Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   357 / 626
(#) erbe válasza nagym6 hozzászólására (») Júl 31, 2020 /
 
Nálunk is épültek spéci kerékpáros utak. Kettéosztva ide-oda iránnyal...
Na nem a nagyforgalmú szűk főút mellé, ott most is az úton tekernek. A nemrég épült elkerülő út mellé, ami még szűkebb és ma már az is elég nagy forgalmú. A legszebb, hogy nem megy végig mellette. Egy kereszteződésnél elkanyarodik, aki tovább akar kerekezni, az naponta az életét kockáztatja.
(#) nagym6 válasza erbe hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Idézet:
„Kettéosztva ide-oda iránnyal...”
Nálunk bent a városban nincs kettéosztva sajnos, mindenki megy mindenhol, én meg valahogy közöttük kacskaringózva. Vagy sokszor mellette a füvön. Érdekes, hogy emberek zöme szemmértékre milliméter pontosan be tudja lőni az út közepét, és ott megy, se balra se jobbra nem férek el mellettük.
(#) Epu2 válasza granpa hozzászólására (») Aug 1, 2020 / 2
 
Itthon még bicikli utat sem tudnak építeni.
Svájcban járva, ez a sávfelfestés általános, még a város bekötő útjain is, ha már közel járnak. Az autósok azon is közlekednek, mert nem túl szélesek az utak. A kerékpárosoknak nagyon meghagyják a helyet. Akár mögöttük cammognak, ha nem tudják megelőzni. Kerékpár utak? Városban nem sok van, mert nincs hely. Városon kívül meg olyan szélesek, hogy három kerékpáros kényelmesen elfér. Az út széle meg nem életveszélyes. Felülete jobb mint az úté. A kerékpárosok majdnem ugyan olyan kamikazék. De az autósok ne puffognak, hanem figyelnek,akár a gyalogosokra.
(#) Massawa válasza Epu2 hozzászólására (») Aug 1, 2020 / 2
 
Idézet:
„A kerékpárosoknak nagyon meghagyják a helyet. Akár mögöttük cammognak, ha nem tudják megelőzni.”


És ez követendö példa? Hol van itt az egyforma esély? A kerékpáros ott is, mint mindenhol, felismerehetetlenül közlekedik egy közuton, és az autosnak kell neki elsöbbséget adni? Ráadásul felpingálnak nekik mindenféle sávokat, de egyetlen KRESZ sem irja le pontosan az arra vonatkozo szabályokat és azok be nem tartásának a következményeit. A kerékpárosoktol is ha már ilyen utakat alakitunk ki, ugyanugy meg kellene követelni a jogsit meg a rendszámot. Ha az autos rámegy a bicajutra akár meg is büntethetik, ha a kerékpáros ott össze vissza bicajozik az meg rendben van? Elég legyen már ebböl az áldemokratikus ámokfutásbol.
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2020
(#) granpa válasza Massawa hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Látom, nem bírod a bringásokat (én sem a bolondjait), de azért, ennyire sarkosan nem fogalmaznék. A rendőrség dolga lenne megrendszabályozni őket, de nem foglalkoznak vele. Van jobban jövedelmező "sportjuk".A Balaton körüli (de máshol is!) minősíthetetlenül sz.. "bicikli utakat" pedig inkább szántanák fel. Az Alföldön láttam többnyire jó bringautakat. Nem ütközöm meg a néha inkább a 71-esen tekerő bringáson, mert mifelénk még az is biztonságosabb sokszor, mint a kerékpárút(nak nevezett árok, bucka sor).
(#) Massawa válasza granpa hozzászólására (») Aug 1, 2020 / 1
 
Nem a bringásokkal van a gondom, hanem azzal az idiota ámokfutással ami körülöttük folyik. Nekik utakat épitenek, vasuti pályát szednek fel, de szabályokat nem hoznak. Az autost bármilyen baromságért éjjel nappal büntethetik, senki sem tud elmenekülni a kamerák, trafipaxok elöl. Ugyanazokért a vétkekért a bringásoknál a kutya sem törödik. Nekik nem jönnek haza a mikuláscsomagok meg a fizetendö számlák.
Addig amig nem élveztek ilyen privilégiumokat addig az ügy rendben volt, az autostársadalom elfogadta a bringásokat még a forgalmas utakon is, de mind a két fél tudta milyen veszélyekkel jár és aszerint viselkedett. Most meg jön valami hibbant politikus (nemcsak minálunk), felfestett mindenféle csikokat az utakra ignorálva minden szabályt ( pl ha az ut nem bizonyos szélességü nem is lehet közforgalomra használni stb.) és az autost azonnal büntetik, ha rámegy a csikra, holott azt sem lehet tudni mennyire szabályosak azok a csikok...
(Fiatal koromban még hire sem volt a bringás utaknak mégis több ezer km-t bringáztam konfliktus nélkül mindenféle utakon - amik akkor voltak. Azota is rendszeresen bringázok napi 10-15 km-t immár e-bike-l ).
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2020
(#) FIGIRI válasza Massawa hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Tudtommal a bringásokra ugyanazok a szabályok vonatkoznak mint az autósokra, ami kifejezetten rájuk vonatkozik azokat meg kiemelik külön... Én mint ujra aktív bringás betartom ezeket a szabályokat, de a gyalogosok is megérnek egy külön misét kerékpáruton sétálók akik megsértődnek ha lecsengettyűzik őket, kutyasétáltatók, et cetera...). Gyalogosan se mentem sosea rá kerékpárutra, kivéve ha a gyalogjárda nem keresztezi.
(#) Massawa válasza FIGIRI hozzászólására (») Aug 1, 2020 / 1
 
Mennyivel egyszerübb volt akkor amikor nem volt kerékpárut....
Érdekes, ha rájuk ugyanazok a szabályok vonatkoznak akkor hogyan biciglizhetnek fel közutra rendszámtábla nélkül? Egy autot rendszám nélkül még a házad elött sem állithatod ki az utcára....
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2020
(#) Epu2 válasza Massawa hozzászólására (») Aug 1, 2020 / 1
 
Lehet ál, meg orbanisztán demokratikus ha működik és nem hullanak az emberek, akkor jó. De amikor az ország fele öntörvényű, akkor semmi nem megoldás, csak a magaslesről indított 7,62es acélmag.
(#) Massawa válasza Epu2 hozzászólására (») Aug 1, 2020 / 2
 
Ez az áldemokrácia egyáltalán nem nálunk kezdödött, csak itt s egyre több hülye majom utánnozza mások agymenéseit, mert attol lesz halado (meg hülye) a csotány, mert bicikliutat épit mások karára.
(#) nagym6 hozzászólása Aug 1, 2020 / 1
 
Már az is érdekes, hogy kerékpárral jogsi -így kresz tudás- nélkül lehet menni az utakon ott is (gyakorlatilag bárhol), ahol autósoknak csak jogsival.
(#) Massawa válasza nagym6 hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Pontosan erröl van szo!
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2020
(#) lazsi válasza nagym6 hozzászólására (») Aug 1, 2020 / 1
 
A KRESZ egyértelműen kimondja, hogy közúti forgalomban az vehet részt, aki ismeri és betartja a rá vonatkozó szabályokat. Innentől kezdve aki megszegi a szabályt, a büntethető. A kerékpárhoz jelenleg nem kell jogsi, de a KRESZ-t akkor is kötelező ismerni és betartani!
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Aug 1, 2020 / 1
 
Ez igy van, csakhát hol az egyenlöség a törvény elött? Ha rendszámos jarmüvel közlekedsz a törvény bármikor és bárhol utol tud érni és mindenféle szankciokkal beavatkozni, büntetni. Ha bicajon vagy rolleren mozogsz ennek az esélye a 0 körül van. Vagy már hallottál valamilyen bringásrol akit kitiltottak a közut használatábol ( a jogsi elvételének a megfelelöje)? A bicajosoknak még arrol sem kell tanubizonyságot adniuk, hogy valaha is valamit hallottak a KrESZröl, de beengedik öket azok közé, akik komoly és drága tanfolyamokon bizonyitották be rátermettségüket a közut használatára.
Pontosan ezt rühellem az egész bicajos hisztérián meg privilégiumokon (bicajut stb).
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2020
(#) antikzsolt válasza FIGIRI hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Elvileg igen. De még a rendőr is tesz magasból rá. És méghozzá onnan tudom hogy a szigetvári elkerülőről letérve mögöttem jött a rendőr. Na onnantól kezdve bicajos út van. ÉS a közuton kacsázott az emberke. Még rá is dudáltam hogy már figyeljen már egy cseppet. Nemigazán lehetett már szomjas. Haladok tovább erre meg szinte satura kell fékeznem mert bár szabályosan közlekedett a kijelölt helyén de lendületből áttekert az úton. Cirka 1-2 méter választotta el hogy megsegítsem az árok felé. Természetesen a rend éber őrei tettek az egészre pedig majdnem sikeresen belém jöttek. Bár szerintem akkor úgy hozzák ki hogy én voltam a hibás.
(#) SALáta válasza FIGIRI hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Anyuka tolja a babakocsit, jövök lefelé a dombról. Szemkontaktus, de kiderül hogy semmibe nézett. Elémtolta q babakocsit. A fél gumi egyből oda mert megijedtem . Fékezéssel és gyepre korményzással ki tudtam kerülni. Hátam mögött jövő autós is satuzott mert ha bármi van a fűben repülök az útra. És ez csak egy telefonozó anyuka. Az rendszeres hogy gyalogosok mennek ott. A telefonáló gyalogos az persze külön állatfaj.
(#) szs válasza granpa hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Igen.
Megyek a kerékpárúton, jön az Opel, annyira, hogy nem is ő üt el, én szaladok az oldalába -pedig fékeztünk, bár ő jobban tette volna, ha nem. Akkor mögé érkezem.. No, hát ez az élet, mindenki tévedhet. Én a teherautómmal nagy sietségemben ugyanígy saját magamat megkakiltathatnám, és akkor mi is van? Netán mindenki tévedhető ember? Engem ilyenmód a saját városomban kézszer, Fóton egyszer "gázoltak el" . Én egyszer srm haragudtam, volt már rá példa, hogy én nem figyeltem eléggé. Aztán ennyi.
Volt a rádióban egy bérbetelefonáló, ő állítólag 30 év alatt egy balesetet sem okozott. Hát petsze, ha mások megoldották a helyzezet, az csak gáz, hogy ő észre sem vette, hogy mások életét pont ő nem óvta meg...
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2020
(#) szalamandra hozzászólása Aug 1, 2020 / 2
 
Gyalogosként utálom a kerékpárost és az autóst. Kerékpárosként a gyalogost és az autóst. Autósként a gyalogost és a kerékpárost. És néha motorra is ülök.
(#) nagym6 válasza lazsi hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Jó, de így viszont mégsem ismerik a kreszt nagyon sokan, mivel nincs vizsga kényszer. Sok galibát pld.: hirtelen fékezést okoznak autósoknak, azaz veszélyhelyzetet ami kellemetlen, ha ő a hibás -nem én- akkor is. A rendőrség viszont mindent elnéz nekik -mifelénk. A legegyszerűbbet, a jobbra tartást nem tudja zöme, kerékpárúton mindenhol mennek.
(#) Massawa válasza nagym6 hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Hát a jobbra tartással nemcsak a bicajosok vannak gondban, hanem még a hivatalok is. Jo egy évtizedig voltak az M1 elektronikus tábláin olyan feliratok, hogy jobbrol elözni tilos, de egyetlenegy felirat sem hivta fel a kedves autost, az autopályán is jobbra hajts van, azaz a külsö sávban köteles kocsikázni (és akkora valoszinü senki sem fogja öt jobbrol elözni).
A minap a rádioban is az autoklub egyik ügyvédje elkezdett okoskodni, mert egy mazsola a belsö sávban vánszorgott 130 km/h-val és szerinte ha ö a max. megengedett sebességgel megy, akkor senki sem elözheti meg és emiatt felesleges neki az üres jobboldali sávba menni. Hát az ügyvédur magyarázata siralmas volt, pedig a szabály a Napnál is világosabb.
Persze a német Kreszben is vannak hasonlo agymenések, pl a forgalom fenntartását nem büntetik (azaz ha 80 km/h-val vánszorogsz az autopályán), de ha egy ilyen kocsira rávillantasz vagy dudálsz könnyen a jogsidba kerül, agressziv vezetés miatt (Bedrängen). Egy jo barátom már 2szer kényszerült automentes szünetre ilyen marhaság miatt.
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2020
(#) szs válasza szalamandra hozzászólására (») Aug 1, 2020 / 1
 
És néhány pohár után azt sem tudja az ember, kit is útál valójában, -hiszen arra sem emlékszik: biciklivel jött a kocsmába, avagy taxival
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2020
(#) nedudgi válasza szs hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Az a biztos, ha biciklivel. Csak lehet találni egyet a kocsma környékén.
(#) Massawa válasza nedudgi hozzászólására (») Aug 1, 2020 / 2
 
A kocsmábol soha sem volt ajánlatos utolsonak elmenni, mert akkor gyalogolni kellett..
(#) szs válasza Massawa hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Öhöm..
Hát mindig is kinn voltak a jobbra tarts szimbólumok, és a mai napig is kint vannak, még ha gáznak is tartjátok betartani. És nem jobbról előzök, csak én a szabályos sebességgel elhaladok mellettük (nem cikázva, tartva a sávot), a kialakult párhuzamos közlekedésben. Attól, hogy hiányos az emberek közlekedési ismerete, én tudom jobban.
Idézet:
„a belsö sávban vánszorgott 130 km/h-val”

Igen, ez nagyon gáz. Mivel hétszer jártam autósiskolába, (nem azért, mert egyszer is buktam volna csak mindenre megva), hát annyiszor elismételték már, amit elsőre meg kéne tanulni: az indokolatlan akadályozás kerülendő, valójában tilos...
A 80 km/órára csak azt tudom mondani: nekem annyival szabad menni autópályán, ha 3,5t-nál nagyobb kocsival megyek. Hiába tolsz.
A jóbarátod ha agresszív volt, hiába jóbarát, agresszív, ne vezessen.
(Mielött valaki aut mondaná, hazudok, zessék)
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2020
(#) szs válasza nedudgi hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Az enyémnél jobb (kényelmesebb) nincs egyszer mentem haza anyám kempingjével, hát, alig találtam meg a pedált
(#) nedudgi válasza Massawa hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
A gyaloglás nem számít akkor már. A cehet ki állja a társaságból?
(#) Massawa válasza szs hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Nem voltak, kb 4-5 éve jelentek meg (filmen van rola). Csakis a jobboldali elözések voltak a táblákon. Többször szová is tettem.
(#) szs válasza Massawa hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Csak emlékszem, annyira öreg még nem vagyok...
És nem azt mondom, nincs filmed, dehát arról filmet nehéz mutatni, amit nem láttál.
Azt sem hiszi el már senki, hogy a 80-as évek végétől kint volt a tábla a 4-esen, hogy kapcsold be a tompítottat. A felháborodás megvolt, amikortól minden úton kötelező lett (városon kívül), hogy ez mekkora benzinfogyasztást fog okozni
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2020
(#) sargarigo válasza szs hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Idézet:
„És nem jobbról előzök, csak én a szabályos sebességgel elhaladok mellettük (nem cikázva, tartva a sávot), a kialakult párhuzamos közlekedésben”

Jajajj! Ezzel vigyázz, mert hitviták forrása! Majd valaki előragad egy paragrafust, hogy az bizony előzés, és a rendőr is mondta! Valaki más pedig bizonyítja az ellenkezőjét!
(#) szs válasza sargarigo hozzászólására (») Aug 1, 2020 /
 
Ez a baj: hitvita.
Mint mellékeltem, néhány vizsgát letettem, amióta számítógépes, azóta láttam, hibátlan, hát hitvitáthatnak a többször bukottak. Biztos a vizsgabiztos volt gonosz
Következő: »»   357 / 626
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem