Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Gondoltam rá, de az a baj, hogy farmotoros autóba megy, és így a vezérlő doboz a motortérbe kerülne, ahol azért hő és pára van, meg persze nagyobb rezgés mint az utastérben. Ezért rövidek a kábelek és toldanám a rendszert, hogy be kerüljön a vezérlő. Vagy akár ez lenne a felállás, ha előre szeretné valaki beépíteni, mint sok mai extrásabb autóban. A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2019
Nem hinném, hogy bármi gondot okozna a kábelek 1-2 méteres megtoldása. Itt nincsenek nagy frekvenciák (néhányszor tíz kHz) és a vezeték ellenállásnak sincs jelentősége.
Ki is próbálhatod autó nélkül is, pl. egy asztalon az egészet vagy az egyes érzékelőket külön.
Köszönöm szépen a választ!
Az a baj jobb ötletem nincs. Amúgy 40kHz elvileg amin megy a rendszer. Nem barmolnék bele szívesen, így arra gondoltam, hogy csinálok egy toldó dobozt olyan csatlakozókkal, mint a vezérlőn és az lesz a motortérben. Így legalább le is vehető a lökhárító a szenzorokkal, ha kell.
Én 5 éve vettem ilyen hosszabbító kábeleket a szenzorokhoz 2.5 és 4m-eseket. Azóta is tökéletesen működik a parkradar, nekem 8 érzékelős van, ezért indokolt volt az ilyen fajta hosszabbítás:
https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_2..._app=y
Sziasztok.
Kérdésem lenne a radarokkal kapcsolatban. Adott egy gyári rendszer ahol 3 vezetékesek a radarok. (mi a 3 vezeték? Miért van +1 az univerzálishoz képest?) Az autóban fejegység csre történt így a radarok hangja megszünt. 1 : Tudom e a gyári központot univerzálissal használni valahogyan ? 2 : A gyári központból hogyan lehetne a kinyerni a "hangot"? CAN rendszerű a történet. (volvo s 80) Aki tud segíteni azt nagyon megköszönném. ![]() A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2019
Szia!
Gyors guglikeresés a volvo s80 parking sensors can bus kifejezésre kihozott találatként egy eszközt: Bővebben: Link Minekután ilyen egyáltalán létezik, lehet keresgélni olcsóbb megoldást is, biztos fogsz találni eszközt, ami megoldja ezt a problémát (innentől már lehet tudni, hogy mi a neve a kütyünek, hogyan kell tovább keresgélni).
Köszi
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem,van nekem is is egy SENCOR tolató radarom,kb 2 éve tökéletesen működik,de 2 hete olyat produkál mint még soha,jelzem szakember szerelte be,most a kijelző hátra menet kapcsolása után elkezd folyamatosan villogni,ill a kijelzőn mnden egyszerre megjelent,( a STOP,egy fél 2- es,3- autó piktrogram,ft, m, a hangszóró, a baszéd,ill E betű stb)természetesen nem figyelmeztet a távolságra,hang sincs,ha szükséges megpróbálom a fotót feltölteni, amit készítettem,érdeklődöm,hogy valaki találkozott e-már hasonló jelenséggel,mit tanácsol, vagy kuka,ennyi volt a pályafutása,segítséget előre is köszönöm, Csaba.
Sziasztok! Rendelkezem én is egy SENCOR tolatóraddal, eddig kifogástalanul működött (KB 1 év)
viszont kB 1 hete csak villog tolatáskor, és nem reagál semmilyen tárgyra, találkozott- e már valaki hasonló problémával, mi a teendő, vagy ennyi volt a pályafutása a technikának!
Üdvözletem!
Olyan problémával találkoztam, melyre nem igazán találtam gyors és egyszerű megoldást, sőt saját (szerény) elektronikai "tudásból" nem is jut eszembe semmi használható ötlet. A probléma a következő: adott egy nyolc érzékelős tolatóradar (elől 4/hátul 4), mely egyrészt hagyományosan a hátramenet kapcsolásával bekapcsolja a rendszert (első és hátsó érzékelők), ez a tolatólámpára van kapcsolva. Már itt is problémák voltak, mert ha nem járt a motor, akkor jól működött, járó motornál, viszont ki-be kapcsolgatott másodpercenként. Ezt orvosolni tudtam egy relével, melyet a tolatólámpa feszültsége meghúz és kapcsol egy fix 12V-ot. Ez rendben van. A másik működési opció, hogy ha a féket megnyomom, akkor bekapcsolódik a rendszer, de csak az első érzékelők működnek egy kb 5 másodpercig a fék felengedése utáning is. Ezt alapból a féklámpa 12V-ja hivatott kapcsolni. A probléma ott van, hogy az autó, amibe beleszereltem kicsit csalafintán működteti a féklámpát, mégpedig, úgy, hogy a féklámpa izzója nem kétszálas, hanem egy darab 21W-os izzó, ami ha felkapcsolom a lámpákat, akkor kap egy 5V-körüli feszültséget, ha fékezek, akkor megkapja a 12V-ot teljesen. Így mivel nincs külön vezeték a féklámpához a jelet csak a közös vezetékről tudom levenni. Viszont az 5 V-ra is bekapcsol a tolatókamera első része. Ez szerintem azért lehet, mert az 5V-nál is 12 V-ot ad a rendszer, csak szakaszokban. PWM vezérlés gondolom. Próbáltam relével ezt is, de sajnos a rélé az 5V-ra ugyan nem húzna meg, de mivel szakaszos 12V-ot kap, így folyamatosan próbálna meghúzni és nyüszít. Próbáltam diódázni, ellenállásozni illetve kondenzátorozni a meghúzó feszültséget, de eredménytelenül. Ha annyira lecsökkentettem a feszültséget, hogy ne akarjon meghúzni már a relé, akkor a folyamatos (féklámpa) 12 V-ra sem reagál. Kondenzátort hiába tettem, hisz az megkapta a darabos 12 V-ot, majd miután feltöltött apránként, rögtön behúzva tartja a relét. Esetleg van valakinek valami valami ötlete, hogyan tudnám ezt megoldani? Gondolkodtam még egy 24V-os relén, hátha az nem nyüszítene a szakaszos 12V-ra, de a folyamatos 12-re meg még meghúzna. (Csak az nincs itthon.) A válaszokat előre is köszönöm. Üdv, Péter
Áram relét kéne használnod . Egy reed relé pár menet vastag rézvezetékkel megtekercselve a tekercs sorbakörve az izzóval . A menetszám és a vezeték vastagsága az izzó áramához méretezve (kikisérletezni 5-10 menet mondjuk 1mm es tekercselő drótból) A reed cső egyik kivetése a + 12v ra a másik meg a radar indítóbemenetére
Én a fékpedál kapcsolóját nézném meg, hogy van-e rajta használható feszültség. Ott még szerintem rendes 12V lesz.
Üdv,
A leírtakból VW csoportra tippelek. Pótféklámpa vezetékét javaslom,az egyszerű 12V vezérelt,de lehet hogy azt is szűrni kell. Ha tényleg VW,nincs fékpedál kapcsoló,egy hallos nyomás érzékelő van a fő munkahengerben,aminek a vezetékeire még ledes próbalámpával is tilos rámérni,mert meghal a szenzor és aranyárban cserélik. Erre az esetre Can-bus modult szoktunk kötni a komfort can-re,és felprogramozzuk hogy 5 km/h alatt adjon ki egy kimeneten jelet a parkradarnak. Drága,de működik. Ha már haldoklik egy-egy szenzor elöl vagy rezonál a lökhárítő,gyorsan agybajt kap a tulaj hogy minden fékezéskor csipog. Üdv!
Köszönöm a gyors válaszokat!
Uviktor, tényleg egy VW Golf 5-ről van szó! ![]() A pótféklámpa nekem is eszembe jutott, csak nem akarnám megint bontani a C oszlop burkolatát mert az egy rémálom. ![]() Fékezéskor bekapcsolnak az első érzékelők, de szerencsére maga a kijelző és a csipogó csak akkor, ha 70 cm-en belül van tárgy. Ha nincs előtte semmi, akkor nem történik semmi. ![]() Azt hogy valami nem stimmel csak onnan vetem észre, hogy esőben közlekedve, ha elmentek mellettem, vagy utolértem valakit, akkor be-be jelzett. Mint kiderült a sűrű vízpárárát érzékelte, amit felcsaptak és azért, meret a lámpa fel volt kapcsolva. Megnézem a pótféklámpás tippet, hátha működő képes lesz! Köszönöm!
Üdv,
A Golf V két esélyes,az első évjáratokban még volt egyszerű mechanikus fékpedál kapcsoló. Könnyű megnézni;ha a pedál konzolnál van kapcsoló,akkor nyugodtan le lehet venni jelet ha jól emlékszem akkor fekete-piros. Ha csak a bajonettzáras helye van,akkor nyomás érzékelős. A (remélem jól emlékszem hogy a VW BSG-nek hívja az első többfunkciós vezérlőegységet) BSG-től megy hátra a küszöbhajlat-küszöb burkolatok mögött,ha ott kényelmesebb megkötni. Általában fekete alapszínű,pl.fekete-piros. A küszöbben hátrafelé menő kötegben már nem valószínű hogy rámér a nyomáskapcsoló vezetékére(mert az is ilyen színű csak vékonyabb). Üdv!
Helló!
Megkerestem a pótféklámpa vezetékét, azon fixen vagy van 12V, ha nyomom a pedált, vagy nincs rajta semmi, így felhasználtam és úgy tűnik így már rendben működik a szerkezet. Köszönöm a segítséget.
Nézd majd meg járó motornál is, ha eddig még nem tetted meg, mert a PWM 13,5V körül szokott indulni. Azalatt DC-t kapnak a fogyasztók, kivéve persze ez a helyzetjelző/féklámpa kombináció.
Sziasztok.
Tudja valaki, hogy hátsó parkoló szenzor helyére betehető olyan amit előre árulnak? Nem látok nagy különbséget külsőre, de árban igen. Ilyet néztem de előre írja: Bővebben: Link Ez lenne a hátsó: Bővebben: Link
Sziasztok
Vettem egy olcso kinai szettet(https://edigital.hu/tolatoradar-menetrogzito-kamera/4-szenzoros-tolatoradar-lcd-kijelzovel-p757810?utm_source=arukereso.hu&utm_medium=price-comparison&utm_term=757810)Elore szeretnem beszerelni.Hogyan lehetne az erzekenyseget lecsokkenteni,nem szeretnem hogy sipoljon csak kb 60-70 cm-en belul?Koszonom |
Bejelentkezés
Hirdetés |