Fórum témák
» Több friss téma |
Az akkuk és a motor az ülés alatt lesznek, a súlypont így mélyebbre kerül. De biztos a mi biztos elöszőr a feleségem fogja kipróbálni.
Erről az jut az eszembe: Megy az Ali a sivatagban,előtte 10 méterre a 40 felesége,látja a kádi,és megrója: Ejnye Ali,hát nem azt írja a korán,hogy neked kell elől menni? De igen,azt viszont nem írja,hogy hol vannak elásva a taposóaknák!
Milyen motor, milyen akku lesz benne?
A motor 250 wattos, 24 voltos. A terv,hogy 2 db 12 volt 20A/h akku lesz, de ez még változhat.
Ha ólmos akksival tervezed, lebeszélnélek róla. 200 kisütést bír, de már 100 után érzehető a kapacitás vesztés, onnan pedig rohamosan romlik az akksi állapota. Kérdés még, hogy a 250W-os motorhoz milyen szabályzót veszel, mennyi lesz a max. áram, amit a motor kapni fog (gondolok itt arra, hogy vehetsz 600W-os szabályzót is, indulásnál 600W-ot kap a motor, egészen addig, amíg fel nem pörög kb. max. fordulatszámra, ekkor lecsökken kb. 250W-ra, és ott marad is marad a fogyasztása).
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2020
Munka akkura gondoltam, sajnos a szabályzó 250 wattos, szettben volt a motorral. De ezen még lehet változtatni. Arra lennék kíváncsi, hogy a pedál szenzor milyen jelet szolgáltat, és egy másik szabályzót kell venni ami tudja fogad a szenzor jelét? Vagy ráköthető bármelyik szabályzóra?
Van -e valami hátránya ha 6 voltos akkuból rakom össze a 24 voltos akku pakkot?
Ezek 37 mm vastagok és az ülés alatt a zártszelvény 40 mm-es, ide láthatatlanul ellehetne rakni.
A PAS részével nem ismerem ki annyira magam. Van amelyik szabályzónál választható, hogy csak a pedál szenzorral, vagy csak a gázkarral, esetleg mindkettővel működjön. Nincs a szabályzódnak PAS bemenete? Mert akkor nem hiszem, hogy a PAS szenzort rá lehet kötni.
Az nem baj, ha 250W-os a szabályzó. 11-12A van ráírva max. áramnak? Akkor kicsit könnyebb a dolgod, az akksik nem lesznek nagyon túlterhelve. Viszont ha ezeket a munkaakkukat is meg kell venned, inkább lithium akksi irányába nézelődnék. Kb. 3 hónapig használtam ólmos akksit e-scooterben, napi szinten, 2x9km-t mentem vele 300W-tal (22km/h max. ). 2db 12V 12Ah sorban, direkt lemértem az akksi valós kapacitását, 3 hónap után lefeleződött Az elején még kb. 17km-t tudtam megtenni, 3 hónap után éppen hogy csak elvitt a melóhelyig (9km). Ez még májusban volt, szóval az idő csak melegebb lett, nem hidegebb.
Semmi hátránya, ugyanúgy 12 db 2V-os cellából fog állni az "akkupakk"-od. Ha van rá lehetőséged, arra azért figyelj, hogy ugyanott, ugyanakkor, ugyanakkorát gyártott akkuk legyenek. Ha pénzért veszed.
Ha meglévő, elfekvő akkuk, hát akkor lesz, ami lesz A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2020
Az a baj, hogy idővel ahogy öregszenek az akksik, elcsúsznak egymástól kapacitásban. Így töltéskor az egyik akksit könnyen túltöltheted, ami nem tesz neki jót. Igazából korrekt töltő sincs ólmos akksihoz, ami garantálná a hosszú élettartamot, maximum ha akksinként külön töltöd, 4db 6V-os töltővel.
Pl. ez már korrektebb: Bővebben: Link 6S5P, tehát ha egy cella 2Ah-t tud, akkor az egész pakk fog tudni 10Ah-t. Ez jobb lenne szerintem: Bővebben: Link 6S6P, a feliratot ne nézd, 20Ah-t nem fog ez az akksi sosem tudni, de 2Ah-val számolva meg lesz a 12Ah, ahogy saccolom. Nekem van egy hasonló akksim, abban 3Ah-s cellák vannak, a kapacitás mérve is megfelelő, szóval ez az akksi dolog kicsit szerencse kérdése is. De ennyi pénzért, töltővel, BMS-sel, szerintem egész jó ajánlat (55€). Szerk: nem kerestem tüzetesen, pl. értékelés alapján, stb, csak az első találatok közül mazsolástam! A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2020
Szia! Érdekelne hogy a néhány éve tervezett robogó átalakítás megvalósult-e? Érdekelne minden, ha igen. Üdv. István
Másnak esetleg van tapasztalata benzines robogó átalakításáról elektromosra?
Az általános tapasztalat és álláspont az, hogy egy jól működő robogót, amivel csak benzinkúttól benzinkútig kell menni kár átalakítani olyanná, amit mindig haza kell vinni, ha "tankolni" akarsz - miközben töredéke szolgáltatást nyújt.
Van viszont létjogosultsága, ha egy halott motorú, semmi másra nem jó Schwalbe vázba elektromotort építesz, vagy a biciklidet elektromosítod. Csak a terveztetés, építtetés időigényét, költségeit tudnánk feledni... (A biciklit bizonyos korlátok közé szorítva szabad, és érdemes is) De építésnek, hobbynak nagyon jó lehet, pláne, ha fű alatt közlekedni is tudunk A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2020
Vettem egy ilyen egyszerű műszert az akkuk állapotának jelzésére, Próbáltam, úgy tűnik jó lesz.
Nem tudom a képet beilleszteni, de nem adom fel. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2020
Meg szívlelem a jótanácsokat és litium akkut veszek. Találtam az Alin párban -így olcsóbb- 12V, 20A-est
ebből vennék kettő db-ot -24 V - csak nem értem, hogy jött ki nekik a 20 Amper
Ha a két BMS egység van sorba kötve az úgy vajon jó lesz?
Egy párhuzamos cella (számomra) 2-3Ah-t, és 2-4A terhelhetőséget jelent (ökölszabály). Innen számolható, hogy a kapacitás 5P-nél 10-15Ah között lesz, a max. terhelhető áram pedig 10-20A. 6P-nél 12-18Ah, és 12-24A értékek várhatóak.
A képen levő BMS-t külön is lehet venni, 3S 40A-esnek hirdetik, pont erről írtam az egyik "lipo csomag készítése" témában. Jó, mert balanszeres. A két sorbakötött BMS problémát csak hosszútávon okozhat, de szeritem nem lesz gond. Érdemes a cellákat fél évente teljesen lemerülve, és töltés után ellenőrizni, mindkét esetben kb. azonos feszültségen kell a celláknak lenniük!
Gondoltam, hogy a 20 Amper képtelenség.
Vettem két üres akku dobozt olyat ami az előző hsz.ban van. Van szalagom is amivel a cellákat összekötöm. Rendeltem egy tesztert, mert kapok 80 db laptop akkut, igaz használtak de majd tesztelem. Nagy csodát nem várok tőlük, használat közben majd kiderül meddig bírják. Össze raktam a vezérlést és a motort. Megmértem a gázkar vezetékeit. A piros és kék vezetékek között mért 0,8 voltot. Gázadásnál 3,7 voltig megy fel. most már végképpen nem értem, hogy működik a Hall generátoros gázkar. Egy Hall elemre adtam tápot és egy mágnest mozgattam lassan előtte.Egy ponton kapcsolt 0-ról + 5 voltra, lassú átmenetet nem tudtam előidézni. A gázkarnál viszont lassú folyamatos a változás
A hall elem alapból analóg. A laptop akkukat nem lehet összehasonlítani egy mai barkácsgépben használt 18650 méretű Liion akkuval amelyek le tudnak adni 10A -t is, de már 35 Ampert leadó típusok is vannak.
A 20A-rel nincs baj, valószínűleg tudja az akkupakk, időben kb. fél órán keresztül (24V*20A az kb. 500W), viszont az akksid langyos lesz, amit én mindig próbálok elkerülni. Nálam ez a jó/nem jó teszt: beterhelem azzal a terheléssel, amivel használva lesz, aztán ha 10-30perc múlva langyos az akksi, akkor kevés a párhuzamos cellák száma.
Válogathatod a cellákat, mérjél kapacitást cellánként, ha tudsz, belső ellenállást is. Az akkumulátorok egymáshoz válogatásához használhatod a repackr.com oldalt. Kapacitás alapján úgy válogatja a cellákat, hogy minden soros tag ugyanakkora kapacitású legyen, utána pedig ha megkerested az egyik akksit, be tudod kattintani, hogy azt ne keresd meg többször. Ha a kapacitást a névleges árammal méred, mint amivel később terhelve lesz, az elkészült akksid is nagyon jól fog a tervezetthez hasonlítani, a belső ellenállás elhanyagolásával is (mivel ez a névleges árammal történő kapacitás méréskor figyelembe lett véve). Én pont most raktam össze egy akkupakkot (3S8P), a legrosszabb celláimból (kell a súly is!), végül kaptam 12Ah-t, és 65mOhm-ot (mértem). Az akksi 4A-rel terhelve 1 óra után picit langyosodik, de én 2A-rel tervezem terhelni. Majd a pontheggesztőmmel is kipróbálom, de szerintem a 65mOhm túl magas érték hozzá. Összehasonlításképpen, jó cellákból összerakva az akkupakkot 20Ah-t, és kb. 15mOhm-ot kellett volna kapnom Elég nagy a különbség! A hall szenzor pedig 0.8V-4V közötti lineáris feszültséget ad vissza. Akár egy potival is helyettesítheted (feszültség osztó az 5V és a GND közé) ha akarod! A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2021
Köszönöm a sok hasznos infót, új vagyok ebben a témában.
Ha összerakok 3 x 6 akkut sorban és párhuzamosan 3 sort akkor melyik BMS-t kell megrendelnem? A Hall kiváltása potméterrel jó gondolat valami pedálszenzor is kell csinálnom. A vezérlőnek nincs szenzor bemenete.
Megnéztem a pedálszenzort, nem drága, egyszerű felszerelni. Kérdés, hogy ha gázkart leválasztom akkor ez becsatlakoztathatom a helyére? Ha igen akkor egy három érintkezős relével lehet váltani. Ha meglátom a rendőrt átváltok szenzorra
Szerintem a pedál szenzor és a hall szenzoros gázkar teljesen más jelet ad le. Nézz meg a PAS szenzorról néhány képet, körbe-körbe pici mágnesek, és ez forog a hall szenzor előtt, amikor tekered a pedált. Nem 0.7V-4V közötti jelet ad, hanem a tekerés ütemét (szerintem). Ha cserélni is lehetne, elég lenne csak egy váltókapcsoló, mivel a gnd és az 5V az közös és fix. A másik, hogy a PAS-szenzorhoz szokott tartozni egy fokozatkapcsoló is. Ezzel tudsz váltani, hogy mennyit segítsen a motor. Pl. emelkedőn maximumra állítod, egyenes úton meg közepesre, vagy alacsonyra. Ezért kell hogy a szabályzód is támogassa ezt, plusz manapság a kijelzők (amin megtalálható pl. a fokozatváltás) is kifejezetten a szabályzóhoz készül, és nem csereszabatosak a dolgok egymással.
Ami csereszavatos, az a fék kapcsolója és a hall szenzoros gázkar. Minden más speciális. "összerakok 3 x 6 akkut sorban és párhuzamosan 3 sort" - nem teljesen értem. Csak a soros tagok száma határozza meg a BMS-t, a max. áram pedig a BMS áramterhelhetőségét. 30-40A-eset vegyél, hogy a folyamatos 15-20A se melegítse túlságosan. 24V-os akksi helyett gondolom 6S-t fogsz építeni (6x4.2V az 25.2V max.).
Közben megnéztem a pedálszenzor működését 5 voltos négyszög jelet ad. Nem baj megoldom, meg is rendeltem.
A képen látható akkut ill. kettőt fogok építeni. Ehhez kell a BMS Illetve nekem egy sorban 6 db van. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2021
Ha a BMS-t is rendeled, akkor inkább 6S 40A-est vegyél. 2db BMS-t nem szoktunk sorbakötni. Király akksi lesz, 6S6P. Lesz kb. 2.2kg. Ólmosból meg az ötszöröse lenne
Ha úgy érzed, hogy a laptop celláid gyengék, akkor inkább rakj be minél több cellát párhuzamosan, ha van helyed. A 6P, vagyis 6 párhuzamos cella csak ha jó minőségűek, akkor tudnak 20A-t folyamatosan leadni. Mint már korábban írták, a laptop cellák csak 1-2A-re lettek tervezve, és hogy ebből mennyit tudnak még, az is kérdéses. De majd meglátod milyen az áru, ha leméred őket. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2021
Azon gondolkoztam, hogy az elektromos rokkantkocsi, vagy golf autó minek minősül se pedál se pedál szenzor vagy a rengeteg elektromos kerékpár amin nincs szenzor.
-Az elektromos kerekesszék az kerekesszéknek minősül, a legfeljebb 10 km/órás sebességére gyártva. A saját hátrányod pedig az vele, hogy a gyalogosokra vonatkozó szabályokat betartva kell vele közlekedni. Amit látsz, hogy a bácsik nénik az úton közlekednek vele, az csak (elnézett) szabálytalankodás, mert azzal a pici kerékkel egy rosszabb járdán, amit éles padkák is tarkítanak, szinte lehetetlen vele közlekedni.
-A pedálszenzor nélküliekről már írtam, csak nem olvastad el (ezek szerint). Kerékpárnak minősűl, a szabály csak a legfeljebb 300W rásegítőmotorról szól, nem írja elő a rásegítés mikéntjét. Persze, a "pedelec" kereskedők azt hazudják, ezzel keresletet csinálnának a dupla árú gépeikne, de a valóság az: ha "emberi erővel hajtott, miközban legfeljebb 300W rásegítőmotor segíti", akkor kerékpár. -A golf-autók (ha megfigyelted) a közúton bizony rendszámmal felszerelve közlekednek, némelyik ilyen "lassú jármű" számmal. Amelyiken nincs az szabálytalankodik csak, ha nem magánterületen teszi. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2021
Haladtam egy keveset, lánckerék, motor, tárcsafék a helyére került. A lánc hajtás borzalmas zajos, azt átépítem fogas szíj hajtásra. emiatt a motor is másik helyre kerül mert a vázon nem tudom átbujtatni a szíjat.
Ha a hátsó kereket két külön motor hajtaná meg az már úgy viselkedne mint egy mechanikus differenciálmű?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |