Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos fűnyíró probléma
 
Témaindító: Vadmagyar, idő: Jún 28, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   16 / 24
(#) VIM válasza aramis hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Szia! Azt tudnod kell, hogy ezek a motorok szakaszos üzemre készülnek és nincs rajtuk ventilátor lapát sem. A másik pedig az, hogy mit szeretnél 400 wattal csinálni? Egy jóravaló pisztolyfúró többet tud ennél.
(#) aramis válasza VIM hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Így már nem érdekes csak próbálgatok. elég erőteljesen dolgozik és arra gondoltam talán meghajtja a kést a fűnyíráshoz
(#) aramis válasza erbe hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Ennek a meghajtó tengely végén még rajta van az ékszíj persely ami rá van préselve azt hogyan lehet leszedni.
(#) erbe válasza aramis hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Hidraulikus préssel vagy pirosra melegítve.
Más megoldás, hogy vágókoronggal óvatosan belevágsz, annyira, hogy még ne érd el a tengelyt. Vágóval egy ütésre elszakad a maradék és lejön.
(#) aramis válasza erbe hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Köszönöm levágni azt már gondoltam csak honnan veszem ilyen dörzs perselyt
(#) Busz hozzászólása Jún 7, 2020 /
 
Fűnyíróknak mi a jobb, a szakaszos üzem vagy bírniuk kellene ha egész nap nyírok vele?

Van aki a fűnyűjtőzés miatt rengetegszer leállítja, de én pl az nélkül van hogy 4 órát nyírok szinte megállás nélkül. Bár igaz akkor csak 20 fok volt, 30 fokban már nem biztos hogy kibírja.


Agrimotor 1600W-os van. Használati nem ír időbeli korlátozást.

Szóval úgy általában ha nem nagy a fű akkor kell pihentetni a gépet?
(#) VIM válasza Busz hozzászólására (») Jún 7, 2020 / 1
 
Szerintem igen, bírniuk kellene a folyamatos üzemet, mert "S1" üzemre készülnek nem "S2"-re. A lényeg, hogy ne nagyon legyen vizes a fű, mert akkor a kés széle mindig akadályoztatva van a lerakódások miatt és jobban igénybe veszi a motort áramterhelés szempontjából. Ha időnként leveszed a felső borítást és az ott található pitypang pihéket kiszeded a tekercslábak közül az is sokat segít az élettartam meghosszabbításában, jobban hűlik a tekercs ha átjárhatóak a tekercsközök. Nekem is volt egy 1600W-os Agrimotoros, eladtam de még mindig panaszmentesen használja a mostani gazdája. A most használatos az Fevilles csak az 1300W-os amit feltámasztottam a "halottaiból", mert a tekercsek össze voltak melegedve. Bővebben: Link
(#) Busz válasza VIM hozzászólására (») Jún 7, 2020 /
 
Csak olvastam hogy sokaknak leég úgyis hogy se erőltetve nincs, csak simán melegben használják.

Vagy gyakori indítás, leállítás nem tesz neki jót. Hallom a szomszéd is 3 percenként ki/be kapcsolja, én meg akkor sem állítom le ha üresen tolom mondván az üresjárat jobban hűti mint ha leállítom majd újraindítom fél percen belül.


A motor tetején nincs venti, így szereltem oda egy PC ventit 24V-ról járatva, leállításkor ha mégis meg kell állni az még tovább hűti a motort ha áram alatt van.
(#) fecameca válasza Busz hozzászólására (») Jún 7, 2020 /
 
Azt motorja is válogatja, mit bírnak, és mennyire melegszenek? Körülbelül 20 éve vettünk egy ilyet a TESCO-ban 8000 Ft körüli áron akciósan. Most rákerestem, és 2018-as hirdetést találtam 25000 Ft-ért ugyanarról a gépről (Lejárt hirdetés.). Ennek az 1 kilowattos aszinkron motorja még a hüvelykullyamnyi gallyakat is simán vitte, 2000 négyzetméteres telket pihenés nélkül derékig érő gaztól megszabadítottam vele, csak a kerekeket kellett álandóan szerelgetni, mert azok mindig kiestek. Apósom halála után a fiaméknál szolgált, most a nászasszonyomékhoz költözött, és még mindig működik.
(#) VIM válasza Busz hozzászólására (») Jún 7, 2020 /
 
Mondtam, hogy "S1" az üzemére vonatkozó meghatározás de a ventilátor hiánya az mindenképpen élettartam tervezésre vall. Ha gondolod és van hely a burkolat alatt akkor csak simán a tengely végére tegyél egy oda illő átmérőjű ventilátor lapátkereket. A motortengely végébe fúrjál egy hatos vagy nyolcas menetet kb. 10-15mm mélyen és ha kell hézagolva applikáld rá a lapátkereket amit már ezer forint alatt lehet kapni. A forgásirány éppen rá fogja húzni a csavarkötést aminek amúgy sincs nagy jelentősége csak keverje a levegőt ott a burkolat alatt, hozzájárulva ezzel a jobb hűtéshez. Bővebben: Link
(#) Atyafi hozzászólása Jún 9, 2020 /
 
T. VIM!
Egyik hozzá szólásodban ezt írtad. ,,Ami nálad meghibásodott az a biztonság fék és a ferrodol betétek hibája, esetleges hiánya okozta asszimetrikus befeszülés. Ezt egyszerűen lehet hatástalanítani a féktárcsa és a pajzs közé tekert zsineggel, amivel fel kell szorítani a tárcsát a felső helyzetébe és ott ezzel a módszerrel rögzíteni. Csak annyit kell feltekerni a rögzítő anyagból amivel távol lehet tartani a pajzsban lévő betétektől a tárcsát."Ezt csináltam.
Így sem indul. MTD FF 7842 tip. a fűnyíró. Előtte a fenti ventilátort mozgattam meg. Le állítás után mindig meg szorult, szerintem fogott a fék. Mozgatáskor volt olyan pont, hogy fel lazult és akkor elindult. Később hiába mozgattam nem lazult. Régebben találtam egy banán alakú ferrodol szerűséget amiről kiderült, hogy a gépből esett ki. 4 darab van eredetileg benne. Ezeket kivettem. Lehet, hogy nem jól raktam össze pajzsot? A tengelyt kézzel könnyen lehet fogatni. Búg, zörög, kattog de nem indul. Előre is köszönöm a rám fordított idődet!
(#) VIM válasza Atyafi hozzászólására (») Jún 9, 2020 / 1
 
Szia! Ha zörög és kattog akkor nem sikerült jól felszorítanod a féktárcsát. Jobb ha leveszed, mert lehet, hogy a rugó is eltört és félre rántja be a tárcsát. A másik probléma a kondenzátor kapacitás vesztése lehet amit ki kellene mérni, hogy megvan e az értéke. A pajzs helyes vissza szerelése, központosan úgy lehetséges, hogy kartonból hézagolókat kell vágni és azokat az összerakáskor a forgórész és állórész közé kell tenni majd a szorító csavarok meghúzása után kivenni és ellenőrizni az akadálymentes forgórész forgást.
(#) flopi hozzászólása Aug 3, 2020 /
 
Olvastam a fórumot sok érdekességről van benne szó,
az én problémám, miért forog balra a motor?
azt mondták képtelenség,de ez van cserélgedtem a kondit a vezetéket is megforditottam semi.
(#) VIM válasza flopi hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Szia! Hogyan fordult meg a forgásirány? A gyári elkötéssel ha eddig jó irányba forgott akkor ott a tekercsfejben lehetnek gondok, össze van melegedve valamelyik kivezetés esetleg tekercsrészlet a koszorúban. Az nem biztos, hogy a közös szál átkötésével és jó irányba fordításával megoldás lesz belőle. Meg kellene mérni a tekercsek ellenállását külön-külön, hogy megfelelő-e az értékük. Ha a főfázis értéke is közeli a segédfáziséhoz akkor menetzárlatos lett vagy a belső elkötés nem "tökéletes". Nekem nagyon szét kellett szedni de nekem el sem indult amikor elromlott. Bővebben: Link
(#) Elektro.on válasza flopi hozzászólására (») Aug 3, 2020 / 1
 
Szia!

Szétszedted, és a tekercset fordítva raktad vissza!
(#) flopi hozzászólása Aug 4, 2020 /
 
Szia!
egy idős nénitől kaptam nem használtam csak most, mert az enyém elromlott.
ha szét volt szedve,akkor az állórészt rakták fordítva?
(#) Elektro.on válasza flopi hozzászólására (») Aug 4, 2020 /
 
Igen
(#) VIM válasza flopi hozzászólására (») Aug 4, 2020 /
 
Szia! Használd a válasz "gombot". Igaza van "Elektro.on"-nak, mert nagyon úgy néz ki, hogy ugyanolyan Fevilles motor van a Tiédben is de az állórész kivezetése felül van kihozva nem alul és ezek szerint ezért forog fordítva.
(#) flopi válasza VIM hozzászólására (») Aug 5, 2020 /
 
Szia!
Köszönöm mindenkinek, hétvégén szétszedem,
(#) Massawa válasza flopi hozzászólására (») Aug 5, 2020 /
 
Azt nézd meg milyen menetes a csavar ami a kést fogja. Ha az sima jobb menetes ( ora járásával egy irányban huzhato meg), akkor a motornak az ora járásával ellenkezö irányba kell forognia (alulrol nézve), különben elveszti a csavaranyát meg a kést.
(#) VIM válasza Massawa hozzászólására (») Aug 5, 2020 /
 
Szia! Van olyan fűnyíró amelyiknek a rögzítő csavarja bal menetes? A fűnyírók többsége ha nem mind, balra forog (ha szemből nézzük a motortengelyt) ezért egyszerűbb a tengelybe egy jobbmenetes furatot kialakítani, mint balt. Kihajtó tengely viszont van balos menettel, lásd fűkaszák, de ott értelem szerű a sodrási irányból adódóan (jobbról balra történik a kasza mozgatása a fej pedig ezzel szembe forog). A szóban forgó típusok lelapolt tengelyén van rögzítve a műanyag ventilátoros késtartó amin ütközők közé lehet központosan rögzíteni a jobbmenetes késrögzítő csavarral a pengét. Még nagy robbanómotoros fűnyírók is balra forognak (felülről nézve jobbra) és a kések is ehhez a forgásirányhoz vannak készítve.
Azt nem tudni, hogy "flopi" kérdezőnek honnan nézve van fordítva a forgás avagy a gép nem vágja "rendesen" a füvet ami lehet, hogy a kés fordított felrögzítéséből is adódhat.
(#) Massawa válasza VIM hozzászólására (») Aug 5, 2020 /
 
Erre nincs semilyen szabály, minden gyár olyat csinál amilyet akar vagy amilyen motorhoz hozzájut ( a robbanomotorosoknál valoban nagyon kevés forog ellenkezö irányba, de a villanymotoroknál ez már nem annyira nagy ritkaság. Sok gyárto igy teheti kizárolagossá a berendezésět.
Söt a legujjabb geg a robotfünyiroknál, hogy a kés felváltva mindkét irányba forog ( egyszer jobbra máskor balra) állitolag igy kevesebb fü ragad a gépbe.Természetesen ott a kés más megoldással van a tengelyre rögzitve.
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2020
(#) erbe válasza Massawa hozzászólására (») Aug 5, 2020 /
 
Idézet:
„...a kés felváltva mindkét irányba forog...”

Robotnál nem probléma, azon nincsen fűgyűjtő.
(#) hamel hozzászólása Aug 6, 2020 /
 
Uraim, tud valaki tanácsot adni, soros motorral szerelt MTD fűnyiróból hogy jön ki a motor, a tartó, áttételes tepsivel, mert az 5 csavar eltávolitása után sem mozdul.
(#) erbe válasza hamel hozzászólására (») Aug 6, 2020 /
 
5 csavar? Én itt legalább hatot látok.
(#) VIM válasza hamel hozzászólására (») Aug 6, 2020 /
 
Szia! A képek magukért beszélnek. Bővebben: Link Ha kivetted az öt csavart akkor felfelé kell neki kijönni, talán egy kicsit feszegetve a fehér és piros műanyagok között egy csavarhúzóval a csavarkötési pontoknál, majd ütögetve gumi kalapáccsal lefelé a piros burkolatot ha a motort meg tudtad fogni kézzel. A vibráció beszorította a résekbe bekerülő porral együtt.
(#) hamel válasza VIM hozzászólására (») Aug 7, 2020 /
 
Köszönöm, a képek segitettek, meg a nyers erő. Valami spárgát feltekert a tengely, szerintem az megolvasztotta kicsit a palástban levő csapágyfészket és nagyon beleszorult, de adtam a fejének
(#) hg6dab hozzászólása Jan 5, 2021 /
 
Sziasztok! A mellékleten szereplő motoron mi a szerepe az állórészbe külön tekert
egymenetes vastag tekercsnek? Melegedhet-e? +5°C-nál 2 perc üzem után kb. +50°C,
miközben a főtekercs nem melegedett. Aki hozta, azt mondta asszonyság többször beletolta nagy fűbe,
utána leállt és nem indult újra. Nálam simán beindult, gondolom a főtekercsen belül lehet visszaálló hőkioldó. Motoron semmilyen típusjelzés nincs, se teljesítmény. Kondija nincs. A fűnyíróházon Turbo Lexus felirat látható.
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2021
(#) erbe válasza hg6dab hozzászólására (») Jan 5, 2021 /
 
Az a vastag réz menet a segédfázis. Bármit írtak rá, a Lexus-hoz nem sok köze van. Kifejezetten bóvli megoldás. Kis indítónyomaték, rossz hatásfok, ...
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2021
(#) hg6dab válasza erbe hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Köszönöm. Az lehet, hogy normál üzemben ez így melegedjen, vagy már van egy
kezdődő menetzárlat a főtekercsben?
Következő: »»   16 / 24
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem