Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Uraim, segítséget kérek!
A fúrógépes rovatban nem láttam témát ügyemben. A problémás fúrógépem extol prémium 8890048. Két problémámból az egyik, hogy elvesztettem szervizelés közben egy átmérő 7/14x0,6 acél hézagoló alátétet. A másik a robbantott rajzán nincs megadva a tokmánytengely elején a homlokcsapágy, és a mögötte lévő fogaskerék (ami az ütve fúrás megoldásának egyik fele, és egyben a tokmánytengely rögzítésének (kicsúszás ellen) távolsága egymáshoz képest a saját lépcsős tengelyrészeken. A tokmánytengely azonosítására használt 52 jel a csapágy helye, és tőle jobbra az említett fogaskerék pozíciója lenne. Azonban ezek hosszabbak mint az említett elemek szélessége. Sajnos szerelési rajz a szervizben sincs, mert csak komplett egységeket cserélnek meghibásodás esetén. Tudom kicsi az esélyem a dologban, de e fórumon történtek már csodák.
Hello.
Nem tudom, mi a kérdés, de ha van egy ilyen rajzod, mint amit felraktál, és ez helyes is (mármint a te tengelyed ábrázolja), akkor arányosítással minden méretet ki tudsz a rajzról venni. A pdf pedig jó, mert vektoros, tehát elég pontosan tudsz mérni. Ha kinyomtatod A3 méretben a szükséges részt úgy, hogy egy ismert méret is látszódik, vonalzóval és számológéppel is kiszámolhatod a hiányzó méretet. A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2021
Nem vektoros, pixeles rajz (nem is túl jó minőségű) van a pdf-be ágyazva.
Megpróbálok érthetőbb lenni, bár ez nem könnyű.
A tokmánytengelyt fúráskor befelé a csapágy tartja, ami külső felületén kemény illesztésű. A csapágy belsejében a tokmánytengely mozgatható, azaz nem szorul. Ki tud csúszni lefelé tartva. Ezt az említett fogaskerék tartja meg, ami szintén keményen rakható fel. Az első probléma ezzel, az hogyha a fogaskereket ütközésig nyomnám fel, azaz a vállig, beleértve a beszúrást is, a csapágyban a tengely kb 4mm-t tud előre hátra csúszkálni a maga felületén. Vagyis, ha befognék egy közepes fúrót, az a súlyánál fogva (az állványon), lefelé kilógna, és amikor fúrni kezdenék fölnyomódna, és kérdéses közben a fogaskerék áttétel kerekei hogy fednék egymást. Ébredés Lehet, hogy a 70 évem, de leesett a tantusz. A 4mm az ütve fúrás prellezési távolsága lenne. Ami megzavart, mert nem gondoltam volna, ha beteszek egy pántfúrót, annak nyomatékát a 48-as pozíciójú váltó "kar" tartja, ami egy félbe csapott tengelyke, ami a tokmány tengelyt tartja ilyenkor. Feltűnő kopást nem láttam rajta tisztításkor, mikor kiszereltem, de hát akárhogy nézem, ez van. Így maradt volna a hézagoló alátét, ha lenne ötleted, hogy hol lehetne kapni ebben a méretben? Köszi a segítési szándékodat!
Szerintem nem kell annyira "acél" oda. Vasbádog konzervdobozból (~0.6 mm falú) kivágod ollóval, két alátét között kiütöd egy 7 mm-es lyukasztóval (vasrúd, egyenesre csiszolt véggel).
Írd inkább... Onewire amúgy a kulcs.
Kedves Kollégák!
Valaki pár napja betett az egyik témába egy Tungsram katalógust (csövek, tranzisztorok). Lementettem, de eltűnt! Reggel óta nem találom, melyik témában van. Ha valaki meglelné, megírná; nagyon köszönöm.
Nem ez az véletlenül?
Elvileg jónak kell lennie. Nálam a számítógépen. Felraktam a data.hu-ra de még most ellenőrzik.
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2021
Hol volt itt a HE fórumon? Melyik témában? Még ellenőrzik.
A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2021
Csak tipp de szerintem a szkópos témában.
Letöltöttem. Ha ennél régebbi Tungsram csövekre vagy kíváncsi, van egy cca. '60 -as katalógusom is.
Üdv:GK
Szia, ha esetleg én is elkérhetnék ilyesmi katalógust ami minnél öregebb csövekhez jó, azt megköszönném.
OK! megy.
Köszönöm.
Én is jelentkezem.
Letöltöttem. Letölthető a régebbi katalógus is?
Otthon, egy általános hétköznapi háztartásban nemigen van senkinek sem lézere.
Én számítógépes LCD kijelzője elé tenném - mintegy védelem gyanánt.
Az eredetije üvegből volt de sajnos eltörött. Viszont már sehol sem lehet kapni, még csak a bontóban sem (mivel ez egy Apple A1225 monitorral egybeépített gép)
Nagy merészen vettem egy QS11160 csapágykihúzót 12-38 belső átmérőhöz, kiszállítással. Ma kaptam meg, és boldogan használatba vettem volna amikor is, azt tapasztaltam, hogy nem megy bele a 15 átmérőjű homlokcsapágyba. Felhívtam a boltot, azt mondták küldenek futárt, és vissza utalják a vételárat. Felvetődött bennem, hogy így mikor sikerül kioperálnom az említett jószágot...
Gondoltam egyet, és vizsgálatba vettem a kapott kihúzót, képek 1-4-ig. Jeleztem a boltnak, hogy amit árulnak az úgy ahogy van használhatatlan, vagyis selejtes termék az alsó mérettartományt illetően. Mivel ahogy volt szétszedhetetlen műhelyháttér nélkül, ezért a maga ágas-bogas mivoltában köszörültem meg a közelünkbe lévő gépkölcsönző köszörűjén. Apait anyait összeszedve a baleset elkerülése miatt. Amint belefért a 15 mm-es belső átmérőbe, máris menekültem a köszörűtől, mivel még meg volt minden ujjam. A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2021
Kedves Granpa,
az ajánlatod nem megnyugtató. Nem volt a kezedbe e műremek, így nem tapasztalhattad meg a specialitásait. Az adott tűcsapágy a gép orrában tartja a fogaskeréktengelyt. De igen sajátosan. A tengelyvég belelóg a tűcsapágyba, és alátét nélkül a ferde fogak verik a tűcsapágy állórészét, így ha oda gyenge lemez kerülne, előbb lehet, hogy tölcsért csinálna belőle, de hogy utána mi lenne? A nagyobbik lyuk, a tokmánytengelyé. Attól nyolc óra irányban a tűcsapágy.
Szerencsére nem volt még kezemben ilyen műremek.
Ha ekkora az igénybevétel, akkor nagyon komoly lemezből lehetett a bejlag. Nem lehetne egy csapágygolyót alátenni a tengelyvégnek? Axiális igénybevétel is van, vagy csak le-fel lötyögés? Nem csak zsírszórásra van az a "bejlag"? A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |