Fórum témák
» Több friss téma |
Minden radiátoron van alul szelep. A szivattyú fokozatról nem tudok semmit
Egy kicsit elkeveredtem:
Van még egy radiátor ami lemaradt: 170x60 "ellenkező oldali felső-alsó bekötésű" acéllemez radiátor, kétsoros Ez egy kb 17nm szobát fűt 1 ablakkal (jó nagy)
Olyan szelep van alul (minden radiátoron), aminek van egy kis fém "sapkája". Ezt le tudom csavarni és imbuszkulccsal jobbra-balra forgatni.
Amitől tartok, hogy a nyitással "túlcsavarom" és ezért pofán vág a víz. Van ennek végállása (mint egy közönséges csaptelepnek) vagy ki tudom - akaratlanul - tekerni, úgy hogy jön a víz.
Nem kell tőle tartanod, hogy túltekered és ezáltal kifolyik vagy egyáltalán engedne a víz, mert az ITT látható ábrán a 3-as szeleptestet csavargatod a vezetőhüvelynek nevezett 2-nek a belsejében aminek pereme van, ezáltal megakadályozva a kicsavarást. Először azt nézd meg, hogy az imbuszkulcs helyzetét alapul véve hány fordulatot tudsz kicsavarni (óramutató járásával ellentételesen) a szeleptesten. Ahogyan a szelepre emlékezem ez úgy hat teljes fordulat "szokott" lenni zárástól teljes nyitásig. Ebből tudsz viszonyítani a korlátozás mértékére.
Akkor mi a kazán beceneve?
Üdvözletem.
Ariston Uno 24MFFI kombigázkazánban megadta magát valami.Olvastam több hasonló hibára megoldást,de pont ilyent nem.A fűtés megy ,müködik.Ha közben megengedtem a melegvízet akkor az is müködött. Sőt pár nap után,már mintha megjavult volna. És fűtés nélkül is volt melegvíz.Most ugynézki,végleg megadta magát.Nem gyújt nem szikrázik, semmi sem történik.Milyen irányban kénne keresni a hibát.Rajzot találtam hozzá.(Kondenzáto hiba)? Elöre is köszönöm az ötleteket.
Sziasztok! Kicsit off,de nem tudom,hol kérdezzem. Lecseréltem a régi Honeywell cm67 termosztátot egy új Computherm q7-re.Szép,világít,jól működik.Viszont nehéz megszokni a régi utáni hőfokot.Ez valahogy másképp kapcsolgat.Kérdezném,hogy a hiszterézist mire érdemes állítani?s1,s2,s3,0.1,0.2,0.3 +/- fok közül lehet választani. A gázfogyasztást mennyire befolyásolja,ha s1,vagy s3? A cm67 mintha +/- 0.5 lett volna. Köszönöm előre is a válaszokat!!
Szia! A Honeywell-ben a kapcsolási érzékenység valóban a 0,5 fok volt, de azontúl abban volt kötelező ciklusidő is, alapban 6 kapcsolás/óra. Az újban ilyen nincs úgy látom. Én a max. 0,3 fokra állítanám, a ritkább indulások érdekében. Amennyiben nagyobb komfortot akarsz, akkor kell a kisebb értékre venned.
Én a komfort helyett inkább a kazán ritkább indulását preferálom (élettartam miatt), de ez csak a saját véleményem.
Padló és fal (felületfűtés) fűtéshez a kisebb, ha radiátoros és régebbi kazán, akkor a nagyobb hiszterézis.
Hogy kevesebbet kapcsolgasson, ez kondenzációsnál nem lényeges.. A régi, nem kondenzációsok annál rosszabb éves hatásfokot produkálnak, minél többet kapcsolgatnak. Meg ahogyan neked komfortosabb. Nálam vegyeskazánnal stabil 24-25 fok van, ennél komfortosabbat nem tudok elképzelni.
Köszönöm a válaszokat,így fogom beállítani!
Van még egy lehetőség:
"3.6 A termosztát hőmérőjének kalibrálása Lehetősége van a készülék hőmérőjének kalibrálására (a mért szobahőmérséklet korrigálására). Ehhez először nyomja meg a „SET” gombot, hogy a készülék kijelzője az alapképernyőre álljon. Ezután nyomja meg a „DAY”, majd közvetlenül utána a „HOLD” gombot. Ekkor az óra helyén megjelenik a „ ” felirat, a mért hőmérséklet helyén pedig a korrigálás mértéke (gyári alaphelyzetben °C). A nagyméretű és gombok segítségével állítsa be a korrigálás mértékét -3,0°C és +3,0°C között 0,1°C-os lépésekben. A beállítást a „SET” gomb megnyomása nyugtázza (ha 15 másodpercig semmilyen gomb nem kerül megnyomásra, akkor a beállítás önmagától is nyugtázódik). Ezt követően a készülék kijelzője az alapképernyőre áll. A mért hőmérséklet korrigálása néhány másodperccel a nyugtázás után történik meg."
Ezzel nem a hiszterézist hanem az alapot lehet állítani, pl. 22 fokot mutat de egy hiteles hőmérő meg 23-mat, akkor be tudod kalibrálni a termosztátot.
Hogy ha 23 akkor az tényleg 23C. De ez gyakorlatilag tökmindegy, a működéshez nincs köze csak elvi eltérés. Ha beállítasz neked komfortos hőmérsékletet, ami pl. etalonnal mérve 23C fok lesz, és a termosztát ugyenekkor 22,5 fokot mutat, na bumm, semmi nem történt mert ezt fogja tartani. Mint a bojlernél, tökmindegy hogy mit mutat a tekergetős szabályzó ha a neked megfelelő hőmérsékletű vizet szolgáltatja. Állhat a tekerő 50 vagy 70 fokon, azt tartani fogja. Mégha az speciel 60 fok is. Nekem a vegyesen a kazántermosztátom vagy 20 fokot csal. De a fenét se érdekli hogy a termosztát tekerője 55 fokon áll, és így kapcsolja 35 fokon a szivattyút. Engem az érdekel hogy 35 fok alatt kikapcsolja a keringetőt, azt meg csinálja szépen. A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2021
Sziasztok! Költözés során kerültem kapcsolatba egy Saunier Duval Renova Star C24 kazánnal. Az lenne a problémám vele, hogy a használati melegvíz része csak akkor működik, ha a csapot maximumra kinyitom és úgy ömlik a víz belőle. Mit kell állítani vagy cserélni benne, hogy kisebb víznyomásra is bekapcsoljon? Köszönöm.
Szia! Ezek az ilyen átfolyós rendszerű vízmelegítők vízáramlás kapcsolóra ható vízáramlás hatására indulnak.
Szia! Gondolom ez nem a megfelelő érték. Hol tudok ilyen kondenzátort venni? Az alap probléma viszont ennek a cseréjével valószínűleg nem oldódik meg, ti. a gáz adagoló szelep miért nem szabályoz vissza,ha elérte a víz a beállított hőmérsékletet?? Csak ki-be kapcsolgat. Tiszteletem.
Akkor ezt cseréni kell. Jól gondolom? Ez lehet oka annak ,hogy túlmelegszik a víz fűtéskor is?? Tiszteletem.
Helló!
A kérdés az, hogy kipróbáltad-e hogy a gázszelepen lévő "kis kocka"-ról lehúztad a 2 stekker közül az egyiket ? Ilyenkor egy natúr alaplángnak lennie kell, ha azt tartja stabilan akkor ez a modulátor rész a hibás. A kondenzátor pedig kuka, azon csodálkozok hogy elindul a szivattyú egyátalán. Ha nincs a szivattyú házra se írva egy F érték valahol, akkor venni kellene egy 2 µF-sat azzal megpróbálni.
ITT lehet is kapni a szivattyúdba való értéket, de előbb mégis meg kellene nézni, hogy milyen kondenzátor érték van írva a szivattyúra.
Hello qut88!
Lehúztam a komplett kis fekete kockát, és továbbra is nagy lánggal üzemelt. Ez gondolom egy tekercs, ellenállását 40 Ohm-nak mértem. Ez megfelelő érték, vagy sem? A kocka van elvetve, vagy a komplett gázszelep?? Tiszteletem. Köszi VIM az infót ,de van itt a közelben egy elektronikai alkatrészbolt, talán ott is tudok venni, a szivattyún nincs infó erről. Tiszteletem.
Köszi! És ezt a vízáramérzékelő/kapcsoló el szokott romlani, az okozhat ilyen hibát? Ha igen, tudom házilag cserélni? (Sok mindent szereltem/javítottam már, de nem vagyok víz-gáz fűtés-kazán szerelő.)
A kazán ezen része nem gázos működésű és ha elég körültekintő vagy a szerelésekben akkor sikerülhet megjavítani. Azt elfelejtettem megemlíteni, hogy ez a típus bitermikus hőcserélővel van szerelve (csőben-cső) és ez a része el van vízkövesedve így keresztmetszet szűkülés miatt van ez a vízáramlási probléma. Bővebben: Link Talán segíthet egy átsavazás de ronthat is rajta, mert a leváló részek felakadhatnak, feltorlódhatnak olyan helyen ahol elzáródhat a HMV oldal. Az a szépséghibája ennek a megoldásnak (bitermikus hőcserélő), hogy addig amíg a fűtés megy addig az "álló" HMV víz az végig hőkezelés alatt van és kiég, kiválik belőle a karbonát tartalom a hőcserélő falára. Az esetleges cserét ettől olcsóbban nem nagyon lehet megúszni de ezzel ismét hosszú ideig zavarmentes lesz a készülék.
Valaki tudja esetleg, mennyi lehet az Ohm értéke az 1-es számmal jelölt kis tekercsnek,ha hibátlan állapotú?
Van egy Beretta 24 CAI típusú készülékünk, vidéki kis faluban, sajnos a szerelő nem tudja megmondani a pontos hibát, így nem merjük megvenni az alkatrészt sem ("vagy ez vagy az a baja", de egy vezérlőpanel egy 100-as). A hiba úgy jelentkezik, hogy egy bizonyos hőfoknál nem melegít jobban a kazán, 50 foknál kikapcsol. Mindenféle karbantartás és tisztítás megvolt, szétszedve darabokra és összerakva. Lehet hogy így látatlanban ezt nem lehet megmondani, viszont ha tipikus hiba, és valaki rögtön tudja, hogy konkrétan mi a baja, akkor tudnánk továbblépni. Köszönöm a segítséget előre is.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2021
Szia! A gépkönyve szerint kettő becsavarós (menetes) NTC van benne, mindkettő azonos értékű (egy a fűtési kimeneten, egy a HMV kimeneten a bitermikus hőcserélőnél). Ha ezt a linket lefordíttatod a google fordítóval, itt szépen leírja az értékét és a működésbeli részvételét az elektronikában. Ettől olcsóbban plusz szállítási költség, nem nagyon lehet megúszni, mert nagyon valószínű, hogy ezzel az NTC-vel van a probléma. A bitermikus hőcserélő, mint műszaki megoldás a hosszú távú használat során hajlamos a vízből kiváló karbonátok lerakódására a hőkezelés során. Bővebben: Link
Szia qut88!
Van esetleg valami ötleted,tanácsod a kockával kapcsolatban? Tiszteletem.
Helló!
Nincs így hirtelen, a hétvégén megpróbálok megmérni neked egy Radianton lévőt. Nem pont ílyen típus, de a gázszelep ugyanaz. Amint tudok, írok.
Sziasztok! Segítséget kérnék... Van egy Bosch condens 2000 kazánunk. Úgy gondolta, hogy elkezd felszökni a nyomás 3.5 ig kB. A biztonsági szelep kinyitott és csorog a víz ki. Felhívtam egy szerelőt, közölte, hogy gondolja, hogy nincs külső tágulási tartály, csak, ami a gépben, ez valóban így volt.kitalálta, hogy biztos a benne lévő tönkrement. Feltette a külsőt, de ugyan úgy nem jó...
Hívtam másikat, de csak hebeges habogas.... Ha jól látom netes kutatásból két dolog lehet hibás. 1.A feltöltő csap nem zár rendesen 2.hőcserélő A csapot jól látom, hogy házilag is lehet cserélni nem igényel spéci szerszámot? Mert, hogy őszinte legyek a sok hozzá nem értő szakival tele a puttony megpróbálnám a csap cserét. A hőcserélőnek nem biztos, hogy mernék neki állni.... Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |