Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Földhurkod van. Olyan RCA kábelt kellene használnod, ahol a test egyenáramú szempontból nem megy át, trafó, kondi, vagy ilyesmi.
Földhurok, amiből születik a jelvezeték földszakadása...
A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2021
Esőtánc!
Ajánljunk még pár hülyeséget gyorsan! Pl hova kötözgesse a földet, milyen kábelt vegyen, merre vigye azt, földhurok mentesítőt, meg egyéb varázslatot, amivel elmehet még jópár délutánja, hétvégéje! De egy normális erősítőt még véletlen se!! A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2021
Ha nem értesz a témához, inkább ne szólj bele.
Ebből éltem jóember!
Szia!
Amit reloop kolléga írt másnak választ azt olvasgattam. Bővebben: Link Kivettem az erősítőből én is az RCA kábeleket. Mértem az RCA kábel test és a jármű test között is ellenállást. Szakadást mérek. Reloop azt írja ha rövidzárat mérek akkor van földhurok. Ettől eltekintve is lehet földhurkom ? A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2021
Így már értem, köszi!
Ez már földszakadás!
Általában a fejegység (rádió) RCA földje és kaszni test között összekötés van (beszerelt, bekötött rádiónál) Általában az erősítőn lévő RCA földje viszont földfüggetlen, tehát szakadást mutat! Azért mondom, hogy általában, mert találkoztam ettől eltérő rendszerrel (fej és erő)
Itt az erősítő RCA földje és a karosszéria közt összekötés van.
Rádiò pedig pont az ellenkezője ennek nálam.
Első másodperctől biztos voltam ebben!
Idézet: „Itt az erősítő RCA földje és a karosszéria közt összekötés van.” Ezért (is) szar az erő! Valamire való erő bemeneti testje földfüggetlen gyárilag! Idézet: „Rádiò pedig pont az ellenkezője ennek nálam.” Mert elégett a nyák ami összekötné!! A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2021
Szétszedem a fejegységet és megnézem hogy lett e bármi baja a vezetősávnak. Kíváncsi leszek tényleg elégett-e.
Mert ugye te is említetted hogy nem minden fejegységben van az RCA földje a karosszériával összekötve.
Idézet: „Mert ugye te is említetted hogy nem minden fejegységben van az RCA földje a karosszériával összekötve.” Így van! De az az egy kivétel, egy ritka, felső kategóriás, 80 években készült berendezés volt... Jól meg is szívatott... mert mi nem a saját rendszerében akartuk használni!
Normálisabb erősítőkben a jelföld nincs közvetlen összekötve a házzal és a táp GND-vel hanem van köztük egy párhuzamos RC tag, általában 1k/100nF, én a sajátjaimon szoktam is mérni amelyikhez nincs rajzom. A képeket is erősítő rajzokból ollóztam ki.
Pontosan erről beszélek!
Ez a Sal-nak nem sikerült!! Más se.... na jó nem mentem ennyire bele a részletekbe, mert erre ritkán van befogató képesség A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2021
Én pedig jó pár ezer kihangosítót szereltem(tünk) autóba, és elég gyakran szembesültünk a problémával.
Idézet: „Azért mondom, hogy általában, mert találkoztam ettől eltérő rendszerrel (fej és erő)” Tehát, találkoztál vele. Az addigi információból nem derült ki, hogy ki van testelve, és ki nem.
Ha biztos voltál benne, miért nem írtad le érthetően?
Amennyire tudtam szétszedtem a fejegységet. Nem találtam szakadást, de hát így normálisan leellenőrizni se tudtam. Mindenesetre rákötöttem a fejegység RCA kimenetére egy fejhallgató erősítőt. Csak zúg. Semmi mást nem csinált. Magyarán kifingott a fejegység kisjelű kimenete.
Sajnálom hogy ilyen hitvány minőségű a SAL. Hát így jártam. Akkor marad a nagy jelű kimenet. Rákötöm majd oda. (Tudom, 5 év meg szentség törés.......) Ge Lee Így most már sajnos hiába építeném be az erősítőbe az RC-tagot, akkor sem lesz már változás itt. Ha ezt előbb tudom akkor beleépítettem volna. Köszönöm a segítségeket és az infót mindenkinek. (Nem járhat mindég jól az ember sajnos. )
Idézet: „Ha biztos voltál benne, miért nem írtad le érthetően?” Mert a legtöbb ember nincs képben az elektrotechnikával... Akinél látok rá esélyt, annak leírom megint, de ezt elsőnek meg kell tudni. Másrészt ezt már nagyon unom újra és újra leírni. Idézet: „Én pedig jó pár ezer kihangosítót szereltem(tünk) autóba, és elég gyakran szembesültünk a problémával.” Véleményem szerint ez elég szomorú, hogy nem tud (akar) a gyártó a felhasználási környezetben is megfelelően működő eszközt gyártani, forgalomba hozni. Pont ezért hagytam abba a Hifizést (építést, javítást) is! Elegem lett a gagyi sz@rokból, és a fillérb...ó igénytelen ügyfelekkel való küzdelemből. Azóta a helyzet nem javult, hanem rohamosan romlik. A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2021
Örülök, hogy azért jutottál(tunk) valamire a probléma megoldásával!
Légszereléssel tegyél be egy 100ohm ellenállást a test és a RCA föld közé a fejnél! De előtte még 1x átnézném nagyítóval is!
Nnnna. Így már mindjárt más.
Meg sem nyekken sajna. Megpròbáltam egyébként a 100 ohmos ellenállással.
Nos átkötöttem a nagy jelű bemenetre. A hátsó hangszóróktól vittem a jelet az erősítőre.
Most már legalább szól, viszont a zavarokat összeszedi. Ezzel lehet valamit kezdeni hogy ne legyen ? Az erősítő bemenetéhez esetleg a 100 ohm ellenállás a testhez ? Amúgy köszönök szépen minden infót és segítséget!
Plusz infó még ami hasznos lehet.
Ha a fejegységnél széthúzom a hangszórók csatlakozóját akkor is jelen maradnak a zavarok. (Ugye a hangszórókra van rákötve az erősítő.) Irányjelzésnél lámpa kapcsolásnál stb. nél lehet észrevenni. Ha viszont magánál az erősítőnél kötöm le a nagy jelű jelkábelt akkor megszűnik minden zavar. Magyarán azon keresztül szedi össze a zavar gondolom. Erre lehet valami megoldás ? Ja még annyi hogy ennél a bemenetnél nincs közösítve a test min az RCA kisjelű bemenetnél.
Kikapcsolsz mindent, és felcsiszolod az összes test csatlakozást!
Elöl, hátul! Aztán megcsinálod amit Ge Lee írt! De ki is cserélhetnéd végre azt a ...t! Amit már a legelső pillanattól mondok! A test rendbetétel ettől még kellhet! A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2021
Idézet: „ennél a bemenetnél nincs közösítve a test min az RCA kisjelű bemenetnél.” Nem is lehet, mert a hangszórók szimmetrikusan és földfüggetlenül vannak hajtva!
Elvégzem akkor a test pontok rendbetételét, aztán pedig megépítem amit Ge Lee írt!
Köszönöm! Holnap jelentkezem.
Beletettem az RC tagot a nagy jelű bemenethez. Semmi változás nem történt. Esetleg még valami ötlet ?
A negatívot honnan kapja az erősítő? Mert "hozzáértők" szoktak olyat csinálni, hogy keresnek egy csavart a kaszni hátulján és oda kötik. Nem oda kell, ugyanúgy az akkusaruról kell odavinni mint a pozitívot.
Nem oda kell!!
Nagyjelű bemenetnél nincsen föld, ez már beszéltük! Idézet: „jelföld nincs közvetlen összekötve a házzal és a táp GND-vel hanem van köztük egy párhuzamos RC tag,” Ehhez a művelethez szét kell szedni az erőt! Át kell vizsgálni a nyákon a föld vezetéseit tüzetesen! Megfelelő helyen, vagy helyeken el kell vágni a földfóliát! Esetleg huzalozni is kell, ha nem adja ki! De 3x is mondom! Inkább vidd vissza, mert sosem lesz jó! |
Bejelentkezés
Hirdetés |