Fórum témák
» Több friss téma |
Nehéz lesz az eladás. Én is feltettem a Jófogásra egy Philips N4550-es oda-visszajátszó magnót és a kutyának sem kell. Valahogy kihaltak azok az emberek, akik szerették ezt a technikát?
Megnézted jól azt a fejet nagyítás alatt is? Nekem úgy tűnik, hogy koszos, nem a rossz értelemben kopott az állapota. Sokat kell áztatni a felületét mire lejön róla a szalagpor. Ha nem látszik ki a ferrit mag akkor nincs lekopva a kemény üveg réteg. Persze innen nézve a képeket mondom ezt én. Nekem is volt ilyen gépem, ki volt vállasodva a fej olyan kopott volt de a hangja az semmit nem változott. Nálam kuplung problémák voltak, tördelte az orsókat mire nagy nehezen be tudtam állítani a húzó tengelycsonkot, persze 19-en használtam a saját szalagjaival. Volt egy néhány Ampex, Orwo 720 méteres TP-s szalagom. Annak idején 10 000-ért vettem és 15 évvel később 18-ért vitték el és csak annyi volt a szépséghibája, hogy az egyik műszerben kiégett az izzó de azt is tudtam adni vele. Szóval tisztogatni, mert szerintem rá van sülve a kosz.
Isopropanollal tisztítsam például, azzal lehet ? Plusz fülpiszkáló ?
Szerintem sebbenzin az jobb volna, mert az alkohol az nem olyan sok mindent old és a fültisztító az jó lesz a dörzsöléshez. Nagyítóval nézd meg közelebbről is, hogy az mi volna a fejre rakódva.
Szia! Nem a készülékekkel van a gond, hogy azok nem kellenének hanem a hanganyaggal, annak tárolásával és idő előtti romlásával majd újabb hanghordozó beszerzésével. Nálam még kettő évet díszelgett (miután már nem használtam), mint bútordarab a Videoton torony tetején amiben a CSF210 kazettás volt amit már akkor is vagy szűk öt éve nem hallgattam, mert jöttek az új technikák és lehetőségek a hanganyagok rögzítésére. Egyszer el fog jönni az az idő is amikor el kell engedni ezeket a régi jó dolgokat, mert csak szép bútordarab válik belőlük előbb-utóbb.
A helyén fogkrémmel is megpróbálhatod korongvatta, vagy fültisztító pálcikával, utána alkohollal, mosd le.
Én csak Maxell XLI-t használtam, a 40 éves felvételek, 19-en pont olyanok, mint újkorában. Szalag most is van ( pl: ebay ), persze méregdrága.
A többi stimmel. Letűnt kor mementója, pedig néhány gép az akkori csúcstechnológiát képviseli.
Megtakarítottam amennyire tudtam. Én úgy hallom hogy jobb is lett valamivel. Jelen pillanatban ilyen. Nos lehet hogy az én szalagjaim nem a legjobb minőségűek. Ki tudja. Ha valakinek kell a magnó akkor majd hoz hozzá prémium minőségű szalagot. Vagy amivel szeretné hallgatni. Úgy se adom oda senkinek anélkül hogy kipróbálta volna. Így eldöntheti szüksége van e rá avagy sem.
Nem látom kopottnak. Felvétel minőségét nagyon befolyásolja az előmágnesező áram.
Érdemes lenne ellenőrizni.
T12 T13 tranzisztorok lennének azok jól látom ?
Nehéz ezt fotóról eldönteni, pláne egy ilyen üvegferrit fejnél. Ugyanis úgy tényleg nem igazán kopnak, ahogy a hagyományos fejek (nyomvájú a szalag haladási helyén, és ebből eredő egyre rosszabb szalag-fej kontaktus). Szerintem az a 150 ezer óra, ha igaz egyáltalán, addigra a mechanika összes többi része rég túl van az elfogadható állapoton.
Ugyanis a GX-el a fő baj inkább az, hogy rideg anyag. Vagyis könnyen törik mechanikai feszültségek hatására, elsősorban a hőtágulástól. 40 év alatt nagy eséllyel megélt egy vagy több költözést, adásvételt, és az már akár elég is lehet neki a sérüléshez, ha pl. egy ilyen során a fűtött lakásból kikerült a -10 fokra télen, esetleg még buszon is utazott az átvételt követően, majd rögtön a lakótéri hőmérsékletre fűtött másik szobába bevitték. Persze ezek a "törések" szabad szemmel nem vagy alig láthatók (ill. vakus fotón talán csillanásként észlelhetők, ami viszont sima por is lehet), viszont a mikronos fejrés környékén nagyon elrontják az átvitelt. Igazán az állapota csak mikroszkóppal mérhető fel jól. Itt nem működik a hagyományos fejeknél aránylag beváló "ha már akad benne a köröm, akkor halott" elv..
2db t.kondival állítható, szervizkönyvben nézz utána.
Elvégeztem az L5-nél a méréseket. Nem állítottam még a kondikon.
1-3 80mV 4-6 14,9V 8 2,6V váltó 9 70V váltó T12 110mV T13 80mV Ha összehasonlítom az értékeket akkor van egy pár darab ami köszönő viszonyban sincs a kívánt értékekkel.
Nem csak a lejátszófejen látszódik a kitöredezettség, hanem a szalagpálya többi elemein is: a bal oldali szalagvezető, a törlőfej és a két fej közti szalagvezető is igen kopottak. A felvevőfejet pedig lehet, hogy cserélték már...
Ilyenkor jön jól egy referencia magnó, referencia szalag, vagy pl. nekem van egy komplett fejhidam is, így 3db csavarral kivehető az egész fejegység, a csatlakozókat kell csak csatlakoztatni és kész. Azonnal kiderül, hogy ki a hunyó....
Úgy látom elég tiszta lett, nem látszik rajta (a képen legalábbis) szalagpor. Vegyél fel valamilyen részletgazdag zenei anyagot de hajtsd ki nulla decibelig a felvételt, majd monitorozhatod is azonnal, hogy ahhoz képest mi maradt meg a szalagon minőségileg és decibelben is.
Ezt a műveletet elkövettem már.
Minőségileg már egész tűrhető, viszont decibel jelentősen kevesebb mint kellene lennie. Természetesen felvételkor 0 dB-re volt állítva. Lejátszáskor a dB 10 körül van, néha 7. Picit tér csak ki a mutató.
Az akkor szalag probléma lehet. Próbálj meg egy TP-s szalagot ami ugye vékony és jobb a jel/zaj viszonya mint a DP-nek.
Nem LP, azaz Long Play szalagot akartál mondani? A TP, azaz Triple Play szalag csak 18 mikron vastag, a leggyengébb tulajdonságokkal bíró szalag, valamint Akai 4000-es sorozatra különösen nem ajánlott, mert fodrosítja, nyújtja. Ezekre a magnókra a legjobbak a 35 mikronos Long Play szalagok.
Az itt közzétett mérési eredmények akkor rendben lennének ?
Hisz nem is annyi amennyinek lenniük kellene.
Mivel mérted ezeket az értéket? Szkóppal? Az aszimmetria a T12; T13 között elég aggályos. Lehet, hogy a többi eltérés is ebből következik.
Multiméterrel mértem. Nem jól tettem ?
A T12 T13 2SC3198. Lehet ezt helyettesíteni valami könnyen beszerezhető tranzisztorral ? Valamilyen BC ? Vagy pl. 2n2222 A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2021
Az olcsó multiméterek 50Hz körül mérnek jó értéket, és színuszra vannak hitelesítve. A drágábbak pár 10kHz-ig mérnek, és jó esetben thru RMS értéket mérnek valamilyen pontossággal. Neked 100kHz környékén kell mérned. Olyan műszer kellene, ami ilyen tartományban is jól mér.
Vagy szkóp! Viszont az aszimmetriát így is kitutad mutatni. Nem tudom, hogy a tranzisztorcsere segít-e?
Ezt én sem tudom hogy segít-e a tranzisztor csere. Egy próbát lehet megérne. Vagy hát nem tudom mi okozhatja ezt a hibát. Vagy mit kellene megnézni.
Van szkópom is, csak osztóm nincs ahhoz hogy ekkora feszültséget mérjek. Mármint 60 meg 90V körül. A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2021
Itt van egy szabad szemmel nem is olyan vészesnek tűnő, de mikroszkóp alatt nagyon kopott GX felvevő fej. Szépen látszódnak a kitöredezések. A működése is gyenge volt már, kivezérelhetetlen, halk, torz felvétel, gyenge magasak. Cseréje után újból tökéletes lett a magnó.
Hányszoros nagyítással lett megnézve ? Munkahelyen van mikroszkóp, megtudom valószínűleg nézni.
Nem most volt ez, nem tudom pontosan. 200x-ra emlékszem. Ez is munkahelyi mikroszkóp volt.
De igen LP-s volt 540m a 180-as orsón, ezek voltak az Akai szalagjaim. Régen volt már, több mint 20 éve de a TP-s szalagom volt az egyik legjobb ami Orwo volt és 720 méteres 18 mikronos volt. Sosem volt vele gondom. A vékonyságával jobban hozzásimult a fejhez, nekem dinamikusabbnak tűnt az erre felvett hanganyag. A nyomógörgő vagy 3-4 helyen be volt nyomódva (a 9.5-s "kopasz" tengely), mert az előző tulaj többször úgy hagyta bekapcsolva a lejátszó kart és amikor a szalagvég kapcsoló lekapcsolta a motort a hangtengely nyomot hagyott a görgőben. Még így sem volt probléma a vékony szalaggal 19-s sebességen. Akit én ismerek és ilyen géppel diszkózott annak idején, még neki sem volt elektronikus problémája de demagnetizálója az igen, amit időnként használt is. Neki dzsessz zenei gyűjteménye is volt szalagon, nagyon vájt fülű volt úgy, hogy Ő azonnal észrevette ha valami nem úgy szól ahogy annak szólni kell. Az Ő mechanikája már olyan könnyen ment, hogy egy újjal lehetett bebillenteni a lejátszó kart is.
Szóval a smirglis fejnek inkább az a problémája, hogy a jó felvételi anyagot leszedi a szalagról de az áramköri hibákhoz nem sok köze lehet. Annyira egyszerű és kiváló minőségű ez a készülék (deck), hogy a kuplungon kívül nincs is ami feladja a leckét ha azt be kell állítani.
Megnézem akkor kedden. Nagyon kíváncsi leszek. Köszi!
Mondjuk a mérési eredmények nekem még mindég nem tetszenek. Valami szerintem ott sincs rendben. Aztán lehet semmi köze. A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2021
Eddig több tucat ember közül egyedül tőled hallottam ezt, hogy az ORWO 18 mikronos szalag a legjobb az Akai GX4000-re, jobb az Akai 35 mikronos szalagnál is.
Nem vagyunk egyformák. Ezzel nem tudok és nem akarok vitatkozni sem. Nekem most is vannak ORWO TP szalagjaim, de egy napon sem lehet említeni az Akai szalagokkal.
Jaj nem azt akartam ezzel azt mondani, hogy az a legjobb szalag csak előnyösebb volt egy kopottabb fejjel felvételt készíteni rá, mert jobban felvette a fej hibáit. Persze egy napon sem lehet említeni a hosszútávú használatban és a többszöri felvétel ismétlésben. Az Orwo hordozó szalagja nyúlásra hajlamos és az oxid réteg is sérülékeny rajta, hosszú távon (tárolás alatt) magától képes átragadni a szalag másik oldalára foltokban. Az Akainál sosem volt ilyen probléma. Elnézést ha félreérthető voltam e tekintetben de nekem az első felvételek ezen a szalagon mintha dinamikusabbak lettek volna, persze nem vagyok egy vájt fülű ezért nem kell az én "megfigyelésemet" komolyan venni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |