Fórum témák
» Több friss téma |
Bekötöttem így, egyből fickósabb lett és még magától el is indul nem kell kézzel mozdítani. Holnap kipróbálom hogy muzsikál terhelésen!
Mai villanymotor tapasztalás (MA-s imi)
Kicsit szorosan járt a moci de csak épp hogy. Motor szétszed. Nem keveset futott csapágyak de ahhoz képest zsírban szépen futottak. Utána vettem észre hogy nincs hullámos gyűrű. Ez még nem a világvége gondoltam. Utána fedeztem fel hogy a hátsó csapágynál egy távtartót tettek a csapágy meg a tengelycsapágyfelfekvő közé.... Hát ez már gyanús volt. Kimostam a csapágyakat szárazon összeraktam és épp elkezdte fogni a tengelyt mikor meghúztam a csavarokat Mikor mívelték ezt gondolom még szorosabb volt... Ha már távtartózni akarna akkor miért nem mér...ráadásul pont az MA-s mociknak hosszú a csapágyfészke....
Sziasztok!
Van egy oz-80c-2N motor amit leégettek. Elvileg ez egy relés fajta, vagy a relé sült be vagy kondiról járatták, ez most mindegy is. Teljesítménye 750W. Az IMI katalógusban csak OZF motorok vannak, nem tudom mivel másabb mint az OZ, én arra tippelek, hogy az OZ egy régebbi konstrukció, de gondolom vasanyag ugyan az. A katalógus szerint OZF-80c-2N 750W és az OZF-80c-2K 1100W. A kérdésem, hogy át lehetne e tekercselni az OZ-80c-2N motort 1100W-ra úgy hogy állandó üzemű kondis legyen? Ezen kívül a tekercselésben kérnék egy kis segítséget, ha meg lehet tekerni üzemi kondisra, a katalógus szerint a 2K 6 tekercsláb van 1-10 a lépés és 19 a menetszám. Ez pontosan hogy kell elképzelni 24p a vastest. Csináltam egy móricka rajzot jól gondolom hogy így kéne? Ami viszont furcsa, hogy csak 6 tekercs van fázisonként 19 fő és 22 segédfázissal ami elég kevés, vagy valamit én értek félre? Piros/narancs az egyik, sötét és világos zöld a másik fázis. Az eredetiben 10 tekercs adta a fő és 6 a segédfázist (32,32,28,16,15 főfázis és 70,52,57 segédf menetszámokkal). A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2020
Szia! Ezen a két képen megtalálod az adatokat. Nem tudom feltenni az egész fájlt, mert 32 MB-nál is nagyobb (8MB a max.).
Helló!
Kösz, az infót, nekem is meg van ez a könyv, csak a D jelzés miatt, nem is figyeltem, annak elvileg más a lemezanyaga, de utánaszámoltam és a 2KD főfázisának pont az a menetszáma mint a sima 2N-nek szóval jó lesz az is. Egyszerűbb is a koncentrikus, na meg eredetileg is az volt, hely van neki. (Az előző hsz-em már nem aktuális, elvileg el is tűnik.) Kösz a segítséget.
. Értem
A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2020
Sziasztok!
Van egy IMI 1,1kW os motorom. CZ882 7c t Tudja valaki, hogy milyen csapágy való bele? Előre is köszönöm. Illetve, ha valaki tud doksit küldeni róla, az ne tartsa magába. Üdv.
24es a tengely? Mert akkor 6205ös minkét oldalon, de ha szétszeded akkor valószínűleg a csapágyban is benne lesz.
Köszönöm! Ha hazaérek megmérem. Hétvégén a szüleimnél tudom csinálni csak, ugyanis ott van szerszám.
Megmértem az IMI (1,1Kw / 2920f/min) villyanymotoromnak az ellenállását. A főfázis 2,2 Ohm, a segéfázis pedig 7,4 Ohm-os ellenállású. Ez a valóságnak megfelel? Próbáltam kondi nélkül imdítani, hogy egy zsineggel felpörgettem az ékszíjtárcsát, majd rákapcsoltam a tápot, de lefékezte magát. Ezek szerint ez a kétpólusú motor, nem bír ennek a hatására sem felpörögni, vagy az enyémmel van valami gebasz. Az indítókondi egyelőre beszerzés alatt van.
Szia! Szerintem ez egy állandó üzemi kondenzátoros motor (nem relés) a régebbi sorozatból. Nem találni róla összehasonlító adatot, hacsak a főfázist nem nézem. A kondenzátor értéke az 40µF/400V, mert a "c"-s jelölésűekhez nagyobb érték tartozik de az áram értékek mindenképpen leellenőrizendők ha beindul a szokott kapcsolási összeállításban (amit megtalálsz a képek között).
Szerintem inkább indítókondis lesz mert az a gyakoribb. 1100 gyorsba kis házasba (80as) is belefér állandókondival, indítós meg már ugye csak a nagy házasba (90es) fér bele. Persze lehetne elméletileg OZ(F) 90S 2K(D) de S betűs moci bazi ritka 1 fázisúba (meg nem is hozza a szervízkönyv se)
Amúgy ha van amper érték az is sokat segít. Update: Ezt a netről loptam anno most néztem szét a képeim között Lassú indítókondis (az volt meg az amper is annyi) 750watt csak nagy házban fér bele. Ez meg az említettnek a "testvére" ami ugye gyors fordulat esetén "ugrik" a watt is "1 szinttel" feljebb. (gondolom Humeszan a "t" betűt elírta ) Idézet: Én meg ebből gondoltam no meg a szervizkönyv adataiból (tekercs ellenállások), hogy állandó üzemi kondenzátoros. Persze lehet, hogy nem volt elegendő a berántó fordulat a zsineggel. „Próbáltam kondi nélkül indítani, hogy egy zsineggel felpörgettem az ékszíjtárcsát, majd rákapcsoltam a tápot, de lefékezte magát.”
Amúgy bosszantó hogy a cz-s mocik kódját nem tudjuk mi mi :/
Amit sejtek hogy az első szám a ház méretét adja. 3.szám a pólust jelöli ez biztos, meg a C betű a kondit jelöli. De hogy mi lehet a 2. szám? Teljesítményosztály? A "T" betű mindig ütve van az adattáblákban. ("T" betűs van 1 illetve 3 fázisú moci is.) Utolsó 2 karakter is talány Amit én felraktam mociadattáblát létezett olyan is hogy CZ884 P7c (1 fázisú 220) Lövésem sincs mit jelent a P betű
Üdv. Köszi a hozzászólásokat. Megtaláltam ma a kapocslap dobozát. És a kapcsolási rajzon egyértelmű a jelölés , hogy Indítorelés. Egyébként 10A az áramfelévtele. Hamarosan megjön az indítókondi, relé, és akkor ki tudom próbálni.
Honnan van ilyen szervízkönyvetek? Nekem is kell!
Te jobban benne vagy ebben a dologban én csak kibicelek addig amíg rá nem nézel és ki nem javítasz. Már én is ott tartok, hogy inkább kifizetem a szakembert mint, hogy magam tekerjem meg a motort. Ami volt előre megcsévélt tekercseim egy adott 220 voltos relés motorhoz azokat is oda adtam a legutóbbi tekercselőnek. A CZ-s motorokat Ő is csak lejegyzésekből tudja visszanézni, hogy hová tartoznak.
Köszönöm a szervízkönyvet! én olyan szeretnék, amelyikbe az összes motor benne va. Vagy ne álmodozzak? Érdekes ez a CZ-s motor. 10A néveleg áram, 1100Watt teljesítmény. Nem tűni egy jó hatásfokúnak. Ekkora meddő teljesítménye lenne?
Sziaaztok!
Tegnap lepróbáltam a CZ882 C-s motort. Cseréltem egy kapcslapot is, mert a régi már nagyon oxidált volt. Gondoltam már ha szétkötöttem mérek egyet. Sajnos 5ohm-os átvezetés van a főfázis, és a segédgázis tekercse között. Javítsatok ki, de én úgy tudom, hogy ott egyáltalán nem lehet átvezetés, ha igen, akkor menetzárlatos. Azért tettem egy próbát, bekötöttem, és megpróbáltam elindítani, de sajnos nem tudott felprpörögni. Elindulna, de nem tud, másogpercenként tesz kb 1,5 fordulatot. Múlt héten vettem a motor és most kicsit szomorú vagyok.
Sajnálom de ahogy írod a 2 tekercs között nem szabadna hogy átvezessen. Villanymotort csak is kipróbálva érdemes venni, de még akkor is ráfaraghat az ember ha normálisan elindul/megy (pl az oldal tetején amit feltettem képet).
Remélem nem adtál sokat. Ismeretlen villanymociért kb anyagárat szabad adni. Ha tekercselni szeretnéd akkor 20 ezer környékén lesz.
Újabb testvére (OZF 90L 2N) Teljesítménytényezője: 0,68 Hatásfoka 73% Sajnos ők ilyenek.
Én csak így külsőleg ismerem őket. Majd lesz olyan amikor te javítasz ki. Majd elkezdem jobban figyelni a cz-seket hát ha ki lehet logikázni.
Tegyél egy próbát és szedd szét a motort. Ha a tekercsek egyike sincs leégve, nincs szaga és nincs a tekercsen lakkszín változásnak nyoma, akkor a tekercsfejet szét kell bontani és az elkötések szigeteléseit szét kell választani és ismét mérni kell. Ha még mindig mérhető ellenállás a két tekercs között akkor a tekercsek átfedésénél kell megnézni, hogy hol érhet össze. Azt azonban észre lehet venni ha már áttekerték, mert az eredeti tekercselésnél a horonyban le van fűzve egy sor szigetelő prespánnal a fő a segédfázistól de a tekercsfejben is hasonlóan kellene kinéznie a "koszorúnak".
Nem panaszkodhatsz, mert Te is elég járatos vagy a motorok terén. Kijavítani nem akarok senkit sem, mert ahhoz kevés vagyok és én is tévedhetek és tévedek de a kérdezőt szem előtt tartva, hogy hozzájusson az információhoz, szoktam "belekotnyeleskedni" a hsz.-ba. Sokszor csak annyi a probléma, hogy hiányos a kérdező információ közlése az adott dologról és később derül ki, hogy az egész "veszettfejszenyele".
Szia!
A tévedés jogát fenntartva: Szerintem a "P" a mellső pajzson át történő felfogatásra, a "T" a "talpas" felfogatásra utal.
Szia!
Tekercselőként dolgoztam a nyugdíjazásomig. Segítségül a motorod tekercselési adatait tudom megadni. A kondi értékét sajnos nem jegyeztem fel. A főfázis 3 x 0,80 huzalból: 12 menet 1-4 14 m. 1-6 24 m. 1-8 26 m. 1-10 26 m. 1-12 A segédfázis: 1 x 0,60 huzalból: 40 menet 1-8 35 m. 1-10 70 m. 1-12 |
Bejelentkezés
Hirdetés |