Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Azon gondolkodom hogyan lehetne sebességmérőt építeni házilag pl. autók sebességének méréséhez. A legjobban egyenlőre az érzékelő típusa, esetleges beszerezhetősége izgat. Ha valakinek van erről infója kérem ossza meg velem!
hát inkább ajánalnám a fórumszabályzatot: X. III. VII. XIV., de én csak egy forumozó vagyok, szóval nem "oltósat játszok"!
Itt van egy link, ezen pl 2szegmenses fordulatszámmérőt találsz, de ha visszaább is olvasol, ledes megoldás is létezik! És a kereső használaának elsajátítása kb. 10másodpercet vesz igénybe, teteiben a moderátorok sem fogják jó szemmel nézni, a fölösleges topicnyitást! Csak szóltam, nem a rossz szándékvezérel.
Nem lehet, hogy ő nem is a kocsiba akar tenni sebesség mérő órát, hanem valami radar szerűt akar alkotni? Bár mondjuk azthiszem erre a verzióra is van már téma...
Elnézést kérek lehet én nem tudok olvasni!
DE ezt láttam a (#238700) hozzászólásban: ... Idézet: „lehetne sebességmérőt építeni házilag pl. autók sebességének méréséhez” Amúgy azt a kapcsolást, nem csak autóban lehet hasznosítani, csak egy kis ügyeskedés kell hozzá, és némi szakértelem! Én sem az ürkutatással kezdtem -de viszont nem is érdekel. Radaban én is megnézném azt a "sebesség mérő órát", nemtudam hogy egy milliárdossal van dolgom ,
Eléggé kétértelmű a kérdés szerintem...
Idézet: „A legjobban egyenlőre az érzékelő típusa, esetleges beszerezhetősége izgat.” én ebből a mondatból gondoltam, hogy nem biztos az, hogy beépített sebesség mérő. Nah de majd cassis megmondja, hogy ő mire gondolt.
Ez igaz! De szerintem, nem szakszerű feltevés volt az a kérdés, gondolok arra, hogy az érzékelő alatt, résoptót, induktív jeladót, reed kapcsolót ért, és nem ténylegesen az"érzékelőt" amivel mondjuk a radar működik sebesség mérésekor!
Ez tényleg eléggé kétértemű, és nem világos feltevés, szóval várunk, a helyesbítésre...
Pontosan! Egyetértek, tehát várunk....
...Én is egyből a radarra gondoltam. Szerintetek ultrahanggal mekkora távolságig működhet?
pff...
Nem tudom, ultrahangot, inkább tolatóradarnak tudnám elképzelni(arra a távolságra még bőven jó), szóval, nemtudom... A nagy teljesítményű ultrahang, az meg káros az emberi szervezetre, legalább is én így hallottam.
Ferci fehívta a figyelmem, egy nagy h*lyeségre, amit elkövettem!
Idézet: „...ezen pl 2szegmenses fordulatszámmérőt találsz...” Hogy nem vettem észre!!!??? ezen pl 2digites fordulatszámmérőt találsz... hangzott volna el helyesen. Kössz Ferci a helyre igazítást! (valaki legalább figyel)
Nem gond! Elnézzük... Mindenki tudta miről van szó...
Ok! Köszi!
Ekkorát még nem bakiztam, de tényleg! (meg nem szokásom, meg talán köze van annak ahhoz, hogy tegnap délután 5óta fenn vagyok! )
Kép: Hivatkozás egy bárány... két bárány... három bárány... ...
Duracellákat, használok!
Szóval alapból tartós enegiaforrást használok, ezért birom sokáig! Matek meg sosem volt az erősségem!
Én arra tudok válaszolni, ha a saját autódba akarsz sebességmérőt. Régebbi tipusok esetén legegyszerűbb a km.óra spiráljáról levenni a jelet. Erre két megoldás is ismeretes: az egyik a rés-opto - mint már fentebb is említették - , a másik a reed csöves jeladó. Mindkét esetben a spirál és a km.óra közé célszerű tenni a jeladót ( mechanikai védelem ). Ebben van 1 tengely, ami a spirállal együtt forog, ezen első esetben található 1 keresztirányú furat; a második esetben a tengely kerületén 1 vagy több permenens mágnes van elhelyezve. A többit kitalálod a nevükből. Megbízhatóság szempontjából a reed relés megoldás a kedvezőbb, mivel ennek a működését nem befolyásolja károsan a spirál által felhordott olaj - így "gondozásmentes". Ezeken kívül még számtalan módja lehetséges az elektro-mechanikus jelvételezésnek: kardántengely, féltengely ... bármi, ami a kerékkel arányosan forog.
Bizonyos tipusoknál a gyári km.órába be van építve az elektromos jeladó ( pl. MB W124: hall jeladó ), más tipusoknál biztosítva van az utólagos kiépítés lehetősége ( Suzuki Swift: reed ). Ezek olyan öszvér megoldások, mert a km.órát változatlanul a hagyományos spirál hajtja, ám a jelet itt a műszerrel együtt forgó mágnesek adják. Újabb gyártású autók szinte kivétel nélkül gyárilag biztosítják a Neked szükséges jelet pl. sebességváltónál, computernél, bármely kerék ABS jeladójánál, a gyári rádió ISO-csatlakozójánál... csak meg kell keresni. Kalibráláshoz célszerű legalább 20 kilométert megtenni ( pl. országúton a zöld kilométer-jelző táblák elég pontosak ), közben megszámolva a beérkező összes impulzust. Utána imp/km, és máris tudod, hány impulzus jelent a te jeladódnál 1 km-t. A jelfeldolgozás már a következő fejezetbe tartozik, de arra kár is lenne kitérni, hiszen elég részletesen ki van tárgyalva 1 másik topicban. Sok sikert a megvalósításhoz!
Üdv!
Nekem egyből feltűnt, de nem akartam kötözködni ( + én is du. 4-kor keltem ... ). Ha már szóbakerült: kereshettél volna inkább 3 digites SEBESSÉGMÉRŐT, mert amit mondtál csak akkor lehet jó, ha mindig ugyanabban a sebességfokozatban közlekedik.
Bocsi, valóban pontatlaul tettem fel a kérdést.
Lényegében a trafipaxhoz hasonló sebességmérési megoldásra gondoltam, de nemvalami lézeres kütyű érdekel, hanem olyasmi, amit az útszélén néhol látni. Bővebben: Link Szóval mi a véleményetek lehetne valami hasonló barkácsolni házilag? A jelfeldolgozás nem érdekes, inkább csak a detektor.
Egy brit elektronikával foglalkozó újságból szettem a cikket. Jó olvasást.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |