Fórum témák
» Több friss téma |
Hát igen,az is lehet,az előéletéről nem tudni semmi,lehet hogy avégett lett kicserélve.
Szia! Az próbáld meg amit javasoltak is, hogy kösd be relé nélkül nyomógombosra az indítást feltöltött olajszinttel és ha akkor is melegszik vagy indokolatlanul nagy az áramfelvétel akkor nem érdemes vele foglalkozni. Ha felöntöd olajjal ami körülbelül 3dl akkor (ha tudod, hogy hol a kompri fej része) fordítsd át oda is az olajat, hogy megkenje a dugattyú környékét ne kelljen a csőtengelyre várnia a felhordással, mert lényeges a viszkozitás a kenés szempontjából. Az az olaj pont jó lesz hozzá amit vettél.
Köszi, nem kínlódom vele, lesz másik ami nem közel annyi idős mint én, ez fél perc után kezdett füstöt pöfékelni, a gázolajat kiöntöttem, az is ken gázolajban sem kellene szárazon mennie de hiába, ez van megette a kenyerét
Éppen jó ha átfordítja , a szelepeknek nagyon jót tesz a sűrű olaj (folyadékütés ) Miért nem volt szabad fektetve szállítani a hűtőket ?
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2020
Annak a kompresszornak már mindegy! Legfeljebb ha a rugóbakról is leakad, akkor még egy kis ideig kolompnak is jó lesz.
Lángszórónak már most is jó, hiszen gázolaj van benne, egy kis ideig még levegőt is szív, és a gyújtás már adott.
Az már tényleg csak levélnehezéknek jó , de ha a következőt fejre fordítja , az is csak kolompolni fog
Hogy ne kerüljön olaj a hűtő rendszerbe. Ez most éppen nem számít, mert az a csőszakasz nincs és nem is számít ebben az esetben. Nekem szerelhetőre volt megcsinálva egy ilyen kompresszor Bővebben: Link Nagy, 650-20-as kerekeket fújtattam fel vele minden gond nélkül. Talán egyszer kellett szétszednem a fejszelepet, mert a "vízzsák" része megtelt és az ottani rozsda reve beszorult a "liffentyű" nyomószelep alá ami így nem zárt vissza. Ha mégis olaj kerül a sűrítő kimenetébe az a kopott dugattyú miatt lehet de ettől még elég sokáig használható ezekre a kerékfújási feladatokra. Tavaly sikerült leégetnem a motorját, mert a jó nyomógombos indítását automatizáltam előzőleg egy indító relével ami egyszer csak összeégett és leégette a segédfázist ami le is oldotta az automatát. Nagyon sajnáltam a szerelhetősége és teljesítménye miatt. Majd teszek fel róla képet, hogy most milyen van helyette de valami Danfoss, starteres kondenzátorral.
Ha gázolaj szaga volt akkor az nem probléma a lényeg az volna, hogy ne vegyen fel nagy áramokat üzem közben a motorja. A gázolajat a cetán tartalma miatt nem ajánlatos ilyen helyre betölteni de tüzet nem fog okozni és dízelként sem fog beindulni emiatt a kompri. Könnyen lemondtál róla. Ha a nyomógombos indítási variáció is nagy áramfelvétellel társul akkor azt mondom, hogy kuka. A relét váltsd ki nyomógombosra és próbálj rá de olaj az legyen benne ne gázolaj.
Ócskavas telepen nem finomkodnak ezeknek a kiszerelt daraboknak a felhalmozásánál de még nem akadt le egy sem a felfüggesztésről. Sőt alig lehet leszerelni a felfüggesztésről ha ki kell szerelni a helyéről.
Szia!
Bele futottam ugyanebbe a tipusba Bővebben: Link Az volt a gond hogy a kis különálló dobozka nem vízszintesen állt, nem jöttem volna rá, csak miután olvastam ezt. Most 1.46 amperrel jár, az a baj volt egy kis bakelites füst szaga amit kinyomott.
Az a sajátossága ezeknek az indító reléknek, hogy gravitációs működésűek. Az áramfelvételre a tekercs felrántja a záró kontaktust majd elejt ha az csökken. Járassad egy darabig, hogy kiderüljön az igazság, bírja e a huzamosabb működést.
Az 5-6A-ra felugrik majd lecsökken a mostani 1.5A-ra. Ha majd befogod a nyomó oldalt sem megy fentebb az áramfelvétel 2-2.5A-nál. Relét azt tudnék adni, mert nekem van egy felesleges.
Majd nyomógombosra kellene megcsinálni, csak majd meg kell nézni mit hová kössek.
A reléről le tudod követni, hogy melyik a főáramú kör és melyik a segéd ahová a gombot kell majd kötni de holnap megnézem Neked a nálam lévő relén mit hová kössél.
A csatlakozó tüskék egy csúcsára állított háromszöget formáznak! Szemből nézve az alsó a fázis,a bal a közös(ff+sf),a jobboldalira megy a nyomógomb másik szála. Én oda egy 15 mikrós kondit tettem állandó üzemre,és a nyomáskapcsoló csak a 230-at kapcsolja ki-be.
És miért nem kerülhetett olaj a rendszerbe ? (A hűtőgáz oldja az olajat hordja szét a rendszerben) Azért mert ha az olaj odakerül az első dugattyúfordulatnál eltöri a szelepeket! Mint már 5* leírtam evvel már kár kísérletezni (már füstölt is....)
Értem, beköthetem rendesen de az hogy hol a fázis az konnektor függő is, átviszem máshová lehet fordítva kell bedugnom hogy a fázis jó helyen legyen.
Hát sajnos a nálam lévő orosz relé az mégsem olyan mint a Tiéd. A relédnek a tetejét le kellene venni. A kis mélyedésben a kiöntött (leplombázott csavarfej) pecsétet ki kell kaparni csavarhúzóval és alatta ott lesz a fedél rögzítő csavar amit ha kitekersz és leveszed a fedelet látható lesz a relé felépítése. Mutassál róla képeket. A nálam lévő relé az így néz ki belülről ahogyan a képeken látszik. Ennél a 2-3 a betáp és 1-2 a nyomógomb.
Nem tör az el semmilyen szelepet, mert akkor hogyan is kerül olaj a nyomó oldalra, a kimenetre? Hát mert lehet, hogy kopott a dugattyú de attól még semmi baja nem lesz a szelepeknek, mert oda olaj került. A mostani motor az így néz ki a régi helyén.
Az olaj ami ken csak annyim kerül a kompresszorba amennyit a hűtőgáz el-és visszahord (meg a tengely felver) ,de ezt ne keverd össze avval a menyiséggel amit fejrefordításkor "beleöntesz " a hengerfejbe láttál már belülről hűtökompresszort ? Én 20 éve dolgozom hűtőszervízben nem hiszem hogy tudsz nekem újat mondani ... Elhiheted hogy széttöri a szelepet ha oda folyadék kerül ...
A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2020
Nem tudom, hogy mivel hoztalak ki a sodrodból, hogy elő kell hozakodnod a 20 éves múltaddal. Nem gondolnám, hogy ki oktattalak volna bármelyik neked írt hozzászólásommal. Építgetek és szerelgetek én is mint a kérdésekkel ide fordulók, persze ez nem jelenti azt, hogy értek is hozzá de nekem működnek azok a dolgok amiről beszélek. Biztosan van olyan helyzet amikor eltörik a szelep de az már anyagfáradásra vezethető vissza az én olvasatomban. Olyat pedig nem írtam, hogy a
Idézet: . Talán félreérthető volt a számodra de ezzel azt akartam mondani, hogy az átfordítással (ami egy oda-vissza fordítás lett volna) a betöltött olaj mennyiséget (amit a szívó oldalon a házba lehet önteni) fel lehet használni az alkatrészek (a sikló csapágy és a dugattyú esetlegesen kilátszódó részét) "megkenésére", hogy ne keljen a motornak szárazon indulnia. Az az olaj amit mutatott a kérdező az még mínusz 10 fokban is olyan híg mint a leves. Ilyet használok a légűrszivattyúhoz is, hogy a mínuszokban is fel tudja szívni a hajlakk fújó elven működő olajozóból az olajat. Majd szétkapom már a rossz hengerfejet aminek a motorja leégett és rakok fel róla képeket, hogy abban milyenek voltak a szelepek, mert az még békebeli volt. „fejre fordításkor "beleöntesz " a hengerfejbe” Idézet: Igen fel lehet használni , de egy ilyen fejre fordítás után jobb ha vársz egy két órát amíg mind visszafolyik a "karterba" És nem ,nem hoztál ki a sodromból (ahhoz kicsit többet kéne tenned ...)„Nem tör az el semmilyen szelepet, mert akkor hogyan is kerül olaj a nyomó oldalra, a kimenetre?” Idézet: Lehet! De a folyadékütés nem igazán függ a folyadék viszkozitásától , inkább a mennyiség az ami miatt megtörténik ,legtöbbször az el nem párolgott hűtőgáz (ami szintén nem túl sűrű ) töri el a szelepeket ... „Az az olaj amit mutatott a kérdező az még mínusz 10 fokban is olyan híg mint a leves.” A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2020
Hát ez a kompri még ment volna vagy 30 évig az általam használt gyakorisággal és akkor sem törött volna el benne semmiféle szelep, liffentyű. Tökéletes állapotban vannak még mindig de a hengerfej tömítés az ugye A4-s rajzlapból van hengerfej tömítő pasztával ragasztva és kb. 10 éves a renoválás. Hol a sebezhető pontja ennek a modellnek?
Szia!
Álló (nem üzemelő helyzetben) mindkét szelepek zárva kell lennie, különben hibás. A dugattyú térbe olaj nem kerülhet közvetlenül bele. Azt hiszem Te is erre gondoltál. Amiről kaqkk ír (folyadékütés) az az el nem párolgott hűtőközegtől szokott előfordulni. Az újabb háztartási kompresszorokon a szívó és a nyomócsonkot egyoldalra szerelik, a szervízcsonkot meg a túloldalra. A legutóbbi hűtőmet is úgy hoztam el, hogy a szívó és a nyomócsonk felfelé nézzen (el kellett fektetni). Hazavittem és bedugtam. Köszöni, jól van. A régebbieket pedig, mikor még ellentétesen voltak a csonkok, mindíg a nyomóoldal felé döntöttem, hiszen oda csak a hengeren keresztül juthatott volna olaj, de útját állta a szívószelep. Ha a szívó oldal felé döntöttem volna, akkor az olaj egy jelentős része az elpárologtató viszonylag nagy csöve felé el tudott volna folyni és, ha talpra állítás után bedugom, akkor még lehet, hogy kevés lett volna az olaj a karterben. Ezért kellett volna várni. Szerintem.
Úgy látom veled hiába beszélgetek ! A dugattyútérbe nem kerülhet folyadék (sem hűtőgáz sem olaj ) ez az amit már 3 oldalon keresztül próbálok neked elmagyarázni sikertelenül . Most már abbahagyom.A sebezhető pont a lemez szeleplap ...
A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2020
Ha azon a szeleplapon a kompresszor kikapcsolt állapotában be tud folyni az olaj az már régen rossz.
Kb. 1 hónapja rendeltünk egy 2 kW körüli, a szóban forgóval megegyező kivitelű kompresszort. Szerinted a futár hányszor borogatta össze, mire megkaptuk? Kicsit az az érzésem, hogy inkább elméleti síkon közelíted meg a dolgot, mintsem hogy konkrétan megtapasztaltál volna egy ilyen esetet, minden kétséget kizáróan. Gondolok itt arra, hogy kiszerelt kompresszort körbeforgattátok, bekapcsoltátok, megtörtént a szelepek törlése, majd szétszedtétek és tényleg. Egy szállítóteljesítmény csökkent kompresszornál, ahol a szelepek már jó eséllyel hibásak, el tudom képzelni az általad említett jelenséget, egyébként nem. Ezzel nem a szakmai hozzáértésedet akarom megkérdőjelezni, csak nem értek egyet Veled.
Találkoztam olyan dologgal hogy az olajtól "befeszült "szelep miatt nem indult el a kompresszor (elméletileg) Meg sok olyannal hogy a hűtőközeg miatt kapott folyadékütést ( egy időben heti 10-15 kompresszort vágtunk fel láttam eleget a valóságban is )
Szia! Köszönöm de én is így vélem ahogyan Te. Már ketten vagyunk, legalábbis az egyetértésben. A kiszerelt hűtőgép kompresszort már nem olyan körülmények között használják, mint amire azt gyártották. Nincs nyomás a rendszerben, nincs vagy nem sűrűn fordul elő, hogy ebben az állapotában felakadva károsodjon bármelyik szelep is, mert nyitott az egész rendszer mindkét végéről. Ha pedig felakad, akkor nem fog sűríteni. Ha a szívó akad fel, vagyis nem zár vissza azért, ha pedig a nyomó nem zár le akkor meg azért és kész. Nincs nyomás alatt a rendszer. Attól, hogy átfordítom az olaj mennyiséget egy pillanatra a hengerfej oldalra a kenés végett, nem fog történni semmi. A kopott dugattyú mellett kerülhet be olaj és az a kimenetre kerül a levegő páratartalmával (kondenzátumával) együtt de akkor sem történik semmi a szelepekkel. Szóval amatőr vagyok nem szakember de úgy gondolom elboldogulok még ezen a szinten egy ilyen problémával, nem szoktam egykönnyen lemondani a hibás készülékekről. Néha csodákat lehet tenni egy gumi kalapáccsal a rég nem használt hűtőgép kompresszorával ami nem akar beindulni és a szakember kompresszor cserét emleget.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |