Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lényegében pattan egyet a hangszóró, néha bevillan a monitor is. És lehet hogy nem is az áramszolgáltató hibája miatt állt le a számítógépem hanem a fagyládám miatt.
Az bizony könnyen megeshet. Még az analóg TV -s korszakban elég sok zavarbejelentés volt emiatt, a hűtő indulásakor "pislantott" egyet a szomszéd TV -je.
Tegyél rá a hűtőkompresszor 230 V közvetlen bemenetére egy 2 µF 350 V -os kondit, bár eredetileg rajta kéne lenni. Lehet, hogy ami rajta van, az már csak kondinak látszik. A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2021
Na erre volt szükségem hogy milyen kell rá. Máris körbenézek honnan tudom berendelni. Jó régi a fagyláda 10+ éves.
Régi fénycső armatúrában van általában 2.2µF-os fázisjavítás ürügyén, amit ki szoktak pattintani, hogy kevesebbet fogyasszon. Aki villanyt szerel,, annak fiókjában biztos hentereg egy-két ilyen.
Én minden estre átnézném a világítási hálózat kötéseit is. Mert hogy pattan az egy dolog. De hogy hunyorog is, az már nem normális.
Nem normális hogy egy egyszerű fagyasztóláda, még ha régi is, ekkora problémát okozzon.
A nagyanyám hűtőgépe, amit 1960-ban vett, az régi volt '95-ben, amikor kidobtuk. De még hűtött. Egy 10 éves hűtő az maximum csak középkorú
Nem csökkenti a fogyasztást a kikötés. Azért szedik ki, mert elromlott. Egyébként növeli az áramot és a meddőteljesítményt. Csarnok méretben kifejezetten káros.
Bezavar a monitornak olyan erősen indul. De nem mindig. Most is bekapcsolt de a monitor nem villant, és a hangszóró is csendes marad.
Átnézem az összes csatlakozást újra. Sőt a konnektort is szétbontom hátha ott vacakol. Bár az is új mint a kábelezés.,
Esetleg egy hosszabbítóval és egy nagyobb terheléssel szimulálhatod a ki-be kapcsolást. És megnézheted hogy a főelosztóhoz közeledve a monitorral (hosszabbítón át) van-e hely ahol a feszültségesés megszűnik. De gondolom, nem csak a hűtő van a házban..
Van bojler is. De az éjszakai áramról megy. Mosógép de az nem csinált még zavart. A feszültségesé nem tapasztalok. Legalábbis nem mutatja műszer A számítógép arról megy 224-239v körüli értékkel. Lézergép a maga kb 200w fogyasztásával és a számítógéptől való közelségével sem okozott bajt. Pedig 1 elosztóra van dugva.
Átnézted már a számítógép tápjában a kondikat? Az is okozhat problémát, kiszáradtak, lecsökknet a kapacitásuk, aztán jön a hálózat felől valami kis "zavar" és resetel a gép...
A kompresszor hatalmas áramot tud felvenni induláskor és ha a hőfokszabályzó kapcsolója is besegít, akkor jókora induktív lökést is. (Bár sok baj nem igazán szokott lenni a szabályzó kapcsolójával.) Minden estre egészen más mint bármely más fogyasztó. A feszültség csökkenésen (ha abból adódik a gond) egy zavarszűrés nem sokat tud segíteni. De azt próbaképpen meg tudod tenni, hogy ha van egy hosszú (és értelmes) hosszabbítód, hogy azon keresztül más-más konnektorba/helyiségbe dugod be a fagyasztót és megnézed akkor is hat-e a zavarása. Csak próbálgatással lehet ilyesmit kikeresni. Még egy kisautomata is tud ilyesmit létrehozni ha már el van öregedve. De akkor nyilván akár hova dugid be a számgépet, meg lesz a hatása, mert Ő az "elején van a dolognak".
Mióta a hosszabbítóba van bedugva azóta nem volt gépleállás és szikrázás is csak 2 alkalommal volt pár nap alatt. Kosszabitó nélkül naponta többször is volt akár leállás is.
Egy jó vékony (és elég hosszú) hosszabbító is lehet lágyindító...
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2021
Ez kb 2 méteres volt de sokat javított a helyzeten. Mondjuk az még mindig fura hogy mikor a 2-3 házzal és szemben lévő háznál sterimoval mosták a traktort szinte minden indításnál leállt a gépem. 70-80 méter a távolság. Tehát van még itt a háttérben is valami
Sziasztok! Nem tudom jo helyre irok vagy sem DELTASOL E vezérlö programozásában tud valaki segiteni? köszönöm elöre is!
Sziasztok!
Mi a különbség az LM1117 és a AMS1117 között? Árban van különbség de gyakorlatilag ugyanaz mind a kettő. Nem? Mennyire megbízható az AMS? Ajánlanátok ha valami tuti frankó cuccba szeretném beépíteni? Hogy biztosan tartsa stabilan a 3.3V-ot? Persze 1-2 tized csúszkálás azért nem számít, csak nem ismerem és nem tudom mennyire lehet megbízható. Vélemény?
Tuti frankó cuccba csak a drágábbat szabad beépíteni.
Sejtettem, de van 700.-ft-ért is, meg 70.-ft-ért is és elvileg mindkettő ugyanúgy stab 3.3V-ot tud tartani a kimenetén. Az áramerősség ugyanaz, a működési hőfok tartomány ugyanaz, szinte tök egyforma minden, de akkor mitől van az hogy az egyik 10x drágább?
Szigorúbb technikai fegyelem. Megbízhatóbb működés.
Értem, köszi. A lényeg akkor, hogy az olcsó IC nem véletlenül olcsó
Más a gyártó, a gyártási technológia és ha pl. a HEStore-s árakat nézem akkor az ott kapható LM1117I az 0oC alatt is működik, míg a másik nem.
Amúgy a National Semiconductor adatlapján ajánlok figyelmedbe egy mondatot: Idézet: „If Military/Aerospace specified devices are required,please contact the National Semiconductor Sales Office/Distributors for availability and specifications.” Szóval nem véletlen az árkülönbség.
Sziasztok,
Szeretném segítségeteket kérni futópadunk javításával kapcsolatban. A tünetek szerint, amint a motort ráteszem a motorvezérlő panelre, lemegy a kismegszakító. Futópad rendben elindul, ha a motort lehúzom a vezérlőről, emelkedik a futóöv, rendben van a kijelző, azonban amint a motor csatlakozásra kerül, jelentkezik a hiba. A motort megnéztem autó akkumulátorra kötve, rendben működik, így arra mertem következtetni, hogy a vezérlőpanelen hibásodhatott meg valami. Új vezérlőpanel beszerzése nagyon nehézkes, így arra gondoltam, hogy a motort külön hajtanám meg, így a futópad továbbra is használható lenne. Természetesen nem az eredeti kijelzőn elhelyezett gombokon keresztül. Segítenétek kérlek, hogy milyen, fordulatszámszabályzóval rendelkező tápegységgel kalkulálhatnék az alábbi motorhoz? Ezen keresztül szeretném meghajtani, valamint szabályozni az öv sebességét. Motor Nagyon köszönöm a segítséget ezúton is!
Sziasztok!
Házon belül el kell vezetnem 16db CAT5E UTP kábelt + 1 HDMI kábelt. Ki milyen megoldást javasol. Nekem hirtelen a kábelcsatornázás jutott eszembe. Ehhez milyen típusú és méretű kábelcsatorna kéne, hogy kényelmesen lazán elférjenek (maradjon hely melletük) és szép is legyen?
16 UTP kábel esetében esetében lehet kissé dudorodhat, ami esztétikailag feltűnhet.
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2021
Ezt benéztem, bocs... A 16 nem tűnt fel.
Elsiklottam az előbb a 16 kábel felett, új ötlet:
Színes kábelcsatornák, van 40x25-ös is, abba biztosan belefér. Meg persze a szokásos fehérek is vannak.
Így már minden világos, köszi.
Ez egy 110 voltos DC motor. 12 voltról jóval lassabban / gyengébben foroghat.
Milyen tápról szeretnéd hajtani? Milyen táp megoldás van az eredeti gépben? |
Bejelentkezés
Hirdetés |