Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK készítés CNC-vel
A marófejtől és a panelról történő elszívásra a helyszűke miatt szóba-jöhető kisméretű porszívó édeskevés a feladatra. A vizes takarítógép vígan megoldja, de azt kissé túlzásnak éreztem.
kaqkk! Ez a pormaszk dolog jogos. Nem gondoltam rá, de beszerzek párat.
Van aki a nyákfúrást is maszkban csinálja ( és jogosan!) Vagy a másik megoldás, mard víz alatt . A marót is kíméled és a por sem száll (csak egy tálcát kell marni az asztal felületébe .)
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2020
Üdv! Tanácsokat szeretnék kérni a témával kapcsolatban. Készítettem egy ilyen hobbi cnc masinát. Nyákot szeretnék rajzoltatni vele. Jórészt képfájlból beimportált nyákokat. Viszont a nagy problémám az, hogy pl Aspire Vectric, de más programoknál is az útvonalat a fekete-fehér átmenetébe húzza, és így a vonalvastagságok duplázódnak és összeérnek a forrszemek meg a sűrűbb vonalak. Szóval ezt hogyan lehetne kiküszöbölni? Mach 3 progi vezérli a gépet. Egyenlőre még nem jöttem rá hol kell beállítani a szerszám vastagságát. A Mach 3-nál kell ezt beállítani, vagy a vektor szerkesztő programban? Aspireben van lehetőség beállítani a szerszám vastagságát de a szélső útvonalakat akkor is fekete fehér átmenetbe húzza és csak a köztes távolságok változnak.
Sziasztok!
Erről mi a véleményetek? https://www.youtube.com/watch?v=hB4Cvbtu-lA Mostanában szükségem lesz néhány PCB-re az árát behozná, ha ezeket mással csináltatnám meg. Kérdés, hogy mennyire pontos, mennyire tartós, mennyire megbízható? Tudom banggod meg wish meg stb, de ne ebből induljunk ki. Ha van esetleg valaki akinek van ilyenje és meg tudná osztani a tapasztalatait az lenne a legjobb. Köszönöm!
Evvel jársz legjobban Gyári minőség fillérekért
Pontosan ilyen gépem van. Ezzel csinálom a nyákokat.
Csodát ne várj tőle. A videóban is látható, hogy a tárgyasztalra egy plusz lap van rögzítve. Vélhetőleg azt szintezték be. Én 10 mm-es bakelitlapot tettem rá, és 2-es kukorica maróval besimítottam a felületet. Így mindenhol jó a mérete. Persze az egész szerkezetet rögzíteni kell egy stabil alapra. Nekem az eredeti marómotort cserélnem kellett, mert elviselhetetlenül rezonált. A mostani sem 100%os de használható. (persze ebben az árkategóriában nem várható el más) Igaz, a 20°-os gravírtű leghegyét azonnal letöri, ezért extra vékony sávok marására használhatatlan. Ami nyákokat én gyártok, azokhoz legtöbb esetben nem is gravírtűt használok, hanem 0,8-as kukorica marót. Tölöttem fel pár képet, hogy mire számíthatsz, illetve egy képsorozatot egy összefűzött g kódról, amint egy 08.as maróval teljesen készre csinál egy nyákot. A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2020
Nagyon köszönöm a részletes leírást.
Totál amatőr vagyok, nem dolgoztam még ilyennel, úgyhogy néhány dolgot megkérdeznék. Beszintezés alatt mit kell érteni? Ezt azért is kérdezem, mert a videoban elmondja azt, hogy van amikor nem egyenletes magasságú a lap felülete, ezért van lehetőség arra, hogy a marni kívánt területet a marás előtt beszintezi a gép. Meg is mutatja, hogy kell csinálni. Ez kiváltja az általad említett szintezést? A rezonancia miatt töri le a tű hegyét? Milyen motort raktál bele? Az első képen látható minőség és sáv méret egyébként nekem tökéletesen megfelel. Mikor rendelted a gépet? Mennyi idő alatt jött meg? Hiánytalanul jött? Van hozzá normális leírás? Köszönöm!
Közben tovább nézelődtem, felmerült még egy kérdés: Lézergravírozó mennyire lehet alkalmas erre a feladatra? Látszólag egyszerűbb (nincs Z tengely), gondolom pontosabb, kevésbé karbantartásigényes (nincs szerszám)... Vélemény?
https://www.youtube.com/watch?v=ekjyq1LGh24
Egyáltalán nem alkalmas , a lézer nem viszi a rezet csak (kb 5-600W teljesítmény felett)
Maximum úgy ha a nyákot lefújod matt feketére lézerezed majd savval maratod ... A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2020
Szia!
Ahogy a videóban is láthatod, nem közvetlenül a rezet gravírozza a lézer, hanem egy festék réteget. Után még maratni, furkálni körbevágni kell, akkor inkább vegyél egy olcsó lézernyomtatót és csináld vasalásos technikával. Töredéke árból kijössz. A gravírozóban pont az a jó, hogy némi felület csiszolás után már ültetheted is be az alkatrészeket. A beszintezés azért kell, mert még egy ipari CNC gépet sem tudnak úgy összeszerelni, hogy a tárgyasztal minden pontja azonos távolságra legyen a fejtől. Ezért, (már amennyire én tudom) az elkészült géppel megmunkálják a saját asztalát. Egy ilyen házi barkács esetén még a 0,5mm eltérés sem ritka. Pedig elég kicsi a munkaterület. Ezért kell a használni kívánt felületet besíkolni. Ezzel a programmal szoktam a g kódot generáltatni. Én EAGLE nyáktervezőt használok, de ez a program valamiért csak a 6.6-os verzióval kompatibilis. A videón látható pozíció felvétel a nyák esetén nagyon hasznos, de kissé macerás, ezt inkább akkor írnám meg, ha már megvan a géped és ott tartasz, hogy kellene. Üdv: János
Okés, értem, köszönöm a választ, akkor a lézer túl van tárgyalva. Jelentkezem majd ha megvan a gép.
Szia!
Nekem is ilyen gépem van, több, mint 1 éve. Nagyon elégedett vagyok vele. Néhány tipp: Kaqkk barátomnak igaza van abban, hogy a profi PCB-t szinte fillérekért készítik az általa megadott címen. De arra elég sokat kell várni. Ha gyakran készítesz paneleket, akkor éri meg ez a gép az árát. Igaz, hogy nem gyári minőségű lesz a panel, de akár 1-2 órán belül is elkészülhet. Olyan helyről rendeld meg a gépet, ahol külön írják, hogy német raktárból szállítják. Ugyanis ebben az esetben vámmentes és 5 nap alatt ér ide! Tapasztalatból beszélek. Az én gépemben jó a motor, nem töri a tű hegyét, ezért én gravírozó tűvel készítem a paneleket. Mellékelek egy fotót a minőségről (március 31-én csináltam a panelt). Szerintem ennél jobb nem kell házilag. Bár az is igaz, hogy ezt összesen 4 menetben gravíroztam (plusz a fúrás és a panel körbe vágása). Viszont eddig nem tudtam, hogyan kell a GRBL programban az automatikus szintezést beállítani. Lehetséges, hogy azután kevesebb menet is jobb eredményt ad majd. Köszönet Sonajkniz barátomnak, hogy felhívta figyelmemet erre a fontos tényre!
Igazad van, víz alatt jobb volna gravírozni. De akkor elveszítem azt a lehetőséget, hogy kétoldalas ragasztó szalaggal rögzítsem a lemezt a tárgyasztalra (én így szoktam).
Viszont a neten láttam olyan videót, ahol néhány csepp olajat öntöttek a panelre. Éppen csak elterült a felszínen, mégis megakadályozta a hulladék szétszóródását. De lehet egy kis gyurmából peremet képezni a munkaterület körül és vastagabb réteget alkalmazni az olajból. Igaz, hogy fúrásnál és kontúrmarásnál mindenképpen a panel alá kerül az olaj, de akkor már nem számít.
Sziasztok!
Kisebb nyákokat szeretnék marni, és ezt a gépet néztem ki: Bővebben: Link Egy ilyen beválhat? Sima 1 rétegű nyákokhoz kellene. A tanulmányaimhoz igen jó lenne, ha tudnék nyákot marni. Táp, egyenirányítás, Arduino foglalat, műveleti erősítőknek dip tokozás stb. Vélemények? Javaslatok?
Viccelsz?
Ez a gép már ránézésre is 10x komolyabb annál amit én használok, és még az enyém is kiválóan alkalmas egyrétegű nyák marására.
Szia!
Ránézésre választottam én is, de még gondolkodom róla. Nekem tetszik, bár kifutó darab. Neked milyen van? Van fotód egy elkészített nyákról esetleg? Sok a hibás termék amit előállítottál? Bocs a sok kérdésért, de nem szeretnék pénzt kidobni.
Szia!
Ebben a fórumban már volt szó arról a gépről, ami nekem is van. Itt vannak képek is róla, hogy már nyákot.Bővebben: Link Ha megnézed, kinek írtam, ott van link is, ahol a gépet megnézheted. Mint írtam, az enyém nagyon alapgép. Maga a maró motor annyira gagyi, hogy az eredeti motorját ki is kellett dobjam. A következő motor már használhatóbb volt, de a 20 fokos gravírtűt tördelte. Ezért is készítem a nyákjaimat kissé egyedi stílusban, mert 0,8mm-es kukoricamarót használok. Végül vettem még egy motort, ami végre jól, rezgés mentesen dolgozik. Ezzel már tudok gravírtűvel is dolgozni. Amúgy a gép pontos. Nem gyárt selejtet. Ami rontott panelom eddig volt, az saját hibából eredt. Amit te kinézték, annak jóval merevebb a vázszerkezete, ami nagyobb előtolást tesz lehetővé, és a kép alapján a motorja sem a 4000Ft-os kategória mit az enyémen. Egyszóval nagy valószínűséggel meg fog felelni nyákmarásra.
Tényleg az orrom előtt volt amit kértem, bocsánat! Sokat nézelődöm mindenhol, kicsit belezavarodtam.
Kösz az infókat!
Sziasztok! Beszereztem én is egy cnc marógépet nyákmaráshoz. Addig már sikerült eljutnom hogy a kontúrokat ragravirozom a nyáklapra. Nyáktervezéshez Sprint Layout 5.0 használok. Hogyan tudnám megoldani hogy olyan g kódot generáljon a konverter ami nem csak a kontúrokat szedné le hanem a teljes teliföldet? Ezenkívül az is érdekelne hogyan oldható meg hogy a szélét teljesen átmarja meretre szabva ezzel a nyákot. Konvertáló programra is érdekelnének tippek. Jelenleg az all to g code convertert használom.
Nézz rá a flatCAM-re. Az tudja az összes kívánalmadat, ráadásul open source és ingyenes is.
A legtöbb nyákhoz érdemes használni a teliföldet , sokkal egyszerűbb vonalvezetés érhető el , és nem mellékesen kevesebb a gépidő és szebb a nyák .
Üdvözletem! Hátha kapok egy kis segítséget, mert kezd idegesíteni a dolog.. Leszedtem a FlatCAM-et (8.994 BETA 64BIT), de mikor megnyitom, ott, ahol legalább egy fehér alapon valami raszterezést/térhálót kéne látnom, csak feketeség van.. Ezzel nem tudod esetleg, mit kéne kezdeni?
Letöltöttem és telepítettem az x64 és x86-os verziót is, de egyik se akar képet adni rendesen (64 bites a WIN10) 3018 CNC maróhoz használnám, amit GRBL Controll vezérel(ne)
Próbáld ki, hogy az edit / preferences részen a general fülön a graphic engine-t átváltod legacy 2D-re az openGL-ről.
Besz@rás, hogy csak ennyi lett volna a megoldás.. Köszönöm szépen! Mostmár látom amit akartam
Egyébként, furdal a kíváncsiság, miért nem akar rendesen működni OpenGL-el?
Körülbelül 1 éve már körbejártam ezt a témát, de 1 kivételével nem találtam elég jó megoldást. Wegstr még érdekes lett volna, de nagyon drága. A többi nem tudott elég finom rajzolatokat. Mondhatni nem felelt meg. Átnéztem rengeteg videót is, és be kellett látnom, hogy ez nem járható út. Ráadásul csak egyoldalas egyszerű panelekre jó talán. Találtam egy speciális szegeccsel a két oldalt összekötő megoldást is. A végén mégis letettem erről a megoldásról is. Valahol emlékeztetett az egész a 3D nyomtatókra. Ott is sokkal nagyobb volt az elvárás, de a valós teljesítmény a hobbikészülékeknek csapnivaló. Valódi mindennapos felhasználásra alkalmatlan mütyüröket lehet vele készíteni. Mint említettem ez az én véleményem. Ettől függetlenül szívesen megnézném mások munkáját. Csak közeli tiszta képet kérnék felrakni a nyákokról, ha lehet! Köszi
Nálam teljesen jól megy openGL-ben (amd rx570). Szerintem video vezérlő driver függő a dolog.
Nekem MSI GTX 1650-em van, úgy nézki ezt nem szereti
Szia honan vásárolod a gravírtűt? Mekkora előtolással?
*.lay nyáktervböl hogyan csinálod a g kódot? Nekem saját építésű a masinám a 3018-as mintájára készült. Kicsit nagyobb 30x40-es. Semmi problémám nincs a pontossággal. Ha nem rontom el a beállításokat a furatok is 99% pontossággal a forrszem közepére kerülnek. Szívesen beszélgetnék a tapasztalatokról, hibákról, ötletekről facebbok messenger…...
Ime 2 kép egy frissen készült nyákról. Telefonnal készült az első. A második egy USB-s Kinai mikroszkóppal.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |