Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Azon gondolkodom hogyan lehetne sebességmérőt építeni házilag pl. autók sebességének méréséhez. A legjobban egyenlőre az érzékelő típusa, esetleges beszerezhetősége izgat. Ha valakinek van erről infója kérem ossza meg velem!
hát inkább ajánalnám a fórumszabályzatot: X. III. VII. XIV., de én csak egy forumozó vagyok, szóval nem "oltósat játszok"!
Itt van egy link, ezen pl 2szegmenses fordulatszámmérőt találsz, de ha visszaább is olvasol, ledes megoldás is létezik! És a kereső használaának elsajátítása kb. 10másodpercet vesz igénybe, teteiben a moderátorok sem fogják jó szemmel nézni, a fölösleges topicnyitást! Csak szóltam, nem a rossz szándékvezérel.
Nem lehet, hogy ő nem is a kocsiba akar tenni sebesség mérő órát, hanem valami radar szerűt akar alkotni? Bár mondjuk azthiszem erre a verzióra is van már téma...
Elnézést kérek lehet én nem tudok olvasni!
DE ezt láttam a (#238700) hozzászólásban: ... Idézet: „lehetne sebességmérőt építeni házilag pl. autók sebességének méréséhez” Amúgy azt a kapcsolást, nem csak autóban lehet hasznosítani, csak egy kis ügyeskedés kell hozzá, és némi szakértelem! Én sem az ürkutatással kezdtem -de viszont nem is érdekel. Radaban én is megnézném azt a "sebesség mérő órát", nemtudam hogy egy milliárdossal van dolgom ![]()
Eléggé kétértelmű a kérdés szerintem...
Idézet: „A legjobban egyenlőre az érzékelő típusa, esetleges beszerezhetősége izgat.” én ebből a mondatból gondoltam, hogy nem biztos az, hogy beépített sebesség mérő. Nah de majd cassis megmondja, hogy ő mire gondolt.
Ez igaz! De szerintem, nem szakszerű feltevés volt az a kérdés, gondolok arra, hogy az érzékelő alatt, résoptót, induktív jeladót, reed kapcsolót ért, és nem ténylegesen az"érzékelőt" amivel mondjuk a radar működik sebesség mérésekor!
Ez tényleg eléggé kétértemű, és nem világos feltevés, szóval várunk, a helyesbítésre...
Pontosan! Egyetértek, tehát várunk....
...Én is egyből a radarra gondoltam. Szerintetek ultrahanggal mekkora távolságig működhet?
pff...
Nem tudom, ultrahangot, inkább tolatóradarnak tudnám elképzelni(arra a távolságra még bőven jó), szóval, nemtudom... A nagy teljesítményű ultrahang, az meg káros az emberi szervezetre, legalább is én így hallottam.
Ferci fehívta a figyelmem, egy nagy h*lyeségre, amit elkövettem!
Idézet: „...ezen pl 2szegmenses fordulatszámmérőt találsz...” Hogy nem vettem észre!!!??? ezen pl 2digites fordulatszámmérőt találsz... hangzott volna el helyesen. Kössz Ferci a helyre igazítást! (valaki legalább figyel)
Nem gond! Elnézzük... Mindenki tudta miről van szó...
![]()
Ok! Köszi!
Ekkorát még nem bakiztam, de tényleg! (meg nem szokásom, meg talán köze van annak ahhoz, hogy tegnap délután 5óta fenn vagyok! ![]()
Kép: Hivatkozás egy bárány... két bárány... három bárány... ...
![]()
Duracellákat, használok!
Szóval alapból tartós enegiaforrást használok, ezért birom sokáig! ![]() Matek meg sosem volt az erősségem!
Én arra tudok válaszolni, ha a saját autódba akarsz sebességmérőt. Régebbi tipusok esetén legegyszerűbb a km.óra spiráljáról levenni a jelet. Erre két megoldás is ismeretes: az egyik a rés-opto - mint már fentebb is említették - , a másik a reed csöves jeladó. Mindkét esetben a spirál és a km.óra közé célszerű tenni a jeladót ( mechanikai védelem ). Ebben van 1 tengely, ami a spirállal együtt forog, ezen első esetben található 1 keresztirányú furat; a második esetben a tengely kerületén 1 vagy több permenens mágnes van elhelyezve. A többit kitalálod a nevükből. Megbízhatóság szempontjából a reed relés megoldás a kedvezőbb, mivel ennek a működését nem befolyásolja károsan a spirál által felhordott olaj - így "gondozásmentes". Ezeken kívül még számtalan módja lehetséges az elektro-mechanikus jelvételezésnek: kardántengely, féltengely ... bármi, ami a kerékkel arányosan forog.
Bizonyos tipusoknál a gyári km.órába be van építve az elektromos jeladó ( pl. MB W124: hall jeladó ), más tipusoknál biztosítva van az utólagos kiépítés lehetősége ( Suzuki Swift: reed ). Ezek olyan öszvér megoldások, mert a km.órát változatlanul a hagyományos spirál hajtja, ám a jelet itt a műszerrel együtt forgó mágnesek adják. Újabb gyártású autók szinte kivétel nélkül gyárilag biztosítják a Neked szükséges jelet pl. sebességváltónál, computernél, bármely kerék ABS jeladójánál, a gyári rádió ISO-csatlakozójánál... csak meg kell keresni. Kalibráláshoz célszerű legalább 20 kilométert megtenni ( pl. országúton a zöld kilométer-jelző táblák elég pontosak ), közben megszámolva a beérkező összes impulzust. Utána imp/km, és máris tudod, hány impulzus jelent a te jeladódnál 1 km-t. A jelfeldolgozás már a következő fejezetbe tartozik, de arra kár is lenne kitérni, hiszen elég részletesen ki van tárgyalva 1 másik topicban. Sok sikert a megvalósításhoz!
Üdv!
Nekem egyből feltűnt, de nem akartam kötözködni ( + én is du. 4-kor keltem ... ). Ha már szóbakerült: kereshettél volna inkább 3 digites SEBESSÉGMÉRŐT, mert amit mondtál csak akkor lehet jó, ha mindig ugyanabban a sebességfokozatban közlekedik. ![]()
Bocsi, valóban pontatlaul tettem fel a kérdést.
Lényegében a trafipaxhoz hasonló sebességmérési megoldásra gondoltam, de nemvalami lézeres kütyű érdekel, hanem olyasmi, amit az útszélén néhol látni. Bővebben: Link Szóval mi a véleményetek lehetne valami hasonló barkácsolni házilag? A jelfeldolgozás nem érdekes, inkább csak a detektor.
Egy brit elektronikával foglalkozó újságból szettem a cikket. Jó olvasást.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |