Fórum témák
» Több friss téma |
A régebbi on of rendszerű beltérikben volt egy 3 állású tolókapcsoló , lehet hogy a tiedben is van és rossz a beállítása , vagy elromlott az infravevő a beltériben . Amikor gombot nyomsz a távirányítón csippan a beltéri ? Megnézted telóval hogy villog e a távirányító ledje ?
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2020
Üdv! Van egy Whirlpool spiw412l klímám. Tavasszal lesz 3 éves. Kb 1 éves korától kezdve a beltéri ventillátor fordulata elkezdett szabálytalanul ingadozva működni. Olyan mintha a szél fújna, és mivel hálószobában van, elég zavaró. 3 év gari van rá, így eddig a szervízt hívogattam, akik jöttek is, de nem tudják megoldani. Két hete kicserélték vadi újra a ventillátor motort és a vezérlőpanelt is, de továbbra is csinálja. Másik fórumon írtak olyat, hogy túl közel van a plafonhoz, de akkor az első évben miért nem csinálta? Olyat is írtak, hogy a mókuskerék kiegyensúlyozottsága változik, akkor csinál ilyet, hogy megtisztítsa magát, de most ki volt véve és le lett mosva az is. Elég rondán koszos volt egyébként. Van valakinek ötlete, hogy mitől lehet ez a hiba? Köszönöm!
A távirányítón a ventilátor sebességnél milyen érték van beállítva ? Ezeknél van "szellő" üzemmód nem lehet hogy az viccel meg ?
A szervizes is mindig ezzel kezdi. A kezelési útmutatójában sehol nem említ szellő üzemmódot, ennek ellenére minden ventilátor beállítást próbáltam már, nem ez a gond. Éjszakára super silent fokozatra szoktam állítani és ott is ugyanez a helyzet.
Az üzemmód választón a hűtés van beállítva ,vagy az automata üzem ?
Most, hogy kicserélték a motort, az alaplapot, és lemosták a mókuskereket jobb lett a helyzet. Tegnap egész délután ment, este mikor lefeküdtünk ingadozott a fordulat, reggel viszont már egyenletesen ment. A javítás előtt már folyamatosan ingadozott.
Már csak a mókuskerék (ventilátor) gumiházas támcsapágyára tudok gondolni , néha megszorul akkor csökken a fordulat ....
Ez azért nem tűnik a probléma okának, mert nem csökken a fordulat, hanem emelkedik a beállítotthoz képest. Tehát fel-fel gyorsul véletlenszerűen.
A panelcserével kicserélték a beltériben a hőérzékelőket?
Nem ismerem annyira a Whirlpoolokat, egy szervíz segédlet jól jönne, de némely gyártó a ventilátor fordulatát az elpár közepes hőmérsékletéhez képest módosíthatja. Persze ez csak egy tipp...
Sziasztok!
Szerintetek megoldható valahogy egy on-off klíma kompresszorának a fordulatszamályzása?
Naná!
Inverter? +/- 20 %. Ez gond nélkül. Aztán már gondolkodnék olajelhordási problémákon. Megéri? A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2020
Sziasztok!
A Mollier-féle nyomás-entalpia diagram megértéséhez, használatához tudtok ajánlani irodalmat?
Ugyanez a problémám, a klímás emberem azt mondta, kevés a gáz ezért jegesedik. Nem tudom hogy tényleg ez-e az oka, mert nem töltöttünk rá. Nálam ha pár percre kikapcsolom, általában megjavul hosszabb időre.
Szia! Lehet, mindig kevés is volt benne a gáz, de lehet szivárog, szakemberrel nézed meg ő tudja ezt a hibát kezelni. Először azt keresd aki felszerelte, mert a szivárgás az ő hibája is lehet.
Lehet, hogy nem vákuumolták le. Maradt egy kis nedvessèg a rendszerben és elfagy az adagolószerv. Ha még garanciás, akkor jöjjön vissza aki csinálta, ha nem, akkor kell egy klímás és némi hibakeresés.
Nyílván ez is csak egy lehetőség.
Sziasztok!
Nemrég felszerelésre került szüleimnél egy inverteres klíma. Arra gondoltam, hogy mivel légvezetéken jön a villany az utcában, kéne valamilyen túlfeszültség védelem elé. Érdemes rá beruházni, vagy fölösleges? Egyelőre egy 450 V-os varisztort raknék elé, gyors kismegszakító után, inkább az szálljon el, mint a klíma invertere/saját védelme. A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2020
Nekem itthon egy dual Split klímám van, bontásból (Villámkárosult). Ez előtt is volt ilyen védelem, de nem élte túl, viszont csak a kisfeszülstégű tápja szállt el, amiből jön a 3.3V 5V és 17V. A kisebb feszültség tüskékre viszont semmivel nem érzékenyebb, mint egy TV, vagy bármi. Persze nem árthat, ha van, de akkor már hatásosabb lehet egy biztosítás kötés a házra, ami fedezi az ilyen károkat is. (Szerintem!)
Üdv mindenkinek...
Adott egy Airwell klima inverteres. A bemtéri és a kültéri részé is bekapcsolás után , kiáll hibakódra. Valaki tudna nekem segiteni egy hibakód táblázat beszerzésében? A kültéri bekapcsolás nál azt probulálja hogy a nyomó oldalnál lévö mágnes szelep kattog ,pár másodpercig majd elhalgat, ezt követöen a kompreszor kezd el búgni pár másodpercig majd elhalgat s kiáll hibakódra mejet az inverteren lévö 3 db ledden villogva jelet. A beltéri az ahogy bekapcsolom egyböl hibakóddal kezd el villogni. Minden segitséget elöre is köszönök... A képen mellékeltem a kültéri inverterén jelölt tipust A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2020
Szia!
Nem értelek. A megoldás fele a kezedben van, le is fotóztad. Másodpercenként villan a status led ezzel párhuzamosan pedig a fault led villogja a kódot. Ha az első status villanásra jön egy fault villanás majd 4 szünet, akkor az az 1-es hiba. Ha az első statusra nem villan a fault de a másodikra igen, majd a maradék háromra nem, az a kettes hiba és így tovább a táblázat szerint. Áram alá helyezés esetén a kattogó hang az valószínűleg az elektronikus expanziós szelep léptetőmotorjának a hangja. Normális. Utána indulna a kompresszor, de nem tud valamiért. Első lépés a hibakódot kiolvasni, majd ellenőrizni, hogy nincs-e megszorulva a kompresszor (villamosan is célszerű ellenőrizni), inverter ellenőrzés, majd az eredmények függvényében továbblépni. Jó lenne a beltéri hibakódot is lejegyezned. Szerk.: a ventilátornak hamarabb kell indulnia, mit a kompresszornak! Ha a ventilátor nem indul, akkor ellenőrizni kell. A kapcsolási vázlat alapján BLDC. Airwellbe kellett már cserélnem. Annak a is van egy metódusa. Szigorúan csak saját felelősségre, pláne létrán, 4 m magasan, feszültség alatt... A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2020
Köszönöm szépen utánna nézek.....
Jelenleg a szoba közepén van igy joval könyebb bármit is kideriteni. A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2020
Hát ezen nem igazodok ki. A kültéri a következö hibakódot jelzi :
Fault,status egyszerre 3x státusz majd megint a fault ,status egyszerre. A venti nem indul ... A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2020
Ez bizony kompresszor túláram...
Húzd le a kompresszor csatlakozóit, mérj ellenállást U-V, U-W,V-W közt, szimmetrikusnak kell lennie. Aztán test és az egyik kivezetés között testzárlat mérés (nyílván csak, ha nagy baj van, akkor fog jelezni a lemerült laposelem szindróma miatt). Ha ezek jók, akkor valami ilyesmit kell összehozni: Bővebben: Link A belseje rém egyszerű. A 6 led, 6 ellenállás meg 6 kis kondi. Ha e szerint a panel jó, akkor jön két darab 1 kg os kalapács és mikor indulni akar a kompresszor, nem túl durván két oldalról összekoccintani a buksiját... Ha ezek nem nyertek, akkor kompresszorcsere. Érdemes a ventit is megnézni. A rajz szerint 3-1 pont között 300V DC, 3-4 pont között 15V DC, 3-5 pont között 0-5 V PWM a kívánt sebességtől függően, 3-6 a sebesség visszacsatolás 0-5 V hall szenzorról. Nem lehetetlen , hogy az 5,6 fordítva van... A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2020
A kompreszor nem kap áramot.a ventinél meg vannak a feszültségek 321 V 1-3 ,3-4 15V,a 3-5 0V 3-6 5V.
A kompreszort lehúzva ugyan ugy hallani bugást .
A kompreszornál az értékek ugyan anyiak
Kénytelen leszel kideríteni, hogy a kompresszor van-e megszorulva vagy a meghajtófokozat a rossz. Kell egy checkert szerezni vagy csinálni, mint amit linkeltem.
Valahogy kiderítem. Vajon lehetséges hogy ha a venti elromlott s ez miatt nem jut el odáig az inverter hogy aromot küldjön a kompreszornak? Mert ahogy mértem aaz inverterböl nem jön egyáltalán feszkó a kompreszorhoz.
Elképzelhető. Igazából gyanús, hogy az 5-6 pint fordítva saccoltam és az 5-ös a feddback a 6-os pedig a sebesség alapjel. Ezt úgy tudod kideríteni, hogy miközben méred a feszültséget a 3-5 majd a 3-6 pontokon lassan forgatod a ventit. Ezzel ellenőrizhető, hogy működik-e a hall elem és, hogy melyik pin tartozik hozzá. Így már biztos melyik a sebesség alapjel pinje. Egy 100k potit kötve a 3-4 pontok közé a csúszkát pedig a csatiból kiszabadított sebesség pinre téve a motornak el kell indulnia. Arra figyelj, ha kipróbálod, hogy nem veszélytelen és 5V nál több ne kerüljön rá.
Emlékeim szerint amiben ventit kellett cserélni az a kompresszort elindította. Annak nem tűnt fel, hogy nem forog a venti... Egyébként a kompresszorra csak rövid ideig ad feszültséget, ha gubanc van. Lehet, hogy csak lecsúszol róla. A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2020
Köszönöm a segitséget holnap kipróbálom azt meglátjuk mi lesz . Mára jó éjt mindenkinek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |