Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv! Olvastam ezt a cikket is. Már a hibajelenség sem hasonló. Köszi! Próbálkozok. Jobb hjján.
Helyesbítek. Hasomló, csak alig látszik a villogás.
Szétszedtem egy halott notebook kijelzőt. Ami meglepett, (igazából sejtettem,) egy CCFL cső van benne. Ez 14 collos volt. A 22 collosban nem lehet csak egy cső? Gyanum az, amire Gafly rávezetett, tápegység kondik. A fényerővel nincs probléma. Lazán meg másfélszerezi egy msáik, dinamikusabb, DCR, módban. Tehát egy jó pillanatomban hátulja le és kondik ellenörzése, cseréje. A belezés haszna, hogy rá kellett jönnöm, nem kell szálkára szedni a kijeltő panelt csőcseréhez.
Elvileg lehet. Gyakorlatilag a felulet negyzetesen no, a cso hossza linearisan, ezert egy cso nem adna eleg fenyt valoszinuleg. Ezert inkabb ketto vagy tobb van benne. 22-es notebookot meg nem lattam, de a kepernyokben, monitorokban 2x2 szokott lenni, alul-felul 2.
Idézet: „Gyanum az, amire Gafly rávezetett, tápegység kondik.” Kikérem magamnak. Jelentem, más okok is lehetnek Csak a hülyék hibáztatják folyamatosan a kondenzátorokat... De nem értek hozzá A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2017
Valóban lehetséges.
Az inverter hibája nem szűnik meg melegedés után. A cső, vagy csövek hibája sem. Ha öregedés miatt gyújtana nehezen, akkor az "úgy maradás" után is vibrálna, fényerő szegény lenne. Nem?
Üdvözlet
Nem tudom hova tegyen fel kérdésemet . Lányom eltörte a kijelzőt a játékon . Milyen típusú , lehet venni , hol ? Máshogy meg lehet oldani ? A kijelzőn felirat "H-240A217-81" . Segítséget előre is köszönöm .
Sziasztok,
szeretnék segítséget kérni. Hozzám került egy Terra 2430W TFT monitor. Szétszedtem, a pwm-es tápegység romokban volt azt sikerült helyrehozni, a kimeneten megjelenik a 12 és a 24 V. 24 megy a monitor felé a csövekhez. A 12V menne az AD panelre. Mikor a táp oldalt megjavítottam gondoltam más baja nem igen lesz, összeraktam, 220 rákapcsol és pukk. A tápegység a panelek nélkül ment szépen, összerakva viszont egyből elszállt a PWM ic. Nem volt még dolgom PWM-es táppal, de én a AD panelra gyanakszom ugyanis a csövek nem kapcsolnak be amíg a nem kap jelet az AD paneltól. Ki próbálnám külön a csöveket, hogy begyújtanak e, de nem tudom hány volt kellene a bekapcsoláshoz. Az AD panelen 5 és 12V van feliratozva így gondolom azok közül valamelyik indítaná. Igazából tanácstalan vagyok merre induljak el a hibakeresésben. Annyit megtettem hogy direktben rákötöttem 12V-ot az AD panelra, 2-3 másodpercig nem történt semmi majd elpukkant egy sop 8 ic-rajta. A gondom ezzel az, hogy így sem vagyok benne biztos, hogy rossz a panel, mert csak utánna vettem észre , hogy a panel jumpolható, hogy direkt 12V-al hajtom vagy pwm-el. PWM-en volt amikor ráadtam a 12V-ot egy kapcsolóüzemű tápról. Így ez is okozhatta gondolom. Valakinek valamilyen tapasztalata esetleg? Ötlet? Előre is köszönöm
Első lépésben a panelek bemeneteit kellene megnézned, hogy zárlatban van-e valamelyik (esetleg ha van rajta bizti, akkor az UTÁN). A táp akkor fut üresen ezek szerint jól.
Próbáld még terhelni kicsit a kimenetét (pl. kicsi, hagyományos - nem halogén - gépkocsiizzóval). Ha a táp jól működik így is, akkor ráakaszthatod a videopanelt (esetleg előtte ellenőrizném az LCD panelen a táp és föld között, hogy nincs-e zárlat). Ha így is jó, akkor a szerintem legvalószínűbb hibáig jutottunk el, az pedig a háttérvili panelje. Mivel ez nagy teljesítményt vesz fel, ezért a félvezetők halála itt a legvalószínűbb. Elsőként a két meghajtófetet ellenőrizd vagy cseréld (ezekből érdemes többet is beszerezni). Utána vizsgálat zárlatra, trafó két körének összehasonlítása a primer és a szekunder oldalon is (primeren valószínűtlenül kicsi értéket fogsz kapni, gyakorlatilag rövidzár), de a szekunder kb 1k értékű legyen. Ezen a panelen még bekapcsolás előtt mérj mindent végig, amit csak tudsz, mert vizsgálni házi körülmények között csak bekapcsolva lehet, ha viszont pl. a meghajto ic nem kapcsol ide-oda, akkor a kinyíló FET rádurrantja a primerre a teljes kakaót és egy másodperc múlva pukkan, mert a primer ohmikus ellenállása gyakorlatilag nulla. Nem tudom, mennyire csal a kép, de a 3. képen a sárga csatlakozó feletti elkó púposnak látszik, az kapacitásszegény, cserélendő. A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2018
Köszi a segítséget! Eddig nem sokra jutottam, mivel megnéztem a video panelt és zárlatban van. Most próbálom beazonosítani az alkatrészt ami elszállt rajta, de nem igazán jutok előre, írtam a gyártónak hátha válaszol. A 8 lábú alkatrészen ez szerepel: "AAW1YB" vagy "AAWIYB", kód alapján csak 3 meg 5 lábú maxim alkatrészeket találok, ha nem találok ilyen alkatrészt úgysem tudok tovább lépni
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2018
A 8 lábú majdnem biztosan egy kapcsolófet, ha a tekercshez közelire gondolsz. Ha a videochiphez közelire, az valószínűleg egy soros eeprom.
OK, akkor mérd ki a lábait. A sima egyfetesnek a felső 4 lába ugyanaz, az alsó 3 is és a sarokban a negyedik a gate. Ha komplementer, akkor a felsőből 2-2 ugyanaz, alul felváltva source/drain és gate.
Szerintem sima lesz, a tekercsből ítélve.
Megnéztem, amíg a panelen volt addig a 2-es és 4-es láb között volt csak kapcsolat a többi között nem. Leszedtem, hogy kimérjem úgy is, mérni nem mérek semmilyen kapcsolatot a lábak között. Mondjuk a zárlat megszűnt a panelen. Lehet ennek valamilyen helyettesítője?
Diodamérővel mérd és mindkét polaritással. Valószínűleg a FET reverz diódáját mérted.
Ha a zárlat megszűnt, akkor megvan a bűnös. Látom, a hőlégfúvó tette a dolgát Sikerült az egyik pad-et lekapni? Ha a vezerlő-ic adatlapja meglenne, ott szokott lenni gyári ajánlott kapcsolás, amit szinte mindig követnek. Ott látod az adatokat az alkatrészhez. A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2018
Hazaérek kimérem újra , erre nem is gondoltam.Igen sajnos hozzártem melegítés közben és le is jött. Egy leírást találtam róla, amin gerber is szerepel a nyákról. Még keresek több infót.
Szerintem ez nem egyszerű FET. Legalábbis ilyen kiosztást még nem láttam.
Hu, na sikerült feltúrni a netet, kiderült, hogy a panelből van olyan változat, ahol a csatik 90 fokkal elvannak fordítva, de a panel ugyanaz. Pár óra kínai nyelvfordítgatás után megtaláltam, gondoltam megosztom, ha már ennyire szívás volt. Az alkatrész U2--->SY8133
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2018
Ügyes vagy! Tudsz ilyet rendelni?
Mondjuk a hűtőpad miatt gondolhattam volna, hogy nem FET. Közelebbi kép jól jott volna, hogy tudjam, amit a vezerlőnek gondoltam, az egy audio erősítő chip...
Igen megrendeltem már. es ha jol értelmeztem akkor az a pad amelyik lejött pont nincs bekötve. Sajnos a képeket igy is lekellett butitanom, hogy feltudjam tölteni :/ Mindenestre köszönöm a segítséget, nélküled már feladtam volna..
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2018
Üdvözlet. Ma volt időm ujra ránézéni a monitorra. Tapot ugye sikerült helyre rakni, megjött az alkatrész a video panelhoz is az is rendben. Kettő összeköt minden rendben. Majd monitor összerak delej majd pukk. Megnéztem üvegbizti is szétszált és a pwm valamint sok ellenállás elszállta tápon. Gondolom akkor marad a háttér világítás panel mint luadas. A rajta levo feteket nem mértem rossznak, de lecserelem oket is. Merre induljak el? Előre is köszönöm a segítséget
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2018
Őszintén szólva én most hagynám a csudába az egészet. Egy dolgot kipróbáltál, nem jött be, többet szerintem nem érdemes vele foglalkozni - különösen, hogy most újabb alkatrészek is elszálltak.
Sziasztok!
Van egy Fujitsu-Siemens Scaleoview T17-2 LCD monitorom, amely kezd nem beindulni, valószínűleg az elko-k kiszáradása miatt. Többször (10-nél többször) kell ki- és bekapcsolni, hogy begyulladjon a háttérvilágítás. Azután működik a következő kikapcsolásig. A hátlapja elég szorosan van rászerelve. Alul két csavar a sarkoknál, az összes oldalon 3-3 db 5-5 mm-es bemélyedés látható. Nem merem feszegetni, mert félek, hogy elreped. Milyen kíméletes módszerrel lehet lefejteni a hátlapoz, hogy hozzáférjek a kondikhoz? Tud-e valaki ebben segíteni? Köszönettel RZsigmond
A lábát is le kell szedni először, ha jól emlékszem. Először a műanyag köpenyt, aztán az alatta levő két nagy csavart ki. Utána vagy telefonkártyával vagy széles pengéjű késsel ki lehet pattogtatni a szélét. Az alján kezdd, ott kevésbé látszik a kezdeti próbálkozás. Csavarhúzó nem jó, dúrja a műanyagot.
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2021
Sziasztok!
Nem is annyira hiba, ha minden igaz, megjavítottam, egy kondenzátor baja volt ennek is. -Az a "taakista sign. kaapeli" az azt jelenti, hogy dugjam be a jelkábelt? (Most nincs miből, nem akarom még kirángatni a gépet, azért kérdezem) -ezeknél az LG-féléknél csak akkor lehet a menübe menni, ha össze van dugva a géppel? A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2021
Csak szétrángattam a dolgokat, hogy kipróbáljam
-Igen, azt jelenti. -igen, akkor rögtön bele lehet menni a menübe. Érdekes, kidobják a monitort, amikor ennyire egyszerű baja van. Egyetlen kondenzátort cseréltem A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2021
Van ahol az ilyen monitort akkor is kidobják, ha semmi baja nincs.
Csak már régi, nem passzol az új bútorhoz, kell a hely az újhoz, stb.
Van egy Samsung syncmaster 940n monitorom ami pár másodpercre van kép majd a háttérvilágitás kikapcsol. Írták már többen is hogy trafót és kondit kell cserélni ezért rendeltem egy trafót beleraktam és működött. Amikor a burkolatot is összeraktam ugyanaz lett a hibajelenség.
Újra szétszedve kiderült, hogy a lámpák kábele elöregedett és áthúz a takaró fém lemezre ami miatt a trafó leáll. Szigetelni vagy cserélni kell a kábelt és jó lesz.
~ 20 éves TFT monitornál mit kell tenni, ha szeretnék visszanyerni valamit a fényerejéből? Elektrolit kondenzátorokat kicseréltem, most a fénycső jön? Ha igen, mire kell figyelni a fénycsőnél? Nyilván örülök, ha ugyanolyan hosszúakat kapok, típusazonosat biztosan nem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |