Fórum témák
» Több friss téma |
Most már csak arra lennék kiváncsi, hogy mi értelme volt ennek az ellenállásnak,mert 10 Ω -on akkora áram mehet ami szétprecskeli az IC -ket meg mindent tehát nem áramlimit ugyanakkor sokkal lasabban ég ki mint 1 biztositék [fél évet ment amig nem jött a meleg és már nem birta a télikabátot(zsugorcsövet)] ?
Alapvetően a hálózat védelme a cél, nem a mögötte lévő alkatrészeké. A legtöbb primitív "primer" oldali védelemnek ez a célja.
Teszek egy 400mA-es biztositékot az ellenállás helyett ,majd beszámolok a történtekről.
Az ellenállás csökkenti a bekapcsoláskori hirtelen nagy áramfelvételt is.
Az ellenállás szerepe a bekapcsolási áramlökés limitálása. A kondenzátort, egyenirányítót védi, hogy ne alakulhasson ki végzetes áram.
Igazatok van erre nem gondoltam Köszönöm , kell keresek egy 10 ohm ellenállást .
Üdv!
Egy kis segítséget kérnék, mivel elakadtam. Rendeltem egy RGB 10W-os LED-et Kínából, ehhez pedig az alábbi kapcsolást építettem meg, mindhárom színhez külön-külön vezérlővel. A PNP tranzisztornak BD140-est használtam B-E láb közé került egy-egy 680R ellenállás. A problémám vele az, hogy nagyon szűk határon belül szabályoznak a potméterek, nem lehet teljesen 0-ra levenni egyik színt sem, így egyszerre világítanak. Ez a vezérlő ilyen, vagy esetleg én tévedhettem valamiben?
Ez a vezérlő ilyen, nem lehet 0 %-ra lemenni és 100 %-ra felmenni sem. Utóbbi nem olyan látványos. Vagy valamilyen számláló alapú vezérlő kell vagy mikrokontroller alapú (ami belül szintén számláló alapú).
Köszi, ezek szerint nem néztem el semmit. Igen, az is gyanús volt, hogy mintha a 10W-hoz képest a max teljesítménye alatt menne. Akkor ez a kapcsolás kuka. Néztem még az alábbi kapcsolást is esetleg, de akkor ez sem lenne jó. Tudnál ajánlani, küldeni egy kapcsolást ami jó lenne?
Sziasztok.
Egy "Ebay-es" autóba való led vilagitás miért tartalmaz terhelő ellenállást? Mi a szerepe? Valószínűleg tudnom kellene ,de már rég volt a suli... Köszönöm ,ha valaki megválaszolja! ![]() A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2020
A LED-nek nincs akkora foyasztása, mint egy izzónak. A rendszer azt fogja "gondolni", hogy kiégett az izzó. És még szabálytalan is.
Gyárilag 240ohm-os az ellenállás eléggé fel is forrósodik ezért szeretném nagyobbra cserélni ,hogy kevésbé melegedjen. Mondjuk 330ohm ra ,ez okozhat problémát? A "rendszer nem jelzi ,ha a hagyományos izzó kiég.
Nagyobb teljesítményűt rakj bele, ne nagyobb ellenállásút.
Rendben ,köszi.
![]()
Ha az autód nem érzékeli a kiégett izzót, akkor a leddel párhuzamos ellenállást ki is hagyhatod.
Ha az ellenállás sorba van a leddel, akkor nyilván nem hagyhatod ki, ha nagyobb értékűre cseréled kevésbé fog világítani.
Párhuzamosan van kötve a szóbanforgó ellenállás. A két vegén ~14V mérhető. Valószínűleg kifogom hagyni belőlle. Feleslegesen fűt.
Sziasztok,
Olyan problémám lenne, hogy vásároltam (nem egy időben és nem 1fajta/márkájú) 2 db led mennyezeti lámpát, és az a jelenség mind a kettőnél, hogy ha felkapcsolva hagyom a falikapcsolót és este a távirányitóval lekapcsolom, akkor másnap este már nem lehet bekapcsolni a távirányítóval, ilyenkor le kell kapcsolni a falikapcsolót és várni kb 15-20 percet, falikapcsoló felkapcsol és utána működik a távirányitóval. Valaki tudna esetleg segíteni, hogy ez mért van, mert azért vettem távirányítósat, hogy ne kelljen használni a falikapcsolót (kényelmi szempontból). Köszönöm előre a választ. Üdv.:Lajos
Azt a kényelmes világot.
![]()
Mi a márkája ?
A pontos bekötés itt :Bővebben: Link
A lámpatest nulláját ennek az egységnek a nullájára kell kötni, nem a hálózat nullájára, mert nem fog megfelelően működni. Vagy a nullát le kell hozni a kapcsolóhoz.- A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2020
Tv javítás során sok ilyen lencse felhalmozódik. Tv szervizben tudnak ilyet adni olcsón vagy akár ajándékba is.
Sziasztok!
Munkahelyről kukáztam egy kidobott 20W-os LED reflektort. Illetve csak a panelt, a fényvetőt és az előtét üveget. A hátlapot ami ugye egyben a ledek hűtése a kedves főállású ..koholista kollégám megtartotta magának (alaményom, a MÉH pézt a érte). A 40db sorbakötött LED-ecskéből a legelső van eldurranva. Úgy gondolom ha azt a LED-et egy 4148-as diódával áthidalom működnie kell. Kérdés: Mekkora hűtőfelület kell ennek a kütyünek? (Ja és ha ennyire energiatakarékosak ezek a kütyük, mégis egy 20W-os ténylegesen mennyit fogyaszt ?) A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2020
Így igaz!
Nekem a helyzetjelző (vagy tán nappali fény) foglalatában vannak 21/5W-os - általam utólagosan betett LED-es égőim, az autós elektronika kijelzőjén meg folyton azt írja ki, hogy Error - Code 18 Azaz - ki lenne égve a jobboldali izzó. Holott - semmi sincs kiégve, de a gyárilag 21/5W-os izzójának megfelelő LED csupán az kb. 3W-ot fogyaszt. Egyszerűen nem foglalkozom vele ... lekapcsolom a figyelmeztetést - "oszt viszlát!" (Opel Astra J) A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2020
Én inkább nem tenném!
Az 1N4148 az nem világító dióda, de nem is arra az átfolyó áramra van tervezve! Oda vagy ugyanolyan LED kell, vagy SEMMI! Hűtés nélkül (hátlap) gyakorlatilag úgy se mész vele semmire. A ..koholista kollega" meg eléggé nagy észlény lehet, mivel azért az alumínium darabkáért ugyan mit kaphatna a MÉH-ben? Úgy nagyjából egy pohár szódavízre valót? És akkor még szerencséje is van, mert apróságokat nem vesz be a MÉH! Min. 1 kilót. Vagy ha az az "apróság" 14 karátos aranyból van!
Mellékesen megjegyzem, hogy valószínűleg nem is alumínium, hanem jó eséllyel spiáter az a hátlap. A LED helyett egy 22Ω, 1W ellenállás megteszi, ha nincs olyan méretű LED.
Mitől szabálytalan?
Lehetséges tény, hogy az utólag beszerelt LED világító-elemek egyike-másika valóban az lehet - hiszen az azokat árusító boltoknál a legtöbb ilyen jellegű termékre (pl. Tesco) már gyártóilag simán rá van írva, ámde azt azért mégsem igazán hiszem el, hogy egy közúti ellenőrzés során pl. az autó indexénél a rendőr leszedetné a lámpabúrát, hogy vajon milyen izzó található benne? Nem beszélve mellette még a műszerfalról, a belső utastér avagy a csomagtér világítás ilyetén jellegű bármiféle házi elváltoztatásáról ... Nekem a régi Opel Astra G-n pl. a szervizben műszaki vizsgára fekete szigszalaggal mindig leragasztották nappali fény LED világításomat (holott arra a kis időre magát a biztosítékot is simán kivehették volna) - és ennyi!
Érdekes ez a hozzáállás. Az a kor már régen elmult, amikor a suffniban kellett az ujonnan vett jármüveket müködöképessé tenni, felszerelni
Manapság elö van irva mi lehet az autoban és sok esetben erre már a fedélzeti computer is programozva van. A törvények valoban gyakran tulszabályozzák az életünket, de az sem megoldás, hogy a szervizben leragasztják a törvénytelen alkatrészeket.. Elvben be kellene vonni azonnal a forgalmi engedélyt - már a bicajoktol kezdve minden jármüre. A mai törvények egyöntetüen elöirják mit szerelhetsz a kocsiba (az alkatrészeken rajta kell lenni az E számnak vagy az engedélynek). Ez kizárja az ilyen házi tuningolást. Lehet, hogy itt is változtatni kellene a törvényeken, de ez eléggé kilátástalan a mi kontinensükön, söt egyre több uj születik, és egyre agresszivebbek azok a titánok, akik mindent szabályozni akarnak ( pl a bringások) Azt meg ne hidd, hogy ha a rendör akarja, akkor már kilométerekröl meg tudja különböztetni a LED világitást az izzostol, és elvben kötelessége bevonni a forgalmit. A baj akkor kezdödik, (ha nem elöbb), amikor valamilyen balesetbe keveredsz. Ha akkor a kocsin bármilyen törvénytelen alkatrészt találnak, akkor senki sem fog tudni téged kihuzni a pácbol, még akkor sem, ha teljesen ártatlan voltál az ügyben. ( pl a te parkolo kocsidba hajtott valamilyen idiota). A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2020
A 2. bekezdést olvasd el ... jogszabályok érthetően leírják, csak meg kell érteni!
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2020
Ezt elküdhetnéd a "szaklapok" szerkesztöinek is, akik halomszámra beszámolnak, söt sok pénzért tesztelik is az illegális vilagitotesteket..
![]() ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |