Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
Van egy betegeskedő Saunier Duval Renova Star F24 E BT kombi kazán (parapettes). Időről időre szépen elmegy a nyomás, aztán kinyitom a csapot, feltornázom 2 bar-ra, ami jó is volna, de akkor meg eléggé csöpög a víz innen KATT Mi ez a kivezetés? Milyen csővel lehet innen a vizet elvezetni, van rá valami sztenderd? 21mm körül van az átmérője. Mi az a piros a tetején, lehet ezen bármit állítani? Amúgy ezt azóta csinálja, amióta egy forma kint volt kipucolni. Pucolásra is kérnék tőletek segítséget, hogy mit szokás csinálni az éves takarítás során, mert inkább magam oldanám meg. Még két kép az "egészről" KATT KATT Illetve még 1 csap van, az mire szolgál? Tágulási tartályból lehet kiengedni a levet? Ezen keresztül engedett le a forma vizet, azt tudom. KATT Minden segítséget köszönök! Tibi A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2020
Szia! Erről a problémáról ITT van egy kis összefoglaló. Csak akkor fogjál hozzá ha kellően felkészült vagy és megismerted a készülék ide tartozó alkatrészeit.
Köszönöm. Azt is, hogy az az összefoglaló kép elkészült. Az túlzás, hogy tudom, mi micsoda... így ebben mindenképpen kérnék segítséget. A képen jelzett csapokat az enyémen merre találom? Képeimen esetleg bejelölné valaki, hogy mi micsoda? Küldök másik képet is, ha szükséges. Tágulási tartályt merre találom? Takarítás menetét is megtalálom valahol?
Pumpa egyébként van egy akkus. Be lehet előre lőni, milyen nyomásra akarom fújni a bármit, ott le is áll. Amúgy nem áll tőlem távol a szerelgetés, autószerelő a szakmám, de itthon már elég sok dolgot (pl mosógép szerelés) megoldottam fórumos segítséggel, szóval nem vagyok reménytelen eset, de azért tudni szeretném, hogy biztosan jó helyre nyúlok... Köszönöm szépen
A tágulási tartály az, ami úgy néz ki, mint egy fékrásegítő
Szia! A piros kupakos szelep az a fűtési kör 3 bar-os biztonsági szelepe. A 4. képen a fűtőkör ürítő szelepe van. A tágulási tartály bal oldalon van, egy téglalap alakú vékony tartály, szerintem alul fogod találni a feltöltő szelepet (a kezelési 11. oldalán nézd meg).
A TÁT feltöltéséhez a kazán kezelési utasításában a 27. oldalon lévőeket kell követni: A kettő fűtőköri csapot, a hidegvíz bemeneti csapot elzárni, a fűtőkör ürítő csapot nyitni és a TÁT-ot felpumpálni 1,2 - 1,5 bar értékek közé. Ha kész, nyitni a a hidegvíz bemeneti csapot, a feltöltőcsappal feltölteni a rendszert ca. 1,5 bar értékre. Majd a fűtőköri csapok nyitása és próba. Ha a kezelési utasításban foglaltak szerint jársz el (de először azt nézd át!), akkor meg tudod oldani.
Sziasztok! Jó estét!
Milyen hibára utalhat az a jelenség amikor a kazán nyári álláson van és a nyomás szép lassan elillan belőle? Feltöltöm másfél bárig. Majd mondjuk kezet mosok meleg vízzel. Ami jön is ,de ilyenkor megindul a nyomásmérő felfelé. Addig amíg a hárombáros szelep már elkezd csöpögni. Ha leengedek belőle akkor a csöpögés megszűnik.De kipróbáltam azt is ,hogy nem engedek le belőle. Akkor egy ideig csöpög majd abbahagyja. De ezután ha senki nem használ semmit akkor bezuhan a nyomás akár egy bár alá és jön a piros led ,hogy nincsen kellő mennyiségű víz a rendszerben. Egyszerűen nem értem. A működési elvet sem,hogy a melegvíz használatakor miért emelkedik a nyomás? Főleg,hogy a kazán nyári álláson van. És annyi víz el tud csöpögni. Amennyivel fel sem töltöttem a rendszert mikor kevés a nyomás. Kb bele megy egy másfél pohár víz. De kb. három négy pohár csöpög ki. Milyen hibák jöhetnek szóba? Renova Star kéményes kazán Szeretnék felkészült lenni ha szakember jön. Ismerősnél is volt nyomásproblémás kazán ,de mégis alaplap csere lett. A probléma maradt. 150e ft meg ment. A válaszokat előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2020
Szia! Az előtted kérdező fórumtárs kérdése is erről szólt. A jelenségről és annak megoldásáról pedig ITT olvashatsz.
Üdv!
Nem teljesen kazán kérdés, de remélem VIM mester erre is tud tanácsot mondani. Több, mint 14 éves zárt fűtési rendszer van 5 rétegű csővel és lemezradiátorokkal, eredeti vízzel. A kazánban a primer kört egy WILO RSL15/6-3 KU C keringető szivattyú van. A probléma az, hogy időnként eléggé beáll, és a tengelyt befele nyomva, a csúszócsapágy szerű felületeket picikét eltávolítva lehet forgásra bírni. Nem súrlódik, karistol, szimplán nehéz forgatni. A szivattyú kopása okozná ezt, vagy a nagyon régi víz lehet a gond? Ami miatt a szivattyúra is gyanakodtam az az, hogy csak HMV módban,(HMVhez másodlagos víz-víz hőcserélő van) az ahhoz tartozó vizet lecserélve, fűtés kört lezárva (meg amúgy is ott a váltószelep) egy hónap után egyszer csak megszorult. A forgórészt szemrevételezve nem látok sérülést a csúszófelületeken, már amennyire a kerámia/ réz? felületek közé be lehet látni. Ehhez kapcsolódóan több kérdésem is lenne: -Milyen légtelenítő szelep való ebbe a szivattyúba? Az is rossz már, és így elég nehéz légteleníteni. Itt pl. van pár, de nem szivattyú típushoz van megadva, és méret sehol nincs megadva... -Érdemes-e átmosni a fűtési rendszert, és ha igen, mivel? Egy radiátor cseréje miatt még valószínűleg le lesz eresztve az egész. -Illetve a szivattyú döglődik, vagy csak a kosztól szorulhat meg? Darabos szennyeződést nem láttam a vízben, csak a csövekbe lerakódó fekete szénre hasonlító valamit. (Illetve ha rossz, honnan lehetne új forgórészt szerezni, ami ezzel kompatibilis?) -Bónusz kérdés: HMV oldali biztonsági szelep 14 év alatt el tud gyengülni/ koszolódni annyira, hogy mindig eresszen? Ha csak koszos, miben lehet kiáztatni ilyesmit, radiátorszelepet, légtelenítőt, stb.-t? (Tudom, ez így egyben kicsit túlmutat a hobbi szinten, de remélem azért kapok választ, és előre köszönöm.)
Például ezen az oldalon megtalálsz minden olyan alkatrészt amit könnyen be tudsz azonosítani a képek alapján. Ha gépész vagy akkor nem okozhat gondot a készülék alkatrészeinek értelmezése és a csövek lekövetése, mi mihez tartozik. A gáz részéhez nem kell hozzányúlni de ha nem volt még kitisztítva az égőtálca nem ártana azt is kivenni és kifúvatni, kiporolni. Nem tudok hozzá segítséget nyújtani, mert saját felelősségre tisztogatod és szerelgeted a készülékedet, ez kicsit másabb mint az autó. Vannak olyan részei amelyekkel óvatosan kell bánni, mert műanyagból vannak és bizony elrepednek, törhetnek is. Ha mégis volna konkrét dolog amivel nem boldogulsz, tegyél fel képet róla és megbeszéljük. Inkább előtte, mint utána ... remélem érted, hogy mire mondom ezt.
A szervizcsapok azok ott vannak alul a szerelő panelnak nevezett részen, fekete műanyag korlátozók vannak rajta és 6-7 vagy 8-9 villáskulcs fogja ne csavarhúzót használj, mert könnyen kinyílik a horony ha be van vízkövesedve a csap. Ez a bitermikus hőcserélővel szerelt megoldás nem jó hírében áll a kazánok között. A hatásfoka addig lesz csak "kiváló" amíg be nem vízkövesedik a hőcserélő. A savazása csak átmeneti eredményt jelent, hosszú távon a csere a megoldás és valamivel alacsonyabban tartani a víz hőfokát (max.70-75 fok). Dióhéjban ennyi.
Szia! Messze vagyok attól aminek hiszel, ne hozz zavarba .... A szivattyú felépítését nem ismerem, hogy milyen csapágyazása van de szerintem ebben a "magasságban" ott van az élbolyban, tehát kerámia anyagúra tippelnék. A lerakódás az mindenképpen okozhat tengely szorulást amit meg lehetne szüntetni vagy legalábbis hosszabb időre megnyújtani inhibítor betöltésével, (pl. Fernox) de a szakemberek ezt jobban tudják, hogy melyik a legjobb erre a feladatra. A rendszeredet mindenképpen át kell mosatni teljesen, addig amíg az a fekete lé ki nem tisztul. Ha kell, fordított áramlással is, hogy a radiátorok aljába leülepedett mennyiséget is felkavarja. Ha úgy van szerelve a rendszered, hogy a radiátorok alsó-felső csapokkal leválaszthatók a csőrendszerről akkor levenni és a szabadban elvégezni az átmosást.
A légtelenítőre az volna javaslatom, hogy le kell venni ha levehető és szétszedve vízkőoldóban le kell áztatni róla a vízkövet és kész. A HMV hőcserélő primer oldala is tele lehet ezzel a fekete hordalékkal amit ugyancsak ki kellene mosatni belőle és azt is vízkőoldóval kezelni. (az a jó vízkőoldó "-expressz-" aminek a foszforsav koncentrációja 25% vagy annál több).
Köszi, volt, aki oválisra kopást emlegetett, de amikor működik, teljesen jó, sajnos ez kosz lesz.
A kimosás elég nagy szívás lesz, mert nincsenek külön a zónák, egy nagy T elosztóban van bekötve mind, csap nélkül. A szivattyú automata légtelenítő az mennyire univerzális méretű? Eléggé rossz állapotú, cserélendő lesz. Valami konkrét linked van arra, hogy a fűtési kört mivel lenne érdemes átmosni? Elég sok túlárazott csodaszert látok. A fő hőcserélő 20mm-nél is vastagabb, valószínűleg abban nincs nagyon durva lerakódás, a másodlagos hőcserélő volt leszedve más okból, az nem vészes. A radiátorokat mennyire muszáj leszedni? Engem elküldenek mindenhova, ha elkezdem most a keményfa parkettán leszedegetni mindet. A csőben, vagy a radiátorokban lesz több kosz? Tehát pl külön radiátor átmosás után a csöveket átmosva hatékony lenne? De őszintén nem szívesen szedegetném le, van egy pár darab belőlük. Kép Konkrétan ez a radiátorokon a szelep, nem tudom, az alján a kis hex csavar mit állít, de át tudnám kötögetni a radiátorok helyét, ha nagyon muszáj. (Az egyik szelep halott is, a típusa is érdekelne ) Csak attól félek, hogy az átmosás fellazítja a koszt, de nem jön ki mind, és jobban megakasztja a szivattyút. Az elosztó és a kazán között forrasztott réz minden és a falon van, nem lenne könnyű szűrőt szerelni rá.
Szerintem a képen egy "dzsakomini" olasz radiátor szelep látszik de a radiátorra így első blikkre nem adnék neki sok esélyt, hogy kibírja a telet (rosszul néz ki). A radiátorokat le tudod venni, mert ezeket felül el kell zárni a szabályzó csappal, alul pedig be kell tekerni a torló csavarzatot teljesen és akkor csak a radiátorban lévő víz fog kifolyni. Szerintem jobb ha ennek mostanság veszed elejét és nem akkor amikor már fűteni kell, de Te tudod. A csövekben nem lehet sok szennyeződés de a radiátorok aljában ..... hát ott aztán lesz. Ezért mondanám, hogy le kellene venni és nem a helyén átmosatni a rendszert, mert a visszatérő csavarzatoknál lévő szűkítések és maga a csövezet átmérője fűtésre van méretezve nem mosatásra. A régi etázs fűtésnél lehetne ellenáramlással kimosatni a lerakódásokat.
A leragadt szelep tömszelencéjét fel kell lazítani és talán akkor eltávolodik a szelepüléktől vagy már az is a fekete szmötyi áldozata lett. Az nem is látszik, hogy az alsó szeleptest az 50 vagy 100 százalékos áteresztő képességű.
Szia! VIM válaszával teljesen egyetértek, de egy próbát megér a következő kísérlet, de ez csak a szivattyúra vonatkozik: A szivattyút nézd meg, talán van rajta I., II. és III. állás.
Valószínűleg most a III. állásban van. Ha igen, próbáld áttenni a II. állásba. Azután próba.
Köszi a részletes leírást, valószínűleg ez lesz, csak elég nagy szívás lesz, főleg amennyi időm mostanában van.
Az a fürdő radiátora, az cserélve lesz, a többi nem rohad. Tipp a cseredarab márkájára? Talán 2 soros, 600*600-as. Ahogy néztem, valami hollandi van rajtuk, azt lehet oldani, meg visszarakni szenvedés nélkül. Az alsó sarok izén ez van: kép Ha nekiállok, biztos fogok még kérdezni Mivel lehet a radiátorokat jól kimosni, csak simán sok vízzel? Kád fölött esélytelen lenne nagy fürdőben? Csak mert emeleti lakás társasházban, így még jó sok slagot is kéne hoznom hozzá, meg sétáltatni a radiátorokat. A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2020
Valóban így van, gondoltam rá, de nem tudom segítene-e, mivel fizikailag a tengely nagyon beáll, max kevésbé kavarná fel a koszt. Néha volt, hogy felfűtve kicsit levegősödött a szivattyúnál, de már elfelejtettem, annak mi az oka... Aztóta beáztattam a forgórészt, és szépen elforog, a tányér pörög jól a forgórészen, a tányért fogva forog a forgórész lazán, de megpörgetve nagyon keveset forog tovább nedvesítve is.
Mosni csak sima csapvíz kell. A radiátorokat amikor le akarod venni a helyéről, nézd meg, hogy mekkora (milyen magas falú) edény fér el alatta ott az alsó bekötési helynél. Ez lehet egy 10 literes félbevágott műanyag tartály, kanna. Ha el vannak zárva a csapok, akkor a hollandert annyira nyitod meg, hogy az alátett edénybe csurogjon a víz. Ehhez felülről adsz levegőt a felső hollander lazításával. Ha megtelik az edény kiviszed, kiöntöd. Ha leeresztetted a radiátorból a vizet, nem kell vele sehová sem menni de két megfelelő hosszúságú slaggal oda kell csatlakozni a hollanderekhez, majd a megfelelő slag másik végeit a megfelelő helyre csatlakoztatva, ott a helyszínen át lehet öblíteni. A leengedés is egyszerű, mert csak annyival kell magasabbra tenni a mosott radiátort, hogy abból ki tudjon folyni a víz (mondjuk a fürdőszobai padló összefolyóba). Így szépen sorba kell szedegetni őket, persze előtte be kell a közlekedési útvonalat festő fóliával borítani és ügyelni a túlzott víz elfolyására, hogy az ne forduljon elő.
A radiátor márkáról meghagyom Neked a döntést de szerintem lehet kapni hazai megfelelőt ebben a csatlakozási méretben.
A víznyomás tartja központban.
Jogos, ez így mind elég logikus. Kb. mennyi öblítés kell egy radiátornak? Azért a fürdőig lehet el fogom vinni átmosáshoz, nem olyan nehezek, és akkor kisebb az idegeskedés, meg nem kell 2*30m slag. Hányas hollandi kell a radiátor-slag átalakítóhoz?
Márkát nyugodtan mondj többet is, elég válogatós vagyok, és utána szoktam olvasni, de most erre nem lesz időm. A szelepes szerelvény általában kompatibilis márkák között is? Illetve a radiátorszelepet belinkelhetnéd, mert nem szeret a Google ma.
19 év után lecseréltük sanier duval thema c23e kéményes, nyílt égésterű kombi kazánunkat, egy
savio supernova actadens 25 s kéményes kondenzációs kombi kazánra, és mindjárt meg is bántuk. A korábbi kazán „belobbanásaival” sem volt olyan zajos, mint az új. Nem elég, hogy az égéstérből viszonylag hangosabb égési folyamat hallatszik, a folyamat végén bántóan hangos a ventilátoros utószellőztetés. Sajnos a nappalival egy légtérben van a kazán, valamint a szerelt fal túloldalán hálószoba van. Felhasználói könyv nem tartalmaz program kódokat. A kérdésem az lenne, hogy létezik-e olyan programkód, amellyel kikapcsolható ez a részfolyamat?
A kondenzációs kazánnak velejárója ez az elviselhetetlen szinte ipari ventilátor zaj? Vagy ez tipushiba?
Műszaki adatlapja 52dB-t ìr. Az nem egy elviselhetetlen zaj. Ott valami szerelèsi hiba lehet szerintem.
A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2020
A radiátoron addig kell átfolyatni a vizet amíg tiszta víz nem jön a fekete lé helyett. Radiátornak ez is megteszi de ne várd el tőlem azt, hogy én mondjam meg, hogy mit engedhetsz meg magadnak. Nálam nincs vas alkatrész a rendszerben. Nem tudok más irányba elfogulatlan lenni így nem lenne helyes bármit is mondanom a lemez radiátorok terén és az azokhoz kapcsolódó szabályzókról sem. Ami Neked megfelel az biztosan jó lesz ha méreteket jól adod meg (mármint teljesítményre) mert az átkötő csőszakaszos csatlakozások variálhatók. Én "szívecskés" átkötő csőszakaszos termofejes szelepeket építtettem be, ennek már közel húsz éve. A padló gyűjtő-osztó az nekem is olasz (ivar) típus, kicsit "fatengelyes" de jó.
Őszintén, egy darab kell csak, mindegy az ára, csak bírja a vizet kívülről is, mert fürdő, meg fel lehessen rakni a mostani csövekre
600x600-as 22k van most, a linkelt képen lévő szerelvényekkel, ennyit tudok, boltokban készleten ilyen Sanica meg Silver márkákat láttam, de jöhet drágább is, ha kompatibilis és jobban bírja. A csövek 5 rétegűek, a kazánban réz van, szóval nem tudom, mit lehetne lemezradiátoron kívül rakni... Közben kiszedtem a légtelenítőt a szivattyúból is, az oldalán a hatszög kicsavarható betét, ami maga a szelep, nem kapható valahol? Mert nem akar senki sem méreteket írni, csak nem létező cikkszám alapján gyári alkatrészt eladni. Vagy ha szabvány méretű a légtelenítő betétben a hatszög lukas rugós betét, akkor megveszem a legolcsóbb betétet, és átszerelem. Más: feltöltésnél milyen adalékanyagot érdemes hozzáadni, és elég egy helyen betölteni?
A fűtésrendszerek tisztításához rengeteg féle adalékot kínálnak. Ezek feloldják a sűrű (nehézfémeket is tartalmazó) "trutyit"... pl.: Bővebben: Link
A tisztítás egy dolog de a feltöltéshez is van inhibitor adalék, de nem tudom, melyik ártana csak, a gyártók szerint mindenre jók, de sokaknak kilukadt a rendszere miattuk.
Vörösréz a hőcserélő, másodlagos hőcserélő valami vas,a radiátorok is lemezből vanank, cső 5 rétegű. Amúgy leszedtem egy radiátort, és brutálisan sok fekete darabos retek volt az aljában, nem várom a hétvégét...
A fűtési kör teljes feltöltéséhez szerintem az ioncserélt víz, de az annál is jobb desztillált víz lenne a legmegfelelőbb. Csak eléggé drága. Sőt az utántöltésnél (bár az már kevés mennyiség) is ezt kellene használni.
(A mostani adalékanyagok is a víz lágyítására, a vezetőképesség csökkentésére szolgálnak és annak pH-értékét próbálják az ideális 8,5 érték köré beállítani.)
Sziasztok! Adott egy Vaillant Turbotec Pro kondenzációs kazán. Az előremenő víz szabályzója bedobta az unalmast. Jelenleg ahogy állítom úgy összevissza változik a kijelzett hőmérséklet. Tehát 0-ról csavarom felugrik 75 fokra majd 60 45 70 és random. Szenvedve, de be tudom állítani a hőmérsékletet nagyon óvatos mozdulatokkal. Valószínűleg a potméter lesz a ludas. Valaki járt már így? Esetleg valaki megtudja mondani milyen értékű/méretű potméter kell bele? Ha nem muszáj nem akarom kétszer szétszedni a kazánt. Köszönöm a válaszokat.
Hát az biztos, hogy jó lenne, nem is az ára a gond, hanem a szállítása vagy előállítása. Így valami adalék kéne inkább.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |