Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Akkor úgy látom, hogy normál felhasználás mellett szükségtelen a szimmetrikus jelátvitel, leginkább a professzionális audiónál van jelentősége a jó zavarvédettség miatt.
Szóval nem érdemes átalakítani, mert úgy látom a módosítás a kapcsolás minőségének a rovására mehet. Vagy hídba kapcsolt erősítő, vagy direkt ilyen bemenettel rendelkező erősítő, vagy utolsó megoldásként a szimmetrikus aszimetrikus előerősítő lenne a megoldás. Egyelőre maradok az alap megoldásnál. Köszönöm szépen a válaszokat.
Olyan dolgokat találsz ki újabban, hogy azzal már lépést tartani sem egyszerű...
Amikor minden búg, akkor esz a fene. Az az izé egy négyes műveletiből megépíthető, oszt ilyen Baji féle csodákban jó szolgálatot tehet. Persze egy tisztességesen megtervezett erősítőhöz nem kell, de a "mit csináljak búg" kérés már akkor jön, amikor már be van dobozolva.
A te megoldásod is tetszik.
Sziasztok!
A következő problémára szeretnék megoldást találni. Adott egy JBSystem VX700 mk2-es végfok. A páciens elmondása szerint egyik napról a másikra bedolgozott valamelyik védelem. Bekapcsolás után jel ráadás után a hangerő gomb felfelé tekerése közben kattan egy relé és se kép se hang. protect lámpa nem villan fel, se clip semmi. Valaki találkozott már esetleg ilyen jelenséggel? Nem vagyok profi, amatőr szinten próbálkozok erősítő javítással.
Szia! A hozzászólások feletti sárga mezőt olvasd el! Tehát mennyi a táp- és a kimeneti egyenfeszültség?
Az a te megoldásod amit rajzoltam, csak leegyszerűsítettem és próbáltam láthatóvá tenni hogyan működik.
Én azért tettem bele négy műveletit, mert a gyakorlatban nem biztosított a szimmetrikus kimenetek egyforma kimenő impedanciája, valamint a GND szonda (vagy hogyishíjják) terhelése is felboríthatja a hidat. De valóban jobban látható az egyszerűsített rajzon.
Sziasztok!
Egy Quad 405-ös "visszabutításához" kérnék tanácsot. Tudom hogy van neki külön topikja, de az kihalt. A mellékelt kapcsolás szerint építettem vagy 20 éve, de nem lett befejezve. Most egy haveromnak kellene +-30V-ra. A végeket kicseréltem (2N3442) 2N3055-re, a meghajtók (BD244C) maradtak, minden mással. A rajz szerint R7,R8 3,3K-t 1,8K-ra kellene cserélni... Jó-e helyette 2K 1/4W R27,R29 15K-t 9,1K-ra kellene cserélni...Jó-e helyette 10K 1/4W Ezek vannak itthon, vagy csináljak sorba-párhuzamba kötött ellenállásgubancot? A tekercseket 1mm-es huzal helyett készíthetem-e 0,8mm-esből? Előre is köszönöm a segítséget!
0,8-as huzallal 27 menet szorosan egy rétegben 10-es fúrószár mint sablon alkalmazásával adja ki a szükséges 3uH-t.
Az ellenállásaid megfelelőek lesznek.
Szia Béla!
Köszönöm a segítséget! Akkor a 6,9uH 22+18 menet helyett 19+15 lehet? Úgy gondolom az R7,R8 a Zener áramkorlátja lehet 2K. Ha jól gondolom az R27,R29 a végtranzisztorok áramkorlátozásába szól bele oda inkább soros 8,2K+1K-t teszek.
A 6,9uH nem szentírás. Azt lehet lazán kezelni, mert úgy is a végtranzisztorok sebessége határozná meg az értékét. A 3uH viszont a híd része, ezt illik pontosan elkészíteni. A 10 kOhm az jó, nem kell kisebb, ugyanis 2X30V-ról nyugodtan mehet feljebb az áramlimit, a végtranzisztorok bírják. Én még feljebb engedném, és akkor nyugodtan 4 Ohm alatti sugárzóval is szépen elboldogul.
Szia Béla!
Köszönöm a választ! Még annyi szeretnék kérdezni, hogy cikk szerint +-30V-nál R30,R31-et (560R 1W) célszerű 330-360R-osra cserélni. Mi a véleményed?
Így van. 330 Ohmra inkább. De nagyon spiccen van az 1W, inkább 2W legyen, mert megsüti a nyákot.
Vagy ha odafér inkább 5 W-os típus lenne a legígéretesebb.
Üdv mindenkinek!
A kérdésem nem javitásra irányul,hanem hang minőségre,ill erősségre.Laptopról megy a zene erősitőre,a gondom az,hogy elég gyenge a hangkártya minősége igy a zene minősége is.Arra gondoltam vennék egy előerősitőt,vagy egy equalizert.Akérdésem melyiket javasolnátok erre a problémára.
Szia! Minőségi javulást külső hangkártyától remélhetsz.
Több cég is gyárt USB-s hangkártyát, széles ár és minőségtartományban. Érdemes inkább erre indulni. Ha a D/A átalakítás rossz, azt utána már semmilyen előerősítő, vagy equalizer sem teszi helyre.
A minőség, és az erősség két különböző dolog, de természetesen hatással vannak egymásra.
Az erősséghez: A laptopnak fejhallgató kimenete van. Az erősítőnek általában vonali bemenete. A fejhallgató meghajtásához párszáz mW teljesítmény kell, ez feszültségben kb. 150 - 180 mV feszültséget jelent. A vonali feszültség 700 mV névlegesen, de általában egy erősítő bemenet érzékenysége 300 mV -nál kezdődik. Ahogy látod, a feszültség szintek nemigen jönnek össze. A minőség: Az emberi fül érzékenysége frekvencia, és hangnyomás függő. Ennek megfelelően a minőséget is másképp érzékeled kis, és nagy hangerőnél is. A lehetséges megoldások: Előerősítőt használsz, ami a laptop kimeneti szintjét az erősítő bemeneti szintjére erősíti. Jobb megoldás az előzőekben említett jobb minőségű USB -s külső hangkártya, de olyan, aminek vonali kimenete (is) van. A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2020
Lehet hülye kérdés,autos fejegység alkalmas lehet előerősitőnek?
Nem tudom, a fejegységnek általában ha van, vonali bemenete van. Ha teljesen feltekered, többnyire zajos lesz, ugyanott vagy, mint az eredeti problémánál.
Amúgy ágyúval verébre. Helyedben vennék egy megfelelő külső hangkártyát, és probléma megoldva. Nem egy nagy összeg. Valami ilyesmi, de körül is nézhetsz. Bővebben: Link
Szia!
Nem túlzás ez a T8, T9 Bázisáramaihoz?
Nem a bázisáram határozza meg a disszipációt, hanem az ellenállás értéke és a tápfeszültség. Ha 2W-nál nagyobb nem fér oda, akkor érdemes kicsit emelve beültetni, úgy, hogy 2-3mm helyet hagyj a panel és az ellenállás között. Jobban tud hűlni, és a panelt sem színezi el.
Az elérhető ellenállások közül érdemes azt választani aminek kicsit vastagabbak a kivezetései, mert az ellenállások a kivezetéseiken keresztül is adnak le meleget.
Ez az 5W-os ellenállás talán túlzásnak tűnik, mert csak 0,7W disszipálódik rajta, viszont ez folyamatosan. Sőt az R31-en a kivezérléstől függően több is. Egy 5W-os ellenállás nem megfelelően szerelve 3W-os terhelésnél kiforrasztja magát az egy rétegű nyákból. Furatgalván, meg a hőleadó felület növelése érdekében kialakított fóliasziget, 70 mikronos nyák, esetleg sárgaréz csőszegecs a nyákba, hosszú lábakkal (ott is leadja a hőt) szerelt ellenállások mind segítenek.
Na meg lesz benne egy kis tartalék ha nagyobb tápot kap majd egyszer. Nem utolsó sorban egymás mellett, egymást is melegítő alkatrészek nem tudják a maximumot.
Nem túlzás. Ha odafér célszerű ezt a teljesítményt beépíteni, mert csökken a várható hőmérséklet.
Szia! Egy deszkamodellt megér, hogy kipróbáld. Témája.
Szia.
Ugyanezzel a problémával küzdök én is,a belső rész azonos,csak a készülék neve más. Pronomic Q10 DSP névre hallgat az erősítő,és nem akar éledni semmiképp. A tápegységben az smd led visszajelez hogy él a stby fesz,a fő smps táp el akar indulni mert hallatszik egy erősebb lecsengő zizzenés a trafó felől,de itt vége is. Kíváncsi lennék hogy Te jutottál e valamire ezzel az erősítővel? Köszi Taki
Sziasztok! Egy facebookos hobbielektronika csoportban már feltettem ezt a kérdést, viszont kíváncsi lennék a Ti véleményetekre is. Lehetséges az, hogy a ragasztó amit ráborítottak gyártás után a panelra oxidálódjon, rövidzárlatot vagy bármilyen problémát okozzon, vagy ez csak egy mítosz? Csatolok néhány képet a ragasztóról.
Köszi, Gábor
Szerintem nem. Csak, ha víz került alá.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |