Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Rossz irányba tereled a kérdést. Ennek semmi köze ahhoz, hogy milyen lapokat gyártanak.
Még azt sem tudjuk milyen jellegű a fűrészgép (karos billenő, vagy asztali, esetleg valamilyen speciális). A gépen lévő "lap felfogó" részéről szeretnék látni egy fotót. Nem céltalan a kérésem, és hidd el, láttam már ilyen részletet sokat. De mivel azok alapvetően eltértek az itt vázolt körülményektől, ezért lenne jó tisztázni a konkrét gép sajátosságait.
Én sem akarok vitázni, csak megjegyeztem, hogy az oroszoknál sok gép megy, vagy ment 32-es tengellyel. Nagyon sok orosz szerszámmal találkoztam, ami 32-es furattal volt. Problémás is volt néha föltenni őket a 30-as tengelyre. Használok sokszor az asztalos marón is körfűrész lapot.
Mutatnál egy képet arról a gép-részletről, ahol látszik a 30-as tengely?
Hasadás maradt. Inkább kitömtem ~2-3 cm (✄) széles vékony szivacs csíkokkal!
Mivel lehetne összeragasztani a hasadást, ami bírja a nyomogatást, de egyáltalán nem feltűnő?
Már meg sem merem kérdezni, hogy mire fogod használni.
Hát, felfújni már úgyse lehetett.
Szia!
A képen látható a tárcsa helye, illetve a gép. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2020
Valami ilyen fotóra számítottam.
Az első kép a lényeg, a többi nem hordoz információt. Tehát az első képen látható vállas "közdarab" nagy valószínűséggel lehúzható a tengelyről (természetesen a tengely nem vastag, nem 32 és nem 30 mm-es). Sőt a kép minősége ellenére az feltételezhető, hogy éppen ez a vállas közdarab egyben meg is megfordítható, és látszólag a másik (most belső válla) jó lesz a 30-as tárcsádhoz. Nem zárható ki, hogy idő közben kissé már odagyógyult a vállas közdarab, ezért szükség lehet némi biztatásra. Nem kell sem szétverni, sem összegányolni ha nem akar könnyedén lejönni. Némi kenőanyag esetleg csavarlazító, és enyhe kocogtatás az általában elegendő ösztökélés. Ha nem megfordítható, akkor kell egy másik közdarab, aminek jó a vállmérete. Nem tartozik a témához, de ezek az "acéltárcsák" bizonytalan eredményt ígérnek. Sokkal kiszámíthatóbbak a vídiabetétes tárcsák, jobb a vágott felület, kisebb a forgácsoló erő, hosszabb az élettartam, de kevésbé tűrik az oldalirányú feszegetést. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2020
Köszönöm az ötletet, kap egy slukk wd40-et, aztán megpróbálom lehúzni.
A WD40 is jó választás. Ide elsősorban olyan anyag kell, amiben petróleum van, mert annak "kúszóképessége" nagyon jó.
Az Oroszok, minden tévhit ellenére általában nagyon korrekt műszaki megoldásokat alkalmaznak, és jól átgondolt gépeket készítenek. A tartósságuk legendásan jó. Ők nem spórolnak, beleteszik amit bele kell tenni (csak akkor van baj, ha odébb kell tenni). Idézet: Ez jól jött ki, és igaz nagyon. „(csak akkor van baj, ha odébb kell tenni).”
Ezek a tárcsák tűzifa aprításhoz valók.
Van abban véleménykülönbség melyik tárcsa mire is való leginkább. A "sima puha fa" vágásánál még nagyjából egyeznek a gondolatok, de keményebb társaik keresztirányú vágása már nem kis feladat, és az összetettebb struktúrák (bútorlap, rétegelt lemez, és egyéb ragasztott szendvicsek) vágása jelentős mértékben megosztja a szakembereket.
Olyan tárcsa nincs ami mindenre jó, de azért vannak egészen jó kompromisszumok. A képen lévő tárcsa szerintem kerülendő, csak akkor ajánlanám ha végképp nincs más. (Tűzifa vágására nekem a szalagfűrész vált be leginkább, de ilyet csak bogrács alá szoktam csinálni.)
Viszont egyik, másik olyan jó anyagból van, hogy kés készítésre alkalmas. Sajnos viszont nem rozsdamentes.
Nekem is van pár ilyen tárcsám, de már csak (mű)emlék gyanánt.
Ez valami különleges gép lehet.
Ha tippelnem kellene, akkor függőleges tengelyű maróra gondolnék, csak ravasz módon elfordítottad a képet -a nálunk lévő ilyen gép tengelye 25 mm-es- (szívesen megnézném az egész gépet bemutató fotót is.) Egyszerűen az a műszaki valóság, hogy egy 200-as tárcsához nem indokolt vastag tengelyt tenni. Részben a várhatóan ébredő erők messze-messze nem kívánnak ilyen vastagságot. Másik részben ez a tárcsaméret kb. 4-6000-es fordulat körül szeret dolgozni, és a vastag tengelyhez illeszkedő nagyobb csapágy egyáltalán nem szeret ilyen gyorsan forogni (kenése is kérdéses, mert a gyári zsír nem marad meg benne). Idézet: „Ha tippelnem kellene, akkor függőleges tengelyű maróra gondolnék, csak ravasz módon elfordítottad a képet” Szerintem hagyjuk. Nagy ravaszkodás kellett ahhoz, hogy sem a tolómérő, sem a szorítópofa ne essen le róla.
Parancsoljál, ravaszkodtam egy másik képet is, egy nem használt fűrész tengelyről, amiről lebontottam a burkolatot, hogy fényképezhető legyen.
Idézet: „hogy fényképezhető legyen” Háttal nem kezdünk mondatot, de a "fókuszoláson" még lehetne javitani. A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2020
Rossz irányba mozdul el a kérdés.
Az volt az alapfeltételezésem, hogy egy olyan gépnek, amire 200 mm-es tárcsa kell, valószínűtlen a 30 mm-es tengelyátmérő. Utóbb ki is derült mi okozta a félreértést. Ez nem jelenti egyáltalán azt, hogy ne létezne 30 mm-es tengely. Sőt, határozottan állítom, hogy a faiparban a 30-as tengely nagyon is elterjedt (de nem a 200-as tárcsa kategóriában).
Igen. De a fényképező kis kijelzőjén az életlen kép is élesnek tűnik. Mikor idebent láttam hogy életlen, nem volt kedvem még egyszer szétbontani. A lényeg látható.
Talán segítség lehet ha egy másik gépet is látsz hasonló témakörben.
Levettem a tárcsát az egyik darabolónkról. Ez ugyan nem Orosz, és talán a jobbik fajták egyike, de logikájában teljesen hasonló lehet. 1. kép: Tengelycsonk alaphelyzetben. 2. kép: A vállas közdarabot kissé elmozdítottam. 3. kép: Ilyen a tengely közdarab nélkül. 4. kép: A levett közdarab oldalnézetből. Ez éppen átfordítható típus, bal oldala D30 mm, jobb oldala D32 mm. Erre a gépre alapból 250-es tárcsa való, de mi 255 mm-est használunk (éppen elfér még a burkolatban). A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2020
Az én gépem most szét van szedve.
Az 1-es 30-as furatot illeszt a 16mm ármérőjű tengelyre. Nem megfordítható. A 2-es a leszorító. A 3-as ugyan az mint az 1-es, csak a 30mm átmérőjű illesztő rész le van síkban esztergálva. Így 16mm-től 30mm-ig illesztőgyűrűvel bármilyen méretű tárcsa rögzíthető. A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2020
Távolsági buszokon mennyire korlátozzák a kerékpár csomag tartóban való szállítását? Valami hétvégi kiránduló helyet keresünk a zasszonnyal. Például Szeged.
Nagyon. Állítólag vannak ugyan buszok távolságik is, amelyeken lehet, de azt előre le kell csekkolni, mikor, melyik...
Legjobb a hagyománxos megoldás (ha már mindenképp biciklit akartok vinni): Összecsukható biciklit vigyetek, neki kialakított nagy táskában (zsák is jó, de olyan legyen, hogy ne akadjon mindenbe ), poggyászként a poggyásztartóban el tudjátok vinni. (Arra már nem emlékszrm, kell-e külön fizetni a busz hasában vitt pggyászért, de mintha nem kellett volna.) itt van róla néhány mondat Itt is nagyon ódzkodnak tőle, ezért jobb zárt csomagban, poggyászként vinni. Összecsukva betáskázva csak csomag. A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2020
itt van szó poggyászdíjról is
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2020
A Szegedi buszokra te kerékpárt fel nem viszel, mert fel se szálhatsz rá. Poggyászt pedig kivűl a felnyitható poggyásztartóba teheted be, miután a buszvezetőnek jelezted azt.
Amúgy mindegyik buszon a sofőrtől megkérdezheted a pótdíjakat. Több buszon matricaként ki van ragasztva a sofőr környezetében valahova. A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |