Fórum témák
» Több friss téma |
Ha az áramlás kapcsolónál folyamatosan zárva van a reed relé az hiba, mert annak csak akkor volna szabad zárnia ha vízáramlás felfelé mozdítja a mágnest ami ha megszűnik az áramlás akkor leesik és a reed kikapcsol. Ez az áramlás kapcsoló gravitációs működésű, mármint a benne lévő mágnes. Lehet, hogy ez fel van szorulva vagy nem tud a vízkövesedéstől szabadon mozogni a járatban. A képek nem valami bőbeszédűek. A vízáramlás kapcsoló fele se látszik.
"egyetlen használható tanácsot nem adtál"
"ne rajtam igyekezz helyre hozni sérült lelkivilágod" "nincs semmiben sikerélményed " Én provokálok... Legalább 4-5 hozzászólást írtam neked az elején, amik a mai napig olvashatók, de mindenből csak azt vetted ki, hogy nem támogatom a házi kazáncserélgetést és gázszerelést, és csak arra reagáltál. (Ami igaz is.) Azzal indokolni felelőtlen szerelést, hogy szereted a veszélyt... nem egy hollander meghúzásáról van szó, nem egy gáztűzhely bekötéséről, ez egy kéményes, beszabályozandó berendezés, nem egy lego. Ha egy hollanderről lenne szó, sosem szóltam volna, pont arról van szó, hogy a veszélyforrásokat sem méred föl. (Igen, nekiálltál hazudozni privátban, pl hogy a műszervásárlásod pénzszórásnak neveztem, és ki sem nézem belőled, hogy meg tudod mérni te is, amikor nem is említetted, hogy vettél műszert, és én a szerszámvásárlást mindig jó befektetésnek tartom.) VIM türelme számomra teljesen hihetetlen, miután ennyi oldal után két, lényegi információt nem tartalmazó fotót beküldtél, ő meg mindent méreget és elelnőriz neked.
Szia VIM! Köszi az infót! Ha kiszerelem az áramlás kapcsolót,a komplett fekete kis csövet, az összes víz elmegy a cirkóból? Teljesen újra kell töltenem az egész rendszert? Mit gondolsz ha kiszerelem és újra rendesen dolgozik az áramlás kapcsoló, helyre állhat a cirkó működése? Ez a fotó van még. Köszi, üdv. Tiszteletem.
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2021
Ez a fotó van még, az előbb nem sikerült elküldenem.
Nem megy el a fűtési víz de a bejövő hálózati víz elzárót azt el kell zárni és csak annyi víz fog kifolyni amennyi a hőcserélő azon részében van. Ha leveszed a reed relét (két csavar) és úgy próbálod a fűtést akkor nem volna szabad nagy lánggal indulnia. Talán ez lehet a hibája?
Tessék: ez nem gáz rész, lehet piszkálni.
Miért bontanád ki a teljes elemet? Először a reed relét csavarozd le, és próbáld ki külön, hogy mágnessel tudod-e az állapotát változtatni. Illetve ha mágnessel tudod bontani, abban az esetben mit csinál a kazán. Ha így ok, csak akkor bontsd ki a csövet (amihez robbantott rajzot már milliószor linkeltünk, én is...) Ha ezt megnyitottad egyszer is, látnád, hogy az áramláskapcsoló a HMV körön van, vagyis a vezetékes víz fog folyni belőle, azon nincs mit újratölteni. Szerk: nézd már, VIM pont ugyanezt beírta azonos időben, akkor mégis mondok hasznosat, vagy most hirtelen értéktelen az is amit ő mond... A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2021
Szia VIM! Leszedtem a reed relét ,kicsit jobb a helyzet de továbbra sem szabályozza le a lángot a készülék. Most annyit javult, hogy a cirkón lévő víz hőmérséklet szabályozót már látja a cirkó, és kikapcsol ha beállítok egy alacsony értéket, ezidáig semmi sem történt még ha nullára tekertem le akkor sem.Ha feljebb tekerem elindul a gáz,de nagy lánggal. A kis fekete "kocka" a helyén van és ott mértem működés közben a kapcsokon ,indulásnál 2,4 V-ot, néhány másodperc múlva ez az érték 1,2 V-ra csökken (egyenáram) . Lehet hogy ez nem jó?? Mármint az 1,2 V ? Tiszteletem.
Persze hogy nem itt kéne, de ha igaz amit írt hogy leba...sztad privibe, és utána meg letiltottad, akkor hol a búbánatba válaszoljon..? Írna ő vissza privátot és nem itt csak nem megy.
Nyelje le...? Akkor ki a hunyó? Senki nem néz dilettánsnak csak senki nem tudja a képességeidet, illetve inkább annak a határait, ezért is jöttek intő hozzászólások. A Te érdekedbe. Énneekm 40 éves elektronikai és mechatronikai múltam van, mégis megkapom sok fórumon hogy ejnyebejnye, és ezt sose nehezményeztem mert az én érdekembe történtek. Variálsz hogy mi lehet a gázsszelepbe. Vagyis bizonytalan vagy, nem bízol magadba, mert ha igen akkor már rég darabokra szedted volna. Ha meg így van, akkor jogosak az intő, féltő hozzászólások. Én nem ciciztem, eddig kb. 15 cirkót szedtem atomjaira, ebből vagy 4-5 a mostani modern, megértettem mi hogyan működik benne és össze is raktam magjavítva. Semmi ördöngősség nincs bennük, kivéve a vezérlés de az is csak azért mert a gyártón és Jóistenen kívül más nem tudja se a rajzát, sem az alkatrészek kódját, se a mikrokontroller szoftverét. A többi az kismiska. Ha egy hollandert ki meg be tudsz tekerni, az nem garancia egy modulációs gázmotor szakszerű szét és - összeszerelésére. A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2021
Kihúzod a kazánt, és ellenállást mérsz. Attól függetlenül ha egy kapcsoló két pólusán nem 0V van, akkor nyilvánvaló, hogy a kapcsoló nyitott állásban van. A feszültségváltozásnak csak az elektronika lehet az oka.
-reed visszarak -kazán kikapcs, reed kábel kiköt, ellenállásmérőt rá -melegvizet határozottan nyitod és zárod, közben figyeled az ellenállást Ha a Hamlin számra rákeresel, megtalálod, hogy nc vagy no reedről van-e szó.
A feszültség értékeket nem tudom, hogyan alakulnak a szelepen de ez a kazán nem folyamatos lángmodulációval van megáldva, talán két lépcsőben teszi ezt. A másik dolog, hogy nem az előremenő hőmérséklet változtatására fogja ezt tenni amit Te kieszközölsz hanem a visszatérő hőmérsékletet is "figyeli" és majd akkor fog változtatni a moduláción ha az megfelelő értékkel jön vissza az az felmelegedett a rendszer. Addig nagy valószínűséggel nagy lánggal melegíti a hőcserélőt.
Akkor a vízáramlás kapcsolót szedd le és tisztogasd ki, mert az volt a fő probléma okozója. Most már a funkciók külön-külön kapcsolhatók? (ha a reed relét oda teszed az áramláskapcsolóhoz akkor átvált HMV-re a készülék?
Szépen, szakszerűen leírtad, mert itt mindenki segíteni akar, hiszen nincs érdeke rossz tanácsokat, javaslatokat adni.
Egyébként VIM valóban utalt korábban az esetleges áramlásérzékelő hibára, de mindig ez a kocka-dolog jött elő, ezért ő mindig csak arra a felvetésre válaszolt, ami esedékes volt, ez logikus is. És erre kérdőre vonni? Picit nonszens.
Üdv!
Nem vagyok annyira jártas mint itt egyesek, de ugyan ennél a kazánnál volt tapasztalat, hogy ugyan ezt csinálta, már nem emlékszek pontosan, talán HMV és fűtés esetén is. Ki be kapcsolta a lángot, ameddig el nem érte a kívánt hőmérsékletet. Lehet, hogy nálad komolyabb vagy legalábbis másabb a probléma, de nálam egy égéstér kitakarítás megoldotta. (Puha ecsettel és porszívóval a hőcserélő alját, az égőket meg az égéstér falát belül, illetve megcsiszoltam az ionizáló és gyújtó elektródákat egy kis darab csiszolópapírral. Azóta szebben ég és folyamatosan is.
Sziasztok!
Renova Star C 24 E kazánunkban fürdés közben rejtélyes mintázat szerint lekapcsol a láng. Elkezdem engedni a melegvizet, a láng rendben belobban, jön a melegvíz rendesen 5-7 percig. Egyszer csak a láng lekapcsol, 30-60 mp-ig hideg víz jön. Majd újra belobban a láng, folytatja a melegítést megint kb. 2 percig, ekkor újra lekapcsol a láng. És ez ismétlődik a tusolás alatt végig. Amikor a probléma először jelentkezett, a készüléken beállított vízmelegítési fokozat 2-es volt (1-2-3-max közül), próbaképp föltekertem 3-asra, de ott is leáll. Amikor rendben melegít, a vízhőfok 50 C, amikor kikapcsol, általában 55 C-t jelez már (de kapcsolt már ki 50 C mellett is). A láng nélküli várakozás alatt 55-ről visszaesik 50-re, aztán bekapcsol a láng. A várakozás végén néha úgy kapcsol vissza, hogy előtte felvillan a piros hibajelző led is kétszer, aztán bekapcsol a láng. Tudnátok segíteni, mi lehet ez?
Bocs! Tévedésből publikáltam ezt az előzőt. Nem találtam meg a saját eredeti hozzászólásomat...
Szia! Ne haragudj, ellapozódott a felvetésed. Mondani akartam, hogy a készülék bitermikus hőcserélővel van gyártva (csőben-cső). Ez jó hatásfokú de azzal a hátránnyal jár, hogy a HMV vize a fűtés működése alatt nem cirkulál, így abból a karbonátok kiégnek és lerakódnak a hőcserélő falára, hosszútávon eldugítva azt. Ha még nem volt vízkőmentesítve a készülék akkor talán itt az ideje, mert ettől melegszik túl és kapcsol le a kazán szabályzása.
Azta. Ez elég konkrét! Köszönöm! A vízkőmentesítést házilag kivitelezhető, vagy szerelő kell hozzá?
A házi megoldásokról találsz videókat és a hozzávalókról is szó esik benne. Anyanyelvi szinten nem találsz de érthető a cselekmény és a felhasznált anyagok elnevezése. A többi rajtad múlik. A garanciális megoldást csak szerelőtől várhatsz és az komoly savazó felszereléssel lát neki a munkálatnak.
Szervusztok! Beretta 28 Bsi kombi kazánunk nem működik, csak szakaszosan. Időnként kikapcsol. Ami történt: Decemberben a sorozatos víznyomás esés miatt, megmértem a tartályokban a légnyomást. Pótoltam a hiányzó nyomást, és 3 hétig szépen működött is. Most, azonban ismét varatlanul leáll, és némi víznyomás veszteség is felmerült újra. Köszönöm az esetleges segítséget, tanácsot.
Szia! A kikapcsolás okának van jelzési képe. Ha csak a zöld led villog akkor az a víznyomás hiánya vagy a füstgáz termosztát leoldása miatt történt az átmeneti állapotban, mely az üzemi állapot helyreállása után működni fog a kazán. Ha pirosra vált led akkor mindez az átmeneti állapot után történt (az átmeneti állapot az a gyújtásra várás időszaka). A tágulási tartály nyomását azt azt így kellett volna megcsinálni.
Igen. Amíg működik, addig a zöld jelzés villog lassú tempóban. Amikor kikapcsol, akkor pirosra vált. A tagulasi tartályt kikapcsolt allapotban (reset, vagyis közepső allasban) töltöttem helyes nyomásra.
Fejlemény: A tűztér elejét meglazítottam, több levegőt kap, azóta folyamatosan működik a kazán, teszi a dolgát. Persze ez így több szempontból is helytelen megoldás, de a hiba okára talán rávilágít. Szerintetek mi lehet a baj?
A következő kérdés az lett volna, hogy meddig jut el a folyamat a bekapcsolást követően. A szivattyú indul a szelep vált (ha szükséges), ventilátor szellőztet majd gyújt és ha égve marad a láng akkor folyamatosan működni fog. Ha közben elégtelenné válik szellőztetés nyomása akkor kiáll hibára. Ez lehet a tűztéri hőcserélő szennyezettségétől (lamellák közötti odaégett szálló por), ventilátor csapágya kenetlen (fordulattal összefüggő), nyomáskapcsoló hiba, a venturi csövei koszosak belülről (szálló por, szösz okozta elzáródás).
Boldog Új Évet Mindenkinek az oldalon!
Kérdezni szeretnék! Vailant kombi kazánunk van, a forró víz langyosra váltott. Mi lehet a probléma? A meleg víz szabályzó max-on van. Előre is köszönöm!
Szia! Milyen az a Vaillant? (száma, betűjele).
Szia!
HU, cat. II2HS3BP Serial Nr. 04003065140010064907 Service Nr. 94348300000010000006 VUW HU 242-2-3 R2
Szia!
Csatoltam az adattáblát.
Köszönöm a reszleteket, át fogom nezni, kitisztítom a rendszert!
Szia! Ha megengeded, nekem is volna észrevételem:
Én először a VIM által írtakból: „nyomáskapcsoló hiba, a venturi csövei koszosak belülről (szálló por, szösz okozta elzáródás).” a presszosztát környékét ellenőrizném. Vagyis ha már úgyis megmozgattad a tűztéri burkolatot, akkor azt levenném és a presszosztáthoz vezető műanyag csöveket kitisztítanám, kifújnám. Ezzel egy lehetséges hibát már ki is tudnál zárni.
A szivattyú melyik fokozatban van? A II.-ban kell lennie. A HMV vételezéskor azonnal nagy lánggal kezd égni a fő égő?
Sziasztok !
Ferroli Domitop F24 kazánba cseréltem hő cserélőt ugyanis a másik 2 ki lyukadt. Olyan hiba jelenség jött elő csere után , hogy ha a melegvizet megengedem a mosdóba vagy fürdőkádba először pár másodpercig meleg víz folyik majd el langyosodik. Próbáltam levenni a hideg víz mennyiséget golyós csappal , de ígyis alig van melegebb víz. A fő elektronikai panelja meglett próbálva másikkal ami jó , de szintén ez a hiba áll fent. Olyan mintha sok víz menne át a hőcserélőn és nemtudná felmelegíteni a vizet, de lehet hülyeségre gondolok, mert a másik 2 hőcserélőnél ami kilyukadt ugyan úgy teljesen nyitva volt a hideg víz golyóscsap aminél teljes keresztmetszetben átfojt a víz és forró vizet adott. Segítséget megköszönném ha valaki hozzá tud tenni valamit vagy javasolni. Előre is köszönöm a válaszokat. |
Bejelentkezés
Hirdetés |