Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Milyen típusú kristályt használsz?
Üdv!
CFS-20632768DZBB CFS-20632768EZBB DZBB >> +/-20ppm@25oC EZBB >> +/-10ppm@25oC CL = 6pF R = 35kOhm Ezek a lényegi paraméterek ugye? A DZBB-sek vannak használatban.
Szia,
8pF-os vagy 6.8pF-os kondikkal mennie kellene. Mindenképp C0G kondikat használj. A kondik a lehető legközelebb legyenek a kristályhoz. A layout-ot te tervezted? Ez a foglalatos megoldás nem a legjobb... A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2020
Üdv!
Igen saját terv, nem precíz tudom, csak a neten található "ökölszabályok"-at használtam, pl.: - az kristály vezetősávjai lehető legrövidebbek legyenek - körül vegye a GND Talán keskenyebb vezetősávot használhattam volna, ill. csak az egyik (TOP) oldalon, alatta meg csak GND. Csak THT alkatrészeket használok, az SMD-hez nem vagyok eléggé gyakorlott. A foglalatos megoldást a teszt moduloknál használom, hogy más kristályokat, kondikat is kipróbálhassak. Mázli! Van 6,8pF NP0-s kondi. Ki is próbáltam, ezzel is elindul, plug&play módban. Tesztelem, hogy mennyire stabil.
Ha furatos kondit használsz, akkor a lába minél rövidebb legyen.
Több szempontból megéri SMD-s alkatrészekkel is foglalkozni előbb utóbb. A legtöbb korszerű cucc már csak SMD tokozásban érhető el, valamint jó néhány alkalmazásban lényegesebb előnyt jelent az SMD tokozás (nemcsak a méret miatt). A két rétegű nyák-nál a guard ring érthető, de azért óvatosan a földdel, főleg a kristály layoutnál, mert igen megszaporodhatnak a szórt kapacitások. Én legutóbb egy 4 rétegű nyáknál a kristály alatt a ground plane-t is teljesen kivágtam, csak a kristály vezetékei alatt hagytam meg, hogy a magas frekvenciák kellően alacsony impedancián térhessenek vissza.
Egy elég amatőr dolgot kellene összehoznom de itt jó ötletek szoktak születni, hát gondoltam megkérdezem hogy ne szaladjak bele valami hibába. Meg kellene oldanom hogy a konyhai szagelszívót csak akkor lehessen bekapcsolni ha nyitva az ablak. Ilyenek vehetőek is, de szerintem ennyiért kicsit sok.
Bővebben: Link Persze a biztonság minden pénzt megér, de a helyzet nem annyira kritikus tekintve hogy a kazán a pincében van (ami szellőzik) az elszívó meg a földszinten. Ezért magam építeném meg. Természetesen vezetékes megoldásra gondoltam, pl. reed relé + relé kombóval. Vagy lehet elég lenne egy sima reed relé is? Van ezekből nagyobb áramú is? A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2020
Valamilyen végálláskapcsolóval meg lehet oldani a kapcsolást közvetlenül. Az ilyen kapcsolók 230V-on 10-15A-t is tudnak kapcsolni. Reed reléből jellemzően kis feszültségű és kis áramúak vannak.
Hello! Vannak olcsó nyitásérzékelők Egy kis dugasztáp és egy relé. Olcsóbb mint egy nagyáramú kapcsoló, és a biztonságra is gondolni kell. Az ablakban lehet víz is, de mossák is. Oda szerintem nem való a 230V.
Teljesen igazad van, köszi, akkor marad a kisfeszültségű megoldás.
Akkor már inkább valami ilyesmi.
Dugasztáp + relé/SSR az rendben.
Az nem jöhetne szóba, hogy egy lamellás szellőzőt szerelsz az ablakba, és az elszívó magától nyitja, amikor beindul?
Igaz, ebben nincsenek elektronok meg elrontja a hőszigetelést
Üdv! Egy kis segítségre lenne szükségem. Tíz led panelt szeretnék meghajtani, darabja (1430 mA, 12 V, 16 W) adatokkal rendelkezik. Az olcsóságra törekednék leginkább, egymástól nem lennének nagy távolságra. Milyen drivert javasolnátok?
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2020
12 V-os tápegység, ami képes 15 A-t szolgáltatni. Pl. Mean Well HRP-200-12 (16.7 A a terhelhetősége).
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2020
A paneleken ugye van áramkorlátozás?
Nem tudom, adatlapján Operating Current min:- / typ:1430 / max:2200 mA-t ír. Bakman köszönöm a tippet!
Milyen panelről van szó? Linket lészíves, mielőtt felesleges költségekbe vered magad. Ekkora tápegység már zsebbenyúlós.
Ehhez ún. áramgenerátoros tápegység kell, modulonként egy-egy. Pl. Mean Well LPF-16-12-ből 10 db.
Ajaj... Köszönöm a gyors segítséget!
Sziasztok!
Segítségre volna szükségem. Van egy LCD panelem (240*128 -as grafikus monokróm) amit évek óta nem tudok beindítani (kép alul). Bontott darab és valószínű , hogy az LCM B csatlakozóról hajtották meg ahova rs 232 kapcsolat ment. Viszont én arduinóról akarom majd hajtani amihez valószínű , hogy kell 2 ic és a LCM A csatlakozóról menne. Az U1 ic sejtem ,hogy SED13307 lenne de még ez se biztos, U2 meg gőzöm sincs mi lehet (a gyártót sem tudtam kideríteni) . Az extra kis fogyasztása miatt király lenne beindítani. A kérdésem ,hogy U1 és U2 száma mi? És ,hogy elég lesz ezt a 2 ic-t beforrasztani vagy van ezzel még valami teendő? Mondhatnánk ,hogy mért nem veszem meg boltba ? Míg egy LG monitor 21000 addig egy ilyen 41000 és így nem tartom fernek az árat.
u11=YR0718 LM324
U12=HEF4013BT L7E2D919 UN607387 U13= HCF4017 EZFG725 nagyon kicsik a betűk de talán jól olvastam
Lásd melléklet. Nagy valószínűséggel nem RS232-es csatolófelülete van. Ha jól megnézed a képet, a te kijelződről a "CONTROLLER" és a "RAM" nevezetű IC-k hiányoznak, de ettől függetlenül a kijelzőt lehet üzemeltetni az FLM, CL1, CL2, DI adatvonalakkal. A protokollt nem ismerem, de ebbe az iányba indulnék el.
RS 232 az LCM B -n ment be. A te ábrádon az LCM A van azt hiszem.
A képemen az LCM_A csatlakozó szerepel de a te kijelződnél a köztes adatvezetékek is ki vannak vezetve (legalábbis úgy tűnik), ez viszont az én képemen nem szerepel. Csak úgy, találomra kerestem egy adatlapot, a kijelződ felépítése hasnoló lehet. Két sormeghajtó és 3 x 2 oszlopmeghajtó. Az adatlapon egy IC szerepel de lehetséges, hogy ez ketté van osztva a valóságban és egy oszlop meghajtáásáért két IC felel.
Mennyire vagy biztos az RS232-ben? A három, általad felsorolt IC-k közül egyik sem RS232 illesztő. Két logikai IC és egy műveleti erősítőről van szó. Utóbbi valószínűleg a konkrét LCD-nek állítja elő a szükséges feszültségek valamelyikét.
RS232-höz általában DB-9 csatlakozó dukál, pláne PC esetében. Az is lehet, hogy saját vezérlőkártyája volt a kijelzőnek.
Nézd meg a Nextion kijelzőket. Grafikus, színes, kb. a legolcsóbb HMI. Azok sem fogyasztanak sokat, ha visszaveszed a háttérvilágítást. Előbb fogod tudni vezérelni, mint ezt. Ebben is a háttérvilágítás a legnagyobb fogyasztó, hiába LCD. Esetleg nézz szét az e-papír kijelzők között, azok sem fogyasztanak sokat viszont nincs háttérvilágításuk, nem is nagyon lehet átvilágítani őket.
Magyarországon árulnak ilyen Nextion lcd-t?
Igen, a HEStore-ban: Bővebben: Link. "Buta" kijelzőket is lehet venni sok helyről, a legjobb ha a vezérlő alapján keresed őket, pl. SSD1306, ILI9341 stb. Ezekhez kb. tele az internet példákkal. Mielőtt szakállt eresztesz a mostani beüzemelése közben.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |