, hogy szakaszol, vagy megszakít. Egy szakaszoló kapcsoló mindig olcsóbb. Ilyeneket használtunk az akkumulátor packok leválasztására a szünetmenteseknél - 2-3000 Ft -os nagyságrendekben. Egy ugyanilyen jellegű terhelés megszakításához több tíz vagy százezer forintos megszakító kellett volna. A szakaszolónál ha megszakítod az áramkört - ott nincs terhelés, a megszakítónál a teljes üzemi terhelést tudni kell megszakítani. Oda kontaktor kel. Emiatt van jelentős különbség a reléknél is az AC és a DC terhelés között, AC1 és AC3 terhelések között. Nem mindegy melyiket kell megszakítani, mekkora ív képződik és mekkora munka, teljesítmény kell a kioldására. Ha pld AC áramkört kell kapcsolni, ott párhuzamosítják az érintkezőket, ha DC-t akkor sorba kötik a gyártók a nagyobb ívút kialakítása miatt. Szép szakma ez. Megvannak a maga értékei.
A szakaszolót, még ha távműködtetésű is, nem hívják kontaktornak.
Szerintem ez elég szépen le van írva itt.
Köszönöm:
Idézet: „A kontaktort a kismegszakítóval ellentétben, nem arra találták ki, hogy megszakítsa a zárlati áramokat.” Vö: Sze, 10:14 Idézet: „A különbség annyi, hogy a megszakítók képesek a zárlati áram megszakítására is, de a kontaktorok esetében a nagy túlterhelés vagy a zárlati áramok megszakítását beépített olvadó biztosítékok végzik.”
Van itt villamos végzettségű ember? Erősáramú, vagy elektrikus?
Mi a következő kérdés? Tízből nyolc, villamos képzettségű ehelyt.
Csak azért kérdezem, mert furák a válaszok. a Kontaktor a megszakító, a szakaszolás stb. definiciók, mikor mi stb.
Március 24-én írtam ezt az idézetet:
mechanikus kapcsolókészülék, melynek egy nyugalmi helyzete van, nem kézzel működtetik, alkalmas nagy gyakorisággal üzemi áramok bekapcsolására, vezetésére és megszakítására, beleértve az üzemi túlterhelési viszonyokat is. mechanikus kapcsolókészülék, melynek egy nyugalmi helyzete van, nem kézzel működtetik, alkalmas nagy gyakorisággal üzemi áramok bekapcsolására, vezetésére és megszakítására, beleértve az üzemi túlterhelési viszonyokat is. Mi a különbség ehhez képest a wikiben, hogy az orrom alá nyomod? A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2020
Szia!
A válaszok nem is lesznek egyértelműek mert; Angol nyelvterületen a Kontaktor ez 1kép . németül mágneskapcsoló Német nyelvterületen ez a kontaktor 2kép kinek van igaza?
Azt hiszem ötfelezős fórumtársunk megadta a pontos választ, olyan kapcsoló készülék, ami nem kézi működtetésű.
Az elnevezése nyelv, és felhasználási terültenként változhat, de lényegében ugyanaz. Ebben a többféle elnevezés ugyanarra a dologra témakörben nincs egyedül, tök felesleges ezen vitázni.
Tényleg nem értem, hogy ki mit nem ért ezen.
A kontaktor az mágneskapcsoló-e? Igen. Miért? Mert van pl elektromos vezérlésű azaz elektromágnessel vezérelt kontaktor = MÁGNESKAPCSOLÓ. Mindenféle feszültségben AC/DC vezérlésű, ilyenolyan amperig, olajcsillapításos, vákuum ívoltásos csirubúcsiribá. Többféle helyre, színben és méretben. A lényegen nemváltoztat. Van levegővel/gázzal, sőt vízzel/folyadékokkal, működő kontaktorok is pl kompresszorokban, vagy házi vízművekben is, amit NYOMÁSKAPCSOLÓnak nevezünk. De ne feledjük, hogy az is kontaktor. Tökmindegy, hogy szakaszosan kapcsolgat ki-be, vagy üzemi csúcsáramot szakít meg-vagy sem. Nagy humbuk amit itt páran össze vissza próbáltak magyarázni, csak DC, meg AC, meg mit tudom én napi 10 x tud megszakadni, mágneskapcsoló, ha 11 x akkor már kontaktor. Sőt olvastam olyat is, hogy valaki azt mondta ennyi amperig ez, felette az. fulcsii: Hogy ki a szaki? Úgy látom lényegtelen. Nyelvtani fordításokból, magyarításokból netán urizálásból (mert komolyabbnak hangzik?) minden rá lett magyarázva, egy sima mezei pucér mágneskapcsolóra, hogy az igazából finom rizseslecsó. Én se vagyok villanyász, közöm nincs ehhez. hisz ABC eladó vagyok, de jelenleg burkolok, festek. De tényleg itt, ha valaki feltesz egy kérdést hogy mi a kontaktor és a mágneskapcsoló közt a különbség, és itt vagyunk vagy hatan,de erre egyértelmű választ nem kap, csak összevisszaságokat, meg beollózott wiki-s dolgokat, akkor kihez forduljon segítségül a kedves kérdező? Tudom, hogy lesznek még ilyen kérdések és hasonlók is, de sose a kérdéssel van a baj. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |