Fórum témák
» Több friss téma |
Tehát maradt a PAO olaj és az R436 csak növeltétek a töltet mennyiségét?
Akkor most a 134a töltet hány százaléka van benne 436-ból? Örülök hogy működik.
Igen, minden maradt, csak addig növeltem a töltetet , míg az alacsony és magas nyomású rész között 4x különbség nem lett (2,5/10 Bar). Ekkor a befújt levegő hőmérséklete kellemes 6,5-6,7 fok volt árnyékban (32 fok kinti levegő). Innentől nem erőltettem tovább.
Sziasztok,
Van egy vestel klíma aminél elöl csöpög a kondenz víz. Latszik, hogy hátul a ventillátor mögött jönnek le a cseppek a hátsó hőcserélőről. Kivettem a ventit, kiemeltem a hőcserélőt srégen, és nem volt víz a hátsó csepptálcában , tehát nem az telt meg dugulás miatt. Valakinek lenne ötlete, hogy honnan kerül oda a víz?
Gyanúsan tiszta az a járókerék... bár forgás közben csalóka lehet.
Nem most volt tisztítva? (most olvasom, hogy kivetted a járókereket) Mikor kint volt a járókerék alá kellett volna nézni, hogy nincs-e valami kosz ami átvezeti a vizet a hőcserélő és a csepptálca között. A hátsó csepptálcáról némely masinánál a fal felől folyik előre a hátsó tálca vize. Itt lehet gond. Gyanítom régi a masina, így akár csepptálca repedés is lehet. Elöregszik a műanyag. Ha nagyon magas a páratartalom akkor is lehet kondenzáció a hideg oldali műanyag felületeken. Ez már túráztatott egy párszor. Lehet, hogy csak ennyi a történet. Kicsit fura, hogy a hátsó hőcserélő alatt nem volt víz... Egyébként, ha az első tálca túlcsordul, a járókerék odacsaphatja azt a néhány cseppet. Türelmesen végig kell bogarászni. Vizet önteni óvatosan a hátsó és az első hőcserélőre is. Szerk.: a második meg a harmadik képen nem látom mit kell nézni, de ahol az ujjad van ott az a szövetszerű izé azért szokott átnedvesedni, mert mögötte, mellette el van a tálca repedve. A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2020
Ez már a takarítás utáni kép, mert kerestem a hibát, meg ha már kivettem a ventit az is el lett mosva. A hátsó csepptálca mind két élén szivacs volt felragasztva, és a belsőt amire felfekszik a hőcserélő levettem, mert elöregedett. A hátsó és első csepptálcát is kipucoltam, és utána mind a kettőbe öntöttem többször vizet, és mindig a helyére folyt. Nem találtam repedést, sérülést sehol. A hőcserélőt srégen kiemeltem, így hozzáfértem a hátsó tálcához is. A hátsó tálca két szélén folyik előre az első tálcába a víz. Azzal sem volt gond. Az a baj működés közben nem látni a hátsó részt, mert takarja a venti.
A képen az egyiken a csepp látszik jobb oldalon. Az a kifújó nyílás élén van alul. Ugye a hátul lefolyó víz az élén csepeg le a földre. Max majd még azt próbálom meg, hogy kiveszem a ventit, és ha minden a helyén van, akkor spriccelek vizet a belső hőcserélőre, talán így kiderül hol a hiba. Azt hittem a szivacs csík a hiba, vagy valahol kosz, de eddig úgy tűnik, hogy nem.
Lehet, hogy megvan a hiba. Azzal szúrhattál ki vele, hogy kivetted a szivacs csíkot.
Ne kérdezd mi a fizikája, de ha egy szabadon álló hőcserélőt tisztítassz, lefolyik róla a víz, de nagyon sok megmarad alul a lamellák között. Ha ilyenkor egy ronggyal hozzáérsz alul, akkor megindul a víz és felszívja a rongy. Ezt a kontaktust láthatta el a szivacscsík ( meg persze hogy a hőmérséklet változások hatására nehogy nyifogjon a hőcserélő). Meg kéne próbálni visszacsempészni valami hasonló anyagot.
Hát ez a csepegés már akkor meg volt amikor még benne volt a szivacs. Vagy lehet simán új szivacs kell? Amúgy nem ér hozzá a hőcserélő a műanyaghoz.
" Amúgy nem ér hozzá a hőcserélő a műanyaghoz." A dolog a probléma nyitja itt kezdődik.
Hajszál csövesség,kapilláris hatás stb.... A lényeg a szivacs szépen levezeti a vizet ahogy " habazutty " írta . Csak képzeld el mit tesz egy csepp víz a levegőben ha mellette egy mókuskerék jó nagy huzatot csinál.Ha szétporladt akár hol is kondenzálódhat és csepeghet. A fizikai jelenség részletesebben és érthetően: https://youtu.be/0rG1fOJUf6s?t=84 Talán még annyit , lefele gyorsabban közlekedik a folyadék...
Szia!
"Talán még annyit , lefele gyorsabban közlekedik a folyadék..." Nem biztos. 13,5-ös csőben megáll a víz 3 méteres függőleges szakaszon. A 16-osban már nem. Kapilláris hatás, + a külső-belső légnyomás különbség. Tesztelni kéne flakonból az elpárra lassan öntött vízzel. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2020
A kapilláris hatás egy 13,5 mm csőben nem igazán érzékelhető... A kondenzszivattyúknál használt 9/6 mm-es mipolan cső 6 mm-es belső átmérőjéből is le lehet engedni a vizet szivattyúcsere esetén.
Abban igazad van, hogy a légnyomás különbség okozhat érdekes jelenségeket. A vizes próbát úgy emlékszem már megcsinálta és nem volt gond. Első és hátsó elpáron is.
Inkább érdekesség, de ott kevesebben értékelnék. Láttam egy helyen a falon több klímát. Egy régebbi mellett nem volt a falon kapcsoló. Újabbaknál mindegyik mellett volt kapcsoló. Szép műanyag tokban Ganz... Az még megértem, hogy 5-6 m-ig létrával könnyen elérhető helyen van ilyesmi, na de a második emeleti mellett, úgy 8 m-en a sarokban, ahol az ablakból nem érik el, a létrát meg legfeljebb a kültérinek támasztva lehetne működtetni. Ilyen helyen karbantartáshoz legalább két személy kell, sok értelme nincs egy védelmi funkciójú leválasztó kapcsolónak. Másképp is biztosítani lehet, hogy ne indulhasson rá a szerelőre.
Egy ideje előírás a tiltó kapcsoló elhelyezése. Pl nagyobb ipari létesítmény, akár irodaház. Karbantartáshoz nem kell a kapcsolószekrényben ügyeskedni, nincs benne, hogy rosszat kapcsolnak le stb. Így egyből a kültéri mellett áramtalanít.
Sziasztok!
(Egyben válaszolnék a kérdésemmel foglalkozóknak is ) Jelentkeznék a fejleményekkel. Elvittem egy klímáshoz az autót. Lefejtette a hűtőközeget, majd 700g-al feltöltötte. Azóta eltelt 3 hét, de eddig úgy tűnik, hogy rendben működik.
Attól még megáll a víz benne a függőleges szakaszon!
Úgy próbáld, hogy nem zárod le a cső felső végét!
Ha úgy is meg áll benne, akkor felétek nagyon sűrű lehet a víz.
Nem a létével van bajom. Leírtam, mi a kifogásom.
Gondolom a ventilator is besegít.
Ja, és 16-os csővel még nem láttam, csak 13,5-sel.
Sziaszto! Hogyan kell normálisan vissza fejteni a gázt a kültéri egységb, ha le akarom szerelni a készüléket. Köszi!
Sziasztok !
Van egy MIDEA BLANC inverteres klima kb 2 éve szerelték fel idáig jól működött, de idén pár használat után leállt E1-es kommunikációs hibára , ha áramtalanítom kb 2 órára és ujraindítom ismét jól működik! Kiszedtem a kültéri és beltéri paneljeit átmértem az alkatrészeket de nem találtam hibás alkatrészt! Valaki esetleg találkozott már ilyen hibával ?
Bekapcsolod hűtésre , elzárod a nyomó oldali csapot (vékonyabb cső) egy imbuszkulccsal, vársz kb 40 másodpercet- ez alatt besűríti a gázt a kompresszortartájába, majd elzárod a szívó oldali csapot, kikapcs és kész.
Általában lehet hallani a kompresszor hangján mikor kicsit "erölködik" ekkor már kb vákumra szívja az elpárt. A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2020
Én mérni szoktam, és 1 bart hagyok benne, A külső légnyomásnyit, leszigszallagozom és a csövet, mindkét végét. igy nem szippant be levegőt párával a cső.
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2020
Igen. Nincs hangulatom leírni a procedúrát, mit érdemes megnézni. Priviben írj rám, ha érdekel. Az utóbbi hetekben három ilyen hibánk volt. Jellemzően 2017- es évjárat.
Biztos az, mert ha kicserélem 16-osra abban nem áll meg! Tapasztaltam, nem magyarázom! Ezért nem spórolok vele, piktorért még nem fizettem!
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2020
Meg mértem az érzékelőket összesen 3 van, ami a csőre van fogatva elősször több száz M mértem majd elkezdtem melegiteni, lement szinte nullára.
A másik kető egyfomán 12.8K . Megpróbáltam ellenálásal is nem változott semmi,ugyan azt a F6-ot irja ki. Hogya tovább? Tudnál esetleg mondani a környékünkön (Törökbálint) szerelőt aki ilyen szinten ért hozzá,mert sajnos az a tapasztalat hogy a feltöltést megcsinálják aztán ha nem jó panelcserét mondanak. Üdv Idézet: Én első körben ezt cserélném ... „ami a csőre van fogatva elősször több száz M mértem”
De kipróbáltam egy 4.7K ellenálásal is és ugyanazt csinálta.
Hol kapok ilyen érzékelőt.
10K NTC kellene bele ha jól emlékszem (ez 20 fokon 10k ) hogy Érd-Pest környékén hol van klímás bolt tőlem ne kérdezd (Szegedi vagyok)
Szevasz!
Ez egy csupasz termisztor, de azt tudja, amit kell. https://www.hestore.hu/prod_10038670.html Ha nagyon kell, kérek privátban nevet, címet, email címet, telefonszámot, és csütörtökön viszi a futár azt, amit a digitális termosztátokhoz használnak. Ld: foto Üdv: StMiklos |
Bejelentkezés
Hirdetés |