Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Mint mondtam a mechanikus egységekről levett jelen túl vagyok,
Nincs se hely se lehetőség ezekre a pontokra telepíteni bármit is.
Köszönöm!
Hall szenzorokba érdemes gondolkozni? A mikro kapcsolókat átnéztem. Ha minden kötél szakad akkor azzal oldom meg. De jó lenne mechanikus megoldásnál egy olyan, aminél kisebb a külső behatásoktól a meghibásodás lehetősége. Mint PL: Por, víz. Vagyis az IP védelme jobb lenne mint a mikrokapcsolónak.
Szia! Szerintem neked hall érzékelő kel.lBővebben: Link. Filléres dolog.Előtte egy mágnest huzogatsz és a hall sensor jelét ráviszed az arduino analóg bemenetére.Olyasmi mind az elektromos bicón a gázkar.
Helló.
Azt tudja valaki, hogy miért nem elfogadott, ha egy tömböt deklarálok, és az egyes elemeket {}-közé rakom? Tehát ez működik:
Ez viszont nem:
Hibaüzenet: "braces around scalar initializer for type 'int'". Köszi. A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2020
Szia!
Köszi! Ehhez elegendő egy akkor a mágnes mint pl egy nyitásérzékelőhöz? Vagy tulajdonképen az is egy ilyen szenzor?
Mert a második az a 2 dimenziós tömb értékadása, hiába csak 1 az egyik dimenzió szélessége.
Bőven elég,még kisebb is. A nyitásérzékelőkben RID relé van,azért kell akkora mágnes.
Akkor úgy tűnik, a túl sok zárójel (kapcsos zárójel) mégis gondot tud okozni... Sosem gondoltam volna.
Előfordul
Multidimenzionális tömbök. Vagyis a te esetedben így lenne helyes:
Sziasztok Felakartam tölteni ezt a kis programot,de nem sikerült mi lehet a hiba .Nem értek az arduino hoz csak fel tudom tölteni a programokat ,de ez sajnos nem sikerült.Köszönöm a segítséget.
Szerintem nincs jól beállítva a sorosport. A képen látszik, hogy COM1 van beállítva, az meg nem valószínű, hogy az USB-soros átalakítóra mutat.
Szia köszönöm com 3 kellett beállítani ,így feltöltötte-
.
Sziasztok.
Összeszereltem egy áramkört ami egy arduino mega 2560 (klón) egy DS3231 RTC egy TFT LCD és 2 nyomógombból áll. Ha az usb portról működtetem akkor semmi baj nincs de ha a 12 V-os tápcsatlakozóról használom akkor egy AMS1117 1A -es feszültségszabályzó forrósodik. Nem tudtam megmérni de kb 50-60 fokosnak tippelem. Arra gondolok, hogy valami nagy áramot vesz föl de egyik alkatrész sem nagy fogyasztású. Van tippetek, hogy mit lehet tenni a forrósodás ellen? Esetleg AMS1117-et cserélni kéne valamire?
Valószínűleg köze van ahhoz, hogy a PC-ben az 5V-ot a táp állítja elő, míg itt a 12V-ból 7V-ot az LDO eszik meg ami melegíti.Pláne, ha nem is 5 csak 3.3V-os az AMS.
A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2020
Az LCD azért valószínűleg vesz fel némi áramot (mérd meg mennyit). Az AMS1117-t mindegy milyenre cseréled, mindenképpen 7V * áramfelvétel disszipáció fog rajta keletkezni (legfeljebb ha nagyobbat teszel be, az jobban hűthető). Ekkora feszültségejtést már célszerű kapcsolóüzemű módon megoldani.
Talán 5V-os mert a teljes adat AMS1117 5,0 GMTC1608.
A legjobb, ha eleve 5 V-os tápfeszültségről járatod az egészet, kikerülve az AMS-t.
Igen. Ha mindenképp 12V-ról akarod működtetni, akkor célszerűbb egy dc-dc konverter. Néhány 100Ft-os tétel egy 1-2A-t tudó step-down konverter.
Az első ötletem egy 12V-os 3A-es led tápegységről való hajtás volt, ugyanis az arduinó egy mosfet segítségével egy led szalagot kapcsol .
Igen, ide célszerűbb egy DC-DC konverter, de ha mindenképpen LDO-t akarsz használni akkor valami TO-220 vagy hasonló tokozású kellene amire lehet hűtőbordát szerelni.
Én is 12 V-ról használom, és semmi melegedést nem tapasztalok. Pedig időnként elég sok kacat van ráakasztva.
Az LCD háttérvilágítása 40-80mA-t fogyaszt, a kis SMD stabilizátor meg jó, ha 0.8W-ot el tud fűteni. 7V*0.04A= 0,28-0,56W alakul hővé minimum. Sok lesz a kis SMD-nek. TO220-as 7805 mini bordával simán elfűti neked (1W-ig borda nélkül is elmegy, de akkor 120-150°C-os lesz kb. a tokja).
Igen. Pont ezt szeretném valahogy megoldani, hogy ne fűtsön ennyire. Akkor lenne a legjobb ha sehol nem keletkezne hő , vagy ha igen akkor nagyon minimális. De ezt gondolom nem könnyű megvalósítani . Az LCD valóban 40-80 mA körül fogyaszt.
Azt a fogyasztást azért nézd meg mert az enyém (1602) még 10 mA-t sem fogyaszt, és még 5 mA-l is kielégitöen világit.
Mivel nem írta meg milyen kijelzőről van szó, így csak vaktában lövöldözünk. Azért írtam, hogy mérje meg. Nálam az arduino boardba bedugható 3.5' méretű grafikus LCD pl. 110mA áramot fogyaszt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2020
2.4" MCUFRIEND TFT LCD Shield színes . A kijelző közvetlen van rádugva a mega 2560-ra ezért nem tudom kimérni a fogyasztást , nincsenek hozzá kiegészítők.
Bocs hogy belevau, de szerintem ki tudod mérni. Megméred az egész fogyasztását, aztán lehúzod az lcd-t és újra méred. A különbség adja az lcd fogyasztását. Én egyébként szépen egyesével lehúzogatnék mindent róla, és máris kiderülne hogy mi eszik sokat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |