Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Nomeg választatsz, fűtesz, klímázol, vagy autózol.
Idézet: „Igen, de ott percek alatt van tankolva. Én ezt látom a villanyautók nagy hátrányának, hogy kevés vagy üres akku esetén nincs autónk órákig.” A megoldás az lenne ha a töltőállomásokon akkupakkot cserélnének. Szabvány pakkok lennének, mondjuk 3 féle méret a kicsi a közepes és a nagy autókhoz. A töltőállomásokon lenne mondjuk 100 pakk töltőre akasztva. Odamész, merült pakk ki, töltött be, fizetsz és mész. Merült akkupakk a töltőre, és pár óra múlva belekerül valaki más kocsijába. Ha valaki megáll az út szélén mert lemerült, jön a mentés, hoz töltött pakkot, a merültet viszi, fizet, és mehet tovább. Persze ehhez egységesíteni kellene az akkupakkokat, és úgy tervezni hogy néhány mozdulattal cserélhető legyen. Mint az akkus kéziszerszámokon, ott sem állunk le ha tölteni kell, mert van másik ami fel van töltve.
És hogy oldanád meg az üzembiztos csatlakoztatást, hiszen nem 1-2 amper folyik ott. Rossz érintkezés és leég az egész. Cserénél egy véletlen rövidzár és csúnya bumm lenne. Nem beszélve a súlyról, terepen, ahogy említed a útszéli esetet. Nagyon rossz lenne a helykihasználás is.
Ez nem lenne rossz, de megfizethetetlen. Amig egy tele tank üzemanyag kb 18-20 ezer forint, és naponta mondjuk 100 auto tankol az kb 1,8- 2 millio forint, addig 100 akkupack - töltés nélkül kb 600 mill forint. Ki tudná ezt finanszirozni? ( és csak egy közepes benzinkutrol beszélünk).
Idézet: „És hogy oldanád meg az üzembiztos csatlakoztatást” Én? Sehogy! Idézet: „Rossz érintkezés és leég az egész.” Ezt biztosan meg lehet oldani. Én nem akarom ezeket a problémákat megoldani, leírtam én hogyan képzelem el. Biztos volt valaki aki annak idején a benzintankolásba is rengeteg veszélyt látott, de meg lett oldva. Idézet: „Ezt biztosan meg lehet oldani.” Én annyit mondok, hogy az áram tudja a fizikát
Nem léteznek az iparban több száz amperes tápfiókok amiket ki lehet húzni?
Lehet hogy a benzin is baromi drága volt, amíg el nem tejedt.
Rengeteg ellenérvet fel lehet sorolni. Csak egy ötlet volt hogy gyorsabb legyen a "tankolás".
Már hogyne léteznének.
A szakaszolókat, tokozott NKI-kat (késés biztosíték), szükség esetén terhelés alatt is ki lehet oldani. A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2020
Idézet: „100 akkupack - töltés nélkül kb 600 mill forint.” Ez egyszeri beruházás, folyamatosan cserélődni fog. Persze lehet hogy a nap végén csak 80-at kap vissza, de egy másik állomáson lesz 120.
Ezt hogy számolta ki?
Ha cserélik az akkupakkot, mitől változik meg a darabszám?
Tönkre megy néha egy két pakk….de igazad van.
A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2020
Meg meglehetne oldani, igaz még inkább drágitaná az akkukat meg az autokat. De továbbra is meglehetösen bonyolult lenne, az akku, még a legkisebb is >100 kg, ahhoz biztos valami speciális mozgato targonca kellene - emberrel, aki kivenné az eredetit és berakná az ujat. A gond az, hogy azt az akkut mozgathatoan, de mégis biztonságosan kell az autoba berakni és ott rögziteni - a mai kocsiformák ezt alig teszik lehetövé.
Az igaz, csak keress valamilyen félidiotát aki beruház a benzinkuti raktárkészletbe 600 millio forintot, hogy az e-autosok fillérekért kocsikázni tudjanak. (És csak egy akkukutrol beszélünk. Hány ezer benzinkut van ma országszerte?) Az energia az akkukban pillanatnyilag talán még 2000 Ft-ba sem kerül, amit a kocsitulajdonos hajlando lenne fizetni. Mennyi marad ebböl az akku raktárosnak?
Ha az akkut is 18-20 ezer forintért fogja cserélni akkor meg beharangoztak az e-autoknak.
Egy apró, de lényeges dolog akadályozza a dolgot. Az akkupakk elhasználódik, a kapacitása csökken. Ha padlógázzal mész, gyorsabban romlik az állapota, mintha "kíméletesen" használod.
Én nem merném bevállalni, hogy leírjam az algoritmust, ami alapján ezt pénzzé lehet alakítani. Korrekt megoldás lehetne, ha utólag csere alkalmával fizetnéd ki az előző etap díját, ami tovább bonyolítja a dolgot. Meg lehet oldani, de nagyon bonyolult. Idézet: „keress valamilyen félidiotát aki beruház a benzinkuti raktárkészletbe 600 millio forintot” Vannak ilyenek. Van aki teleszemeteli a Föld környékét mikroholdakkal. Idézet: „Az igaz, csak keress valamilyen félidiotát aki beruház a benzinkuti raktárkészletbe 600 millio forintot,” Részlet egy kb 130 éves (vagy nem tudom mennyi) beszélgetésből: Keress egy félídíótát aki több millió liter kőolajat fog finomítani hogy az emberek autózni tudjanak...
Na jo, azért hidd el az amerikai adofizetö vastagon megfizetett, és még fizetni fog ha elindul a szolgáltatás.
Léteznek kihúzható tápok, pl. szerverekhez, nekem is van, 170 amperes. De nem rázzák az úton és nem megy a környékére hólé, pára, szutyok. Ha egy hibás csatlakozójú akkupakk miatt leég az autó, ki fizeti a kárt? A biztosító nem fog egy használt autóra teljes árat fizetni, az ügyfél meg ott marad autó nélkül és az ilyen hibák az idővel csak szaporodnak, ahogy elhasználódnak a pakkok, meg az autók.
Idézet: „De nem rázzák az úton és nem megy a környékére hólé, pára, szutyok.” Konstrukció kérdése. A mostani autók beépített akkupakjai környékére nem megy hólé, pára, szutyok? A töltőcsatlakozón is hatalmas amperek szaladgálnak, amiatt nem ég le az autó? Attól hogy egy csatlakozó bontható, még meg lehet csinálni normálisan. De nem akarok én erről tovább vitázni. Szerintem meg lehet csinálni, szerinted nem.
Persze, hogy konstrukcio=ár kérdése, illetve a tömeg kérdése. Már ma is nagyon rosszul áll az e-auto (30 l uzemanyag tartállyal együtt 35-40 kg, ugyanennyi energia az autoban 170-200 kg. Ha még ehhez 50-100 kg-t hozzáteszel a biztonságos cseréhez szükséges konstrukcios elemekre akkor oda jutunk mint 100 éve - az auto magát tudja mozgatni max 2 utassal.
Idézet: „Az akkupakk elhasználódik, a kapacitása csökken.” Engem pont ez zavarna. Megveszem az új nagyon drága elektromos autómat új akkumulátorral, majd másnap az üzemanyag kúton kicserélik egy használt, lehet hogy 10 éves akkumulátorra.
Igen, lehetséges.
Nekem benzines autóm van és nem cserélem le elektromosra addig amíg órákat kell várni a töltésre. Amit leírtam csak egy elképzelés hogy ne kelljen várni. Ennyi! Nem állítom hogy tökéletes, és hogy kompromisszumok nélkül megvalósítható. Lehet hogy 30 év múlva már nem lesznek annyira nagyok és nehezek az akkuk, vagy lehet hogy lesz jobb energiaforrás. Ne felejtsük el hogy a belső égésű motorral hajtott autók is nagy fejlődésen mentek át, és fejlődnek ma is. Az akkumulátoros autózás is fejlődni fog, de az is lehet hogy zsákutca. Igazából akkor venne nagy lendületet a dolog ha elfogynának a fosszilis üzemanyagok, és nem lenne más alternatíva. Hirtelen nem lenne gond a nagy méret, a súlytöbblet, stb. Elfogadnánk, mert nincs más, ami kisebb, könnyebb hatékonyabb.
Vagy menjen annyit, hogy kitartson egy napra.
Mondjuk elmegyek télen Sopronból Békéscsabára a HE találkozóra, ott még mászkálok vele kicsit, és vissza. Aztán éjszaka töltődhet reggelig...
Az akkura gondolj úgy mint a gázpalackra a zsiguliban, kiürült cseréled. Az akku nem a tiéd, a szolgáltatóé. Az ő feladata hogy jól feltöltött, jó állapotú, folyamatosan vizsgált, akku használatáért fizess. Csak egy ötlet volt. Gondolatébresztőnek szántam.
Megveszed az új elektromos autódat akkumulátor nélkül. Ott egyből egy "csereakkut" raknak bele, aztán mehetsz, ameddig tart. Így olcsóbb lenne maga az autó, ellenben az akku és az energia árát a töltéseknél - cserénél fizeted ki.
Gyanítom, egyből kiderülne, hogy többszöröse az elektromos autózás lábnyoma, mint a belsőégésűé. Pedig annál se számolnak bele mindent. Idézet: „ellenben az akku és az energia árát a töltéseknél - cserénél fizeted ki” Igen. De a benzin és gázolaj esetén is mi fogyasztók tartjuk fenn az egész iparágat. A cserélhető akkuk gyártása, újra hasznosítása valószínűleg költséges, de akkor is az ha fixen beépített az akku. A töltés lehetne olcsó ha megújuló energián alapul.
Ahogy ma kinéz a világ a foszilis üzemanyag még csak fogyoban sincs ( pedig már minimum 50 éve ez a prognozis). Az e-auto ma ugyanazzal a gonddal küzd mint 100 éve, csak kb 5x drágább. Lehet, hogy majd a hidrogénhajtás segit, de az is lehet, hogy az emberek fogják tömegesen elhagyni a nagy városokat ( aglomeráciokat) az egyre lehetetlenebb és drágább életkörülmények meg a kerékpár agymenés miatt - már Berlinen egyöntetüen kimutathato a trend a legszegényebb társadalmi réteg évente kb 10%al növekszik. Azoknak meg még biciklire sincs pénzük, a TV szerint a bringalopások száma megsokszorozodott.
Ha ez tovább folytatodik, akkor az e-auto elveszt egy ujabb érvet, miért kell átállni - mert városon kivül nincs gond sem a levegövel sem az NOx-l. Viszont energetikai szempontbol a foszilis hajtás sokkal olcsobb és megbizhatobb - és alig jár veszélyes hulladék produkcioval.
Ezt a példát már egyszer megtárgyaltuk. Ha neked 6 millio forintos kannával kell a benzinkutra járnod 18000 Ft-nyi benzinért, akkor nem a kocsidat fogják ellopni, hanem téged fejbeverni a drága kanna (akku) miatt.
Itt csak az a kérdés mennyi az az annyi. Egy svájci vagy luxemburgi autos aligha tesz meg 100-200 km-nél többet naponta, addig pl a német, olasz vagy spanyol ( a skandinávokrol ne is beszéljünk) simán megtesz naponta 5-600km-t is pedig csak a "szomszédhoz jár".
|
Bejelentkezés
Hirdetés |