Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
A hibát tudjuk ismételni akkor is, ha egy percig nem kapcsoljuk át deltába. Ha jól emlékszem, olyan 5-6 másodperc alatt felpörög.
Idézet: „időbel eltolt bekapcsolásokkal” Ennek sok értelme nincs. Egy relé önmagában nem tud mit vezetni, tehát csak egy másik bekapcsolásakor kezdhet vezetésbe. Aztán egy pár ms múlva mindenképpen szükséges a harmadik relét is bekapcsolni, különben megszakad az áram, és megint két relének muszáj egyidejűleg bekapcsolni "hogy legyen valami mozgás". Mindhárom relét egy pillanatban kell kapcsolni. Felesleges a Nullátmeneti kapcsolású relé, hiszen egy adott pillanatban legfeljebb egy fázison van nullátmenet a másikok +-120 foknál járnak. Nem is tudom, ha a nullátmeneti SSR nem hajlandó csak nullátmenetnél gyújtani, akkor 3F-ú fogyasztást nem is tud kapcsolni (3db 1F null SSR)?! Én szoktam kapcsolót "kedvemre faragni", szóval ha nincs is gyári CS-0-D, akkor néhány donorból összerakható a kívánt lerendezés...
Szia!
ezeket a motorokat valamilyen elektronikával kell vezérelni. Az Angol felirat lehet szinkron-de léptető motor is! Az , hogy 2-t irányú , meg fogaskerék áttételes .már csak a hab a tortán! Ez nem fog fixen elindulni erre/arra .
Automata csillag-delta átkapcsolóra gondoltam, ahol két mágneskapcsoló van és a delta mágneskapcsoló helyén van három db. SSR. Az előző oldalon ott a kapcsolási rajz is. Két fázis között is van nullátmenet.
Automatikus csillag-delta kapcsolásban nem 2 mágneskapcsoló van.
Nem is mondott ilyet, a delta mágneskapcsolót akarja nullátmenet detektoros szilárdtestrelékkel kiváltani, értelmezésem szerint a csillag és a fő mágneskapcsoló maradna.
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2020
Biztosan Én nem tudok olvasni, mert oda van írva.
"Automata csillag-delta átkapcsolóra gondoltam..."
Ehhez eleve három mágneskapcsoló kell. Kapcsolási rajzot is csatoltam valamelyik előző hozzászólásomban.
Sziasztok.
Betonkeverő motort szeretnék elindítani az összes kábel le van szakadva így nem tudom melyik kábelre kell kötni a gyújtotrafót.. Van 1 piros 1 barna 1 fekete 1 fehér és 1 kék. A kék állítólag valami hőkioldó . Szóval kérlek ha tud valaki segítsen. Ja és a kék kábelt hova hidaljam ki ha nincs gyári kapcsolóm. Csatolok képet. Megveszem a gyári kapcsolot csak akkor ha tusom hogy jó a motor. Ha okés akkor összerakom gyári kötésre csak 8 e a kapcsoló addig nem akarnám kifizetni. Köszönöm
Nem kellett volna két topikban is feltenni a kérdésedet, ezt a szabályzat is tiltja, amit regisztrációkor el kellett volna olvasnod, és elfogadnod. Azért négy év alatt kitapasztalhattad volna.
A moderátorok sem díjazzák, ill szankciókkal honorálják. Egy villanymotorban nincs gyújtótrafó, segédfázis kondenzátor van. Kapcsolóra mindenképp szükséged lesz. A villanymotort ilyen kopasz állapotban nem szabad használni, és a levágott kivezetések az sugallják, hogy a motor hibás. Jobb lenne, ha villanyszerelőre bíznád a dolgot. A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2020
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, egy szivattyú bekötéséhez. Az én értelmezésem szerint 220V-ra köthető (valahogy), legalábbis az adatlapja szerint. Ha mégsem, akkor mi lehetne a megoldás? Köszönöm, Tamás
Szia!
Bekötheted 230-ra a segédfázisos motorbekötések szerint, a képek között találsz rá rajzot. 3-4 µF-os üzemi kondi jó lehet hozzá. A teljesítmény sacc 60 %-a lesz a 3F bekötésnek.
Üdv.
Kértem a hozzászólásra moderálást. A kapcsoló ház leszakadt nem levágták. Sajnálom ha rosszul fogalmaztam Ezek szerint ezt a motort nem lehet kapcsoló nélkül bekötni? Szóval a segédfázis kondezátor melyik kábelre való Lehet nem is kell hozzá. Itt a kapcsolója
Most látom kell hozzá 10uf 450.
Az jó kicsi gondolom az a kapcsolóházba van kötve.
Méréssel megállapítható, melyik tekercsvégek a fő (kisebb ellenállású), illetve segédfázisé. Bekötés a téma rajzai közt található. Nem olyan kicsi az a kondi!
Szia! Ez egy AEG típusú szárítógéphez rendszeresített motor amit több célra is felhasználhatott a gyártó de rajz az nem lelhető fel hozzá, főleg a motor tekercskivezetései a stekker előtt. Mindenképpen mérni kell a fennmarad vezeték végeken valamilyen értékeket, különben nem kerülsz közelebb a megoldáshoz. A szakadás az inkább rágáshoz hasonlít .... el volt engedve a kutya?
Igen, de ha úgy indít, hogy gyújtó transzformátort hova kell kötni, akkor valószínűleg jobban jár, ha villanyszerelőt kér.
Betonkeverőben pedig egy ilyen "kopasz" motor komplett életveszély, és az élettartama sem lesz hosszú. egy szárító, mosógépnél zárt hrlyen működik, de egy betonkeverőnél nem. Nem lesz könnyű a mechanikai, és elektromos védelmet egy ilyen kopasz motorra biztosítani.
A betonkeverőkbe sem raknak már zárt motort és azok is az olcsóság jegyében készülnek, de megfelelő burkolattal és védelemmel kiszolgálják a gépet. Bővebben: Link Ami a véleményed azt maximálisan adom, mert egy dilettánsnak nem volna szabad még a közelébe se mennie a villanynak nem, hogy bekössön egy "megrágott" motort.
Jogos....
Gyújtótrafó az autókban van elírás volt. A motort müanyag ház védi És az újfajta keverőkbe ilyen csupaszon van benne a motor. Így árulják is csat kéo. Köszönöm a válaszokat Beüzemelés elött szigetelném a kábeleket.
Üdv.
Csak még annyit segíts hogy a kék vezeték a kapcsoló szerint az A1 re kell kötni. Annak a kábelnek mi a szerepe.? Ha nincs gyári kapcsolóm még ki tudom hidalni ? Csak addig míg kiderül müködik a motor.
Szia! A 3 és 7 pontokra (IN-bemenet) kösd a fázist és a nullát, a 4 és 8 pontokra (OUT-kimenet) a motor kettő szálát amiről működik és az A1-nek adni kell még egy 4 ponton lévő szálat, hogy meg tudjon húzni a biztonsági behúzó tekercs, csak így fog behúzott állapotban maradni. Ha működik a motor a fő és segédfázis tekercs plusz a kondenzátorral összeállítva, akkor az a két szál vezeték megy majd a 4-8 pontokra.
Sziasztok!
Van egy kompresszor motorom (kaeser economy ?) aminek szét van szedve a bekötése és nem tudom mekkora üzemi kondenzátor kellene a működtetéséhez. Steinmetz kapcsolás-ba kötve(deltába)próbáltam egy 25uf-os üzemi kondenzátorral ,de nehezen/nem pörög fel üzemi fordulatra. Tekercsenként 24 OHM ,a motor tábla szerint 216-265v delta 1,73A 50Hz cos0,77 2db alu matrica van a motor alján és nincs adat a motoron az üzemi fordulatszámról. condor mdr2-ea/11 nyomáskapcsoló (condor EV2S tehermentesítő szeleppel). Kérdés eredetileg indító kondenzátor + indító relé(hőrelé) lehetett a kapcsolásba vagy nagyobb üzemi kondenzátorral működhetett ,vagy mi lehet a legjobb megoldás az üzemeltetéshez?(A legtöbb képeken 1 kondenzátor látható a motoron.) 1 nem indul: https://www.youtube.com/watch?v=lt9yx09noRE 2 nehezen felpörög (zajos és lassú?) https://www.youtube.com/watch?v=xbczWBmdqnE 3 ha van tarálynyomás (½ bár már nem pörög fel újra) https://www.youtube.com/watch?v=dpRts7UFvKM
1380RPM ott van az adattáblán.
Eredetileg 3Fázisú motor. Ellenőrizd hogy valóban deltába van-e kötve, nem csillagba van-e véletlen, ha már túl vagy rajta, akkor ok. Üzem közben mérd a tekercsek feszültségét, írd fel, majd növeld a kondit írd a feszt... Addig növelheted a kondit, amíg a legmagasabb tekercsfeszültség el nem éri a 265V környékét (egyik tekercs az fix 230V a hálózat miatt, a másik kettőn változik a fesz a kondi függvényében, egyik se legyen több, mint a névleges, de közelítse meg azt). Elsőnek "üresjárásban" nyomás nélkül, majd a legszimpatikusabb kondival nyomás alatt is ellenőrizd, ha szükséges módosíts a kondin.
szia!
Nem voltam benne biztos hogy a 1380 az névleges teljesítmény vagy RPM, de egyértelműen PRM mert kevés watt-nak. Holnap megnézem mekkora a feszültség ami átfolyik a tekercsen, és méretezek-rá egy kondit ami optimális a feszültség alapján. És találtam egy számítást a kondi-ra.(ha másokat is érdekel) https://voir.pt/2018/12/10/drehstrom-380v-kompressor-umbau-auf-230v...ltung/ C = 2 x 1500 / √3 x 2 x 3,14 x 50 x 230² (1,5kw-os motornál, 70uf/kw üzemi) Köszönöm a megoldást gulyi88
Szia! Nem tudom mi az a kompresszor kimenetére szerelt olajleválasztó féleség de annak ott semmi helye. Szerintem. Bármelyik gyártmányát nézed meg ennek a márkának de ilyet nem találni se a mini se a klasszik sorozatban. Szerintem valami mechanikai probléma lehet a gépeddel. Vagy nem zár jól a fejszelep vagy a visszacsapó vagy az az olajleválasztó ott a kimeneten túl nagy ellenállást képvisel, azért erőlködik a behajtó motor. Addig szerintem ne is nyúlj a motorhoz amíg az említett dolgokat ki nem derítetted és a hengerfejről leveszed azt a valamit és direktbe kötöd a flexibilis csővel a hengert. Az a cső nehogy eldurranjon, mert az "vizes cucc" és nem igazán ide való. Az a fémszövet nem sokat tud (nyomásállóságból), nem biztonságos ilyet használni erre a célra.
A táblán ott van a motor teljesítménye, 0,37 kW. A tekercsen nem feszültség folyik hanem áram. A kondenzátor értéke a 370 W-hoz 10 µF.
Szia!
Az 1380 előtt van a teljesítménye, ami 0,37 kW. Ha ezt még a 3 fázis helyett csak 1-ről üzemelteted, igen gyengécske lesz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |