Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Westen 240 Fi gázkazán hiba
Szia! A tartály az így néz ki. Jól látható rajta alul a bekötése a kazánba és a felül a szelep ahol majd pótolni kell a gyári nitrogén töltetet levegő utánpótlásával (pumpával fel kell fújtatni kb. 1.2 bárra).
![]()
Akkor ehez le kell szedni a kazán felső takaró lemezét, és ott tudok csatlakozni hozzá, ha jól értem. Köszönöm a segítséget!
Többsége kazánnál ezt a tartályt felülről meg lehet közelíteni ez ügyben, nem kell levenni a burkolatot. A hátfalon van felszerelve, korong vagy téglalap alakú bordó színű, tetején az autó szelep. A szelepsapkát le kell venni és ha onnan víz szivárog akkor az a tartályt ki kell cserélni vagy másikat applikálni a rendszerhez (az nem kerül annyiba mint a kazánhoz való).
![]()
Köszönöm, VIM, a füstgáz cső mögött egy lecsavarozott lemez van, és attól nem látszik a kiegyenlítő teteje és a szelep se. Ma ezt leveszem és megnézem.
Sziasztok, jó estét!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Westen Pulsar 240 Fi típusú kéményes kombi gázkazánom van. A kazán bekapcsolását követően kb. 30 másodperc elteltével kb. 5-6 percen keresztül sivító hangot hallat. Ezt a hangot a fűtés bekapcsolásánál észleljük, illetve amikor a meleg vizet engedjük, akkor csak egy pillanatig van ilyen hangja. Majd szépen elhalkul, és teljesen normálisan működik. 2008-ban lett beüzemelve, soha, semmilyen problémám nem volt vele, tökéletesen működik egyébként. Megnézte egy szerelő, nem találta a hibát. Semmilyen hibaüzenetet nem ír. Tisztelettel várom a hozzászólásokat, tippeket, esetleg a tuti megoldást.
Szia!
Vedd fel a hangot. Halljuk csak.. Mert lehet a gázszelep/gáz süvítő hangja, mert teljes gőzre kapcsol. Majd lemodulál. Ez normális. Meg lehet, hogy tiszta vízkő, és megforr a primer hőcserélőben a víz. Na ez már baj. Szóval jó volna hallani, de legjobb látni, hogy a sivítás hogy viszonyul a gázláng méretéhez.
Szia!
Szerintem ez a turbo ventilátor csapágya. Ha leakasztod az előlapot, (a zöld előlapi panel felső sarkában a két csavart ki tudod tekerni félig.. előlap leemelhető. ) Beindítod. A hang forrásának fentről kell jönnie... Valószínű a turbó lapátjai sosem voltak megtakarítva. A ráégett kosz, mocsok miatt excentrikusan forgott, megkopott a bronz csúszócsapágy. Ki tudod próbálni. A turbót kivéve az alsó/felső csapágyra 1-1 csepp wd40 kell. Jó lesz 2 hétig. Értelmetlen kenegeti. Tartós nem lesz. Csere. De drága... Esetleg keresni felújítós csapágyast, vagy átalakítani görgős, laza illesztésű porvédett csapágyakra.. (gépműhely, katalógus böngészés..) De ha erre a szaki azt mondta, ez ilyen, többet be ne engedd...
Szia!
Nagyon köszönöm.
Sziasztok!
Egy hónapja költöztem albérletbe, a fűtéssel van gondom. ( a tulaj megbízottjaval már beszéltem de semmit nem lépett) . Tehát a probléma az, hogy egy Westen 240i típusú gázkazán van ( elvileg ez kondenzátor, nem értek hozzá) és a radiátor csak akkor lesz meleg ha folyatom a vizet, alapesetben nem, és 18 fok van a lakásban...a termosztátot hiába kapcsolom pl 24 fokra, ugyanúgy 18 fok van, sőt, van hogy visszaállítódik az általam beírt 24 fok mondjuk 17-re. Valakivel beszéltem telefonon, ő azt mondta nem ért ehhez a típushoz de szerinte a szelep nem jól vált át a kazánban. Mit tudnék tenni? Megoldható ez pár gomb nyomással?
Szerintem hívj szakembert, gyanús hogy több hiba is egyszerre fennáll.
Szerintem... A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2020
Szia!
Hát az szerelőt zavard el kb.. Ez egy sima kondenzációs kombi kazán. Meg kell nézni nem lehet tippelni hogy mi a nyűgje, lehet csak alacsony a víznyomás a fűtési körön azért nem indul el az a része. Ha meleg vizet csinál baja nem nagyon lehet. Nem jellemző ezekre. A termosztát más kérdés, az lehet hibás is de valószínűbb hogy csak valaki be programozta és azért áll vissza. De van amelyik csak pár másodpercig mutatja a be állított hőfokot és utána csak azt látod rajta hogy épp mennyi van a lakásban. Üdv.
Szia! Arra kérnélek, hogy pontos típust írjál, mert amit megadtál az nem kondenzációs kazánra utal ha csak "i" van a teljesítmény adat után írva. Így nehezen lesz kideríthető a problémád. A másik dolog pedig a termosztátot is nevezd meg, fontos lehet a működtetés szempontjából.
A kérdésedet IDE is feltehetted volna. ![]()
Westen energy 240i ennyi van ráírva
Köszönöm az eddigi válaszokat
Nekem is van az egyik szobában egy olyan termosztát ami (már) nincs bekötve...
Így nyugodtan lehet tekergetni.. Következmények nélkül... ![]()
Szia két ötletem van:
1: Téli, nyári kapcsolót nézd meg, hogy hol áll. Balra tekerve van téli állásban. Akkor megy csak a fűtés. 2: A vízkör nyomását ellenőrizd. Hideg állapotban 1-2 bár között kell, hogy álljon. Ha ennél kevesebb akkor fel kell tölteni a rendszert. Bővebben: Link
A téli, nyári kapcsolónak illetve a fűtés hőfok gomboknak így* kell állniuk.
A Termosztátról jó lenne legalább egy fotó. Lehet, hogy napi programos.
Értem én, hogy kérdések vannak a működést illetően de az internet is nagyon sokat segítene néhány dologban ha használnád és elolvasnád az ott leírtakat, például a termosztáttal kapcsolatban. Ebből a Delta termosztátból többféle is van. Nekem kell kinyomozni, hogy Nálad melyik van felszerelve, persze nem probléma de pontosíthattál volna, hogy nem programozható digitális a termosztát. Ennek az érték bevitelét az "Ó" jelű nagy hosszúkás gombbal kell megerősíteni, különben nem fogadja el az új értéket (S2301). Ha pedig S2302 van felszerelve (heti programozható) akkor a változást a plusz-mínusz jelekkel kell léptetni és ezek az értékek addig maradnak amíg a beírt program lépéshez nem ér, ami más értéket határoz meg. Szóval léptess oda a kívánt értékre a plusz gombbal és nyomd meg a nagy gombot az elfogadtatás érdekében. Delta S2301 és a heti programozhatóságú S2302
![]()
Sziasztok!
Van egy Westen Star 240 fi kazánunk. Fűtés leállás és Hálózati melegvíz vételezés Után néha leáll. Fűtes termosztat lekapcsolas után még keringet a szivattyú. 60 fok hibakod villog. Nyomás jó. Használati melegvíznél és fűtésnél is gyujt a kazán De utána ha már nem teker a szivattyú. Kijön a 60 fok hiba. Viszont a nyomásból ha le engedek picit is. Elmúlik a hibakod. Van amikor reseteni nem lehet de a nyomás picit leengedése elmulasztja a hibakódot. Szivattyú két éves. Hmv ntc új. Lehet benne valami hőmérő szenzor még ami okozhatja a hibát? Vagy ennyit bírt egy Honey well szivattyú. De gondolkoztam azon is , hogy a nyomas mérő Manométer fals értéket mutat és valójában alacsonyabb a nyomás mint a beállított 1,5 bar. Segítségeteket előre is köszönöm.
Szia! Találsz alul a hidroblokkon (bal oldalon) hátul egy piros vezetékekkel csatlakozó mikrókapcsolót. Az a mikrókapcsoló felel a "vízhiányért". Szerintem a tágulási tartály nyomásoddal lesznek majd problémák ezért kapcsolhat bizonytalanul az a nyomáskapcsoló. Persze az is lehet, hogy csak vízköves a membrán rúdja és nem tud kintebb jönni, nyomvatartani a mikrókapcsolót vagy maga a mikrókapcsoló hibásodott meg.
![]()
Üdvözlöm!
Sajnos csak most tudok válaszolni. A mikrokapcsolóm megfelelően működik. A membrán előtti tengely külső része nem vízköves. Bár gondolom ha vízköves lenne akkor a szimeringet Tömítéseket is kikezdené és lenne folyásom is. A kiegyenlítőt töltöttem de a nyomás elveszett. Felpumpáltan most ritkult a hibakódok száma. Valószinűleg a benne lévő szelep ereszt. Nem tűnik lyukasnak a (gondolom gumi zsák van benne) tehát a szelepnél veszítek levegőt de sajna a szelepet Nem tudtam kicserélni mert nem engedte a lazítást a viszonylag szűk helyen. Valószínű ki kell szerelnem a tartályt és könnyebb lesz a csere .. Aztán majd meglátjuk. Ismételten köszönöm a segítséget. Amúgy nem spórolásból nem akarok szerelőt hívni. Hanem mert a kornyeken nehezen ernek rá valamint az a szerelőaki a szivattyút cserélte az mondta asszonynak, hogy picit zajos a szivattyú lehet cserés lesz. Mondta ezt egy évvel a szivattyú csere után. Mikor a hmw ntc-t cserélte ![]() Nem feltétlen gondolom , hogy mindenki le akarja húzni az embert de utólag olvasva itt is és masik fórumon is megúsztam volna 3250 forintból.(másikat már magamnak cseréltem.
Ha a tágulási tartály töltésről van szó akkor ITT van leírva a mikéntje. Ha eddig nem jól csináltad volna, mert nem elég csak úgy utánfújtatni a tágulási hiányzó nyomását.
![]()
Hát igazából nyomás nélkuli rendszeren töltöttem fel.
Leengedtem a rendszerem es hagytam, hogy a bemupált levegő tolja ki maga előtt a vizet. "Szerencsés" vagyok mert a cirkót lezárva tudok üzemelhetni egy nyitott rendszert is (vízteres kandalló) Oda tudom tolni a vizet. A szelep eresztését sajnos pumpálás után lehet hallani. Picit szemez azért gondoltam, hogy tűszelep csere jót tenne. Picit ereszt nem ereszt. Sajna sok kicsi sokra megy még a tomítős szelepsapka ellenére is. De ha nem olvasom itt eszembe sem jutott volna ránézni. Bár házi vízmű is elengedgetheti a nyomást . Neha fel kell pumpálni. De itt nem gondoltam volna , hogy évente egynél többször rátoltsek levegővel.
Szia!
Nem zaklatásból de szeretnék még egy kérdést intézni hozzad . Köszönöm a segítséget. Sok ötletet adtál a válaszoddal. Picit jobban le tudtam szűkíteni esetlegesen a hibát. Volt időm figyelni a kazánt működés közben. Hibakódra futott szokásos 60 kód észrevettem pont a tanácsodból kiindulva, hogy bár a mikrokapcsolóm műkodik. Viszont a keringetés utan egyszer megcsinálta(vagyis nem csinálta ![]() Hogy a hátsó mikrokapcsoló nem kapcsolt mert nem tudott. A szelepen lévő kazán leallas után nem ment vissza a fészekbe így nem kapcsolt és hibakód lettem. A nyomás hirtelen elengedése után a tengely beült a fészekbe és így eltűnt a hiba is. Mi lehet az oka ennek. Hmv es fűtésnél is produkálta. Segítséged előre is köszönöm.
Szia! Szerintem a nyitott rendszered összeköttetése a gázkazánnal lehet a probléma okozója. A nyitott rendszer nyomása nem képes a gázkazán vízhiány nyomáskapcsoló membránjára megfelelő nagyságú nyomást gyakorolni, ezért lassú annak a működése ha más, pl. tömszelence szorulása nincs. Ha azt a tömszelencét kicsavarod és esetleg megkened egy kis szilikonszírral, talán könnyebben fog járni vagy érzékenyebb lesz, mint most. Ha nem akarod kiszedni akkor wd40-et használj átmentileg. A tágulási tartály nyomás beállítása az rajtad múlik, hogy jól csináltad-e meg. Ha pedig a szelep ereszt és úgy is szökik a nyomás ha le van zárva a szelepsapkával, akkor nem sok van neki hátra.
![]()
Nyitott rendszer alapból zárva van.
Ha a vízterest használom akkor a kazánon lévő fűtés előre és visszatérő ágak zárva vannak. A vízteres kandallo csak biztonsági tartalék ha valami nagy baj van. Három gyereket nem lehet megfagyasztani télen. Viszont kipróbalom mert lehet a szelep műkodne csak lassan mozog a tömszelencében.(kézzel ellenállás nélkul kis erővel vissza ült a fészekbe) Megkenem mikor kint van. Marad még kenőzsírom a volt munkámból. (Vízvágó nagynyomású henger gumi simering kenéshez való ipari zsír.) Lehet csak az a baja hogy ellenáll picit. A szelepnek gatya van a kiegyenlítőben. Viszont ki kell szednem a szelep cseréhez mert ott nem adja. Koszonom a tanácsot. Első körben megkenem mikor kint van. Ha meg ugy van szét szedem. Nem bonyolult . Csak hibát akartam behatárolni de neked hála sikerult. Mélységes tiszteletem. Köszönettel Botosjeti.
Szép napot! A minap belefutottam egy hibába a következő kóddal : E03. Kézikönyv szerint : Kémény hőfokszabályozó érzékelő leoldott / Füst nyomáskapcsoló leoldott - Hívja a hivatalos szervizközpontot
A kazán pontos típusa : Westen pulsar 240 fi A kazán nagyjából 10-11 év körül lehet. A lakás néhány hónappal ezelőtt került a tulajdonomba, ezért a kazán történetét sajnos nem ismerem. 2-3 héttel ezelőtt voltak a lakásban a kéményesek kötelező ellenőrzésen. Folyamatosan használatban van a kazán, probléma nélkül fűtötte a lakást. A fürdővíz megfelelően melegít, csak a fűtéssel van probléma. Valaki találkozott már hasonló problémával? Üdv, Róbert
Szia! Ha gondolod utána nézhetsz a problémának. A kazán tetején ahol a ventilátor van, találsz egy nyomáskapcsolót amihez szilikonos csövecskék csatlakoznak. Azokat kitisztítod (kifújkálod) és ugyan oda visszadugod őket ahonnan lehúztad a nyomáskapcsolóról és a ventilátorról. Talán csak a kosz miatt nem kapcsol a nyomáskapcsoló. Ha koszosabb akkor a ventilátor lapátjait és annak házát is ki kell tisztítani, hogy az megfelelően tudjon "huzatot" csinálni.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |