Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kisgépek gyújtása
Helló, megszeretném kérdezni, hogy pontosan milyen műgyantát használt a tekercsek rögzítésére. Köszönettel, Imre.
fúrat 35mm,löket 38 mm gyertya inkább 145-ös,kompresszió 5:1
Most kisérletezek akkus-megszakítós gyújtással Sikerült találni valami mágneses gyújtást?
Üdvözlet az uraknak!
Van egy Partner p340s Motoros fűrészem.A gondom az vele,hogy majdnem 1 évnyi állás után nem akar elindulni.Ha elindult akkor pár másodpercig pöfög aztán leáll. Indításkor 8-10 pumpálás ,aztán gyújtás nélkül szívatóval 3-4 rántás ,majd szívató vissza,gyújtás ON-ba helyezve gázadás nélkül ...(kellene indulnia)de nem... cseréltem benne membránokat,kitakarítottam.Mindent átnéztem ,szikra van.Néha ha beindul akkor nagyon füstöl és nem lehet neki gázt adni mert leáll,ha nem adok akkor is egy idő után.Gondolom elfogy a karbiban levő benzin... Álló helyzetben tönkre mehet a gyújtás?(szerintem nem...)Cseréljek benzint? köszi a válaszokat!
2016-óta csak be tudta indítani, ha meg nem, akkor annyira már talán nem fontos neki
![]() De hátha ez is segít a rászorulóknak ![]()
Hát ez nagyon nagy !
Sziasztok
Olyan problémám akadt hogy van egy kínai benzinmotoros fűnyíróm ami 10 évig gond nélkül tette a dolgát. Most pedig egyszerűen nem indul. Berántáskor a kipufogóban pukkan egy nagyot és majdnem kirántja a berántózsinórt a kezemből a kompresszió. Szikrát néztem nem láttam, mondtuk olyan rövid a gyújtókábele hogy alig tudom a blokkhoz érinteni. De ha lenne szikra észre venném. Leszedtem a gyújtótrafót és az egyik lába(vasmagja) koszos- olajos volt, a gyújtókábellel ellentétes oldalon. Most próbálom beállítani a gyújtó trafó távolságát. Hogy csináljam? Mindkét lábát egyenlően vonzza a mágnes vagy csak azt amelyiknél van a kábel kivezetés? Köszönöm a válaszokat Tamás A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2018
Egyenlő távolságra kell beállítanod, az új gyújtótekercset, mert a régi jó eséllyel meghibásodott.
Ahogy láttam úgy csinálják,hogy amikor odavonzza a mágnes(tehát a lendkerék úgy áll)
beraknak 2 kartonpapírt a mágnes és a vasmagok közé,ekkor húzzák meg a rögzítő csavarokat. A rés kb 1 tized kell legyen.Ha nagyobb a távolság a szikraenergia ezzel négyzetesen csökken. 1 mm-nél már nincs szikra.4-5 tizeddel ha minden jó egyébként el kell indulnia. Hiába precíz alkatrész,meg ki van öntve gyantával magától el tud romlani. Alko fűrészemen cserélni kellett.A kínai gyertyát dobd ki,Championnal ég és föld különbség.
Szia
Idézet: „Berántáskor a kipufogóban pukkan egy nagyot és majdnem kirántja a berántózsinórt a kezemből” Elnyírta a lendkerék reteszt , általános probléma fűnyíróknál.
Sziasztok,
Nem tudom el a még a topic, de azert megpróbálom. Van egy IKRA fűkaszàm, hasonló a motorja, mint a kis MTD k nek. Gyujtotrafot csereltem, mert az elozo megadta magát. Viszont úgy nez ki, rossz idopontban van a gyújtás. Sajna ezt a lendkerek "retesz" (ami nem retesz, hanem igy van öntve az alu) is bánta. Felragasztottam a lendkereket, meghúztam, az most fix, de most sem jó az időzítés. Hogy lehet ezt állítani? Mikor adja a szikrát, van ugye a vasmagnak 2 lába, meg 2 mágnes a lendkerekben. Azt gondolnám, hogy akkor van szikra, ha a ket magnes pont a 2 lábnál van, de javitsatok ki. Ilyen kis motoroknal, amugy mi a jó gyújtás időpont? Köszi elore is
Üdv Mindenkinek. Megint hozzám került egy ilyen típusú https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=275310 Robi 55. A megszakító eléggé elhasználódott, aszt szeretném kiváltani, megszakító nélkülire, képet rakok-fel. Használta-e már valaki eszt a megoldást, mennyire strapabíró? A segítséget előre is köszönöm. hzsiga.
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2020
Megpróbálkozok ezzel kapcsolatban itt is plusz információkhoz jutni. Szóval hol lehet venni gyújtást készen, és milyen felel meg? Miért csak vaterán van olyan tirisztor ami a rajzon van, és van-e olcsóbb alternatíva az ajánlott helyettesítőtől? Ha tényleg ugyanolyan jó a babettás doboz, ebben minek vannak plusz alkatrészek? És a legfontosabb, hogy hogy tudom ellenőrizni, hogy működik-e? Mert azt tudom, hogy rossz volt, csak azt nem, hogy sikerült-e megcsinálni. Több mint 10 éve nem volt elindítva, öntöttem bele 1 liter benzint, és nem indul. Aki esetleg tudja megmondaná, hogy hogy kéne elindítani? Csak mert most nem tudom, ezért mindenhogy próbálkozok, és nehéz. Jobb lenne, ha úgy próbálkoznék, hogy esélye legyen elindulni. Szóval a porlasztónál hogy kell állnia a kis karnak, és hányszor kell körbecsavarni a benzincsapot? És a gázkart hagyhatom kiengedve? Esetleg meg lehetne oldani, hogy legalább mikor nem indul berántásra, akkor valami külső árammal is lehessen indítani?
Sziasztok. Van egy 3.75 lóerös Briggs & Stratton fünyiróm. Akármennyit pumpálok inditásnál mindig 5-6 berántásra indul, de olyan pöfékelösen erölködve azután szépen megvan a max fordulata. Mi lehet a gond?
2-3 pumpálás után biztosan kell indulnia, a sok nem jó neki. A burkolatot levéve, nézd meg, hogy a ventilátor által fújt fordulatszám stabilizáló lapát könnyen mozogva teszi-e a dolgát, vagy szorul ( pillangó szelep)?
A visszahúzó finom kis rugó helyén van-e? Az enyém, mielőtt a gyújtás megadta magát, hasonló jelenséget csinált. A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2021
Köszi a választ. Megnéztem a ventilátor lapát könnyen mozog, a feszitö rugók a helyén vannak és jól mozgatják a lapátot/ pillangó szelepet. Akkor valószinü nálam is trafó hibás lesz. 14 éves gép de még nem volt cserélve csak a membrán.
Ha gyújtó trafó hibás lesz akkor ebbe a 3,75 lóerös gépbe milyen tekercs kell. Tirisztoros vagy csak sima gyújtótrafó?
A pumpa gumi lehet repedt, akkor nem, vagy alig nyom benzint.
Mindenképp ellenőrizd le, van-e gyújtás, akár gyertya nélkül, csak a kábel végén ?
Benne van az elektronika is. Csoda tudja, milyen a belseje? A kiöntő műgyanta zsugorodása miatt lehet, hogy ez a rákfenéje. Ezt tettem bele. Műxik. Car Ignition Coil for Briggs Stratton 398811 395492 398265 Sok sikert. A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2021
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Kaptam egy használt hibás Stihl MS 170 2-MIX 2014, 07, hó évjárat típusú láncfűrészt,és szeretném életre kelteni. Első körbe, nem ad szikrát. kicseréltem a gyertyát egy zsír újra, úgy sem. Le bontottam a kuplung elejét rá fogtam az akkus fúróval 400, as fordulat, szikra nincs, 1200-as fordulat úgy sincs. Lebontottam a slusz kábeleket, úgy sincs. Rendeltem interneten eredeti Stihl új gyújtó trafót, beszerel, hézag a mágnes és a vasmag közt 0,3 mm. fúrógép pörget, szikra nincs. Megreklamáltam hibás gyújtó trafó. Küldték a másikat, azt mondták az előzőleg kapott trafót dobjam a szemétbe. (????) Fura válasz. A csere trafóval sincs szikra. Típusa: Stihl 1130 1307 MC3 1130. A dobozára filccel ráírták 2015-től. Lehet más gyártási év más típus??? KÉRNÉM tud valaki segíteni??? A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2021
A lendkerékben érzékelsz mágneses részt?
Igen.
A lendkerékbe lévő mindkét mágnes magához húzza a gyújtó tekercsbe lévő vasmagot. Mivel permanens mágnesről van szó, elvileg a mágnesessége állandó. Vagy mégsem?
Szia! Egy lehetöség az ellenörzéshez:Bővebben: Link
Igen.
A lendkerékbe lévő mindkét mágnes magához húzza a gyújtó tekercsbe lévő vasmagot. Mivel permanens mágnesről van szó, elvileg a mágnesessége állandó. Vagy mégsem?
Próbálj gyertya nélkül szikrát kelteni! Kábeldarabot rögzíts a pipába és tartsd 2-3 mm-re a hengerhez vagy hengerfejhez a végét.
Tudom, írtad, hogy gyertyát cseréltél.
Kedves Tagok! Boldog új Évet!
Husqvarna 560 XP levettem a gyújtótekercset és az ellenállást megmértem műszerrel. Szekunder oldalon 1,34 kOhm-os. Érdemes-e cserélni?
Érdemi választ ne remélj, mert egy mért ellenállásérték alapján nem lehet biztonsággal megmondani a tuttit..
Egyáltalán van valamilyen hibajelenség, és ha igen, akkor az miben nyilvánul meg?
Kb. 10-15 perc munka után ha bemelegszik rendesen akkor leáll. És aztán nem indul de ha leveszem a levegőszűrőt akkor indul. Kb. 1 hónapja frissítette az autotune-t nem hiszem hogy az a baja, gyújtógyertyát cseréltem (akkor is csinálja), főtengely szimeringes-e (szivárgás ellenőrzővel) semmi nincs baja. Úgy gondolom hogy gyújtótekercs baja. Valószínű primer tekercs leégett. Csak tudnom kéne hogy hány kOhm-os kell lenni-e.
SZia. Az autotune figyeli a levegőnyomást, hőmérsékletet és a légszűrő eltömődését is. A beérkezett adatoknak megfelelően állítja a karburátor keverék képzését.
Szerintem a karburátornál lesz a hiba abban van minden érzékelő és végrehajtó elem is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |