Fórum témák
» Több friss téma |
ISOTWIN F24/E.
Bekapcsolás. Begyullad a láng, majd rövid idő múlva kialszik. Néhány be-ki után F9 hibakód. Ennek leírását nem találom. Köszönöm, ha valaki útbaigazít. A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2021
Üdv! Ha jól rémlik túlmelegedéses hiba lehet a ludas. A HMV NTC-t kellene megmérni hogy jó-e illetve, a HMV szivattyú működését ellenőrizni. Szóba jöhet még a kishőcserélő savazása is.
Szia! ITT hasonló hiba volt és ahogyan az előttem szóló is mondta, túlmelegedés állhat mögötte. Lentebb meg is lett a hiba okozója. Ezzel kapcsolatban annyit lehetne hozzáfűzni, hogy remélhetőleg nem kell az egész szivattyút kicserélni ha csak a kondenzátora nem értkvesztett és emiatt nem tud megfelelően nyomni, szállítani.
Sziasztok!
bosch gaz 4000 w zwa 24-2 k kombi kazánomnál melegvíz üzemmódban egy olyan hiba jelentkezik, hogy begyújtás után leállítja a lángot. Tehát gyújt, az égő lángot fog, majd pár másodperc múlva leáll a láng. Két három próbálkozás múlva tökéletesen megy. Van, hogy a hiba egy napig nem jelentkezik, majd újból előjön. Hibakódot nem ad. Mi lehet az oka? A kazánt szétszedtem és kipucoltam, sajnos nem segített.
Szia VIM! A cirkóban az égőfejen apró gombostűfejnyi fehér kis darabkák vannak lerakódva, ez működés közben jól láthatóan izzik és jól oda is vannak tapadva. Milyen módszerrel, vagy milyen anyaggal lehet eltávolítani? Szereljem ki az égőfejet és drótkefével tisztítsam meg? Köszi ,várom a válaszod,üdv.
Szia! Ki kell szerelni és csapvízzel kell lemosni, lágyabb szőrű körömkefét lehet használni közben, majd levegővel kifúvatni belőle a vizet és megszárítva visszarakni a helyére. Hasonlóan kell a hőcserélőt is tisztítani.
Köszi szépen! Remélem sikerül leszedni és kitisztítani ahogy írtad. Nagyra értékelem a mindig segítő/hozzáértő válaszaidat! üdv
Ha megpucoltad az elektódákat, és fennáll továbbra is a hiba akkor esélyes a panel probléma. Előtte azért érdemes egy NTC-t cserélni, de sajnos a teljesen random hibák panel esélyesek.
Persze! De azért, hogy egy presszosztát milyen értékre kapcsoljon ki- és be, az rá is van írva a készülékre. Az eltérési érték szintén és ezért hasonló készülék arra a célra alkalmazható. Ez kőkemény fizika, ezt megváltoztatni nem tudod. Lehet, az eddigi munkáid során nem került még ilyen helyettesítő alkatrész-dolog a képbe, de ez létezik, csak járj utána.
Elsőnek is Szia,felén így szokták!
Így egy hónap eltelte után ezt a választ biztosan nekem akartad küldeni? Hol írtam én le annak az ellenkezőjét amit te itt most felsoroltál? Én nem azt mondtam hogy nem lehet próba alkatrésszel hibát beazonosítani! De be kell határolni a hibás alkatrészt,és kész! 2021.08.18-án neked küldött hsz.-ban már írtam,ezért nem fejteném ki!
Üdvözlök minden kedves Tagok!
A következő a problémám. Adott egy Junkers ZWE 24-1 KDP 23 őskövület kombi kazán. A gond a HMV készítéssel van. Ha megnyitjuk a melegvízes csapot, akkor először hideg jön, ami természetes, aztán ezt követően hirtelen forró lesz, de nagyon (olyan 70-80 fokos is), ilyenkor ugye hozzákeverjük a hideget a csappal, majd ezt követően jéghideg lesz a víz, leáll a HMV készítés. Ezután egy darabig már hiába nyitom ki csak a melegvízes csapot, jó ideig hideg víz jön. Aztán kezdődik a folyamat elölről. Tehát a forró és a hideg váltakozik. Mi lehet a gond? Hol keressem a hibát. Szerelők sajnos nem foglalkoznak vele.
A panelhibák jó része a jelfogó, illetve az elkorrodált forrasztások miatt van, Ha ért hozzá valaki, és van hozzá eszköze, érdemes az összeset átforrasztani. Csoda történhet. De ha nem ért hozzá, inkább ne csinálja, mert tönkremehet a panel.
Nagyon úgy hangzik, hogy a hőérzékelő rossz vagy a hőkontaktja nem megfelelő.
Nézd meg a kezelési utasítást, ott szerepelnie kell a fűtési hőérzékelőnek, az a kifolyóági csővezetéken van, közvetlenül a kifolyóágon, vagy ahhoz nagyon közel, ahogyan bbalazs mondta, az lehet kontakthibás. Mozgatás, ellenőrzés és próba. Csak tipp részemről.
Szia! A fűtési rendszeredben van vegyes tüzelésű kazán is vagy csak gázzal üzemel? Nekem úgy tűnik a leírásod alapján, hogy elégtelen a keringés a HMV oldalon a lemezes hőcserélőben (annak is a primer oldalán). A keringési elégtelenséget okozhatja a lemezes hőcserélő elrakódása vagy a szivattyú szállító képességének leromlása (a kondenzátor kapacitás vesztett lehet) vagy a ZSR váltószelep (hidrováltó) hibája. Az NTC az egy patron szerű érzékelő ami a kazántest kimenetéhez (fűtési előremenő) közel van egy hengeres foglalatba beletolva. Ez az egy NTC van az egész kazánban ami a hőmérséklet szabályzásban részt vesz. Ennek az értéke szoba hőmérsékleten 11.6kΩ, felmelegítve (kb. 80fok) 1.6kΩ. Ezen a képen jól látszanak a részletek (a patron helye és a ZSR).
Ledugult a bitermikus hőcserélő, kevés a rendszernyomás, levegős a hőcserélő, az áramláskapcsoló hibás, ntc, biztonsági termosztát (stemco)
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2021
"Elnézést" de én már egy újabb változatát néztem nem a kérdéses darabot amit jözben megtaláltam. Persze, hogy bitermikus ...
Sziasztok, egy Vaillant VUW kéményes kazán HMV módban ki-be kapcsolgat, de csak zuhanyzáskor. Ha fürdővizet engedünk, akkor nem csinálja.
Feltételezem kevés neki az átfolyó vízmennyiség zuhanyzáskor, és túlmelegszik. Kattanást is hallani kikapcsolás előtt, gondolom vmi hővédelem kapcsolja le (?). Visszamodulál egyébként kikapcsolás előtt szépen. Kérdéseim: - ez a kazán vmi 10kW környékére tud visszamodulálni a könyve szerint, lehetséges, hogy egyszerűen kevés a hőigény zuhanyzáskor? Tehát ezzel 'együtt kell élni'? - Ha ez nem normális jelenség, akkor mivel érdemes kezdeni? HMV hőcserélő tisztítás? Mi okozhatja még? Köszönöm.
Koràbban csinálta-e? A fűtési előremenő melegszik-e?
De szerintem, ha egyébkènt egyenletesen adja a melegvizet, akkor ez normàlis.
Másfél éve lakunk itt, azóta ilyen. És igen, egyenletesen adja a melegvizet.
Egyszerű próba, be egy vödör és mérni, hogy hány másodperc alatt telik meg az a zuhányzáskor, illetve a fürdői csapvíz engedésekor. (Egyidejű kellene, hogy legyen.) (Lehet perlátor probléma, de előbb ezt próbáld meg.)
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2021
Sziasztok. Segìtséget szeretnék kérni. Van egy Ariston bsii 24 ff kombi kazánom.A hibajelenség a következő. A melegvíz elzárása után égő elalszik szivattyú leáll ez idáig rendben. Azonban a ventillátor még 2 percig tovább forog. Egyre gyakrabban fordul elő. Néha rendesen műkodik azaz a vìz zárásakor a ventillátor is leáll. A szerelő szerint vezérlőpanel hiba. Tényleg ez lehet a hiba vagy esetleg más?
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2021
Túlmelegszik a hőcserélő és azt hivatott kihűteni ezzel az utószellőztetéssel.
Nagyon köszönöm a választ.Egyenlőre csak melegvízvételnél figyeltem meg. Tavaly is produkálta ezt egykétszer melegvizvételnél fűtésnél nem csinálta.A hőcserélő túlmelegedését okozhatja hogy vízköves?
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2021
Igen, vagy a lamellákon sok a lerakódás, vagy lehet ntc hiba is.
Kedves Fórumozók!Én is beállnék a sorba a problémámmal. Adott egy Saunier Duval Semia C/F 23 E típusú gázkazán. Csak a fűtő részét használjuk, mivel elektromos vízmelegítőnk van. Tavaly először járt nálunk szerelő, aki kitisztította és lefűtöttük vele a 2020 telet. Tavasszal minimum szint alá csökkent a víznyomás, gondoltam emiatt villogott pirosan az állapotjelző led. MIvel már vége volt a fűtésszezonnak, ezért nem csináltam belőle ügyet, nem tölöttem fel, csak áramtalanítottam a kazánt, lezártam a gázcsapot, mint minden fűtésszezon végén. Ma volt a napja, hogy leszedtem a burkolatot, kifújtam a port, feltöltöttem vízzel a rendszert, megnyitottam a gázt, bekapcsoltam a kazánt és...és nem történt semmi, csak villogott a piros led. Amikor bekapcsolom, akkor párat villan zölden, majd azonnal vörösre vált és a gyújtásig el sem jut. Mi lehet a bánata, merre nézelődjek? Köszönöm szépen előre is a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2021
Ami azóta történt: Visszaolvasgattam a fórumot és ez alapján megtisztítottam az elektródákat. Megmozgattam a szivattyú tengelyét (az rendben volt). A tágulási tartályra rá volt rohadva a sapka, alig bírtam levenni. A tűszelepet lenyomtam, de a tartály üres, azaz nincs benne légnyomás. A vízfeltöltéssel persze megvan a szükséges nyomás. A hiba változatlanul fennáll. Bekapcsolom a kazánt, "zümmög" vagy a gázszelep, vagy a 3 utas (ezt nem tudtam beazonosítani), aztán azonnal letilt és piros led villogás. Gáz nem is kerül az égőtérbe. odáig el sem jutunk.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2021
Azt nézted, hogy amikor pirosra vált a nyomás eltűnik-e? Tágulási tartály nélkül nem fog a nyomás stabil lenni a rendszerben, melegítés nélkül is le fog esni, amint megmozdul a víz. A tűszelepből bármi víz jött? Ha nem, akkor kezdésnek vizet leeresztve felpumpálhatod, pár óra után ha megmaradt a légnyomás akkor ki lehet próbálni. Nézz gépkönyvet és vedd figyelembe a beépítési magasságot, de kezdésnek 1 bar körül próbáld. (Esetleg szivattyúra majd figyelj, van ami feltöltéskor beakadhat)
Mondjuk azt jó lenne tudni, mi zümmög, de a hiba egy része megvan. A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2021
Nincs ideje eltűnni a nyomásnak, mert kb. 2 másodperc után vált pirosra a led. A zümmögő hang, amit hallok, az volt akkor is, amikor még működött, az normális, csak én nem tudom melyik alkatrész adja. Ez után a hang után pár másodperc elteltével már beengedte a gázt és gyújtott. Most viszont letilt a gázszelep kinyitása előtt. A tágulási tartályból sem víz, sem levegő nem jön. Csont üres. Pumpálni nem tudok bele, gondolom szorul a tűszelep és nem nem nyit ki, amikor pumpálom, hanem elszökik a szelep mellett, így a tartályba semmi nem megy. Egy új tartály nem drága dolog, azt simán tudom cserélni is, csak nem tudom, ez okozza-e a letiltást, hiszen a víznyomás ettől függetlenül megvan.
Azért a víznyomás trükkös dolog, ha nincs tágulási tartály, akkor simán leeshet annyira, főleg ha esetleg lukas lenne a tágulási és a levegő a radiátorokba vagy a hőcserélőbe szökött és a szivattyú lehúzza onnan. Ha olyan helyen van az óra és a szenzor, megeshet nem látszik a nyomásesés, de az érzékelőnél már nincs meg. Amikor töltötted fel hallottál esetleg egy kis kattanást? Nem biztos, de van amiben hallható a nyomáskapcsoló bekattanása. Kicsit gány, de lehet a háromutú szelepet kézzel beállítanám fűtésre és a szivattyút kívülről megtáplálnám, ha a víz áramlik és a nyomás is stabil, akkor ki lehet zárni ezt mostanra, de azért nyilván szükség lesz egy működő tágulási tartályra. De majd VIM megmondja
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |