Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Szia, Kézmeleg.
Ezekszerint ez egy 2,5 Hp.s motor, az értékek teljesen jók. Annak a 7,5 A terhelésen, normális.
Akkor most mit tegyek?
Szia, A probléma eléggé összetett. Ha jól értettem, a belassulás csak időnként jelentkezik. Ellenőriztél pár pontot, /motor, kártya/ de nem javult. Folytatni kellene a mérést, hibakeresést. Gondolom nem áll rendelkezésre cseredarab, kiszűrni a hiba forrását. Nem tudom milyen időközönként jelentkezik a probléma, illetve terhelés nélkül is tapasztalható? További mérések, tesztek szükségesek. Ellenőrizni a laza csatlakozókat, illetve a forrasztásokat a panelon. Az ROHS forr technológia behozott a képletbe egy megbízhatatlanságot, Idővel a keményebb forraszanyag repedésekre képes a hőtágulás miatt, illetve elemi /mikroszkópikus/ fémszálak nőnek ki belőlle, de ez csak az FPGA technológiáknál okoz problémát. Át kellene forrasztani a panelon a nagyfeszültség körét, 0,8-1mm es 60/40 -es sima ónnal, abban van már elég gyanta. Néha a nagy kondi is hajlamos kapacitás-vesztésre, jó lenne megmérni, / ezzel megint egy gond van, a normál DMM, csak 200µF -ig mérnek/ vagy egy másikat párhuzamosan rákötni, azzal biztosan megvan a kapacitása. Ha a µController nem hibásodott meg, akkor elméletileg javítható minden hiba. Ilyen tipusú futópadban, csak valamilyen elektronikai hiba miatt ment még tönkre a µC. Mérővezetéket kellene forrasztani a 320V DC -re s nézni, mi történik, mikor a hiba előáll, illetve a motorvezetékre.
Üdv a csapatnak! Egy Brother GB6400 típusú futópad hibát jelez, a hiba: "LUBE". A forgalmazó semmilyen leírást nem adott, mi magunktól és a YouTube segítségével okosodtunk. De most ez a jelzés feladta a leckét. Csak Cseh manuált tudtam lefordítatni a google-val. A fordító szerint: "LUBE villogó felírat jelzi, hogy a futópad alatt nincs elég olajozott lemez" A lemezt tegnap olajoztuk, de a hibakód csak ma jelent meg. Nem értem. Mivel érzékeli az olajozottságot? A motor és a meghajtott szíjtárcsa között, jobban mondva a meghajtott tárcsát figyeli egy szenzor, a tárcsában van egy fém korong(mágnes?). Ma szétszedtem a készüléket és a szalag dobokat letakarítottam és újra olajoztam. Kérdésem, hogy hogyan lehet kiírni az agyából a hibaüzenetet?
Szia, Nem ismerem ezt a fajta padot, de szerintem csak egy számláló van benne. A mágnes, és a reed-relé a sebesség érzékelő. Én is cak a cseh leírást találtam, amit mellékelek. Az egyikből sikerült kihámozni, habár a cseh nyelvtudásom annyira terjed ki, hogy nem halok szomjan a kocsmában. Eljárás a LUBE figyelmeztető jel törlésére a kijelzőről - ez az eljárás csak a következő esetben használható
az öv kenése és az olaj szétterítése a futópad felületén: 1 / Kapcsolja be a gépet úgy, hogy eltávolította a biztonsági kulcsot a kezelőpanelen található gombon kívül 2 / Nyomja meg egyszerre az INCLINE UP + INCLINE DOWN gombot a kezelőpanelen ne a fogantyúkon tartsa egyszerre a gombokat és helyezze be a biztonsági kulcsot 3 / Helyezze be a biztonsági kulcsot a panelre, és várjon kb. 2 másodpercig. 4 / A feliratnak el kell tűnnie, és az öv készen áll a további használatra. Üdv: Mike
Köszönöm szépen. Elnézést a késői válaszért. Megpróbáljuk és majd megírom mire jutottunk.
Sziasztok!
Használtan vettem egy német gyártmányú, Daum ergo_run Prémium8 futópadot. Némi mechanikai felújításon esett át, kicseréltem a repedt MDF szerű futólapot rétegelt lemezből készültre, hogy nagyobb teherbírású legyen. Találkozott valaki már ezzel a típussal? Szeretném frissíteni a linuxos oprendszerét, de semmi információm nincs róla. Van rajta LAN csatlakozás is és nem tudom, hogy azon keresztül is lehetséges e frissíteni, vagy csak SD kártyával. A menüben több helyen kér jelszót, amit sajnos nem ismerek. Abban bízok, hátha van már magyar nyelv is az újabb oprendszeren. Tud valaki segíteni? Egy videóban láttam, hogy egy lakatfogóval ellenőrizték a benne levő motor áramfölvételét. Innen jött az ötlet, hogy esetleg érdemes lenne egy fix, folyamatosan látható műszerrel ellenőrizni a terhelést és abban bízok, hogy esetleg figyelemmel lehetne kísérni azt is, hogy mikor szükséges a hevedert megkenni.
Helló! Köszönöm a segítséget. Teljes siker!
Szia. Pont ezzel a hibával küzdök én. Sikerült megoldani a problémát? Ha vissza olvasol megosztottam egy linket a futópadról. Még nem tudtam eldönteni, hogy a vezérlés, vagy a motor a rossz. Én Fejér megyében lakom, esetleg egy tesztelésre összejöhetnénk, elvinném a vezérlést és a motort, hátha kiderülne melyik egység a rossz.
Hello, Ez a "keresztpróba" jó ötlet, de lehet típushiba is, akkor viszont nem hoz értékelhető megoldást. Egyik másik motorral való tesztelést javasolnám. Volt nálam egy gyártó morotja, 20 gépből 15 -ben ment tönkre.
Lehet abban valami, hogy ez tipus hiba lehet, mert most is láttam hirdetni ilyen futógépet hasonló hibával. De legalább az lenne jó kideeíteni, hogy melyik egység a rossz.
Sziasztok !
Van egy régóta nem működő futópad. A jelenség: A bekapcsolás után a kijelzőn látszólag minden rendben van / méri a pulzust ha fogom../ , de a start gomb megnyomásakor a hibakódokat szépen folyamatosan egymás után kiírja................ és nincs tovább! Egy 2003-as kínai gyártmányú. A motort akutőltővel próbáltam - egyenletesen forog. Ha valakinek van ötlete szívesen fogadom
Szia, A motor ismerős, de az alsó panelról rakjál már fel fotót.
Üdvözletem, és BUÉK mindenkinek! Segítséget kérek egy Reebok One Gt50 futópad javításában. Használat közben felgyorsult, és a gazdája kihúzta a konnektorból, mert nem tudta hirtelen megállítani.Azóta többet nem indul el a szalag. A motor rendben van,az Igbt és a dióda rendben van,a kondenzátoron a 240??? V nagyfesz megvan,az optócsatolón szkóppal vizsgálva az impulzusok, rendben,de nem állítható, valami alapjárati keskeny kitöltése van. Az Igbt kapujára már nem jut el. Valahol elakad.A motorsebesség optikai jeladó működik,az impulzusok túljutnak az optócsatolón,de fent nem jelez ki sebességet.A lenti panelon van egy piros LED,az világít.Mellette van egy kis nyomógomb,azt ha megnyomom, akkor hangképzés közben felemeli a szalagot teljesen,majd visszatér a vízszintes helyzetbe. Hibát nem jelez ki, csak a biztonsági kulcs hiányát,ha kiveszem azt.A kapcsolóüzemü táp kiad a fenti panelnak 8 voltot. Oda 4 szál megy fel.A döntő motornak van helyzetvisszajelző potmétere.Sajnos nem találtam kapcsolási rajzot, ezért elég nehéz a kiigazodni.Van egy Eprom, és azt hiszem mikrokontroller. Köszi minden segítséget.
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2022
Hello, Az IGBT-t ki kellene venni, s úgy letesztelni egy 12V os táppal, + egy kis égővel. Bekapcsoláskor először a relének kell meghúzni, annak hallik a kattanása, utána lesz 320V a kondin. Persze csak akkor ha a first sefttest lefut. A +8V OK, a másik kettő vezeték TWI összeköttetés a 2 µcontroller között. A kijelző mit mutat? Start gombra mit csinál?
Mike
Szevasz! Először is köszi a gyors választ! Relé nincs az egyeniráyitó és a pufferkondi között.Mindig ott a 240V.Az hogy miért nincs legalább 300v, azt nem értem. A Start gombra semmit nem reagál.Lefut a kijelzőn valami tesztféleség,de azután semmi érdemleges dolgot nem mutat. A motort ha kézzel forgatom a sebesség 0 marad,de a leválasztó optócsatoló kimenetén van jel,amit a lyukas tárcsa jeladójától kap. Talán azért nem jelez sebességet, mert nem bírom elég gyorsan forgatni a motort? És ez nem elég hogy az első digit változzon? Majd megnézem ha laptop töltővel megtáplálom.Már kipróbáltam,forog szépen körbe,de akkor sajnos nem néztem,hogy mutatta e a sebességet. Az IGBT 12 v megtáplálva, és a gate-re fesz adva egy 1w égőn keresztül, kapcsol ki-be. Amikor hálózatról betáplálva vizsgáltam,hogy a gate-re kap e impulzusokat,a szkóp negatív oldalát tévedésből a +240V rá tettem, és a mérőcsúcsot a gate-re, akkor hallatszott, hogy a motor impulzusokat kap. Majd megnézem, hogy jobban megforgatva a motort, változik e a legelső száma a sebességmérőn. Üdv Zsolt.
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2022
Az a kék relé,az emelőmotor common vezetékére adja az AC 240V. Az emelő gombra sem reagált,de hát ha a Start gombra semmit, akkor miért kellett volna erre. A döntés csak az alsó panelen található kis gombra felemeli majd leengedi és ennyi. Csend és nyugalom tovább.
Hello, A kék a main relé, a Greazt előtt van. Balról mellette a soros előtöltő ellenállás. Az IGBT mérése így korrekt. Sebességet nem mutat, mert a generált PWM-ből számolja, s nem mért értéket mutatja. Volt itt vagy 4 db, sajnos nem tudtam tökéleten visszafejteni ezt a típust, nagyon idétlen hibákat produkáltak. Részbe a Pandémia, s lezárások miatt. Később meg okafogyottá vált, a piacot elárasztották a tönkrement Gym szalonok gépei. Most az Újat árulják fél áron, annyi gép van a piacon. Általában a + motortáp van az 5V elektronika földjén, mivel N-es IGBT, és +impulzussal vezéreljük az S -hez képest, de itt, most nézem a D megy a - ra, így azt is megtekerték...Vissza kell fejteni. A Q7-9 a G maghajtó fokozat tranzisztorai, azoknak a bázisa és valahol a Q2 környékén van a kimenet az Ic nek. Elő kell keressem a jegyzeteimet. DE ha semmi hibát nem ír a kijelzőre, akkor a kommunikációban is van hiba.
Az IC3 93x eprom, ezek szerint csak az incline kalibrálását végzi. A Reebook -nál itt lehetett kiválasztani, hogy a motorról, vagy a driveshaft -ról jön-e a speed signal.
Szevasz, ha van valamid erről a panelról,az segítségemre lenne. Köszi előre is. Zsolt
Lehet hogy az Eprom az incline-be avatkozik bele,mert az Eprom mellett található 3 tüske a pozíciójelző potméter bemenete. Amikor a nagy motort kikötöttem a panelról, akkor hibát jelzett a kijelzőn. Szöveges volt,nem számokkal. Pontosan nem emlékszem, de "motor damaged vagy overload". Próba közben az incline motor és a potméter nem volt rajta,de hibát nem jelzett. Majd ha még megyek a padhoz akkor nagyobb fordulaton megnézem a sebesség kijelzést. Amíg újabb ötleteket nem találok várok, mert 45 km-re van tőlem.
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2022
Ha jól értem akkor ez 3 vezetékes, és a motorról jön a jel.
Üdv.! Brother gb 4600 futópad villog LUBE felirat. Megolajoztam és mégis.Nincs magyar leírás hozzá! Mi lehet a baj? Működik rendesen talán még a pulzust is rosszul mutatja mióta villog a LUBE. Választ köszönöm. Valaki hátha ismeri a gépet.
Hello, Úgy rémlik, de el kell olvasni az utasítást, abban benne van a miként, hogy le kell nullázni benne számlálót. Nyilván azt nem érzékeli az elektronika, hogy meg lett olajozva,
A géppel hogyan tudattad, hogy beolajoztad a szalagot?
Itt egy angol segítség: Idézet: „Procedure for deleting the warning sign LUBE from the display - this procedure can only be used in the case of lubricating the belt and spreading the oil on the surface of the treadmill: 1 / Switch on the machine with the safety key removed outside the button on the control panel 2 / Press the INCLINE UP + INCLINE DOWN buttons on the CONTROL PANEL simultaneously not on the handles, hold the buttons and insert the Safety Key at the same time 3 / Insert the Safety key in its place on the panel and wait for about 2 seconds. 4 / The inscription should disappear and the belt is ready for further use.”
1. Kapcsold be a gépet, mikor a safety key el van távolítva.
2. Nyomd le az inkline up és down gombokat egyszerre a vezérlő panelon, ne kartámaszon. Tartsd benyomva a gombokat, és helyezd be a kulcsot, egy időben. 3. Helyezd a kulcsot a helyére, és várj 2 másodpercet. 4. A feliratnak el kell tűnnie, a gép készen áll a használatra.
A potméter is 3 vezetékes,ami az incline pozíciót adja, és az opto jeladó is 3 vezetékes,ami a főmotor lyukas tárcsához van szerelve. Az incline motorhoz is 3 vezeték megy AC 240V(common,up,down) Mindezeket leírtam, mert nem tudom melyik 3 vezetékre célzol pontosan.
Üdvözlök mindenkit! A futópad minden előjel nélkül nem indul be. (Horizon Adventure 1 Plus ) A kijelzőn
fut egy felirat:---VERBINDEN--- és semmire nem reagál. Mit jelent ez és hogyan tudom orvosolni? Nem találok rá semmi magyarázatot a NET-en. Hátha valaki tud segíteni. Azt nagyon megköszönöm!!!!
Hello, Nem ismerem ezt a gépet, de valami csatlakozási probléma lehet. A használati utasítás innen tudod letölteni. Nem fért bele a 8Mb-s keretbe, így nem tudtam feltölteni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |