Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ford klímavezérlő gombok rosszul működnek
Lapozás: OK   1 / 1
(#) Readdeo hozzászólása Dec 5, 2020 /
 
Sziasztok!

Segítségkéréssel fordulnék hozzátok. A Ford Scorpio-m digi klímavezérlőjének a gombjai felcserélődtek vagy nem működnek.

A bal oldalon van 3 gomb, hő plusz, minusz és a belső keringetés. Jobb oldalon plusz, minusz és az AC gomb.

Jelenleg a hőmérséklet plusz gomb lefelé állítja a hőmérsékletet a harmadik gomb, tehát az AC és belső keringetés gombjai állítják felfelé a hőmérsékletet a két oldalon. A hő minusz gombok nem csinálnak semmit, tehát az AC és belső keringetés funkció egyáltalán nem kapcsolható.

A bal és jobb oldali 3-3 gombok jele 1 vezetéken közlekedik, a 3 gombnak 3 különböző ellenállása van(820, 200 és 390 ohm), amivel a vezetéken lévő feszültséget változtatják gombnyomásra.

Az első javítási kísérletem az volt, hogy kiforrasztottam a bal oldali belső keringetés gomb ellenállását, egy 5K trimmer potit kötöttem be a helyére és a potit tekergetve és a gombot nyomkodva próbáltam belőni a megfelelő ellenállást, amivel a gomb a rendeltetése szerint működik. Ez sikerült is félig, a hőmérséklet fel és le szabályzását tudtam is működtetni erről az egy gombról, de a belső keringetés nem.

Két nyákja van a klímavezérlőnek, az egyiken van egy régi 8 bites siemens mikrocontroller, a másikon pedig a gombok, potik, kijelzők vannak. a gombos panelen kimértem az ellenállásokat, gombnyomásra ugyanazt az értéket adják, mint ami a gombokhoz tartozó smd ellenállásokon jelölve van. Ellenőriztem a szalagkábelt is ami összeköti a két panelt, semmi baja, a másik panelen mérve is ugyanezeket az értékeket hozza.

Méregettem feszültségeket is, a gombok jelét hordozó vezeték és a negatív táp között 4,55V-ot mértem, gombnyomásra nagyából 3,7V 3,4V 2,8V körüli értékek jöttek. (ennyire emlékszem, nem pontos adatok)

Hiába nézegetem, nem igazán van további ötletem, hogy mit próbálhatnék ki. Van ötletetek, hogy pontosan milyen elven működhet, illetve hol lenne érdemes a problémát tovább keresni?
(#) Bakman válasza Readdeo hozzászólására (») Dec 5, 2020 /
 
Amikor a potméterrel sikerűlt működésre bírni pár funkciót, ellenőrizted a poti ellenállását, hogy mire van beállítva? Lehet, hogy ez egész el van csúszva valamelyik irányban a refeferncia feszültség/ellenállás hibája miatt.
Gondolom ebben az esetben a vezetéken más feszültség mérhető, mintha visszakötnél mindent az eredeti állapotára.
(#) Sós József_2 hozzászólása Dec 14, 2020 /
 
Üdv kedves Readdeo. Én az ilyen megmagyarázhatatlan és megfoghatatlan hibáknál elsősorban kontakt hibákra gyanakodnék. A gépkocsiknál az állandó rezgésnek kitett paneleken a forrasztásokon mennék végig a szalagkábel két végén. Aztán pedig láttam már SMD alkatrészeket is rosszul megforrasztva nyákokon. De tapasztaltam furatszerelt alkatrészlábakon is rossz, kitört forrasztást, ami csak egy elég nagy nagyítású nagyítóval volt látható.
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem