Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi a választ!
Ezek rendben vannak. Egyébként meleg víz vételezésnél nincs meg a megfelelő nyomás sem.
Az akkor probléma. A kifolyási helyen a csapnál nincs elvízkövesedve a perlátor? A kazán vízszűrője tiszta? Persze az is lehet, hogy maga az NTC lehet hibás. Ennél a típusnál eléggé kis értékhatárok között dolgozik az ellenállás mérés (3.6-tól lefelé 5-600 ohmig) de ebben nem vagyok biztos.
Szia! Ha klipszes felfogatásúak az NTC-k akkor cseréld meg őket a csövön. Vízcsap nyitásra hallani lehet a kazánban, hogy kapcsol egy relé? Lehet, hogy a fűtési termosztát kéri a meleget de a HMV vétel vízáramlás kapcsolója (felakadhatott, megszorult) nem kapcsolja megfelelően a főégőt maximális terhelésre.
Nos elég fura a helyzet. Az emeleten a mosdón forró a víz, mondjuk az a kazán mellett van, egy fal van köztük, de a kádon már langyos.
Nagyrészt a földszintet használjuk, lehet emiatt elvizkövesedhetett a rendszer, de egyik pillanatról a másikra?
Nem egyik pillanatról a másikra történik ez a vízkőkiválás de a folyamat kialakulásával a kazánban lévő vízáramlás érzékelő fordulata lecsökkenhet annyira, hogy a lángmoduláció nem lesz összhangban a hőmérséklettel. A vízáramlás érzékelő az egy turbinalapátos szerkezet amit a víz áramlása forgat egy külső hall elem előtt amiben impulzusokat generál. Ezt fogja figyelni az elektronika és ehhez "igazítja" a teljesítményigényt.
Köszi a választ!
Akkor most mi a teendő? Mit tudok SOS csinálni, hogy amíg kijön a jó idő, és szét lehet szedni, addig tudnánk fürdeni.
Nézd meg a csapok perkolátorát (fémszita), mennyire van eltömődve.
Nagyon hihetetlenül hangzik, hogy a cső távolabbi végén langyos, közel meg forró (hacsak nem extrém hidegek a falak Nem lennék meglepve, ha a mosdó csapján jóval kevesebb víz folyna ki időegység alatt.
Ezt írod:
Idézet: „Az emeleten a mosdón forró a víz, mondjuk az a kazán mellett van” Idézet: Szerintem semmi problémája nincs a kazánnak hanem azon a helyen kell a kifolyót vízkőmentesíteni ahol nem megfelelő a víz hőmérséklete. Lecsavarod a perlátort és megnézed, hogy úgy milyen meleg víz fog folyni. Ha a nélkül megfelelő a hőmérséklet akkor biztos, hogy azzal van a probléma, vízkőmentesíteni, vagy cserélni kell benne a szűrőt. „de a kádon már langyos.”
Hello! Ha van a csap előtt sarokszelep, azt is érdemes megnézni. Mert az is le tudja csökkenteni a nyomást "egyik pillanatról a másikra". (Mert rém vacakok ezek..)
Talán még a perlátort sem kell levennie, csupán megnéznie, hogy ott a hideg víz milyen áramlással jön. Ha az jól jön, akkor nem ott van a hiba, hanem a kazántól ahhoz a földszintre menő vezetékben (mondták a sarokszelepet pld.) lehet vízkő, dugulás, stb.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2021
Köszönöm a sok választ. Átnézem az összeset, még az egykarosokon a betéteket is,
Szia VIM, jó reggelt mindenkinek!
Nincs véletlenül ehhez a cirkóhoz neked,vagy bárki másnak egy vezérlő panel kölcsönbe? Kipróbálni, a most meglévő helyett, elképzelhető ,hogy az a hibás és ezért nincs láng visszaszabályozás a beállított hőmérsékletnél. Kapcsolási rajz is teljesen jó lenne, feszültség referencia értékekkel a mérőpontoknál. Áramláskapcsoló rendben működik, írtad, hogy az is lehet esetleg hibás. . Tiszteletem.
Régen csináltam ilyet, ha jól emlékszek ez bitermikus hőcserélős?
Hülye kérdés de a fűtés normálisan megy? Nem maradt nagy adag buborék a hőcserélőbe, akkor nem adja át a meleget a másik körnek. Ha hülyeséget beszélek, bocsi, pár éves emlékeimbe valahogy így van de tévedhetek.
a fűtés köröm jól működik.Cseréltem NTC-t is benne.
Szia! Bár VIM már szólt róla, de rákérdeznék, hogy az áramlásérzékelőt nézted-e már? Az is okozhat ilyen, csak a hmv-kört érintő problémát. A hidegvíz bemeneti csővezetéken van.
Szia! Nincs, ne is keress, mert nem fogsz találni. A gyártók hétpecsétes titokban tartják mindet, nem véletlenül. A szakemberek is csak részleteket tudnak a működésükkel kapcsolatban de nem javítják hanem cserélik. Próbálkozhatsz a visszarajzolással ahogyan azt már megtették az ebben járatos hozzáértők de Ők is csak egy részletével teszik ezt amelyikkel a probléma van. Már az is fél siker számukra ha a panelen felismerhetőek az áramköri kialakításból a funkciója és abban mi okozhatja a hibát. Nem egyszerű. Ez robbantott ábrasor 8. oldalán kezdődik az RCM20 Idea. Azon tisztán látszik az NTC-k helyzete és azonossága, mert, hogy egyformák. Ezek a fő mérési eszközök a szabályzásban. Ha értékük eltér a megadott paraméterektől (mert meghibásodtak, bármelyik a kettő közül), akkor nem fog változni a szabályzás folyamata. Cserélni kellene mindkettőt (mert nem mai gyerek a készülék), vagy legalábbis mérni az értéküket, 10kΩ szobahőmérsékleten, 70-80fokon 3kΩ körüli. Ha nem változik az értéke az is hiba. Van a váltószelep oldalán lévő csövön egy határtermosztát ami kapillárcsöves érzékelővel (gőztenziós) van ellátva. Ha az el van "fáradva" (a mechanikus része amit a táguló gáz működtet) akkor előbb lekapcsol mint kellene. Talán ezért is nem változik az általad elvárt állítási érték, mert az a hibás.
Sziasztok. A targyban szereplo kombi gazkazan nem ad hasznalati melegvizet. Hibakod nincs. Hocserelo kisavazva.A valtoszelep nincs megszorulva. Csak HMVre kapcsolva sem gyujt be. A futesre jol reagal. Mit kellene még ellenoriznem? Valamilyen otlet? Koszi elore is
Mod: Áthelyezve a "Westen Star condens 33 HMV" topikból. A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2021
Moderátor által szerkesztve
Szia! A HMV vízszűrőnek tisztának kell lennie. A hall szenzoros vízáramlás érzékelőnek kellene a csap nyitására érzékelni a HMV vételezést, ha ez nem működik akkor nem fog átállni a kazán a HMV készítésre. A működtetője az belül van és talán az nem forog megfelelően vagy egyáltalán.
Szia! A HMV vízszűrőt kivettem megtakaritottam.Volt rajta szutyok de változást nem történt.
"A működtetője az belül van és talán az nem forog megfelelően vagy egyáltalán" És azt ki lehet venni?
Szia! Amire ez az érzékelő fel van rögzítve abban van egy turbinalapát aminek a tengelyén mágnes van ami a külső hall elemet impulzusokkal vezérli. Ha a turbina nem forog akkor nem kap jelet az érzékelő és így nem fog átállni a kazán HMV vételezésre. Nem vagyok szerelő és a készüléket sem ismerem, hogy ettől többet tudjak mondani. Ha szét akarod szedni ezt a részét azt rendkívül körültekintően csináld, odafigyelve a műanyag alkatrészek esetleges sérülésére. Mutass képet erről a részről ahová ez a hall szenzor van felfogatva. A vizes blokk ezen részét "O" gyűrűs tömítésekkel, szerelhető részegységekre lehet bontani a rögzítő kengyeleket kihúzva a helyükről.
Mellekelem a képet.
A háromutú szelepmozgató motor mellett, amihez a fehér-piros-kék vezetékek csatlakoznak. A feltöltő csap nyakára van felhelyezve a hall érzékelő bilincse de maga az érzékelő hátulra nyúlik be. Felülről van egy fehér záró kupak, talán azt kell kivenni, hogy a forgórész látható legyen. A hálózati vizet biztosan el kell zárni de jobb lesz ha a szerviz csapokkal is ezt teszed.
Sziasztok!
A témában említett nem kombi, hanem csak egy Junkers WR250 típusú átfolyós vízmelegítő. Állandó gyújtóláng nélküli, két darab góliát elemmel működik. Bár új állapotában sosem láttam ezt a típust működni, nekem elég betegesnek tűnik, de még nem ismerem eléggé a működési elvét. A FÉG V4-es működését jól ismerem, így elsőnek próbáltam megoldani az önmagától mindig nagyobb lángmagasságra átálló főégő problémáját: A nyomólemez műanyag alkatrészeire már rá volt kövülve a gépzsír, így annak letakarítása után szilikonzsírral megkentem. A nyomólemez meredeksége nem állítható mint a V4-nél, így kicsit eléggé elnagyolt konstrukciónak gondolom. Kellemes, amikor fürdés közben egyre melegebb vizet ad, és a kádtól messze van, hogy visszataszigáljam az önálló életet élő állítót.... Továbbá észrevettem, hogy lassan rúg vissza a képen látható csap, nyilvánvalóan szorul. A másik zavaró problémája, hogy használat után rövid időn belül ismételt meleg víz igénynél sokára gyújtja be a főégőt, a következőt műveli: Bár azonnal begyújtja a gyújtólángot, de az hangosan lobog, mindeközben szikráztat, aztán egyszer csak begyújtja a főégőt, sok másodperc múltán. A megnőtt kéményhuzat zavarná a gyújtólángot, és amíg az nem folytonos, addig sikertelen begyújtásként detektálja, vagy termoelem/szenzor hiba? Annyi kérdésem volna még erről a típusról, remélem lesz itt, aki ismeri..
Sziasztok,
Vaillant VSC 196-c 150 típusú vezérlőpanel hibáról kérdezek. Az a probléma,hogy néha-nem túl gyakran- a HMV készítése végeztével nem kapcsol át a vezérlőpanel fűtés üzemmódra. Folyamatosan kattogó hangot ( relé??) ad ki a panel,villog a töltés kérése és a szekunder oldalon 92 fokra megy fel a hőfok,majd lemegy újra valamennyit és ezt ismétli, Először a váltószelep hibára gondoltunk,de szétszereléskor nem találtunk hibát. Azt megállapítottuk, hogy a hiba előjöttekor mindkét szivattyú (meleg víz+fűtés) panelből kijövő kábelén áram folyik át. Ideiglenesen új panelt tettünk be így jól működik minden, tehát szinte biztos,hogy panel hibás. A kérdés, hogy mi lehet a hiba? 1. Szoftver? 2. Vagy valami hideg pont? Hiszen nem mindig jön ki a hiba. Ha szoftver lenne a hunyó, akkor mi ndig kijönne a hiba?? 3. Érdemes elektroműszerésszel megnézetni? Ezekre a pontokra kérem válaszotokat. Kösz, hogy foglalkoztok vele.
Mennyi idős ez a kazán? Ez mit jelent, mert ilyenről még kazánnal kapcsolatban nem is hallottam: "villog a töltés kérése"? Ha kattog az átváltás helyett akkor a panelon valamelyik relének vagy a "lába" forrasztotta ki magát, vagy az érintkező nem érintkezik rendesen, ezt végig kellene nézni. Ha tudod a panel bekötését a váltószelep csatlakozójára menő fóliákból meg tudod állapítani melyik relé lehet az.
Köszi a választ,utána nézek.
A" villog a töltés kérése " arra utaltam,hogy amikor átáll meleg víz gyártásra,akkor a kijelzőn villog egy "vízcsap" szimbólum ,majd ha befejezte a vízkészítést akkor a villogás abba marad, csak a szimbólum marad a kijelzőn villogás nélkül. Ez a normál állapot,amikor nem folyik meleg víz készítés.
2003-as évjárat,2004-ben üzemeltük be.
A relé sajnos 18 Voltos. Hol lehet ilyet szerezni??
Lehet de nem egyszerű, de ha tuti ez a baja akkor veszel 12 voltost ami mechanikailag stimmel, megméred a tekercs ellenállását, és annak a fele értéke ellenállást sorbakötsz a tekerccsel. Pl. 300 ohm, akkor sorba vele egy 150 ohm.
Nem a kegesztétikusabb de tökéletesen fog működni. Ha van otthon ilyesmi relé, csak más a mérete, bár most lehet engem megköveznek de egy neves gyártmányú hifi végfok hangszóróvédelmi reléjét sehol nem tudtuk beszerezni, egy megegyező elektromos paraméterű relét egy csepp sziloplaszttal a régi helyére tettem fejjel lefelé és 6 szál repülővezetékkel bekötöttem. 5 éve működik. 24 voltost nem ajánlom, bár elképzelhető hogy meghúz de bizonytalan lesz.
Hát ez óriási!Köszi az ötletet.
Kicsit rendbe tettem relét,megcsiszoltam az érintkezőt. Az egyik nagyon úgy néz ki,hogy az volt a hibás. Csak jövő héten tudom ellenőrizni,ha ok,akkor rád írok.Küldök egy képet a reléről erre lenne szükségem!
sziasztok, ez az alkatrész micsoda? A visszajövő ágban van egy Vaillant kombi kazán alján. Szűrő lenne? Köszönöm.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |