Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Hát nem.
Nos a NOS eléggé egyértelmű számomra, szerintem ennél jobb megfogalmazás nem nagyon van rá magyarul: Régi, nem használt (NOS) Tipikus példa az "M-zárolt készlet"-ből származó doboz nixie-cső, raktár/laktanya felszámolásból származó bontatlan ez meg az, beleértve az apám padlásáról előkerült Kulikov antennát, eredeti fólia csomagolásban. Meg persze a hifisták kedvencét, az audiophil orosz csöveket, eredeti dobozban. Az új állapottal vannak gondjaim, mert az ugye helyből oszlik kettőbe, mert lehet hogy valaki: Túlvásárolta magát, de nem kell, hivhatjuk "Új, de túl sokat vásároltam/nem kell (UTÚV)". Tipikus példa az "akartam csinálni" inverteres hegesztőt, megvettem a FET-eket, de nem kell, és/vagy megcsináltam az inverteres hegesztőt, de több FET-et vettem mert úgyis eldurrannak, viszont ügyes voltam és nem. Maradt még a csikból amit vettem, odaadom besyerzési áron. Olcsón vettem akciósan, drágábban eladom és keresek rajta, csak lesz olyan aki megveszi, hivhatjuk "Új, de drágábban adom/kereskedem vele (UDÁB/UKER)". Tipikus példa az a HE aprón 38.000Ft-ért árult "műszer", amit egyébént 28-ért megkapsz... Ez utóbbit kategóriát hivatalból üldözném, ha lenne beleszólásom a dologba. És akkor van a korrekt: Fellelt állapot, fogalmam sincs mi ez, ki sem próbáltam. Tipikus példa, mondjuk egy ismeretlen tipusu kötögéphez kézzel készitett vezérlő, amin van pár kerekes kapcsoló (0...10 között állitható) és három LED... Egyébként meg a HE apróhirdetésekben lesz majd ilyen (kötelezően) válaszható legördülő menü? A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2020
De hát leírtál egy igazán jó meghatározást:
"Régi, nem használt" Magyar, és pont azt takarja, amit a NOS betűszó. Miért nem írod fel, ahogy kérte Majorost,? A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2020
Idézet: „"Régi, nem használt"” Nincs benne, hogy eddig egyszer sem használt. Jelenleg nem, ez jön le, vagy félre lett téve, akkor még jó volt... Amúgy a kezdő, elektronikával foglalkozók 99.9% tudja, mit jelent a NOS. Lehet magyarítani, de - szerintem - csak hosszabb, körülményesebb lesz. EZ egész jó. A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2020
Ha bedugod a 230V-ba mutatja, hogy megvan-e az 50Hz.
Persze csak viccnek gondoltam! Mindenki oda dugja amije van, ahová jónak tartja.....
Mikrohullámú csőtápvonal üregrezonátorral kiegészítve.
Hello.
A képen két különböző kerék látható. Ilyenkor a külső sérül, és mehet a kukába? A belső pedig még használható (sokkal rugalmasabb, jobban ki tud tágulni)? 12zoll-os kerék, kb. 50kg-mal van terhelve, és 3-3.5bar-ra van fújva a belső. Második kerekemmel történik ugyanez. Ha kevesebbre van a kerék fújva, érezhetően fékez, túl nagy lesz a gördülési ellenállása. Létezik olyan külső, ami bírja az 5bar-t, vagy többet? Elég sok ütés is éri a kereket menet közben, gondolom ezek okozzák a meghibásodást, és akkor nyugodtan fújhatnám 3.5-4bar-ra a belsőt, a külső biztosan bírná. Köszi. A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2020
Itt paraszt országban betétezni szokták egy másik gumi darabbal. Nyílván spórolásból és idő nyerésből.
Hosszútávú megoldást keresek, egy 12-12.5zoll-os külső biztosan nem lehet túlságosan drága. A probléma, hogy sok helyen meg se adják a max. nyomást, vagy ha megadják, akkor max. 3-4bar-t tudnak (gyerekek súlyának tökéletes, csak itt többel van terhelve).
Azt sem tudom, hogy ilyenkor csak a külső, vagy a belső is kuka-e?
A kérdésedet két részre bontanám.
Első: a belsőgumi az csak tömítés valójában, hogy a küllőlukakon (ami neked nincs, meg autófelniken sincs), és a peremnél ne tudjon kiszökni a levegő. A terhet, a nyomást a külsőgumi viseli, tehát a belsőt nyugodtan használhatod tovább. Azért is lehet a belsőt TipToppal megragasztani, mert ő csak felfekszik a külsőre, afelnire. Második: létezik, és rá is írják, sokszor egyszerű módon, sokszor azonban földi halandó számára értelmezhetetlenül, egy számsorban az egyik karakter.. De egy 12-es guminál nem megoldás a nyomás növelése az esete(i)dben, ez a kis kerék alapvető hátránya, a padkára/éles úthibára futást nehezebben viselik. Legközelebb nagyobb kerekű motorkát végy, nem csúfolásként, komolyan mondom. Kocsiknál is megfigyelheted: ezt a hátrányt sokkal szélesebb és ennél magasabb gumival ellensúlyozzák, a "peres" gumisok szenvednek többször az ilyen padkára/kátyúbafutásos sérülést. Ja, igen: sajnos szálszakadásos, mehet a kukába. Ütni is fog, és váratlan kidurranni. Kivágva dobd ki, nehogy egy kukabúvár eladja másnak. A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2020
Sima ügy. 230V / Propán bután átalakító.
Rendkívül hasznos ha pont hétvégén fogy ki a palack. Frappáns megoldás a fordítva bekötött nyomáscsökkentő, mert így biztonságosan üzemi nyomásra lehet tölteni a palackot.
Köszi a választ!
Oké, akkor a külsőt "megjelölöm". Ez egy elektromos roller hátsó kereke. A boltban levő hasonló rollerek sokkal kisebb kerékkel vannak ellátva, ennél nagyobbat pedig nem tudok beépíteni. Megpróbálok más márkájú külsőket vásárolni, egynek ki kell bírnia ezt a terhelést... Az egész rollert felújítottam, hajtottam már 320km-t, kár lenne emiatt nem használni.
Olyan nincs, hogy nem lehet nagyobb kereket betenni. Én egy 20-as biciklivázat felhasználva végül 26-os kereket építettem be hátra. Előlre meg bármekkora kerék beférne, ha hosszítottam volna a vázon (csak akkor hátradőlve nem érném el a kormányt)
Nálam normál bicikligumik vannak 3 bar-ra fújva -gyári adat- semmi baj nem volt még velük sok éve. Szerintem vacak féle gumik lehetnek. Ha puhák, akkor meg azért mennek tönkre -vászonszakadások.
Lehet valahogy rosszul áll benne a belső?
A szálszakadásosban rosszul áll a belső, igen...
A bicajom kerekében én is szoktam belső cserélni, egyszer valahogy rosszul tettem bele a belsőt, pontosan a szelepnél.Le is vágta a külső gumit menet közben.
Szelepnél kezdünk (levétel), szelepnél végzünk(felszerelés). Velem így tanították. És: agumit pár fújtatás után körbe kell püfölni kiskalapáccsal csavarodás ellen (nálam mindig van), ha nincs, körbeforgatva földhözveregetni (csak akkor a kontra könnyen szétcsavarja a kónuszt)
Ja:babahintőpor. Az sokat segít. A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2020
Nagym6: Te gondolom szabványos felnőtt kerékpárról írsz. Nekem 12"-lal van bajom.
Szs: a nagyobb kerék a váztól nem férne be, plusz nem szívesen pakolnám át a fogaskereket ismét egy másik felnire.
Már van egy pici belefújva a belsőbe, hogy alakja maradjon, ne csavarodjon, ezután teszem be a külső gumiba. Hintőporral én is.
Ütögetni nem ütögettem. De egymás után 2x, két különböző belső/külső? Szelepnél kezdtem a felrakást, de lehet, hogy meg volt csavarodva kicsit. Az biztos, hogy a belsőt mindig kicsit túlfújtam, mint ami a külsőn szerepelt, mert akkor gurult a roller szabadon, nem fékezett semmi.
Idézet: Igen, arról. Gondolom, bár nem tudom, a 12" osnak is kellene annyit bírni, különben belapulna. Vagy tévedek.„szabványos felnőtt kerékpárról írsz.” Az átlag bicikli gumi -miénk is- vászonozása csak egy réteg vékonyka, ennél gyengébb szerintem nem is létezhet máshol sem. Kell keresni nagyobb nyomású szükséges méretűt boltban, biztosan van. A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2020
Ha jól megnézed, nekem sem fért volna be a vázba, ha nem hosszítottam volna két zártszelvénydarabbal, és néked is beférne hasonló átalakításssl.
De semmi baj azzal, hogy nem kívánod átalakítani. Csak (mint mondtam) bele kell nyugodni:a kis kerék sérülékenyebb. Van ismerősöm, akinek szállítok aki valami 10centis keréken villanyrolleroz, természetesen járdán, természetesen csak néhányszáz métert, de azt naponta többször, ahányszor szállító érkez. Neki nem kell több a rollertól. Ha jó, a céljaidnak megfelel, hát ez kell maradjon!
Úgy látom, összekutyulódtak a hozzászólások
A te kereked az útminőségtől/kis kerékátmérőtől (ezek együtthatásatól) mentek tönkre. Az ütögetést sany-nak írtam.
Sajnos a gumik nem "szeretik" a kátyút, padkát, mindenféle kis felületen támadó dinamikus terhelést ...
részlet Rubena adatlapról : ... MITAS (RUBENA) JUMBO V20 12 1/2 X 2 1/4 (12,5X2,25 | 62-203) KÜLSŐ GUMI (KÖPENY) Rubena Jumbo 12 x 2,25 (62-203) külső gumi ... Kedvező árú, jó minőségű, magas terhelhetőségű, alacsony gördülési ellenállású külső gumi, melyet kerékpárokhoz, futóbiciklikhez, rollerekhez és babakocsikhoz ajánlunk. Terhelhetőség: 56 kg Max. nyomás: 2,5 bar Tömeg: 560 g
Amikor belsőt/külsőt cseréltem, egyáltalán nem ügyeltem arra, hogy a belső meg van-e csavarodva, szóval akár ez is gondot okozhatott. Hosszabítani nem szeretném a vázat. A tömör gumi lehetne megoldás, de nem ismerem ki magam a témában (nem is találtam). Azt tudom, hogy vele döcögősebb lesz az út. Esetleg pont ez az előnye, hogy az út egyenetlenségét nem a külső veszi fel...
Csak neten kerestem, de 12"-ból általában babakocsira és gyerekkerékpárra van külső Azokon meg nincs kerekenként 50kg terhelés és 20km/h max. sebesség
Hajaj, de még mennyi
Jövünk hazafelé, Gyöngyösön ketten egyszerre kaptunk gumidefektet. (Biztosan volt valami az úton, máshogy hogy?) Nekiálltunk, megcsináltuk, beragasztottuk, ahol kifújt. (merthát útközben nincs lavór víz, hogy lásd, hány helyen bugyborékol).Összeraktuk, hát Ferié csak ereszt... mégegy szétszerelés... még jó, hogy mindez egy kocsma előtt történt, sör nélkül zokogtam volna A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |