Fórum témák
» Több friss téma |
Nem tudom, fogalmam sincs miért kellene egy 550 wattos motornak nehéz indítás?
![]()
Hali! Biztos rá lehet kötni deltába 3 fázisra??? Régi felirat, adattábla alapján, (220/380) 3 fázisra csak csillag kapcsolásba alkalmazható. Egyébként nagy füst nagy korom!
Hali! A "BarnaPili" azt írta, hogy:
Idézet: Én csak feltételeztem, hogy a három fázist nem deltában kötve kapcsolta rá elsődlegesen és másodszor a kondenzátort csak egy fázisra kötve van értelme deltában próbálkozni az indítással. Hol van az az adattábla amit figyelmen kívül hagytam? Fussunk már neki még egyszer.„A fordulatszám 3 fázisra bekötve 1400. 20mikrónyi kondim van itthon, azzal morogva lassan forog.” Idézet: „A segítségeteket kérem a következő motor teljesítményének a meghatározásában.” Ha volna adattábla, okafogyott volna a kérdés feltevése. ![]() Idézet: „Régi felirat, adattábla alapján, (220/380)” A régi adattáblát, a feszültség értékekre értettem. Ma ez, 230/400. A képet, amit felraktál, azon delta kötés van. Vagy kondenzátorral volt használva egy fázisról, vagy, frekvencia váltóval 3 fázisról. Elővigyázatosság végett írtam, hogy ebbe a kötési állapotba, ami a képen van, 3 fázisra kötni, a motor szempontjából életveszélyes lehet. Gondoltam hogy nincs rajta adattábla, ezért érdeklődsz. Egy fázisról szeretnéd használni?
Pontosabban: frekvenciaváltóról 230V, három fázissal.
Még mindig nem értem hol maradtam le, mert INNEN indult a kérdés feltevése, vagy nekem nem jelenít meg bizonyos részeket a monitorom.
![]()
Azt nem tudom, hogy 12 pólushoz 6-tól 60 Hz-es, 4 pólushoz 6-tol 240Hz tartozik? Igen, frekiváltó kell hozzá.
Meg minden Hz-nél ugyanúgy 200 voltot kell neki adni? Mod: Kérünk, hogy fokozottan figyelj az írásodra, hogy mások is el tudják olvasni. És használd a válasz gombot, ha választ írsz. A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2020
Moderátor által szerkesztve
A 3 fázit természetesen csillagban kötöttem rá. A kondit deltában próbáltam. Adattábla nem áll rendelkezésre.
Létezik ilyesmi is, úgy 5 kW -tól felfelé. A nagyteljesítményű motorok igencsak megrántják a hálózatot, azért van rá szükség.
Úgy nagyjából az itt megjelent motorok szinte minden esetben régiek, amik a 220/380 V -os hálózatra készültek. Talán felesleges mindig megjegyezni, hogy ez ma mennyi. Remélhetően aki ide ír, az tudja. A motor szempontjából nincs is igazán nagy jelentősége, hogy 380, vagy 400. Az a néhány százalékos feszültség emelés csak energetikai szempontból fontos.
A frekvenciaváltót be kell programozni a motor terhelhetőségéhez. Az majd gondoskodik a megfelelő korlátozásról. Nagyobb frekvencián nagyobb feszültség kellene, amit egy darabig tud biztosítani, aztán már a fordulatszám növekedésével nem nő tovább a kivehető teljesítmény.
Idézet: „12 pólushoz 6-tól 60 Hz-es, 4 pólushoz 6-tol 240Hz tartozik?” Biztos nem így van, hiszen a 12 pólushoz (6 póluspár) tartozó maximális 1760-as fordulatszámhoz ~180 Hz kellene. 60 Hz-hez ~570-es fordulatszám tartozna.
Sziasztok!
Van nekem egy evig dahlander motorom. Lehet rosszul kötöttem be mert kisfordulaton elindul magától a nagyobbik fordulat csak akkor megy ha közvetlen a kisebről kapcsolok át nagyobbra. Ha közvetlen a nagyobb fordulatra kapcsolok akkor búg a motor és nagyon lassan pörög. 6 kivezetése van 3-3ra kötöttem egy egy fordulatnál áthidalás nélkül. Lehet hogy így kellene kötni? Adattáblán 1440/720 ford/min YY/^(delta) Köszönöm
Szia! Kell bele az áthidalás a nagyobb fordulatnál!! Azzal kötöd össze a csillagpontokat. Anélkül nem lesz jó. De a gyári Dahlander motor átkapcsolók ezt automatikusan elvégzik.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2020
Sziasztok.
Villanymotoroknál a cos fi egység az mit takar az adattáblán? Egyik motornál 0,8 míg másiknál 0,98 de olyannal is találkoztam ahol 0,67 volt. Én a hatás fokra tippelek,befektetett energia és kivett teljesítmény különbsége vagy ilyesmi, Illetve van egy ilyen román villanymotorom, egyik barátom azt mondta hogy ez kínai szar, létezik?
Fáziseltolódás - cosFi
Egyfázisú motoroknál az üzemi kondenzátor miatt a terhelés függvényében változik a fáziseltolódás. Üresjáratban kapacitív irányba is elmehet. Ezért írnak szokatlan értékeket egyes motorokra. Biztos lehetsz abban, hogy a motorod nem kínai, azaz hamisítvány. ![]() Ha kínai lenne, 1,84 kW teljesítménnyel nem lenne több 2 kg-nál. Erre meg 23,5 kg-ot írt a gyártó.
Értem, Köszönöm a gyors választ!
Az áramfelvétel mitől függ? Mert van egy hasonló Motor, IMI gyártmány 1500W 2920Ford 11,8A -rel És ez a román pedig 11,8A 1410 fordulattal. Mondjuk az IMI az inditó kondenzátoros, Román pedig üzemi kondenzátoros, Ez befolyásolja az Áramfelvételt?
A feltüntetett áramfelvételbe beleszámítják a hatásfokot és a fáziseltolódást is. Ha nagyon kicsi a fáziseltolódás (cos FI 0,99), kevesebb az áram. Ha nagy (0,67) több az áramfelvétel. Ugyanígy a hatásfokban is lehetnek eltérések.
Köszönöm.
Beletettem. A kapcsolón kellett kicsit variálnom. Most szépen indul a motor
Szia .megpörgetem akkor megy ,csak inditáskor bug.ezért gondoltam a inditó relére ha azt kiveszem akkor máskép kell -e köttni inditó kondival.
A nyomógombos bekötés-t is megtalálod a rajzon relé helyére bekötve.
![]()
Köszönöm az információt!
Be is építettem a rendeltetési helyére, sajnos a műanyag doboz amiben a kondenzátorok voltak és a kapocs léc, azt módosítanom kellett , szerencsére volt egy régi IMI motor kötődoboz, ahoz építettem egy közdarabot, és így elfért.
Rendben működik.
Sziasztok!
A képen látható szellőző motor csapágyazás után nagyon lassan forog. Mitől lehet?
Szerintem szorul.A csapágyak nem nagyon passzosak?Mintha az rémlene,hogy önbeállók,kicsit kocogtasd meg a tengelyt,hogy beálljanak,esetleg a két kis oldalpajzsot is meg lehet mozgatni-kocogtatni.
Teljesen szabadon elfordul. Sima golyóscsapágy megy bele.
Szia! Összeszerelésnél figyeld meg, hogy a vastest és a forgórész között a légrés egyenlően oszlik e meg. Segítségedre lehet egy papír hézagolás amit később kivehetsz a légrésből és leellenőrizheted a forgórész futását. A forgórész tengelye az oldalhelyesen lett visszaszerelve?
![]()
Sziasztok! Remélem jó helyre írok, tanácsot szeretnék kérni. Van egy 220V-os kézi csőroppantó gépem, ami irányváltós. A gond a következő: egyik irányban könnyedén jár, viszont átkapcsolva vissza felé lassabban forog a motor, és a szénkeféknél nagyon szikrázik! Kicseréltem a szénkeféket, de a jelenség, a hiba megmaradt. Mi lehet még a hiba?
Szia! A behajtó motor után lévő mechanikát kell ellenőrizni, valószínűleg kopott és visszafelé forogva nagy áramokat vesz fel a motor aminek a következménye kommutációs probléma. Ezt az áramfelvételi különbséget le is lehetne ellenőrizni egy lakatfogóval, hogy melyik irányba is nagyobb és akkor a mechanikában kellene keresgélni az okokat.
![]()
Köszönöm, akkor szétszedem a motor utáni mechanikus részt, hátha ott a hiba. Bár kézzel forgatva maga a motor könnyedén forog, de lehet ez nem jelent semmit.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |