Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Azt tudnod kell, hogy ezek a motorok szakaszos üzemre készülnek és nincs rajtuk ventilátor lapát sem. A másik pedig az, hogy mit szeretnél 400 wattal csinálni? Egy jóravaló pisztolyfúró többet tud ennél.
Így már nem érdekes csak próbálgatok. elég erőteljesen dolgozik és arra gondoltam talán meghajtja a kést a fűnyíráshoz
Ennek a meghajtó tengely végén még rajta van az ékszíj persely ami rá van préselve azt hogyan lehet leszedni.
Hidraulikus préssel vagy pirosra melegítve.
Más megoldás, hogy vágókoronggal óvatosan belevágsz, annyira, hogy még ne érd el a tengelyt. Vágóval egy ütésre elszakad a maradék és lejön.
Köszönöm levágni azt már gondoltam csak honnan veszem ilyen dörzs perselyt
Fűnyíróknak mi a jobb, a szakaszos üzem vagy bírniuk kellene ha egész nap nyírok vele?
Van aki a fűnyűjtőzés miatt rengetegszer leállítja, de én pl az nélkül van hogy 4 órát nyírok szinte megállás nélkül. Bár igaz akkor csak 20 fok volt, 30 fokban már nem biztos hogy kibírja. Agrimotor 1600W-os van. Használati nem ír időbeli korlátozást. Szóval úgy általában ha nem nagy a fű akkor kell pihentetni a gépet?
Szerintem igen, bírniuk kellene a folyamatos üzemet, mert "S1" üzemre készülnek nem "S2"-re. A lényeg, hogy ne nagyon legyen vizes a fű, mert akkor a kés széle mindig akadályoztatva van a lerakódások miatt és jobban igénybe veszi a motort áramterhelés szempontjából. Ha időnként leveszed a felső borítást és az ott található pitypang pihéket kiszeded a tekercslábak közül az is sokat segít az élettartam meghosszabbításában, jobban hűlik a tekercs ha átjárhatóak a tekercsközök. Nekem is volt egy 1600W-os Agrimotoros, eladtam de még mindig panaszmentesen használja a mostani gazdája. A most használatos az Fevilles csak az 1300W-os amit feltámasztottam a "halottaiból", mert a tekercsek össze voltak melegedve. Bővebben: Link
Csak olvastam hogy sokaknak leég úgyis hogy se erőltetve nincs, csak simán melegben használják.
Vagy gyakori indítás, leállítás nem tesz neki jót. Hallom a szomszéd is 3 percenként ki/be kapcsolja, én meg akkor sem állítom le ha üresen tolom mondván az üresjárat jobban hűti mint ha leállítom majd újraindítom fél percen belül. A motor tetején nincs venti, így szereltem oda egy PC ventit 24V-ról járatva, leállításkor ha mégis meg kell állni az még tovább hűti a motort ha áram alatt van.
Azt motorja is válogatja, mit bírnak, és mennyire melegszenek? Körülbelül 20 éve vettünk egy ilyet a TESCO-ban 8000 Ft körüli áron akciósan. Most rákerestem, és 2018-as hirdetést találtam 25000 Ft-ért ugyanarról a gépről (Lejárt hirdetés.). Ennek az 1 kilowattos aszinkron motorja még a hüvelykullyamnyi gallyakat is simán vitte, 2000 négyzetméteres telket pihenés nélkül derékig érő gaztól megszabadítottam vele, csak a kerekeket kellett álandóan szerelgetni, mert azok mindig kiestek. Apósom halála után a fiaméknál szolgált, most a nászasszonyomékhoz költözött, és még mindig működik.
Mondtam, hogy "S1" az üzemére vonatkozó meghatározás de a ventilátor hiánya az mindenképpen élettartam tervezésre vall. Ha gondolod és van hely a burkolat alatt akkor csak simán a tengely végére tegyél egy oda illő átmérőjű ventilátor lapátkereket. A motortengely végébe fúrjál egy hatos vagy nyolcas menetet kb. 10-15mm mélyen és ha kell hézagolva applikáld rá a lapátkereket amit már ezer forint alatt lehet kapni. A forgásirány éppen rá fogja húzni a csavarkötést aminek amúgy sincs nagy jelentősége csak keverje a levegőt ott a burkolat alatt, hozzájárulva ezzel a jobb hűtéshez. Bővebben: Link
T. VIM!
Egyik hozzá szólásodban ezt írtad. ,,Ami nálad meghibásodott az a biztonság fék és a ferrodol betétek hibája, esetleges hiánya okozta asszimetrikus befeszülés. Ezt egyszerűen lehet hatástalanítani a féktárcsa és a pajzs közé tekert zsineggel, amivel fel kell szorítani a tárcsát a felső helyzetébe és ott ezzel a módszerrel rögzíteni. Csak annyit kell feltekerni a rögzítő anyagból amivel távol lehet tartani a pajzsban lévő betétektől a tárcsát."Ezt csináltam. Így sem indul. MTD FF 7842 tip. a fűnyíró. Előtte a fenti ventilátort mozgattam meg. Le állítás után mindig meg szorult, szerintem fogott a fék. Mozgatáskor volt olyan pont, hogy fel lazult és akkor elindult. Később hiába mozgattam nem lazult. Régebben találtam egy banán alakú ferrodol szerűséget amiről kiderült, hogy a gépből esett ki. 4 darab van eredetileg benne. Ezeket kivettem. Lehet, hogy nem jól raktam össze pajzsot? A tengelyt kézzel könnyen lehet fogatni. Búg, zörög, kattog de nem indul. Előre is köszönöm a rám fordított idődet!
Szia! Ha zörög és kattog akkor nem sikerült jól felszorítanod a féktárcsát. Jobb ha leveszed, mert lehet, hogy a rugó is eltört és félre rántja be a tárcsát. A másik probléma a kondenzátor kapacitás vesztése lehet amit ki kellene mérni, hogy megvan e az értéke. A pajzs helyes vissza szerelése, központosan úgy lehetséges, hogy kartonból hézagolókat kell vágni és azokat az összerakáskor a forgórész és állórész közé kell tenni majd a szorító csavarok meghúzása után kivenni és ellenőrizni az akadálymentes forgórész forgást.
Olvastam a fórumot sok érdekességről van benne szó,
az én problémám, miért forog balra a motor? azt mondták képtelenség,de ez van cserélgedtem a kondit a vezetéket is megforditottam semi.
Szia! Hogyan fordult meg a forgásirány? A gyári elkötéssel ha eddig jó irányba forgott akkor ott a tekercsfejben lehetnek gondok, össze van melegedve valamelyik kivezetés esetleg tekercsrészlet a koszorúban. Az nem biztos, hogy a közös szál átkötésével és jó irányba fordításával megoldás lesz belőle. Meg kellene mérni a tekercsek ellenállását külön-külön, hogy megfelelő-e az értékük. Ha a főfázis értéke is közeli a segédfáziséhoz akkor menetzárlatos lett vagy a belső elkötés nem "tökéletes". Nekem nagyon szét kellett szedni de nekem el sem indult amikor elromlott. Bővebben: Link
Szia!
Szétszedted, és a tekercset fordítva raktad vissza!
Szia!
egy idős nénitől kaptam nem használtam csak most, mert az enyém elromlott. ha szét volt szedve,akkor az állórészt rakták fordítva?
Igen
Szia! Használd a válasz "gombot". Igaza van "Elektro.on"-nak, mert nagyon úgy néz ki, hogy ugyanolyan Fevilles motor van a Tiédben is de az állórész kivezetése felül van kihozva nem alul és ezek szerint ezért forog fordítva.
Szia!
Köszönöm mindenkinek, hétvégén szétszedem,
Azt nézd meg milyen menetes a csavar ami a kést fogja. Ha az sima jobb menetes ( ora járásával egy irányban huzhato meg), akkor a motornak az ora járásával ellenkezö irányba kell forognia (alulrol nézve), különben elveszti a csavaranyát meg a kést.
Szia! Van olyan fűnyíró amelyiknek a rögzítő csavarja bal menetes? A fűnyírók többsége ha nem mind, balra forog (ha szemből nézzük a motortengelyt) ezért egyszerűbb a tengelybe egy jobbmenetes furatot kialakítani, mint balt. Kihajtó tengely viszont van balos menettel, lásd fűkaszák, de ott értelem szerű a sodrási irányból adódóan (jobbról balra történik a kasza mozgatása a fej pedig ezzel szembe forog). A szóban forgó típusok lelapolt tengelyén van rögzítve a műanyag ventilátoros késtartó amin ütközők közé lehet központosan rögzíteni a jobbmenetes késrögzítő csavarral a pengét. Még nagy robbanómotoros fűnyírók is balra forognak (felülről nézve jobbra) és a kések is ehhez a forgásirányhoz vannak készítve.
Azt nem tudni, hogy "flopi" kérdezőnek honnan nézve van fordítva a forgás avagy a gép nem vágja "rendesen" a füvet ami lehet, hogy a kés fordított felrögzítéséből is adódhat.
Erre nincs semilyen szabály, minden gyár olyat csinál amilyet akar vagy amilyen motorhoz hozzájut ( a robbanomotorosoknál valoban nagyon kevés forog ellenkezö irányba, de a villanymotoroknál ez már nem annyira nagy ritkaság. Sok gyárto igy teheti kizárolagossá a berendezésět.
Söt a legujjabb geg a robotfünyiroknál, hogy a kés felváltva mindkét irányba forog ( egyszer jobbra máskor balra) állitolag igy kevesebb fü ragad a gépbe.Természetesen ott a kés más megoldással van a tengelyre rögzitve. A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2020
Idézet: „...a kés felváltva mindkét irányba forog...” Robotnál nem probléma, azon nincsen fűgyűjtő.
Uraim, tud valaki tanácsot adni, soros motorral szerelt MTD fűnyiróból hogy jön ki a motor, a tartó, áttételes tepsivel, mert az 5 csavar eltávolitása után sem mozdul.
Szia! A képek magukért beszélnek. Bővebben: Link Ha kivetted az öt csavart akkor felfelé kell neki kijönni, talán egy kicsit feszegetve a fehér és piros műanyagok között egy csavarhúzóval a csavarkötési pontoknál, majd ütögetve gumi kalapáccsal lefelé a piros burkolatot ha a motort meg tudtad fogni kézzel. A vibráció beszorította a résekbe bekerülő porral együtt.
Köszönöm, a képek segitettek, meg a nyers erő. Valami spárgát feltekert a tengely, szerintem az megolvasztotta kicsit a palástban levő csapágyfészket és nagyon beleszorult, de adtam a fejének
Sziasztok! A mellékleten szereplő motoron mi a szerepe az állórészbe külön tekert
egymenetes vastag tekercsnek? Melegedhet-e? +5°C-nál 2 perc üzem után kb. +50°C, miközben a főtekercs nem melegedett. Aki hozta, azt mondta asszonyság többször beletolta nagy fűbe, utána leállt és nem indult újra. Nálam simán beindult, gondolom a főtekercsen belül lehet visszaálló hőkioldó. Motoron semmilyen típusjelzés nincs, se teljesítmény. Kondija nincs. A fűnyíróházon Turbo Lexus felirat látható. A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2021
Az a vastag réz menet a segédfázis. Bármit írtak rá, a Lexus-hoz nem sok köze van. Kifejezetten bóvli megoldás. Kis indítónyomaték, rossz hatásfok, ...
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |