Fórum témák
» Több friss téma |
Igazad van ebben, de csak úgy lehet kizárni a presszosztát esetleges hibáját, ha a VIM szerinti rövidzárt alkalmazzuk. Vagyis csak a próba időtartamáig.
Szia
A presszosztátot két műszerrel lehet megvizsgálni,hogy jól működik-e! 1. multiméterrel 2. nyomásmérő órával Lehetőleg mind a kettő digitális legyen.
Szia.
A pontos típust nem ismerem,de elvi működésükben hasonlítanak,a számomra ismertebb kazánokhoz! Indításkor csak a ventilátor működik,és nem próbál meg begyújtási folyamatot elindítani? (Szivattyú,szikráztatás,gyújtás) Preszosztátot,és a hozzá tartozó vezetéket ki kell mérni! De ellenőrizni kellene a hőmérséklet határolót,és az ntc érzékelőket multiméterrel.
Köszönöm az eddigi segítséget, nem értek hozza. Azért próbáltam életet lehelni bele hogy amíg megjön az új kazán tudjon a család fürdeni. De ezt már elengedtem. Ami nem megy nem erőltetem. Pénzt meg nem akartam többet erre az öreg kazánra áldozni.
Szép napot!
Szia! A kérdező a két led (45-90) hibajelzését adta meg ami presszosztát hibára utal. Én ebben a témában dilettánsnak számítok de nekem mégis a ventilátor jut először eszembe nem a nyomáskapcsoló hiba. Csak abban az esetben gonolnék a nyomáskapcsolóra ha tudnám, hogy a ventilátor 100%-os.
Kár, hogy lemodtál erről a megbízható készülékről az újnál majd egy kicsit többet fogsz várni a hozzáértő szakemberre és persze az új az nem fogja még eddig sem bírni. Ha összekötötted volna a presszosztáton lévő két vezetéket és úgy próbáltad volna, hogy sikerül e elindulnia a folyamatnak akkor kiderült volna, hogy a ventilátor elkoszolódott csapágya miatti lassab fordulat nem képes a nyomáskapcsolót átállítani.
Szia.
Amint látom a régebbi írásaidat is,te biztos vagy dilettáns! Elég jó rálátásod van ezekre a dolgokra! Csak tudod az a probléma ezekkel a hibakódokkal hogy egy hibakód alatt összetettebb hibák is előfordulhatnak! Ha megkeresed a junkers euroline 45-90 hibakódokat összesen 4 hibajelenséget ír ki! De kár vele foglalkozni,mint fentebb olvastad, a tulaj már nem fog rá költeni! Elengedi a kazánt, az örök vadászmezőkre
Ha a füstgáz elszívó ventilátor csapágyas annak jelei hogy hangosabban zúg,illetve indításkor megszorul,és nem kezd el forogni! Inkább a ventilátor lapátjai lehetnek porosak,és nem tud elegendő nyomású levegőt irányítani a presszosztát kapcsoló felé! Ez kimérhető,és szemrevételezéssel ellenőrizhető.
Én csak kibicelek itt és ha valamit rosszul mondok, majd jöttök Ti szerelők és kijavítotok. Amiket írsz az mind igaz, kétség nem fér hozzá hisz napi szinten benne vagy de ezekre nem került sor elmondani, mert itt majdnem feladtam. Később értettem meg, hogy nem érti a kérdező, hogy mit mondok. Így nem tudok segíteni hiába van a legjobb szándék ha nem értenek meg. Lehet, hogy megmelegedett a processzorom ebben a melegben és nem tudom magam érthetően kifejezni?
Igen tudom miről beszélsz,olvastam! Ezen a fórumon is sokféle embertípus megfordul,és ez így van jól! Te is önzetlenül segítel másokon,és ez a lényeg! Valakinek lehet jó tanácsot adni,és valakinek meg nem! Persze azért totál amatőr embernek,akinek szerszáma,és műszaki érzéke sincs annak nagyon nehéz! Legyünk őszinték azért ez a távkazán szerelés még a szerelőknek sem mindig egyszerű dolog! Mikor élőben szemben állsz vele,az az igazi! De szerintem jó ez a fórum!
Üdv: Gergő
Sziasztok
Még itt vagyok, tudom jól hogy az újabb kazánok nem ilyen stram gépek. Ez a kazán 2008 óta megy és sosem volt javítva, csak a kötelező takarítás. Nagyon szeretjük de nem reális számomra több tízezer forintot rá költeni. A két kábelt azért össze kötöttem persze hogy kipróbáltam hátha. De semmi változás. A Ventilator egyből indul nehézség nélkül halkan. Sőt mikor le kapcsolón meg kb 40-50 másodpercig forog olyan könnyen forog. Ki is vettem por tiszta minden benne. Minden segítő ötletet kipróbáltam. És köszön. Hiba jelenleg: főkapcsoló bekapcsolása után indul fent a Ventilator majd kapcsol egy rakás szelep, a keringetőt nem tudom megy e. Majd jön a hiba üzenet de a Ventilator nem áll le. Ha bekapcs után rögtön nyitok meleg vizet akkor begyújt de csak egy pillanatra. Valószínű hogy ott van a hiba amit irtok, mert mikor nem ment a Ventilator és be lefújtam az egyik gumicsöbe akkor is be gyulladt. De le is tiltott. Üdv
Nem kell hozzá még műszer sem, csak kölcsönkérni próbaként egy jó presszosztátot, azt beszerelni a jelenlegi helyére és a próba indul. Kizárásos alap, e módszert, mint szakemberned ismerned kell!
Bár a VIM által javasolt rövidzár költségmentesebb és gyorsabb megoldás. Vannak is a témában járatosabb szakemberek is, azért várjuk meg az ö véleményüket is.
Egy-két dolgot nem jól látsz szerintem! Legfontosabb hibát be kell határolni,és ténylegesen azokat az alkatrészeket kell javítani,vagy cserélni! Ezeket méréssel,és szemrevételezéssel lehet megállapítani! Sokfajta kazánfajta van már a magyar piacon és azoknak bizony rengeteg alkatrésze van! Ráadásul némelyik alkatrész borsos áron adják! Minden alkatrészt nem vásárolhatsz be,és nem kérhetsz kölcsön! Sajnos vannak olyan szerelők akik cserélgetik ki-be a kazánból az alkatrészeket,de közben a kazán még mindig nem jó! Persze a megrendelő pénzéből! Olvass vissza itt a fórumon találsz ilyen eseteket!
A ventillátoron lévő venturi cső, ahova csatlakozik a kettő (vagy egy) levegő cső, annak kicsavarozhatónak kell lennie. Megkell próbálni kiszedni óvatosan, és kifújkálni utána összeszerelni. Ha nem javul meg, akkor....
Egy dolgot kellene kipróbálni, de csak óvatosan. Levenni az egyik levegőcsövet és miután elindult a ventillátor akkor utána fújni/szívni és úgy is kellene tartani pár másodpercig. Ha ez így ok és miután elengedted megáll, akkor presszosztát hiba...
Köszönök mindent, mindenkinek aki próbált segíeteni!
Köszönöm, hogy nem lehurrogtatok. Hanem kitartóan segítettetek. Holnapi napfolyamán új kazán kerül fel. 14 év hűséges szolgálat után lekerül a falról a kis junkers kazánunk. Az új egy baxi duo tec compact 24. Ha van kedvetek véleményeket szívesen fogadok. Igaz olyan horror összegben lesz fent a falon, hogy még el sem hiszem. De sajnos muszály. Üdv Nektek.
Sziasztok!
Ötletet kérnék. Van egy ferroli domicompact kazánunk. A gond a következő. Melegvíz készítése közben majdhogynem forr benne a víz. Ezért leállítja a kazánt. Sárga led villog. Víz hideggé válik. Ilyenkor vagy vársz vele 5 percet vagy kihúzod, vissza dugod és újra működik. Mi lehet a gondja? Nem hiszem, hogy a hőcserélő vízköves, mert azt néztem már. Baromi forró a víz. Régen a sima átfolyósokba be lehetett állítani, milyen intenzitással égjen a láng. Itt ilyen nincs, csak az, hogy mekkora nyomásra (csap nyitás) imduljon. Valamelyik érzékelője rossz, vagy nem lehet állítani ezen? Bármi ötletet szívesen veszek. Köszi előre is. Peti
Tehát ami kijön, az túl forró?
A láng modulál vagy ki-be kapcsol? Legvalószínűbbnek az elmenő víz hőérzékelőjének a hibáját tartanám, ez általában az elmenő csőre rögzített NTC. Az érzékelő rossz, vagy leesett vagy az elektromos kontaktja nem jó.
Az előző hozzászóláson kívül talán meg kellene nézni, hogy a csapokon levő szűrő nincs eldugulva. A vízkő el tudja tömíteni, és a kisebb vízmennyiség miatt van a zavar. Ha rendes sugárban jön a víz (úgy mint régebben), akkor az előző leírásban írt lehet a hiba oka.
Szia! Nem írod, hogy C-és vagy F-es típus de persze ebből a szempontból mindegy csak az egyiknél az előremenő ágba van a vízhiány (nyomás) kapcsoló beépítve a másiknál pedig a visszatérőbe. A sárga LED villogására vízhiány van megadva a tünetsorolóban. A tágulási tartály nyomásviszonyait kellene rendberakni és akkor megfelelően lenne tömör a rendszer, mert most úgy tűnik mintha levegős lenne és ezért keringési probléma okozza a túlmelegedést. A bitermikus hőcserélőnek az elvízkövesedése jellemző erre a megoldással szerelt kazánokra de azt másként jelzi ki a LEDes kijelző. Az is előfordulhat, hogy valóban keresztmetszet elzáródás okozta túlmelegedés gőzzé forralja a vizet és ezért jelzi azt a diagnosztika, hogy vízhiány van a rendszerben. Ettől eltekintve ha nem modulál le a főégő a beállított (kívánt) hőmérsékletre akkor az az NTC is hibás lehet. Meg kellene mérni az értékét (talán klipszes kivitelű, könnyen lepattintható a helyéről). Az értéke 10kΩ/20fok-tól 1kΩ/80fok határok özött mozog.
Sziasztok!Van egy Baxi Main 24 i kombi kéményes kazánunk ami a múlt héten HMV hibával állt le.A szerelő telefonos egyeztetés után az NTC hibát mondott csak azt nem,hogy mikor tud eljönni és kicserélni. Időközben egy boltban találtam NTC csak azt nem tudták megmondani,hogy a HMV-hez jó -e,mert kettő volt egyik fekete a másik pedig kék,a mijenk más szinü.Szerintetek melyik lehet a hozzá való.Előre is köszönőm ha tudtok segíteni. Kulimák Antal
Szia! Ha ilyen típus és a színe is egyezik akkor jónak kell lennie.
Szia,a miénk más színű sajnos, és ezért kérdeztem,hogy azokkal helyettesíthető?
Üdv, végignéztem azokat a dolgokat amiket javasoltál ill. amiket mások is írtak.
-perlátorok: tiszták -NTC: ahogyan írtad ellenőriztem és működik -áramlásmérő szűrő: tiszta Elvileg lehetne hőcserélő Hívtam egy készülékspecifikus szerelőt. Megnézte átvizsgálta tesztelte. 21 Minimális gázmennyiség beállító csavar 22 Maximális gázmennyiség beállító csavar Műszeres ellenőrzéskor derült ki hogy a gázmennyiség volt elállítva. Nem is kicsit. Az utolsó karbantartáskor egy szerelő ott állítgatott valamit műszer nélkül, de nem mondta miért.. Most úgy működik ahogyan kell.
"Az utolsó karbantartáskor egy szerelő ott állítgatott valamit műszer nélkül, de nem mondta
miért." Mennyivel ez után jelentkezett a hiba?
Érdeklődnék, hogy a kombi készüléket be lehet így kötni az indirekt tárolóhoz?
Ha rövid választ vársz: NEM.
Ha segítséget is szeretnél kapni, akkor keress rá: rétegtároló bekötése. Ha a fűtésszerelőd nem tudja, mi az, akkor keress hozzáértőt. A rétegtárolós HMV készítés a leghatékonyabb, a leggazdaságosabb, de ritkán használják a szerelők.
Ilyen módon nem. Csak rétegtárolós kialakítással.
Üvözletem ! Azt szeretném tudni, hogy ha a kiegyenlítő tartály nyomása nem megfelelő,okozhat-e olyan problémát,hogy a gázlángot nem szabályozza vissza a cirkó? Mekkora nyomásértéknek kell lennie a tartályban? A cirkó egy Radiant 24 kW-os kombi cirkó.
Szia! A nyomásnak (szerintem) nics ráhatás a szabályzásra de tiltást azt eredményezhet, mert a vízhiány/nyomás kapcsoló ezt a célt szolgálja, hogy víz nélkül nem engedélyezi a főégő begyújtását az elektronika. A HMV és fűtési NTC-k azok meghatározó értékükkel vesznek részt a vízhőmérséklet szabályzásban. Azt nem tudom, hogy ennél a típusnál hogy van a "változók" figyelése. Ezalat azt kell érteni, hogy vagy van egy vezértermosztát és ahhoz van hasonlítva a másik (HMV és fűtés) vagy csak az egyiknek az időbeli értékének változása van figyelve az elektronika részéről. Az értékhatárok előre magadott programban vannak közölve a processzorral amit figyelnie kell az NTC-k felől beérkező értékekkel összehasonlítva. Ez a cirkó bitermikus hőcserélős (ha jól láttam) mindegy, hogy "C"-s vagy "S"-es ami magában hordozza ennek a konstrukciónak a hosszútávú gyerekbetegségeit, nevezetesen, hogy elvízkövesedik ami szabályszerűen beleég a csövek közötti járatokba (nem beszélve arról ha vegyestüzelésű rendszerrel együtt van használva, úgy a vasiszap is tetézi a bajt).
Ha nem akar szabályozni a főégő akkor azt az NTC-t kellene kicserélni amelyik funkcióban ez nem történik meg. |
Bejelentkezés
Hirdetés |