Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ha orosz szabályozót lehetne venni nem is lenne gond, de már mind gagyi még a gyárinak hazudott is. Szedtem már szét ilyen generátort, tudom milyen belülről, pláne, ha véletlenül az áramtalanítót úgyhagyod, szépen megy a gerjesztés amíg le nem szívja az akkut. 2020-at írunk...
Akkor az 5 wattos izzót elég ha beteszem a műszerfal mögé valahova aztán kész.
Lehet kapni az eredeti oroszt, de keresni kell. Csak kis boltban találkoztam vele. Pl. Kiskunfélegyházán az eléggé eldugott MTZ boltban.
Esetleg villamosságisokat lehet érdemes felkeresni, hátha ott van. És amit felszereltem új fajtát, annak 0 a nyugalmi áramfelvétele! Mértem is, azért van mágnes a forgórészben. Elvileg ez az újabb fajta. A boltban megismered, mert megforgatva érezni pici finom pattogást. És a kinézet ellenére felmegy a régi helyére. Az egyiken ki kellett cserélnem a szijtárcsát. Az éket kiszedve összement az is és működött gond nélkül.
Ha normélisan van bekötve gyújtáskapcsolón keresztül, akkor hogyan szívja le az akkut?
Egyébként az orosz rendszerűnek, az előnyeivel együtt, miszerint kefementes, megvan a hátránya is. Ahol melózok, 2 kistraktor van, és sajnos halál, az egyiket ami eredeti töltésrendszerű azt 2-3 naponta kell töltőre tenni. Az "orosz" féle először is keveset tölt, szerintem valahol 20-25A lehet a plafon amit tud, ezt is nagy fordulaton. másodszor ez elég is lenne telán ha reggel beindítod a gépet és 3/4 fordulaton szántasz esre 7-ig. Viszont ahol melózok, ott vagy pókocsira pakolászunk fel-le, azaz indítás, kb. 2-3 perc menet majd leállítás. Vagy adapterek, pl. a fűkasza nem szereti a nagy fordulatot, félfordulat alatt meg talán 3-4 ampert tölt. Egyikre rá lett berhelve egy régi 54 amperes Skoda generátor, ékszíjtárcsát esztergálni kellett. És jó, nem kell töltőre tenni mert negyed fordulaton alatt már kijön belőle 20Afelett, az meg bőven elég.
A régi ilyen volt, az új, amiről írtam pedig már rendesen működik. 70A a csúcsárama, mérve!
És a tapasztalat szerint erősen és rögtön tölt. A fordulatot nem kell magasan tartani. A mérete hasonló a régihez és beér a helyére. A második generátor egy szigetüzemű rendszerbe van illesztve, ilyenkor van pont a fő szezonja. Egy BL12 motor hajtja és műszerekkel van figyelve. A téli állás a csavaron 14.5V, ezt nagyon stabilan tartja. Még úgy is tud 30A-t ha le van véve a fordulatszám egész alacsonyra és már hallatszik, hogy sír egy kicsit. Ja és, ha már újabb fajta személyautós generátor akkor biztosan nagyáramú dieselt választanék, mert az kis fordulaton is komoly értékeket produkál. A helyzet a rövid üzemmel ismerős, egy targonca van így használatban, tölteni kell, nem erre van tervezve...
Üdv. Hát rovom a köröket. Ma leszedtem az önindítót, az egyik szénkefe kicsit szoros volta test oldalona ház mindenhol festve, ott is ahol a testnek záródni kellene. Ezeket javítottam. A forgórész perselyei nem voltak szárazok. Összerakás után olyan mintha jobb lenne, de lehet csak placebó. Azért 10 meleg indításból legalább 3x elő sikerült hozni a hibát csak most már olyan formában hogy konkrétan levert mindent, újra kellet adni a gyújtást hogy legyen áram. Ha izzításra ráindítózok akkor szintén ugyan ez a szituáció, igaz az lehet hogy normális. Akkus ismerősöm nincs, bár van otthon nagyobb akkom 155ah, de az meg lehet férevisz. Tud vagy 1000A-t a 680A-rel szemben. A generátorommal semmi baj sem lesz, ez már biztos. Visszatölti az akkut.
Még valami. A katalógus 19 fogas bendixet hoz a kocsihoz motorkódra, viszont a fölújított önindítón 12 fogas van cimke szerint (birka voltam és nem számoltam meg). Az önindító betétdíjas volt így nem todm a régit megnézni. Szerintetek ez lehetséges hogy nem is az a bendix van benne mint ami kellene? Indításnál soha nem röcsög, csattog.
Ha a bendix fogaskereke kevesebb fogszámú, mint az eredeti, akkor a nagy fogaskoszorú és közte még nagyobb az áttétel, -lassabban ugyan, de biztosabban forgatja.
Tehát nem ez a probléma vele. Ha a szénkefe "kicsit szoros" az lehet, hogy túl szoros, és ott akad fel, ahol... de nem vagyok szagember. A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2020
Ha belegondolsz , a megváltozott áttétel is okozhatja az indítóáram növekedését , mert a nagyobb áttételi viszony miatt nagyobb erőt kell kifejtenie az indítómotornak ....
Belegondoltam
Ha a biciklid első lánckerekén (a hajtón) a legnagyobb tányérról a legkisebbre teszed a láncot, a hátsót (a hajtottat) ugyanott hagyod, ahol volt, nem akkor könnyebb pedálozni? A kisebb (hajtó) fogaskerékkel hajtott nagy fogaskerék ugyanaz, minél kisebb a hajtó, annál könnyebb hajtani a hajtottat, annál kevesebb erőt kíván. Tehát kevesebb áram. Itt (valószínűsíti oatis) kisebbre, 12 fogúra cserélték a 19 fogú meghajtó fogaskereket. A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2020
Csak azt nem tudom elképzelni, hogy ha ugyanaz a fogaskoszorú van lendkeréken, ugyanaz az önindító, akkor a 12-es fogaskerék hogyan éri el a fogaskoszorút, ha eredetileg 19-es volt benne, és a tengelyek továbbra is ugyanott vannak... Hacsak nem másikfajta maga az önindító is?
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2020
Elvileg már nem szoros. Reszelővel meg igazítottam a lapjait, kézzel benyomva nem akadt már, szépen mozgott. Előtte egy bizonyos ponton szorult be és kifelé is, ráadásul pont akkor mikor szinte teljesen benn volt a tartóban.
Nem tudom, ötletelek csupán. A kocsit járóképtelenül vettem, így fogalmam sincs hogy előtte hogyan működött. Az biztos hogy mi koszorút nem cseréltünk csak önindítót, mert ronggyá volt égetve állítólag. Azzal viszont hibát követtünk el hogy az indítónak se a cikkszáma se a fogszám nem lett megnézve, csak el lett cserélve... Egyébként lehet teljesen butaság a fogszám mizéria és csak jól megvezet. A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2020
Elmondok egy történetet, nem Ford-ról, Marutiról szól. De talán hasznos.
Történt az, hogy beszalad a nejem: nem indul a kocsi. Lehúzza az áramut, nem is kattan már az indító. Meghúztam a Forddal, csak az álló kerék túrja a homokot. Kiderült: fel van szorulva a bendix a fogaszkoszorúra, oly mód, ahogy nem tudják forgatni egymást. Negyedikbe téve, előre-hátva lökdösve kikattyant, és be es indult utána sokszor, néha újta megszorult. Először fogaskoszorút és bendixet cseréltettünk. Aztán elő-elő jött, néha újabb bendoxcser, nejem már önállóan tudta a lökdösős módszert alkalmazni, de végül csak kiderült: a tengelye kóválygott annak az önindítónak, az okozta. Viszont szépen megsült idővel, hallhatóan nem volt az igazi. Gyepálta rendesen a kóválygás, szorulás. Ettől is tropára éghet egy önindító. Új állta a helyét, és még két évig vidáman ment, főleg, hogy új generátort is kívánt a kis mocsok pár hét múlva. A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2020
Ezt komolyan kérdezed?
A fogaskoszorún hány fog van és mégis öszepasszolnak, nem? Virtuálisan fogj a kezedbe 1 darab fogat, annak van egy jópár paramétere, modulus, magasság, rádiusz stb. Ha ilyenből egy 10 méteres kerékre felteszel egymás után több 100 darabot, és egy 10 centis kerékre ugyanebből 10-20 darabot, azok tökéletesen fognak kapcsolódni, gondolj bele egy kicsit. Mindegy a darabszám, a fog osztás számít hogy kerek darabra jöjjön ki, logikusan fél fog nem lehet.
De neki kevesebb a fog, azaz kisebb az átmérő vagyis nagyobb az áttétel, ezt jól írtad de rosszul gondoltad, ergo lassabban de könnyebben forgatná, nem nehezebben.
Nem értetted a mondatomat
Ha mindkét fogaskerék tengelye ugyanott marad, de az egyik fogaskereket kisebbre cseréljük, akkor hézag lesz (az amúgy passzoló) fogaskerekek közt nem? Természetesen, ha közelebb visszük a tengelyeket egymáshoz, (vagy a kisebb bendixfogaskerékhez nagyobb fogaskoszorút alkalmazunk) akkor hogyne kapcsolódnának egymásba, ha már egymáshoz passzoló fogaik vannak, de nrm erről beszéltem... A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2020
Most ahogybeszélgetünk róla, valszeg nincs jól bekötve, mert a fesszabályzótól csak 1 szál jön a kabin felé rá a generátorra, ami a töltőszál. A gerjesztés pedig a fesszabályzótól közvetlen megy a generátorra, az nincs "kapcsolva". Az mtz gyújtáskapcsoló kulcs bedugására kapcsol pólust? amit anno szereltem generátort egy pal gyújtáskapcsoló volt azon ha teljesen be volt dugva akkor zárt egy kört, onnantól volt gerjesztés az akkun.
Tegnap megnéztem, miért szívhatja le az akkut a generátor. Nincs külön gerjesztés szál bekötési pont a gyújtáskapcsolón, ezért ha az áramtalanítót bekapcsolom fixen megy a gerjesztés is. Ezek szerint jól emlékeztem, hogy csak így lehet bekötni.
Régi Mtz? Az újakat nem ismerem, de a régiek gyárilag ilyenek. Benyomod az áramtalanítót és a teljes gerjesztőáram folyik. Látszik is az ampermérőn, hogy kitér mínuszba néhány ampert.
Be kell iktatni egy kis kézikapcsolót. Csak figyelni kell rá, el ne felejtsd bekapcsolni. No meg ki.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2020
Erre írtam, hogy az újfajta generátor ebben különbözik a régitől főleg!
Meg persze másban is... De ez a fő lényeg, hogy 0 a nyugalmi áramfelvétele.
És, ha csak a számokat nézzük:
A generátor még mindig 20.000Ft alatt van. Ha évente cserélni kell akkor is kevesebbe kerül mint évi minimum 1 akksi csere. Senkit nem akarok meggyőzni és többször nem írom le.
Üdv!
Ha minden igaz , akkor megoldódni látszik a problémám. Úgy tűnik kettő dolog okozta, először is önindítö szénkefe kicsit szorult, másodsorban az új akku kisebb teljesítményű volt a kelleténél. (Igaz ezt még most sem értem igazán). 72Ah-ról cseréltem 85Ah-ra, mert még ez is befért a tartóba. A 85-ös hidegindítási árama papíron 120A-rel magasabb. A teljesség igénye nélkül teszteltem még, de úgy tűnik a hiba minden formájában eltűnt. Köszönöm a segítségeteket!
Régi, igen.
Bekötöttem az opel generátort, gyönyörűen tölt ahogy kell, de ahogy felkapcsolok minden komolyabb fogyasztót, lassan de látszik, hogy fokozatosan esik le a feszültsége, kb. így viselkedett a gyári generátor is. Ami baromira furcsa számomra, hogy a generátor kijövőjén 14,9 V-ot mérek, de mindenféle fogyasztó nélkül az akkun csak 14,3 V környékén, valahol eltűnik pár tized volt. A másik érdekes számomra, hogy a korábban írt minden nagyobb fogyasztót rákapcsolva a generátor kijövőjénél szintén 14,9 V-ot mérek, mint ha nem is fogyasztana semmi, holott az akkunál ilyenkor már csak 13,2-6 V-nál járok és ezt közel alapjáraton járatva. A gerjesztés nem megfelelő lehet azért csinálja ezt? (műszerfalig nem húztam el külön gerjesztő szálat, csak ráforrasztottam az izzóra a kábeleket és bekötöttem a generátor mögöt. Esetleg az árammérő szórakozhat, hogy nem tud többet átengedni ezért lekorlátozza az áramot? Mindent felkapcsolva +20 ampernél van kiakadáson, lejjebb sem jön ilyenkor. Arra gondoltam, de lehet a héten megcsinálom, hogy kikötöm a rendszerből ezt az árammérőt és akkor kiderül, hogy hibás-e. Vagy hülyeség?
A generátor házát kösd össze az akku negatív pólusával, hogy megfelelő testet kapjon. Szerintem ott lesz a probléma.
Mivel a generátoron nem változik a feszültség, valahol útközben vész el, valahol rossz kontakt van. De a 14,9V is nagyon sokok, 14,4V lehetne max. A jó generátoron egyébként fix a feszültség, nem esik terhelés alatt sem.
Mérj a generátor test és akku negatív, valamint a generátor + és az akku plusz között, ahol nagyobb a veszteség (14,9-13,2=1,7V oszlik el a 2 ágban) abban az ágban van a hiba. Minél több a fogyasztó, annál nagyobb áram folyik, annál nagyobb feszültség esik azon a rossz kontakton. Ez lehet oxidált saru sajtolás, elvékonyodott vezeték, vagy laza/oxidos csavarkötés is.
Autómnál is évek óta 14,7-14,8 voltot mérek, és nem nyírja ki egy év alatt az akkut.
Átnézem a kötéseket, hátha megtalálom.
Szuper, működik.
A feszültségesés, felkapcsolod a nagyobb fogyasztókat, digiális multiméter 2V álláaba és elkezdesz méregetni. Generátor testpontja-kaszni, alváz, alváz-áramtalanító kapcsoló áramtalanító kapcsoló-negatív akku pólus, nem az akkusaru hanem az ólom pólus, az akkusarun is eshet ha retkes, oxidos Generátor+ pólusa-ahova megy, pl. biztitábla, gyújtáskapcsokló, önindító stb. ahova megy-onnan tovább ampermérő két kivezetése között ampermérő-ahova megy, pl. akkusaru akkusaruk-pólusok között minden olyan nagyáramú pont között mérsz ahol kötés, toldás, saru van vagy sejthető. Ahol a műszer 10-100mV-nál nagyobbat mutat, ott a laza, koszos, oxidos kötés, vagy vezeték sérülés, oxidáció, préselt sarus kötéseknék belül képes negyedére rohadni a keresztmetszet. És nem látható. El kéne érni azt az állapotot hogy nagy terhelés mellett generátor seggén B+ és az akku + pólusa között, valamint generátos testje és a negatív akku pólus nközött max. 100-200mV legyen csak. A14,9 picit sok, 14,4 max. 14,5 volton kéne megállnia. De ha helyrehozod a a több mint 1V feszültségesést, akkor elképzelhető hogy be fog állni alacsonyabbra, akkor beterhel rendesen az akku, illetve pontosabban nem tud a töltőfeszültség felszaladni, és megfogja. A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2020
Meglett a hiba!
Az áramtalanítónak rossz volt a testhez csatlakoztatása, de most úgy csináltam, hogy közvetlenül a váltóhoz van csavarozva és nem a fülké padlójához, így a generátorhoz és az önindítóhoz is alacsonyabb eséssel fog eljutni a feszültség. Az akkunál 14,8V környékén mérek a generátornál is pár századdal többet, de ez elenyésző szerintem. Jó ez a feszültség? Létezhet, hogy túl nagy a teljesítménye a gerjesztőre kapcsolt égőnek és ezért magasabb a feszültség? Mekkorát érdemes betenni a gerjesztésnek?
Óóó nagyszerű!
Ügyes vagy. Nem számít az előgerjesztésnél az izzó. Akár direkt 12 volror is adhatsz a szálra, a generátor ha felgejed akkor pontosan ezt teszi. Csak a fesz.szabályzó marad, amiatt tölt picit sokat. Vagy vógyél egy Ford féle kalciumos akkut, annak pont ennyi az előírt töltési feszültsége. |
Bejelentkezés
Hirdetés |