Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Infrasorompóval vezérelt digitális stopperóra
Témaindító: bodipityu11, idő: Máj 20, 2006
Témakörök:
Helló!
Fizika tanár vagyok, mozgástani kísérletekhez használom az infrasorompóval vezérelt digitális stopperórát. Tud-e valaki megoldást arra, hogy az egészet PC-én tegyem láthatóvá (USB-én). Gondolok itt a stopperóra kijelzésére, az adatok táblázatban és grafikonon való megjelenítésére. Köszi!!!
Tiszteletem!
Konkrét kapcsolást nem tudok mutatni, de én egy mikrovezérlő + RTC(Real Time Clock)-re lecserélném az stoppert. Az infra sorompó pedig a mikrovezérlő egy megszakítás bemenetére kötném. Ha a megszakítás bekövetkezik akkor a mikrovezérlő kiolvasná az RTC-ből a pontosan eltelt időt és elküldené a PC-nek. Vagy ha utólagos kiértékelés szükséges akkor az eredményeket eltárolná egy külső vagy a belső EEPROM-ban. Az USB-ről csak annyit, hogy van olyan mikrovezérlő amibe van az USB port is de elég bonyolult programozni, helyette FT232BM/RL USB->RS232 konverter IC-vel lehetne megoldani ez a PC-n egy virtuális soros portot hoz létre, de mégis USB portra csatlakozik. És a mikrovezérlő felé normás soros portként üzemel. PC-n lévő programot meg lehetne írni Visual BASIC-ben, mert ezzel elég könnyű grafikonokat és táblázatokat készíteni, és mégis egy külön program lenne és nem pedig az exel BASIC-es környezete. További szép napot.
Totyik halmok rengetegében élünk és ezért teszem fel a kérdésemet itt, mert szerintem ez pont a témába vág.
Tudtok ajánlani valami nagyon zavar türő RTC-t? Esetleg olyat amiben benne van a back up aksi is? Köszönettel: tomee
én egy rubikstoppert szeretnék készíteni..úgy üzemelne hogy akkor indítható el és állítható meg ha e két gombot egyszerre megnyomom..tehát kéne rá egy be/ki kapcsoló,reset gomb és az az indító(ha csak az egyiket nyomom le akk ne induljon el..nem muszály szenzonrosnak lenni jó ha csak két egyszerű kis nyomógombos kapcsoló
Helló!