Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv. Van egy Whirlpool 6th sense VIP27 tipusú mikróm. Néha azt a hibaüzenetet írja ki, hogy "Empty" és leáll. A használati utasítás erre az üzenetre megoldásként azt irja, hogy tegyem be az üveg forgótányért, amit SOHA nem veszek ki, csak ha tisztítom. Tehát ez nem lehet az ok. Tanácsot kérek, mi lehet az ok.
Előre is köszönöm.
Üdv Mindenkinek. Mikrohullámú Gorenje XY820Z sütő elromlott nem melegít. Biztosítékok jók, magnetron, trafó kondenzátor, dióda kimérve. A bemenő 220V-nál lévő panelen STX5W47Ω 2db ellenállás szakadt relé ZW-3FF 24V DC jó. Mi lehet a hiba, (így a relé nem kapja meg a feszültséget nem húz meg nem kapcsolja a trafót) miért mentek tönkre? Segítséget előre is köszönöm hzsiga.
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2020
Szerintem a relének működnie kellene az ellenállások nélkül is. ( látni kellene az egész nyákot). Azok az ellenállások azért szakadtak meg szerintem, mert a relé nem húzott meg vagy meghúzott, de az érintkezői nem zárnak. Ez a két ellenállás a lágyindító. Először a trafó ezeken keresztül kap áramot, majd a relé meghúzása után ezeket a relé rövidre zárja. Ha a relé nem húz, az ellenállások elégnek, hisz nem bírják tartósan a trafó terhelését.
Szia. Készítettem pár képet amit csatolok remélem segítenek. Köszönöm a segítséget remélem sikerül működésre bírni.
A relé 24V-os viszont csak 15V-ot kap ezért nem húzbe, de akkor hol a hiba.
Köszönöm szépen a válaszokat. Veszek új kapcsolókat,remélem akkor jó lesz.
Nézd meg, hol van esetleg a gépben olyan kis panel, amin van pl. egy graetz, elkó és soros kondi ( mint kapacitív előtét ellenállás ) meg pár ellenállás.
Ha a kondi párszáz nF nagyságrendű, annak a kapacitásvesztése is okozhatja azt, hogy nem kap a reléd elég feszültséget. Hol van a relé? A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2020
Szia. A relét kivettem szétszedtem ellenőrzés céljából az jó. X2 kondenzátor 330nf, STX5W47Ω 2db ellenállás szakadt. Fentebb vannak képek a panelról. A ZD1 zéner diódának gondolom 24V-osnak kellene lenni-e mert a relé is 24V-os. Köszönöm szépen a segítséget.
Ezen a kis panelon van minden alkatrész, ami a lágyindítóhoz kell. 2 db 2,7 kOhm-os ellenállás sorban, egy dióda, a Zener és mellette az elkó. Az elkó melletti csatlakozóra "S? (OUT)" és az ellentétes oldalon "P (OUT)" pontokra 230 V-ot adva a Zeneren meg kell jelenni a 24 V-nak. Ha így is csak 15 V-ot lehet mérni, akkor a kondi nem kondi. Kapacitást nem látni, csak az 50 V-ot. A többi kondi nem befolyásolja a működést.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2020
Ja, nem álltam neki visszarajzolni és kapásból más verzió járt a fejemben..
Rajzolás után már egyszerűbb a képlet.
Első legyen a 2k7-ek megmérése, nem nyúltak-e meg, habár ez nem valószínű, aztán jöhet az elkócsere. Valószínű, hogy kapacitásvesztett és nem simítja ki rendesen a félhullámokat.
A zener nem esélyes, hogy "összehúzta" magát.
Szia. A 2k7 jó. Az X2-es kondenzátor 294nf szerintem ez is jó még. Elektrolitkondi ESR: 0,57 Vloss: 0,7% és 46,64uf.
AZ X2-es nem érdekes, csak zavarszűrő.
Az elkó ezek szerint 47 µF-os? Ha van szabályozható tápod, mérd meg, hány volttal húz meg a reléd, aztán hány mA folyik át rajta 24 voltnál. Ha visszarakod a panelbe, ugyanazt ismételd meg a tápról, de odafigyelve, hogy a zener miatt ne kerülj 24 volt fölé. Itt csak az érdekes, hogy a mA változik-e és mennyit.
Szabályozható tápom sajnos nincs. 12_V-tal meg sem kattan, 20_V-tal 150_mA-rel már behúz. Elkóból találtam újat, az eredeti 50_Vv-os, az új 63_Vv-os. Eez nem gond.
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2020
Moderátor által szerkesztve
A relés mérésed eléggé érdekes.. ha 20 volton 150 mA-t fogyaszt, akkor 24-en 180 is lenne.
4.3 watt lenne a tekercs felvett teljesítménye? Sokallom.. így az 5k4 ellenálláson át nehezen fog meghúzni szűrt félhullámról. Zener nélkül mértél? A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2020
Mérd meg a reléd ellenállását, keresd ki a neten katalógusból ( meg van adva minden típusra ) - elképzelhető, hogy kuka lesz, ha csupaszon mérted.
Sziasztok!
Nem vagyok szervizes mókus, csak értek valamit az elektronikához. A tizenéves mechanikus Samsung sütőnk világít, forog, időzít, mindent csinál, csak nem melegít. Égés, szikra nem volt. Google, szétszerelés, mérések multiméterrel. A nagyfesz kondi 9-10Mohm, szerintem jó. A nagyfesz dióda nyitó feszültsége 6.2V, OK. 12V-on nem ereszt át megfordítva ... még szép. A nagyfesz bizti rendben. Hőbiztosíték felül jó. Jól sejtem, hogy már csak azok az alkatrészek maradtak, amiket kár megvizsgálnom, mert nem érdemes cserélni? Pl. magnetron, trafó ....
Szia!
Trafó szekundere egyben van, nem szakadt?
Bocsi, hogy kukacos vagyok, de ha szakadt, akkor az is marad :=) Kicsi a lakás, és összeraktam a cuccost, hogy ne kelljen kerülgetni. Nem esélytelen, hogy szombaton délután még megmérek ezt-azt.
Szia. Ne haragudj,de eddig nem tudtam gép közelbe lenni. Készítettem pár képet a reléről. Két lehetőség van. Vagy egy 12V-os relé vagy zéner csere de csak 27V-ost találtam. Ki bírja-e a relé?
Üdv. Megint volt egy kis időm foglalkozni a mikróval, meg lett a hiba is. A teljesítmény szabályzója van szét égve. Ha az érintkezők mozgatására sem változik a helyzet nem találom meg a hibát. Köszönöm szépen a segítséget ferci-nek. Mekkora kondenzátort lehetne berakni az érintkezőhöz, hogy a szikrázást csökkentse? ChakaLK-nak üzenem, hogy talán az Ő mikrójának is nagy valószínűséggel ez a problémája.
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2020
Szia!
Ott nincs kondenzátor a gépben. Ha átkötnéd kondival, sokat nem segítenél rajta, de arra figyelni kell a kapcsrajz alapján, mit szakít konkétan.. nehogy egy állandó xx mA-es fogyasztás legyen belőle.. Ez a kapcsoló különben az időzítőben van, pont ilyen égettel találkoztam nemrég.. Az a relés dolog csak 24 voltossal mehet és a 27-es zener jó, csak ZY vagy ZPY legyen. Nem jártam erre pár napja..
Szia köszönöm szépen a segítségedet. Tudom gyárilag nincs de a szikrázás miatt éggel az érintkező ezért szeretnék tenni egy 100-400nf 400V-s kondenzátort.
Fejből nem tudom, hogy ez az egész mikrót kapcsolja-e le, azt nézd meg.
Ha kísérletezel, minimum 275 V váltós kondi kell oda és inkább 0.5 uF.
A nagy trafót kapcsolja az érintkező anyaga nagyon silány ami 1 évet épen kibírt. Javítani miként lehet?
A trafót kapcsolja elvileg minden, ami sorba van kötve.. ajtómikró, időkapcsoló, stb... a kérdés mindig az, mi szakít elsőre, ott húzza az ívet.
Javítani nem tudod, max 100-as smirglivel vagy hasonlóval megcsiszolni, ha nagyon beégett. Ezek spéci formák és be vannak préselve a műanyag házva, kivenni se tudod tisztítás céljából. Ha több percig használod a mikrót és a pályán vagy, néha leállíthatod az ajtómikróval is és nem várod meg az utolsó másodperceket, hogy az időkapcsoló szakítson. Akkor persze az a mikró szenved.
Legalább 100-220nF/630V, vagy ~300V-os váltakozófeszültségre alkalmas kondenzátor lehet és sorosan vele 4,7Ohm/5W-os ellenállás(soros RC-tag), párhuzamosan kell kötni a kapcsoló érintkezőivel. Ez csökkentheti a szikrázás okozta beégést.
Ilyen hibák akkor gyakoriak, ha a konnektor védőföldelése gyenge, vagyis nagy az ellenállása a nullához képest és ez okoz szikrázást, mert a beépített zavarszűrő sem képes 100%-on működni. Ezt viszont villanyszerelővel, szakemberrel kell megnézetni és ha kell kijavíttatni. Első a biztonság! Üdv!
Sziasztok. Egy 15-20 éves Lunik 340 típusú (belül a burkolat alatt minden Samsung) mikrohullámú sütőm sima pár perc ételmelegítés után jó néhány perccel, már rég nem használt azaz inaktív de ugye konnektorba bedugott állapotban (mert hát nem húzogatja ki minden egyes használat után az ember a dugaljból, ez nem az a készüléktípus) égett szagot kezdett árasztani...hátulról...égett műanyag vagy villanymotortekercs szagra emlékeztető szagot. Szétszedtem de égés-, pörkölődésnyomot nem láttam, nem találtam...sem vezeték se mikrokapcsoló se más egyéb nem volt se fekete se olvadt szigetelésű...a kérdésem: mi éghetett meg, mi szokott ezekben elszállni? A magnetront szaglásztam, az is gyanús, érezni kissé de jobban a kapcsoló (forgatógombos) reléje környékéről érzem...illetve a piros körrel jelzett területről...a fehér részben az ajtócsukási kis mikrokapcsolók vannak, alatta a fekete relé és jobbra a piros körben a fehér íves alatt benne a lámpa. Esetleg az abban benne lévő lámpa + zsír + por? Azt is kivettem s megtisztítottam. A tekercs és a kondenzátor szagmentesnek tűnik...tudom, méréssel többet tudnék. Mit mérjek, hogy tudjam, mi a rossz? S milyét? Ellenállását? Vagy hogy zárlatos-e? Kipucoltam, amennyire lehetett, széthúztam a sarus csatlakozós vezetékeket, kapcsolókat és a szellőztető ventijét is mert rendkívül poros volt...utána összeraktam, működik, nem áraszt szagot illetve jön még de talán az a már (valószínűleg belül mert szemmel külsőre semmin nem látszik) megégett alkatrész "maradék szaga". Legalábbis remélem. A portól lehet-e ilyen eset, összezárhat-e, okozhat-e zárlatot? Csatolok pár képet is a már megtisztított s újra összerakott "motortérről". Köszönöm a segítségeteket előre is.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2020
Az antennát takaró csillámlemezt szedd le,mögötte tele lesz zsíros,kokszosodott ételgőz lerakódással,azt mosogatós nedves szivaccsal mosd el,töröld szárazra és a bűz megszűnik!
Szia!
Nézd meg az időkapcsoló érintkezők átmeneti ellenállását is, ha tudod - szétszedni kicsit meredek lenne. Esetleg ott is lehet melegedés, mert elvileg mindig azzal kapcsol ki a gép, ott húzza a nagy ívet.. Sajnos, a műanyagon kívülről nem látszik meg általában a lemez kivezetéseknél. |
Bejelentkezés
Hirdetés |