Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi a segítséget, holnap elszaladok érte. Már csak az a kérdés, az én drótjaimból melyiket melyikre? Aggódom, nehogy kinyírjam a ház központját.
Zárlattal vagy hibás bekötéssel nem tudod kinyírni a központot. Idegen feszültséggel viszont igen, elemmel, akkuval, tápegységgel ne próbálkozz !
Megvettem a telót, mellékeltben a rajza. Ha az én jelölésem szerint a 6-3-1 bekötést használom és elvágom a rövidzárat az 1-6 között, akkor
2csíkos->3 jelöletlen->1 1csíkos->6 bekötés jó lesz?
Várhatóan jó lesz.
Nem nyert Ha felcsengetek, központ zenél, készülék néma. Felveszem a kagylót, abban szól zene, miközben a központ továbbra is kicseng. Ajtónyitó nem nyit, de ha nyomkodjuk, kattog a bejáratni központ, zenélés közben.
Felcseréltem az 1-6 -ot, így ok, csak nem nyit ajtót. Visszaraktam a rövidzárat, így nyit, de nem lehet felcsengetni, nem is zenél a központ lenn, a készülék is néma ill. ha felvesszük a kagylót, senki nem halja a másikat. 1-3-at felcserélve a központ sem csenget, kagylót felvéve némaság oda-vissza, kapunyitót viszont működik. Ha nyomva tartjuk, rosszul, de halljuk egymást. Variáljak tovább vagy hívnom kell a kaputelóst? Arra gondolok, hogy nem kell-e a központon is valamit átkötni készülékcserekor... A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2020
Moderátor által szerkesztve
Talán azzal kellett volna kezdeni, ha már van kéznél egy "kaputelós"...
Távólról ennél többet nem tudok segíteni. Óbudára kiszállással együtt 10000-Ft a javítás.
Tehát a Bolgár készülékbe ami be volt kötve az 1.-új készülék 3.
Régi: 3-új 6. Régi: 9-új 1. Nem kell átkötni mert a Tesla és a Codefon MKT lakás készülékbe gyárilag meg van oldva
A közös képviselőnek szóltunk, ő a gondnokhoz irányított. Ő továbbítota a kaputelósnak a számom azzal, hogy majd kaputelós fog keresni. Nah azóta is keres. Kb. 2x szóltunk a gondnoknak, nem történt semmi, kb. 1 hétig. Előszoba közben elkészült festéssel együtt és roppant lehangolóvá vált a falból kilógó 5 vezeték. Ezért vettem kézbe az ügyet. Magyarország jobban teljesít.... mint Ruanda
Közben megoldódott: a 2. lehetőség + rövidzár visszattétele. Így minden ok, HiFi minőségben szól szinte. Így végülis 2 vezetékes a rendszer.
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Sziasztok. Telepítet valaki közületek az Arday által forgalmazot DD5000 rendszert, ha igen vélemény róla?
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni ezt a kaputelefont vettem bekötöttem azzal a vezetékkel amit adtak hozzá viszont ha a kézi beszélőt felveszem borzasztóan zúg a kinti egységen alig alig hallani valamit és nem tudom hogy miért képek beltéri kültéri vezetékek
A kültéri hátulján van egy potméter azzal tudsz álítani hogy ne gerjedjen
Sziasztok,
most költöztem be egy új lakásba, és a következő probléma áll fent: A kaputelefont az előttem levő ember leszedte, ám az nem lett sehova se felírva, hogy melyik kábel hova volt eredetileg bekötve. 5 darab, természetesen tök ugyanolyan színű kábelem van a falban, rajtuk szigetelőszalaggal, így van egy kék, egy sárga, egy piros, egy fehér, meg egy jelöletlen. Nagy nehezen kiderítettem, hogy az előző fenti kaputelefon egy HITEKA MKT cucc volt, ami helyett meg is vettem az itt ajánlott Tesla márkájút. Ezen ugye a következő bekötési lehetőségek vannak: A1 A2 (ezek tudom hogy nem kellenek) illetve A 6 3 1 Különféle variációkkal kb odáig jutottam, hogy a kaputelefon vagy felvéve zúg, vagy lerakott állapotban zúg. Bármilyen help nagyon jól jönne, köszi. Bonyolításként lent a hallban egy TERRANEO márkájú kaputelefon van, ez tökéletesen működik. Megnéztem hogy hogyan van bekötve, de tök más az egész. Ha bármi logika szerint lett a kábelekre szigszalag rakva (amit erősen kétlek a lakás többi elektromos és egyéb rendszerei állapota láttán), akkor legalább az biztos kéne hogy legyen, hogy a piros lesz a pozitív, akkor az megy a 6 vagy a 3ba, gondolom. Ez alapján kezdtem el próbálgatni is.
Sziasztok,
Panelházi lakáskészülék gondom van, elromlott és nem tudom milyet kellene vennem. A külső egység a képen látható, valami mt márkájú, a belső a másik képen kicsit lelakott állapotban. Toldozom foldozom egy ideje, de már nagyon csereérett. Meg tudnátok mondani milyen készüléket tehetnék helyette ha lehet?
Sziasztok,
Egy RAINMANN CD-2000 központtal rendelkező társasházban a rakoncátlan lakáskészüléket szeretném cserélni (javítani). A lakáskészülékben lévő nyákon LASKOMEX felírat van. 2 vezeték van bekötve L+ és L-, 6.6V feszültséget mérek rajta. A készülék normálisan cseng és nyitja a kaput is. Viszont a hangja nagyon halk és zajos, recseg. A minap teljesen elhallgatott. Amikor szétszedtem egy tletört vezetéket találtam, képen zöld. Visszaforasztás után a csengetés hangja kb fele lett és iszonyúan gerjed a hang (a lakásban is a központnál is), kaput nyitja. Mit lehet tenni vele? Milyen most kapható lakáskészülék szerelhető a helyére? Kösz A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2021
Szia !
Hagyd a fenébe a régi készüléket, soha sem lesz tökéletes ! Laskomex LM-8 típusú lakáskészüléket vásárolj. KB 4500-Ft- A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2021
Kedves Mindannyian!
Segítséget kérnék olyan ügyben, hogyan lehetne a kapucsengő hangját mélyebb hangnembe áttranszformálni, amit hallunk, mert az a madárcsicsergő magas nem hallatszik be, ha TV-t nézünk a harmadik szobában? Magyarul hiába csipog 3-4kHz-en, nem hallom, de ha 800Hz-1kHz között vibrálóan szólna, azt meghallanám. Hallókészülék nem oldja meg a dolgot, próbáltam. Üdv!
Egyszerű telefonkagyló a beszélője és a hallgató (hangszóró) is ebben van. A fali tartójában két nyomógomb van, egyik a bejárati ajtót nyitja, a másik a világítást kapcsolja föl a lépcsőházban. A központi egysége kódos nyomógombos, a bejárati ajtó nyitható kóddal és kulccsal is. Valaki maszek gyártotta, az elődje jobb volt, csak kicserélték mert a bejárati ajtó is új-mágneszáras és kódos lett, azóta csipog.
Üdv!
Sziasztok!
Kaputelefont cseréltem egy Tesla MKT rendszeren, ahol egy Bolgár gyártmány volt a lakáskészülék. Egy Andalúzia MKT 1+n -re cseréltem. 3 vezeték volt a Bolgárra kötve. Kaputelefon működik, cseng, lehet beszélni és hallani oda-vissza, kaput is nyit. Viszont ezt csak két kábellel. A lakás kábelen kívül a másik kettő közül bármelyiket kötöm rá, működik. Azért kérdezek itt, mert nem vagyok biztos abban, hogy ez miért van. Ajtócsengő nincs. Miért van 2 látszólag egyforma funkciójú vezeték behúzva? Folyosói elosztószekrényben vezették a kaputelefon kábeleit, ahol egy kötődobozban egyértelműen kideríthető volt a lakás kábel. Alap esetben a lakás kábelhez képest nem mérek a másik kettő vezetéken semmit. Amikor csengetés történik, akkor kb +5V mérek mind a kettőn. Csatolt fájlnak megfelelően kötöttem be. Ha valakinek van infója, azt megköszönöm. Üdv
Kis segítség kellene
Vettem egy ilyen kaputelefont. Összekábeleztem, de amatőr módon a kültéri 4 eres csatira ment a tápfesz (12 V) és fordítva. (A 4 eres kábel középső két kábele elvileg szintén GND és POWER). Tönkrement ettől a készülék? Helyreállítottam a kábelezést. Minden funkció működik. De a hang nagyon gyenge, mind a külső mind a belső egységen (állítási lehetőséget egyiken sem találtam) és iszonyúan gerjed a hang. Van ennek köze a rossz kábelbekötéshez, tönkremehetett valami a kültéri egységben? MINDEN MÁS FUNKCIÓ (video, kaunyitás stb.) TÖKÉLETESEN MŰKÖDIK. Mert ha nem ment tönkre, akkor visszaküldöm.
Ha csak próbára összedugtad, akkor túl közel vannak és összegerjednek. Egy normál szerelés után nem fog gerjedni. Ha nem gerjed, akkor lehet, hogy nem szabályoz vissza annyira és még hallani is fogsz valamit.
Ha minden más működik, akkor nem ment tönkre semmi. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Van nekem is egy gondom egy hasonlóval... Van egy ilyen szett, amit egy barátom vett. Már előre beprogramozták a lakásban összedugva. Kint a helyén rövidek voltak a kábelek, bele lett toldva 50cm a 4-eresbe (riasztókábel) és 2-3m a beltéri 15V-os ágába, ez utóbbi 2x0,75-ös 230V-os, dupla szigetelésű vezetékkel. Felszerelve, beüzemelve működik a beléptetés arcfelismeréssel, ujjlenyomattal és RFID kártyával is. A kültérin szép a kép. Viszont a beltérin csak 2-3s-ig van kép, aztán elmegy, majd kb. ugyanennyi idő múlva visszajön, aztán ez ismétlődik. Ha állítani akarok a képernyőn, akkor az OSD is csak addig van kint, amíg kép van. Ha lehúzom a 4-eres csatlakozót, ami a kültéri és a beltéri között van, akkor nincs kép (naná), kék háttér, de ha ilyenkor megnyomom a beállítást, akkor szépen kint marad az OSD. Valamiért "újraindulgat" a beltéri monitor, amikor megjön a kép. A kábelek jók, le lettek mérve. A 4 eres ki lett váltva egy másikkal, mert adtak hozzá 2 tartalék csatlakozót, ez is jó, és ugyanazt csinálja vele. A monitor 15V-os táp csatlakozónál mérve bekapcsolt állapotban 14,97V van, a villogás alatt sem változik. Elsőre azt sem tudtam eldönteni, hogy a kültéri és a monitor között milyen adatátvitel lehet. A kültéri teljesen digitális, érintő képernyő, gondolom digitális kamerával, gyakorlatilag egy butított okostelefon "átberhelve". A beltéri felé menő képet egy másik kamera adja, a kültéri sarkában. Most már így utólag azt mondanám, hogy inkább az első sejtésem felé hajlok, hogy a 4 eres vezetéken sima analóg audió és videó jel megy, meg a csengetés jelzés és a zár nyitás. Tehát ez a monitor egy LCD TV analóg bemenettel és egy kis extra kaputelefon funkcióval. Most nem vagyok ott, nem fogok tudni kipróbálni semmit, de a rajzon most fedeztem fel, hogy ez rá is van rajzolva. Már csak az a kérdés, hogy AHD, vagy sima SD, elvileg 1080p-nek írják, de a monitor felbontása 480p... Ami nem hagy nyugodni, az a kültérin levő 2 jumper. Egyiket sem értem. Lock signal output H/L selection Ez vajon mi lehet? Zár kimenet magas/alacsony? Powered by monitor or outside Selection IN-12V OUT-12V Ez mi a fene? A leírásban nincs semmi róla. A kültéri 12VDC-ről megy külön, ez a monitornak adna a 4eresen 12V-ot? Akkor miért van 15V-os tápja egyébként? Ez ütközne, a 12V és a 15V? Az OUT-ba van dugva, elvileg nem piszkálták... A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2021
Idézet: Azt kellene megmérni, hogy mikor megjön a kép, akkor minden tápfesz stabil marad-e. Az is gyanús, hogy ha a belső és külső egység külön tápról megy, akkor miért jönne a 4 eres kábelen 12V? Próbáld meg azt, hogy az "OUT-12V"-ot megszakítod és úgy adod be a kinti egység képét a beltéribe. Ha így stabil marad, akkor valamiért a megjelenő 12V nem tetszett az egységnek. „Valamiért "újraindulgat" a beltéri monitor, amikor megjön a kép.”
A tápját mértem, 14,97V stabilan.
Nem biztos, hogy megy rajta táp, illetve van kavar rendesen, a szokásos kínai leírás sok ellentmondással. Tegnap késő volt már, de inkább az lenne a jumper, hogy a monitor adná a 4 eresen a 12V-ot, illetve helyben külön táplálva a kültérit. De az out-on van, tehát elvileg jó a külön táp. De ahogy írtam, én is errefelé tippelek...mérnem kell majd, ha újra odajutok. Ejj, ezek a kínaiangol leírások. Az egyik oldalon nem egyezik a monitor oldalán levő gombsor funkciója a másik oldalon levővel, illetve odaírja az egyikhez, hogy BALK...ja... A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2021
Ja, a "Chinglish" leírásokat mire kibogozza az ember, "kettéáll a szeme". Szóval, a 4 eres kábelen a beltéri szükség esetén tudja táplálni a kültérit is, de tud lenni a kültéri saját táppal is. Szerintem próbáld meg azzal a jumperrel kikapcsolni a "távtápellátást", hogy akkor hogyan fog viselkedni...
Tipp, hogy ha van hozzá kínai leírás is, akkor esetleg okostelefonon a Google fordító kamera funkciójával meg lehetne nézni, hogy eredetileg hova mit írtak.
Szia
Én arra gondolnék, hogy azzal a jumperrel azt lehet kiválasztani, hogy maga az elektromos zár alapból nyitott, vagy zárt típus.
Logikus, ez is teljesen lehetséges, így több zártípussal kompatibilizálható.
Nem lenne életszerű, a kétfajta zártípushoz a fémdobozon (12V-os táp és relé a zárhoz) van külön kimenet, COM->NO/NC névvel. De nem független érintkezők, alapból rajta van a 12V. Az előzőleg csatolt képeknél is mutatja a 2 fajta zár bekötést. Bár, bármi kitelik tőlük, de semmi egyéb infó nincs ezekről a jumperekről.
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |